Ligt eraan hoe vaak mercedes Bottas nog als bitch wil gebruiken, iedereen heeft een grens.daNpy schreef: 26 sep 2021, 21:32 Dat zie ik Bottas echt niet express doen, en ook Lewis gaat geen gat zoeken dat Bottas niet overduidelijk open laat.
F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- Luco
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
- daNpy
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Wat heeft ie er zelf aan?
En Perez had nog een momentje bij de laatste pitstop :o
Bijna einde race idd.
https://mobile.twitter.com/EngineMode11 ... wcon%5Es1_
Bijna einde race idd.
- daNpy
Wat heeft ie er zelf aan?
Bijna einde race idd.
Bijna einde race idd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En ook al de tweede keer bij redbull dat er meer dan 5 sec weggepist is met dat nieuwe release systeem.
Blijft dat volgend jaar?
Blijft dat volgend jaar?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Verstappen heeft gewoon strontmazzel gehad met die regen en dat 'ie zo 2e geworden is. Want na de wissel naar geel was 'ie een aantal ronden snel maar kakte daarna in. Werd door Alonso ingehaald en als de regen niet was gekomen ook door Leclerc. Dit is dan een typische MB baan maar Verstappen had toen de snelheid niet meer. Als je dan ingehaald wordt door Alpines en Ferrari's zie ik het wat somberder in voor de komende races. Ook omdat de McLarens snel blijken te zijn. Volgende race maar ff afwachten maar anders zie ik Hamilton idd ook naar z'n 8e titel 'cruisen'.
- Arthur
Dat is idd een ruksysteem, wat bij meerdere teams tijd kost. Bij RB doet het idd het meeste pijn, die waren altijd supersnel. Goede aktie van/voor MB dussmiley schreef: 27 sep 2021, 00:16 En ook al de tweede keer bij redbull dat er meer dan 5 sec weggepist is met dat nieuwe release systeem.
Blijft dat volgend jaar?

- Luco
Dat had natuurlijk alles te maken met achteraan starten op hard, veel van de harde gevraagd om in te halen en te pushen, ja dan valt het banden managen in duigen, moet je eerder naar geel.Arthur schreef: 27 sep 2021, 00:16 Verstappen heeft gewoon strontmazzel gehad met die regen en dat 'ie zo 2e geworden is. Want na de wissel naar geel was 'ie een aantal ronden snel maar kakte daarna in. Werd door Alonso ingehaald en als de regen niet was gekomen ook door Leclerc. Dit is dan een typische MB baan maar Verstappen had toen de snelheid niet meer. Als je dan ingehaald wordt door Alpines en Ferrari's zie ik het wat somberder in voor de komende races. Ook omdat de McLarens snel blijken te zijn. Volgende race maar ff afwachten maar anders zie ik Hamilton idd ook naar z'n 8e titel 'cruisen'.
Had die gewoon vooraan gestart is dat een heel ander verhaal, dus denkt dat het wel meevalt, ook met een MB rij je nu niet meer zomaar van 20 naar het podium.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Nee, Ham cruist zeker niet zomaar naar het WK. Die heeft net een zware domper te verwerken gehad waarbij Max in zn kielzog bleef ipv op afstand te komen. Die motorwissel van Ham moet ook nog komen. Ik geef Max meer kans dan Ham.
En strondmazzel is ook wat overdreven. Ja hij had geluk, maar het was Max zelf die die bewust de call naar intermediates op tijd maakte. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Perez en Norris die ook zelf de call maakten, maar dan verkeerd.
En strondmazzel is ook wat overdreven. Ja hij had geluk, maar het was Max zelf die die bewust de call naar intermediates op tijd maakte. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Perez en Norris die ook zelf de call maakten, maar dan verkeerd.
- Enrico
Norris van Hero to Zero…. Erg jammer, ik heb het met hem te doen. Bij Moto GP gebeurde iets vergelijkbaars, dacht dat toen de man won die op slicks durfde.Frank_Sch schreef: 27 sep 2021, 07:34 Nee, Ham cruist zeker niet zomaar naar het WK. Die heeft net een zware domper te verwerken gehad waarbij Max in zn kielzog bleef ipv op afstand te komen. Die motorwissel van Ham moet ook nog komen. Ik geef Max meer kans dan Ham.
Maar er was well in Sochi heel veel water! Perez, was goed bezig! Ricardo inhalen was top, en dan de race weg gegeven…. De snelheid zat er wel goed in.
- Peter Tunissen
Perez was goed bezig?
We zagen hem 20 rondjes lang achter Hamilton aan toeren, zonder ook maar één actie te proberen, laat staat uit te voeren.
Hamilton, waarvan hij wist dat die geen enkel risico in een gevecht kon nemen. En die in gevecht is met zijn teamgenoot voor het WK.
Laad al je batterijen en andere onzin op en zet dat ding er gewoon eens naast.
Eindigt het in tranen, dan zeg je 'oeps, sorry, ik dacht dat er een gat was, dus ik ging ervoor' en ben je achter de schermen de held van het team. Of je komt er voorbij en verneukt Hamilton zijn race, door voor hem te blijven rijden.
Maar doe iets i.p.v. er zo zoutloos achteraan te blijven rijden, het is geen Monaco, inhalen kan gewoon op dit circuit.
Verder een supercall van Norris die gewoon mega pech had dat het harder ging regenen. De echte helden durven ook in de regen op slicks buiten te blijven, jammer voor hem dat het niet beloond werd. Maar die overwinning komt er echt wel aan en McLaren meldt zich ook echt wel nadrukkelijk als 4e topteam (of moeten we Ferrari als topteam afschrijven nu ze weer legaal zijn?).
We zagen hem 20 rondjes lang achter Hamilton aan toeren, zonder ook maar één actie te proberen, laat staat uit te voeren.
Hamilton, waarvan hij wist dat die geen enkel risico in een gevecht kon nemen. En die in gevecht is met zijn teamgenoot voor het WK.
Eindigt het in tranen, dan zeg je 'oeps, sorry, ik dacht dat er een gat was, dus ik ging ervoor' en ben je achter de schermen de held van het team. Of je komt er voorbij en verneukt Hamilton zijn race, door voor hem te blijven rijden.
Maar doe iets i.p.v. er zo zoutloos achteraan te blijven rijden, het is geen Monaco, inhalen kan gewoon op dit circuit.
Verder een supercall van Norris die gewoon mega pech had dat het harder ging regenen. De echte helden durven ook in de regen op slicks buiten te blijven, jammer voor hem dat het niet beloond werd. Maar die overwinning komt er echt wel aan en McLaren meldt zich ook echt wel nadrukkelijk als 4e topteam (of moeten we Ferrari als topteam afschrijven nu ze weer legaal zijn?).

- Luco
En toen Hamilton vrije lucht hard reed die als een raket weg bij die prutser.
- daNpy
Precies. Sterker nog, hij hoeft Ham niet eens in te halen, laat staan van de baan te tikken. Hij hoeft alleen maar vervelend genoeg te zijn waardoor Hamilton wéér een fout gaat maken. Zoals we al vaak hebben gezien dit seizoen.Peter Tunissen schreef: 27 sep 2021, 09:33 Perez was goed bezig?
Verder een supercall van Norris die gewoon mega pech had dat het harder ging regenen. De echte helden durven ook in de regen op slicks buiten te blijven, jammer voor hem dat het niet beloond werd. Maar die overwinning komt er echt wel aan en McLaren meldt zich ook echt wel nadrukkelijk als 4e topteam (of moeten we Ferrari als topteam afschrijven nu ze weer legaal zijn?).![]()
Even het neusje er naast. Extra slingeren achter hem op het rechte stuk. Blijven duwen. Maar hij rijdt als een vaatdoek achter Ham aan.
Van P7 naar P9, good job Perez.
Overigens heeft Max op slicks wel nog 2 man ingehaald in de regen (Ric en Sai). Dus "strontmazzel" is niet helemaal juist. Maar de pitstop viel voor hem idd goed, net als voor Ham.
-
Perez van 7 naar 9
Max van 20 naar 2
Enige was dat z'n pitstops tegen vielen, eerste stop ging niet lekker en bij de tweede was de timing slecht.
Max van 20 naar 2
Enige was dat z'n pitstops tegen vielen, eerste stop ging niet lekker en bij de tweede was de timing slecht.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Enrico schreef: 27 sep 2021, 07:59Norris van Hero to Zero…. Erg jammer, ik heb het met hem te doen. Bij Moto GP gebeurde iets vergelijkbaars, dacht dat toen de man won die op slicks durfde.Frank_Sch schreef: 27 sep 2021, 07:34 Nee, Ham cruist zeker niet zomaar naar het WK. Die heeft net een zware domper te verwerken gehad waarbij Max in zn kielzog bleef ipv op afstand te komen. Die motorwissel van Ham moet ook nog komen. Ik geef Max meer kans dan Ham.
Maar er was well in Sochi heel veel water! Perez, was goed bezig! Ricardo inhalen was top, en dan de race weg gegeven…. De snelheid zat er wel goed in.
Brad Binder op Spielberg
- Arthur
Natuurlijk hoort regen of mechanische pech er ook bij. Feit blijft dat Hamilton iig 2e was geworden en wellicht winnaar. Verstappen was op dat moment duidelijk langzamer dan Alonso en Leclerc, hij was dan 6e of 7e(?) geworden. Dus ja, ik wil deze P2 wel strontmazzel noemen, die zat er nl nooit in in tegenstelling tot Hamilton z’n P1.daNpy schreef: 27 sep 2021, 09:57 Overigens heeft Max op slicks wel nog 2 man ingehaald in de regen (Ric en Sai). Dus "strontmazzel" is niet helemaal juist. Maar de pitstop viel voor hem idd goed, net als voor Ham.
-
Perez was één keer buitenom bezig bij Ricciardo, dacht ik? En hij lifte gewoon midden in de bocht.Peter Tunissen schreef: 27 sep 2021, 09:33 Perez was goed bezig?
Verder een supercall van Norris die gewoon mega pech had dat het harder ging regenen. De echte helden durven ook in de regen op slicks buiten te blijven, jammer voor hem dat het niet beloond werd. Maar die overwinning komt er echt wel aan en McLaren meldt zich ook echt wel nadrukkelijk als 4e topteam (of moeten we Ferrari als topteam afschrijven nu ze weer legaal zijn?).![]()
Als hij zijn poot naar beneden had gehouden had hij hem ingehaald.
Ik vond Perez gisteren een natte krant.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Ok, dus Max heeft strontmazzel, maar Perez is een krant dat ie op p9 eindigt? Perez reed 3e en was ook 3e geeindigd zonder de regen op het laatst. Dan is dat dus strontpech?
- Arthur
Ja. Al had ik het niet over Perez…
-
Hoezo mazzel? De rest had dezelfde omstandigheden.
- Arthur
Is het zo moeilijk? P2 zat er nooit in voor Verstappen. Eerder verder naar achteren dan naar voren. En ja, het was voor iedereen gelijk. Daarom blijft het nog wel strontmazzel voor Verstappen en bv dikke pech voor Norris.
- WJ
Niet alleen mazzel, het is misschien gokken (met de info van het team) wat het weer gaat doen.
Maar verstappen ramde ook alonso en ricciardo voorbij toen ze allemaal nog op slicks stonden, dat was echt wel een bizar goed stukje wagen beheersing. (dit zag je alleen niet op TV)
Daarom stond die na de bandenwissel ook opeens voor hun, hij had ze al gepakt toen het voor iedereen glibberen was.
Maar verstappen ramde ook alonso en ricciardo voorbij toen ze allemaal nog op slicks stonden, dat was echt wel een bizar goed stukje wagen beheersing. (dit zag je alleen niet op TV)
Daarom stond die na de bandenwissel ook opeens voor hun, hij had ze al gepakt toen het voor iedereen glibberen was.
Laatst gewijzigd door WJ op 27 sep 2021, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
Dat ie uiteindelijk op P9 is geeindigd, is wellicht pech door de pitstop timing. Dan hadden ze hem ook eerder binnen moeten halen. En de eerste pitstop kon hij zelf uiteraard ook niks aan doen. Maar dat veranderd niks aan het feit dat in de tijd Max van 20 naar 6 reed, hij geen enkele poging tot aanvallen bij Hamilton heeft gedaan. En dat Max in de regen 2 man inhaalt, en hij bijna zijn auto afschrijft.
Ik ben er niet zeker van dat die pitstop lang duurde door het nieuwe systeem. Het wiel kwam volgens mij niet goed los?
Ik ben er niet zeker van dat die pitstop lang duurde door het nieuwe systeem. Het wiel kwam volgens mij niet goed los?
- Knot
Perez had idd bij Hamilton wel wat mogen proberen en wat meer risico mogen nemen, ergste wat er kan gebeuren is contact tussen de 2 auto's.
-
Iedereen wist dat de regen eraan zat te komen, al voor de race. Iedereen had prima de strategie kunnen bepalen voor wanneer het zou gebeuren maar toen het eenmaal los ging stonden ze allemaal te spaaien. Max heeft een paar briljante rondes gereden nog op de slicks en met het team de juiste keuzes gemaakt en de rest voor lul gezet.Arthur schreef: 27 sep 2021, 11:03 Is het zo moeilijk? P2 zat er nooit in voor Verstappen. Eerder verder naar achteren dan naar voren. En ja, het was voor iedereen gelijk. Daarom blijft het nog wel strontmazzel voor Verstappen en bv dikke pech voor Norris.
- daNpy
Daar is het andere team ook niet vies vanKnot schreef: 27 sep 2021, 11:09 Perez had idd bij Hamilton wel wat mogen proberen en wat meer risico mogen nemen, ergste wat er kan gebeuren is contact tussen de 2 auto's.