youtuben op best motoring. Daar heb je vaak mooie pedalshots.
Nou zat ik gisteren met Cav op de msn, hadden het ook over H&T en left braking, dingen die ik al deed omdat ik het leuk vond. Niet met de insteek ze nodig te hebben om tijden te ridjen. Nou heb ik al een handige schoenmaat, dus met staande pedalen kan ik met de bal van m'n voet remmen en met m'n hak gasgeven. Left braking vertelde Dennis dat hij dat continu deed, waar ik op zei, ehm eerlijk gezegd maar 2x gebruikt en dat was om terminal understeer door eigen fout(te hoge entry speed) te killen. Het filmpje drift bible is ook heel nuttig. De technieken die ze gebruiken om de drift in te zetten (gas los insturen, shift lock) zijn juist de dingen die met H&T voorkomen kunnen worden. Maar goed, het is niet nodig voor snelle tijden. Spaart denk ik wel je mechaniek. In weze moet je het meeste remwerk toch in rechte lijn doen. Als je vroeger de DTCC BMW's van van Es enzo zag op Assen, net voor de chicane dan zag en hoorde je gewoon de achterwielen op slot slaan bij terugschakelen. De Carla BMW's stonden altijd vooraan het veld, maar rev matching? Never heard them doing it. Maar kan je het en vind je het leuk? Gewoon doen, mechaniek vriendelijk en veilig(goed voor de balans), maar het gaat geen echte tijden schelen denk ik.
Rijtechniek: rev matching
- Casper
Je ziet ook regelmatig in van die filmpjes (mn. japanse). Dat die gasten aan het einde van het rechte stuk, vlak voor ze vól in de remmen en HT gaan, eerst even met hun linker voet het rempedaal aan tikken....Wat is hier het nut van?
Ik kon zo snel niet een goed voorbeeld vinden, maar in dit filmpje bij 2:29min is het wel redelijk te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=tAnCyn0Y ... ed&search=
Ik kon zo snel niet een goed voorbeeld vinden, maar in dit filmpje bij 2:29min is het wel redelijk te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=tAnCyn0Y ... ed&search=
- Bert ///M3
Dat is om te voelen of ze nog remdruk hebben.
Bij sommige auto's met name met meerpots klauwen kan je hebben dat de blokken terug in de klauw gedrukt worden, met name als je wat speling op je wiellagers hebt (pad knockback) dus als jij op 100M vol in de remmen gaat en je hebt even geen druk dan kan je net te laat zijn. Ook bijvoorbeeld als je vloeistof tegen koken aan zit, is om te checken of je op dat moment nog druk hebt.
Bij sommige auto's met name met meerpots klauwen kan je hebben dat de blokken terug in de klauw gedrukt worden, met name als je wat speling op je wiellagers hebt (pad knockback) dus als jij op 100M vol in de remmen gaat en je hebt even geen druk dan kan je net te laat zijn. Ook bijvoorbeeld als je vloeistof tegen koken aan zit, is om te checken of je op dat moment nog druk hebt.