Accu weer leeg.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Accu weer leeg.

Bericht door Mike R32 » 08 sep 2007, 21:24

Een paar weken geleden accu vervangen voor een nieuwe.
De auto wordt niet dagelijks gebruikt, eigenlijk stond ze al drie weken stil. Vandaag zou ik met mijn dochter een bezoekje brengen aan opa en oma in Groningen want moeders moest werken. Omdat ik de sleutel van de R niet kon vinden ben ik in de auto gaan kijken, zat dus nog in het contactslot. Vervolgens de sleutel omdraaien en de auto deed helemaal niets. Zelfs geen interieur lampje brande. Vervolgens de accuoplader aan de accu gezet, zonder al te veel resultaat. Accuoplader geeft nog steeds een waarde aan van minder dan 2 ampere. Moet ik weer een nieuwe accu kopen en is het normaal dat de accu op deze manier leeg raakt?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 sep 2007, 22:19

Misschien toch ergens een aarde-lek, waardoor de accu leegloopt. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zoiets heb ik wel eens gelezen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 08 sep 2007, 22:37

Wat voor lader heb je eraan gehangen? Een automatische druppellader? Dat werkt namelijk niet als een accu helemaal leeg is, die heeft namelijk restspanning nodig om te kunnen werken.

p.s. misschiewn blijft de kofferbakverlichting branden of zoiets dergelijks :idea:

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 09 sep 2007, 00:21

Stefan R schreef:Wat voor lader heb je eraan gehangen? Een automatische druppellader? Dat werkt namelijk niet als een accu helemaal leeg is, die heeft namelijk restspanning nodig om te kunnen werken.

p.s. misschiewn blijft de kofferbakverlichting branden of zoiets dergelijks :idea:
Idd een automatische druppellader.
Bedankt voor de info, heb gelijk de stekker er maar uitgehaald :wink:
Morgen maar de startkabels gebruiken.....

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2007, 04:33

auto's van tegenwoordig gebruiken veel stroom, bv de kleine dingen als handsfreeset als dat lampje brand ! en wat nog meer vreet is je alarm!! als die 3 weken aanstaat is je accu snel leeg!!
beste elke week een ritje of in de garage alarm eraf.... :idea: en dan blijft er wel stroom inzitten, als ie accu's van tegenwoordig leeg zijn gelopen, echt leeg dan gaan sommige al kapot...
zorg dat je alles uit hebt als je de wagen stalt, ook de interieur verlichtings schakelaar of of zetten anders ga je bv wat pakken of met radio bezig en deur los lampje aan enz enz dan red ie 3 weken gewoon niet.

Maik

Bericht door Maik » 09 sep 2007, 09:35

Wat je kan doen is met een multimeter even de lekspanning meten. 1 van de accupolen loshalen en de multimeter ertussen hangen en kijken hoeveel Ampere je meet. Waarschijnlijk zal je teveel spanning meten en zit er dus een stroomvretertje ergens in je auto.
Als dat niet zo is dan is je dynamo misschien naar z'n grootje. Hoeveel heb je gereden met die nieuwe accu? Een accu is altijd vol (als het goed is) als je hem koopt en misschien heb je hem nu helemaal opgemaakt.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 09 sep 2007, 09:39

Met de nieuwe accu heb ik zo'n beetje 200km gereden. Vervolgens heeft de auto drie weken in de garage gestaan op blokken (ivm verkoop velgen) met sleutels in het contact.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 09 sep 2007, 12:33

En dat laatste is het problem denk ik. Bij veel auto's moet je de sleutels echt uit het contact halen wil je alles ''echt'' uit hebben. Bij veel auto's blijft de radio bijvoorbeeld gewoon aan staan met de sleutels nog in het contact, ondanks dat je ze helemaal terug hebt gedraaid.

woutje

Bericht door woutje » 23 sep 2007, 22:35

De sleutel zat dus nog in het contactslot.
Toen je de auto hebt uitgezet heb je toen eerst de sleutel uit het contactslot gehaald en toen er weer in gedaan of heb je hem er in laten zitten.
Als je hem er in heb laten zitten dan blijft je S-contact actief waardoor sommige gebruikers stroom blijven nemen.
Dus gewoon altijd sleutel uit contactslot halen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2007, 23:01

Lijkt me ook voor verzekering etc een beter idee. ;)

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 24 sep 2007, 09:57

Accu is opgeladen en heb nu geen problemen meer.
Het is wel een beetje vreemd dat mijn radio werkt zonder sleutels in het contact, DVD speler doet het bijvoorbeeld niet.

@Martijn:
De auto heeft een slaapmaatje in de garage :wink:

Plaats reactie