Hamilton heeft er werkelijk geen herinnering aan. En ik ook niet. Wanneer zou hij waar vanuit een achterstandspositie (voorwielen nog niet naast of voorbij die van de tegenstander) hebben geprobeerd een tegenstander aan de buitenkant van de bocht in te halen?daNpy schreef: 13 sep 2021, 21:45Hier nog een leukere:Knot schreef: 13 sep 2021, 20:41 Als dit echt zijn woorden zijn en niet de versie van de media is hij het idd waard om zelf zwaar het ziekenhuis in te crashen.
https://racingnews365.nl/hamilton-trots ... verstappen
KoekoekIk denk dat het een belangrijk precedent is voor de veiligheid van de coureurs dat er strikte regels zijn. Dit gaat door totdat we geleerd hebben van de scenario's op de baan en ik heb geen geschiedenis met dit soort incidenten.
Probleem ligt bij Verstappen. Het verwijt dat ik hem nu maak is niet ernstig. Er is in de dynamiek van inhalen tussen deze twee titelkandidaten iets ontstaan dat tot voor kort altijd op een sierlijke manier door Hamilton opgelost werd door te 'yielden', door 'to back out of it', door 'de bocht aan Verstappen te laten'. Hij kon dit doen omdat het hem in z'n titelstrijd niet schaadde. Hij hoefde het NIET te doen.
Monza leverde weer een malle situatie op. Zij aan zijn gaan ze de tweede chicane in, Verstappen laat 'm vroegtijdig naar buiten rollen en Lewis doet wat het verstandigst is. Hij stuurt over de hobbels en laat de bocht aan Verstappen. Na de bandenstop in de eerste chicane zit Verstappen nog niet eens naast Hamilton, ze sturen in, ook Hamilton laat 'm nu wijd lopen, en Verstappen vertikt het zelfs nu om de bocht via de hobbels op te geven met de aanrijding als gevolg. En vervolgens gaat ie over de radio klagen dat ie van Hamilton geen ruimte kreeg. Hij lijkt zich nog steeds niet bewust van de nieuwe realiteit te zijn. Ook Lewis hoefde nu geen ruimte aan Max te geven, Lewis schiet in deze fase van het kampioenschap niks op met het 'laten van een bocht' aan anderen terwijl ie dit niet hoeft te doen. En daarom heeft ie in dit geval die bocht ook gewoon geclaimd.
Als Verstappen niet heel snel vrede met de nieuwe (normale) werkelijkheid krijgt, dan gaan stewards hem in de toekomst nog veel harder aanpakken als er vergelijkbare situaties gaan ontstaan.