N55 / M135i ; koelsysteem
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
N55 / M135i ; koelsysteem
Mijn 130i was probleemloos behalve koelsysteem; slangen doorschuren en waterpomp. Nu mn N55 M135i ook de pijp/slang naar het expansievat. Was eigenlijk btje lui om me goed te verdiepen in preventieve dingen. Maar lees nu dat het heel veel voorkomt. Was vanmorgen met kort ritje dat ie begon te lekken dus had geluk.
Zijn er nog meer aandachtspunten jullie bekend? ja waterpomp die ook. Verder is ie eigenlijk probleemloos behalve het pinnetje van de actuator van de klep in de uitlaat.
Zijn er nog meer aandachtspunten jullie bekend? ja waterpomp die ook. Verder is ie eigenlijk probleemloos behalve het pinnetje van de actuator van de klep in de uitlaat.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Als je circuit gaat doen moet je het cartersysteem aanpakken of je lagers gaan eraan.
Er zijn ondertussen kitjes die je kan monteren en dan krijg je schotten in je karter. Dat lost het op.
Er zijn ondertussen kitjes die je kan monteren en dan krijg je schotten in je karter. Dat lost het op.
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Chargepipe wordt vaak preventief gedaan. Kleppendeksel en/of carterventilatie wil weleens voor kuren zorgen. Zit verwerkt in de plastic kleppendeksel die je dan in zn geheel vervangt
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Als je onder de 60.000km blijft heb je al deze ellende niet toch?
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
haha ik heb er al 155.000 opzitten. Ik gebruik hem ook echt flink maar koop ze meestal jong gebruikt in Duitsland. En als ik de ruimte heb in Duitsland dan gaat iek ook naar de 250. Zo rij ik kostentechnisch bijna voor de prijs van een nieuwe leuk aangeklede Golf in de lease. En met platensper dan heb je toch vette bak.
BMW gebruikt voor sommige onderdelen helaas wat goedkoper kunststof en vooral na vele heat cicli wordt het bros. Voor de rest een topauto. Waterpomp gaat denk sowieso gewisseld worden want die gaan gewoon al gemiddeld tussen de 80.000 en 150.000 km. Verder bijvoorbeeld het materiaal van het stuur; is het gewoon net niet; was bij de 130i beter. Wouter Karssen had toen ook al ander stuurwiel ingezet en begrijp het wel.
De bak komt volgens mij van de 1M en echt geweldig en de koppeling is ook nog als nieuw. Onderstel blijft zwak en was het altijd al maar ja is gewoon geen echt 'M' maar verder lekkere bak waar je lange afstanden mee kan rijden, maar de klant voor kan komen, in de bergen in de hairpins dwars kan gaan en daarna je mountainbike eruit halen en kan gaan fietsen.
BMW gebruikt voor sommige onderdelen helaas wat goedkoper kunststof en vooral na vele heat cicli wordt het bros. Voor de rest een topauto. Waterpomp gaat denk sowieso gewisseld worden want die gaan gewoon al gemiddeld tussen de 80.000 en 150.000 km. Verder bijvoorbeeld het materiaal van het stuur; is het gewoon net niet; was bij de 130i beter. Wouter Karssen had toen ook al ander stuurwiel ingezet en begrijp het wel.
De bak komt volgens mij van de 1M en echt geweldig en de koppeling is ook nog als nieuw. Onderstel blijft zwak en was het altijd al maar ja is gewoon geen echt 'M' maar verder lekkere bak waar je lange afstanden mee kan rijden, maar de klant voor kan komen, in de bergen in de hairpins dwars kan gaan en daarna je mountainbike eruit halen en kan gaan fietsen.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Voor N55 rijders; bovenste koelwaterleiding richting expansietank; staat soms slechts 50.000 km voor ok deels afhankelijk van leeftijd. Dus goed oppassen. Vandaag besproken waterpomp alvast vervangen want die gaan gewoon. Ik had stuk pijp in mn hand en brokkelde gewoon af; junk kwaliteit eigenlijk ook omdat het niet eens de meest warme leidingen zijn.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Voor N55 rijders; bovenste koelwaterleiding richting expansietank; staat soms slechts 50.000 km voor ok deels afhankelijk van leeftijd. Dus goed oppassen. Vandaag besproken waterpomp alvast vervangen want die gaan gewoon. Ik had stuk pijp in mn hand en brokkelde gewoon af; junk kwaliteit eigenlijk ook omdat het niet eens de meest warme leidingen zijn.
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
Kan je een foto maken van welke pijp je bedoelt?coolfan schreef: ↑14 sep 2021, 22:54 Voor N55 rijders; bovenste koelwaterleiding richting expansietank; staat soms slechts 50.000 km voor ok deels afhankelijk van leeftijd. Dus goed oppassen. Vandaag besproken waterpomp alvast vervangen want die gaan gewoon. Ik had stuk pijp in mn hand en brokkelde gewoon af; junk kwaliteit eigenlijk ook omdat het niet eens de meest warme leidingen zijn.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
ErikS schreef: ↑14 sep 2021, 23:04Kan je een foto maken van welke pijp je bedoelt?coolfan schreef: ↑14 sep 2021, 22:54 Voor N55 rijders; bovenste koelwaterleiding richting expansietank; staat soms slechts 50.000 km voor ok deels afhankelijk van leeftijd. Dus goed oppassen. Vandaag besproken waterpomp alvast vervangen want die gaan gewoon. Ik had stuk pijp in mn hand en brokkelde gewoon af; junk kwaliteit eigenlijk ook omdat het niet eens de meest warme leidingen zijn.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: N55 / M135i ; koelsysteem
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1507826
Dit gaat zo te zien weer over de aansluiting met de waterpomp..
Dit gaat zo te zien weer over de aansluiting met de waterpomp..