Sneller de bocht door, vast wel. Leuker de bocht door, vast niet

In de 'Evo wereld' is een auto die op de standaard bandenmaat staat schaars, alleen maar breder rubber en daarmee een stuk karakter weg.mrbbs schreef: 30 jul 2021, 14:06
Velen gebruiken die auto niet waarvoor hij is bedoeld. Is een rally auto voor de straat. Geen circuit wapen waar je 255 moet gaan opleggen. Zucht...
Martin* schreef: 31 jul 2021, 22:08 Dubbeltest tussen de Toyota Yaris GR en de Mini JCW:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ubbeltest/
Dit dus. Ik merk andere banden(PSS vs PS4S), bandbreedteverschillen en velgenmassa ook meteen.Kadett schreef: 31 jul 2021, 17:58 Ik merkte bij mijn Celica (280pk) wel degelijk het verschil tussen 205 45 17 banden en 225 40 18 banden waarvan de velgen die vervangen werden 1kg stuk lichter wogen enkel de banden weer 3kg stuk zwaarder.
Accelereren ging fractie langzamer.
Volgens mij heb ik weleens tegen iemand op het oude LEC Forum geroepen dat er wel erg weinig van een rallywagen overbleef met al die gekke "Duitse Foute Tuning" modificaties erop : Het werd toen erg stil in dat topic!Andry schreef: 30 jul 2021, 16:35 In de 'Evo wereld' is een auto die op de standaard bandenmaat staat schaars, alleen maar breder rubber en daarmee een stuk karakter weg.
Een bandenmaat smaller monteren zie je echt bijna nooit > daar rijd er maar 1 mee geloof ik![]()
Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :
https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/
Met het weer duurder worden van BPM stelsel denk ik dat hij in NL niet onder de 70k komt. De GT86 was al 64k en die is al 2 jaar (en dus 2x BPM verhoging) niet meer op dr markt.tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :
https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/
Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.
Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.
Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.
O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Misschien sti bak en diffs ofzo..tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :
https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/
Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.
Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.
Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.
O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Als de evo werkende AYC heeft dan is er geen tot weinig onderstuur. Kan zomaar dat er een mechanisch diff onder zit. Word/werd regelmatig gedaan.tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :
https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/
Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.
Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.
Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.
O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Emiel schreef: 23 sep 2021, 14:26Als de evo werkende AYC heeft dan is er geen tot weinig onderstuur. Kan zomaar dat er een mechanisch diff onder zit. Word/werd regelmatig gedaan.tuurgtt schreef: 23 sep 2021, 12:14Leuk om de ouwe helden weer voorbij te zien komen.Turbo schreef: 22 sep 2021, 01:54 Rallyhelden : Lancia Delta, Toyota Celica, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer én de Toyota GR Yaris :
https://www.autovisie.nl/video/toyota-g ... llyhelden/
Apart om te zien dat de ouwe Scoob hele bochten dwars gaat terwijl de Evo eerder onderstuurt dan achter een krimp te geven.
Zal misschien aan het aftermarket onderstel en set-up van deze Impreza liggen, die was niet meer standaard. En de semi's van de Evo.
Van wat ik me herinner was dat Impreza's best veel onderstuur hadden en de Evo's daar 0 last van hadden.
Een rode GR Yaris lijkt me een waanzinnig apparaat maar a. niet voor 60k en b. doe dan toch maar een GR GT86.
O, en c. voor (iets meer dan) de helft van het geld een jonge M140i met een mooie B58, tunetje van 400pk/600Nm en een OS Giken.
Gebruikers op dit forum: tomgtr en 25 gasten