Mooi Filmpje E92 M3 Vs RS4 B7

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R

Mooi Filmpje E92 M3 Vs RS4 B7

Bericht door Marc R » 24 sep 2007, 18:20

DIt filmpje laat het verschil in algeheel gedrag tussen de beide wagens mooi zien..

Ik ga geen uitspraken doen over welke beter is en waarom,dat mogen jullie doen.

http://www.youtube.com/watch?v=8A_yaVlPgDI

Have fun.

Andre

Bericht door Andre » 24 sep 2007, 19:27

Prachtig filmpje laat mij meteen zien waarom ik niet awd prefereer.

Audi rs4 prachtige auto om te zien ook dashboard prachtig. Als station een hele leuke veilige dagelijkse fijne auto voor de vrouw en mooi om s winter s te gebruiken voor de wintersport. Maar mij gaan de haren niet recht op de kop staan van zo n ding qua rij eigenschappen. Maar het is maar net wat men zoekt in een auto. Beetje vechten in de auto zoals met de M3 das toch gewoon prachtig. Biedt mij veel meer waar voor me geld.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 sep 2007, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2007, 19:51

Beide knappe karren; geld speelt minimaal een rol, wel persoonlijke voorkeur ( voor welk merk dan ook)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 sep 2007, 20:04

Mooi filmpje en laat duidelijk de verschillen zien en je vraagt je af hoezeer het nog concurrenten zijn wat dat betreft. In een direkt vergelijk zoals deze speelt het ook mee wat je mooier vind, een coupe of een brute sedan.

Voor een keuze moet je beiden rijden maar ik schat in dat de M3 iets meer emotie is. Een V8 die 8300RPM draait is echt ultiem alleen vind ik de M3 iets schreeuwerig qua uiterlijk t.o.v. de RS4.

Vooralsnog een persoonlijk inschatting:

Als enige auto: RS4
Als 2e auto naast een dikke diesel: M3 (maar dan niet zonder race en drift cursussen)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 24 sep 2007, 20:19

De 3-serie coupé (en dus ook M3) begint alweer bijna ordinair te worden.

Ik zou voor de audi gaan.

Draait trouwens ook 8000rpm

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2007, 20:23

Paul Broere schreef:De 3-serie coupé (en dus ook M3) begint alweer bijna ordinair te worden.

Ik zou voor de audi gaan.

Draait trouwens ook 8000rpm

Ik zou eerder extra ordinair willen roepen; zo vaak zie ik een 3 er coupe niet, laatstaan een M3.

markk

Bericht door markk » 24 sep 2007, 20:32

Als driften, op de grens glijden je ding is en je houdt ook van gouden kettingen, praat plat Amsterdams en bent eigenlijk een beetje ordinair dan is de M3 je ding.

Wil je gewoon snel ergens naar toe in alle luxe in je maatpak dan is de RS4 je ding.

Ik ben er al lang uit. Ik ben gewoon ordinair maar doe me gewoon soms anders bewust voor ;-)

Mark.

Fluim

Bericht door Fluim » 24 sep 2007, 21:30

Je kunt er ook wel mee driften hoor.... en nu we toch in Frans bezig zijn, heb ik ook nog wel een filmpje waar ze dat goed begrepen hebben (in een echte B5).

Ben zelf al twee halve dagen bezig geweest op een gladde baan maar je moet eerst het onderstuur volledig onder controle hebben, en om in een drift te komen gas los, insturen en gas erop....(valt niet mee maar wel erg leuk als je m doorkrijgt.....)

http://www.youtube.com/watch?v=kF387isTaJ8

Enjoy!

Fluim

Bericht door Fluim » 24 sep 2007, 21:38

...of zoals in 't filmpje ff de handrem aantrekken op een glad circuit..... :wink:

Knot

Bericht door Knot » 24 sep 2007, 22:10

Ik ga met Niels mee, alleen dan zonder cursus 8)

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 24 sep 2007, 22:58

hmm, ik had net iets ongenuanceerd gereageerd.

Vindt een M3 ook wel heel erg mooi, ook het vorige model nog, maar vind het gewoon jammer dat je al heel snel veel te jonge, buitenlands ogende mensen in zulke auto's ziet rijden...

Misschien moet je je er gewoon niets van aantrekken.

Met een M3 heb je wel (iets) meer driving-fun

allen

Bericht door allen » 24 sep 2007, 23:08

Nee, dat is een lekkere opmerking. Buitenlands ogende mensen... Buitenlands staat synoniem voor ordinair? :roll:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 24 sep 2007, 23:23

Wat kan mij het schelen wat voor type's er in een bepaalde auto rijden :!:
Of het nu gaat om een buitenlandse criminineel in een BMW of een arrogante vertegenwoordiger in een Audi die denkt dat hij/zij de enige gebruiker is van ons wegennet. Doe mij de M3 maar, kijk eens naar het front van de laatste Audimodellen dat ziet er niet uit. Vanaf de B5 wordt het alleen maar minder met A4.

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 24 sep 2007, 23:25

nee, maar als jij dan in zo'n auto rijdt, treedt er (onbewust) een associatie op.
Niet dat ik discrimineer, maar mij (en andere mensen) valt gewoon op dat er een ander type mens in een M3 rijdt, waaronder veel personen die wel erg jong zijn voor zo'n dure auto. Toevallig zien ze er vaak buitenlands uit (gewoon een constatering!)

front van audi's van tegenwoordig niet mooi?
http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg

leonard

Bericht door leonard » 24 sep 2007, 23:39

Paul Broere schreef:nee, maar als jij dan in zo'n auto rijdt, treedt er (onbewust) een associatie op.
Niet dat ik discrimineer, maar mij (en andere mensen) valt gewoon op dat er een ander type mens in een M3 rijdt, waaronder veel personen die wel erg jong zijn voor zo'n dure auto. Toevallig zien ze er vaak buitenlands uit (gewoon een constatering!)

Haha

Leuke discussie weer :? :? Reed net bij A'dam en daar rijd een gloednieuwe M6 cabrio met gekl..... mannen,kale koppen en iets teveel goud !!! War denk je dan :? :? :?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 24 sep 2007, 23:43

Paul Broere schreef:nee, maar als jij dan in zo'n auto rijdt, treedt er (onbewust) een associatie op.

front van audi's van tegenwoordig niet mooi?
http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg

Die gril ziet er niet uit naar mijn mening.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 sep 2007, 23:57

leonard schreef: en daar rijd een gloednieuwe M6 cabrio met gekl..... mannen,kale koppen en iets teveel goud !!! War denk je dan :? :? :?
winston bogarde? :P :P
Laatst gewijzigd door cooldragon op 25 sep 2007, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2007, 23:58

Dit soort reacties zijn wel weer de redenen waarom ik gewoon niet eens zou durven rijden in een opvallende wagen. Geef me een standaard Porsche Boxter (goedkoper dan menige 5 serie) en ik zou kind te rijk zijn. Echter durf ik die niet op de oprit te parkeren, durf ik er niet mee naar m'n klanten en zelfs niet mee door de stad te rijden. Kan me nog goed de opmerkingen herinneren die naar m'n kop geslingerd werden toen ik in maar een Z3 door de bebouwde kom moest.
Zelfs nu als ik naar bepaalde klanten ga hoor ik ze (de mensen op straat) nog achter m'n rug om zeggen dat er 'weer een deal is gesloten' en ander geblaat. En geloof me, waarmee ik naar de klanten ga is echt zo spannend niet.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 sep 2007, 00:09

allen schreef:Nee, dat is een lekkere opmerking. Buitenlands ogende mensen... Buitenlands staat synoniem voor ordinair? :roll:
vind ik ook , want wat wil je ermee zeggen, jonge gekleurde mensen kunnen onmogelijk op een normale manier geld hebben verdiend om zo'n auto te kopen? Toch weer typisch Nederlands dat er op zo'n manier wordt gereageerd terwijl je in een land als Amerika juist een Thumbs Up zou krijgen van: dat heb je nou goed voor elkaar en ik gun het je

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2007, 00:29

leonard schreef:

Haha

Leuke discussie weer :? :? Reed net bij A'dam en daar rijd een gloednieuwe M6 cabrio met gekl..... mannen,kale koppen en iets teveel goud !!! War denk je dan :? :? :?

Dat ze deze liever hebben dan een RS4 cabrio :lol:

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2007, 00:30

Anyway laten we het type "klant" wat in een bepaalde auto rijd buiten de disussie houden. Schiet allemaal niet op.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 sep 2007, 00:43

Knot schreef:Ik ga met Niels mee, alleen dan zonder cursus 8)
Dan stap ik wel bij jou in dat lijkt me veiliger (alhoewel.. :lol: ) :wink:

Het "ordinaire" van BMW wil ik zeker niet koppelen aan de gekleurde medemens maar heeft meer te maken met het feit dat je veel ouwere BMW's in minder goede wijken tegenkomt met achterspoilers die van een verse laag Motip zijn voorzien en in de Autosyle catalogus staan van 2006 :wink: .

Deze discussie is al eens gevoerd, sterker nog......meerdere malen en hetzelfde lot staat Audi te wachten. Gewoon een kwestie van tijd. Kijk maar op MP en ga eens op zoek naar een A3 ZONDER die verschrikkelijke A8 imi's...........succes gewenst!

Overigens rijdt er in Groningen een turkse familie rond in nieuwe type A6-en (nieuw gekocht en Jag's ingeruild). Een lid van de familie heeft een cafe in een zeer gezellig deel van de stad en kan het dus gewoon betalen. Zeg dat je van de Audi-VW dealer komt en hij veegt de bar schoon (van alles wat er aan hangt..) en voorziet je rijkelijk van bier :wink: Zeer gastvrije vent 8)

Btw heb ik em ooit ook wel es in een E36 M3 gezien een aantal jaar terug :lol:

Mooi hè die premium merken :D

Marc R

Bericht door Marc R » 25 sep 2007, 05:36

allen schreef:Dit soort reacties zijn wel weer de redenen waarom ik gewoon niet eens zou durven rijden in een opvallende wagen. Geef me een standaard Porsche Boxter (goedkoper dan menige 5 serie) en ik zou kind te rijk zijn. Echter durf ik die niet op de oprit te parkeren, durf ik er niet mee naar m'n klanten en zelfs niet mee door de stad te rijden. Kan me nog goed de opmerkingen herinneren die naar m'n kop geslingerd werden toen ik in maar een Z3 door de bebouwde kom moest.
Zelfs nu als ik naar bepaalde klanten ga hoor ik ze (de mensen op straat) nog achter m'n rug om zeggen dat er 'weer een deal is gesloten' en ander geblaat. En geloof me, waarmee ik naar de klanten ga is echt zo spannend niet.
Treffend hoor,maar het werkt OOK de andere kant heen,dat wij vorig jaar aan het shoppen waren voor een keuken in de nieuwe woning zijn we expres met de polo gegaan.

Nadat we alles geregeld hadden en op papier hadden gezet moest ik later die week nog even terug om wat details door te nemen.
Toen ik die keer met de RS4 voor kwam rijden keek de beste man toch wel heel erg raar..

Had toch dik 30% van de prijs afgeritseld,nou gooien ze die er eerst op maja als ik niets zeg en met een dikke bak voor kom rijden gaat het allemaal wat lastiger,wat ik je zeg. :wink:

wjn

Bericht door wjn » 25 sep 2007, 07:31

Leuk filmpje, maar de verschillen in rijgedrag zijn gewoon geprovoceerd.

En als ik ze zo qua uiterlijk naast elkaar zie, heeft de M3 iets "schreewerigs" over zich van voren gezien. Ik zou voor een 335i met M-onderstel + chip gaan ;)
Fluim schreef:Je kunt er ook wel mee driften hoor.... en nu we toch in Frans bezig zijn, heb ik ook nog wel een filmpje waar ze dat goed begrepen hebben (in een echte B5).

Ben zelf al twee halve dagen bezig geweest op een gladde baan maar je moet eerst het onderstuur volledig onder controle hebben, en om in een drift te komen gas los, insturen en gas erop....(valt niet mee maar wel erg leuk als je m doorkrijgt.....)

http://www.youtube.com/watch?v=kF387isTaJ8

Enjoy!
Gewoon goed gas geven werkt ook hoor, dan gaat ie ook in overstuur.

Paul

Bericht door Paul » 25 sep 2007, 11:07

Las even op een US forum, 335i met chipje... 12.3 sec op de 1/4 mile op straatbanden..... tering!!!!!! vergelijk dat even ongev met een CSL die er 13.3 overdoet..

Plaats reactie