Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 08 sep 2021, 15:32

535d schreef: 08 sep 2021, 15:21 Het klopt niet wat hij stelt. Hij zegt dat de keuzes des leven (zoals in dit geval een vaccin weigeren) geen invloed hebben op het wel of niet verlenen van zorg. Dat hebben ze dus wel wanneer operaties worden uitgesteld. Uitstel is letterlijk onherstelbare schade bij kankerpatienten, dan wel mensen met hart- en vaatziekten.
En als jij vanmiddag nog twee uur in je tuin zit zonder je in te smeren is dat ook verwijtbaar als je een diagnose voor huidkanker krijgt. De kankerpatiënt die na jou op de lijst komt sluit ook achteraan aan.
What's next is de vraag? De tandarts die bij het inplannen van je afspraak gaat vragen hoe goed je je tanden poetst? Mensen met obesitas hebben ook een hogere kans om op de IC te komen als ze Corona krijgen. Die ook achteraan de lijst? Je vol vreten is verwijtbaar, het is immers wel heel wrang als je mensen met gezond BMI niet eerst behandeld, volgens jou.

Als het hele systeem spaak loopt, zoals we afgelopen jaar met Corona hebben gezien, dan moet je iets. Dus terecht dat de overheid mensen graag sterk adviseert om te vaccineren en die drempel verlaagt. En wellicht de druk opvoert door te dreigen met vrijheidsbeperkingen. Maar echte dwang en beperkingen gaat heel ver.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 15:32

535d schreef: 08 sep 2021, 15:27 Iedereen heeft nu ruimschoots de tijd gehad zich te laten vaccineren Robin. Deze pandemie was ook voor de overheid nieuw en daar hebben zich talloze beleidswijzigen en fouten voorgedaan. Het beleid is verre van perfect geweest.

Dat is allemaal zo, maar wat Luco hierboven ook zegt: Je kunt 'de hele wereld niet dwingen' , maar die groep dan wegzetten als schuldig aan alles. Dat kan er bij mij niet en nooit in. De basis ligt bij overheidsbeleid waarvan jij ook al zegt dat er fout na fout wordt gemaakt. Nog steeds.

Luco +1

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 08 sep 2021, 15:33

Dat is een wat langer stuk dan ik van je gewend ben Luco, maar okee. Het Pfizer vaccin is in ieder geval niet op nieuwe techniek ontwikkeld (mRNA). De verhalen van aantasting DNA, heb je daar een bron van? Hier wat tekst van Erfelijkheid.nl
Verandert mijn DNA als ik me laat prikken tegen corona?
Nee, je DNA verandert niet als je je laat prikken tegen corona.

In de vaccins zit een stukje genetische informatie van het coronavirus. Je kunt daar niet ziek van worden. Als dit in je lichaam komt, dan herkent je afweer dit. Dan gaat je lichaam afweerstoffen maken.

Later ruimt het lichaam dit stukje genetische informatie uit het vaccin weer op. Het komt niet in je DNA. Omdat het niet in je DNA komt, kan je het ook niet doorgeven aan je kinderen.

Als je na je vaccinatie in aanraking komt met het coronavirus, dan herkennen je afweerstoffen dit virus en maken ze het virus onschadelijk. Dan ben je beschermd tegen corona. Je leest meer over hoe de vaccins werken op rivm.nl.

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 15:36

Nu 'geloof' ik dit hierboven wel, 535d, maar aangezien RIVM en WHO etc en The Lancet etc ook wel eens erg mis zitten, moet je je toch afvragen: Is dit wel zo?

erfelijkheid.nl wat voor site is dat dan?(even als voorbeeld)

Ik zie 'geen gevaar' in vaccineren overigens, wel in overheidsbeleid. Politiek is geen wetenschap.
Laatst gewijzigd door Robin op 08 sep 2021, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie

Bericht door frankie » 08 sep 2021, 15:36

We blijven in hetzelfde circeltje rondgaan. Zinloos, maar ik wil nog één keer verduidelijken wat ik bedoel dan hou ik erover op. Geen zin om nog meer uitgescholden te worden omdat iemand het er niet mee eens is. Verschil van mening kan ik best hebben (behalve van mijn vrouw :tooth:), maar blijf gewoon respectvol.

De kettingroker, de alcoholist, de hardrijder tegen de boom, de ongevaccineerde, de gevaccineerd, iedereen, heeft wat mij betreft net zo veel recht op zorg. Een dergelijke keuze in levensstijl zou geen invloed daarop mogen hebben. Bij te hoge druk op de zorg en als het echt niet anders kan, is het aantal te redden levensjaren wat mij betreft leidend, niet wat voor keuzes iemand in het verleden gemaakt heeft.
Laatst gewijzigd door frankie op 08 sep 2021, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 15:38

Eensch met Frank.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 08 sep 2021, 15:51

Tom schreef: 08 sep 2021, 15:32 En als jij vanmiddag nog twee uur in je tuin zit zonder je in te smeren is dat ook verwijtbaar als je een diagnose voor huidkanker krijgt. De kankerpatiënt die na jou op de lijst komt sluit ook achteraan aan.
What's next is de vraag? De tandarts die bij het inplannen van je afspraak gaat vragen hoe goed je je tanden poetst? Mensen met obesitas hebben ook een hogere kans om op de IC te komen als ze Corona krijgen. Die ook achteraan de lijst? Je vol vreten is verwijtbaar, het is immers wel heel wrang als je mensen met gezond BMI niet eerst behandeld, volgens jou.

Als het hele systeem spaak loopt, zoals we afgelopen jaar met Corona hebben gezien, dan moet je iets. Dus terecht dat de overheid mensen graag sterk adviseert om te vaccineren en die drempel verlaagt. En wellicht de druk opvoert door te dreigen met vrijheidsbeperkingen. Maar echte dwang en beperkingen gaat heel ver.
Een extreem besmettelijk virus dat wereldwijd ronddwaalt kun je niet vergelijken met andere kwalen zoals obesitas. Als je niks doet als overheid vanaf begin pandemie worden de IC's overlopen. Dat is met deze andere kwalen niet het geval. Het gaat nog steeds om de druk op de IC's.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 08 sep 2021, 15:54

frankie schreef: 08 sep 2021, 15:36 We blijven in hetzelfde circeltje rondgaan. Zinloos, maar ik wil nog één keer verduidelijken wat ik bedoel dan hou ik erover op. Geen zin om nog meer uitgescholden te worden omdat iemand het er niet mee eens is. Verschil van mening kan ik best hebben (behalve van mijn vrouw :tooth:), maar blijf gewoon respectvol.

De kettingroker, de alcoholist, de hardrijder tegen de boom, de ongevaccineerde, de gevaccineerd, iedereen, heeft wat mij betreft net zo veel recht op zorg. Een dergelijke keuze in levensstijl zou geen invloed daarop mogen hebben. Bij te hoge druk op de zorg en als het echt niet anders kan, is het aantal te redden levensjaren wat mij betreft leidend, niet wat voor keuzes iemand in het verleden gemaakt heeft.
Waarvan akte :thumbup: Met daarbij de aanvulling dat er een Max aantal COVID bedden op de IC wordt gereserveerd, zoals Rico dit heeft aangegeven.

We zijn eruit, Luco wanneer is die BBQ ?

Gr Ron

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 16:00

RS-Ron schreef: 08 sep 2021, 15:54
frankie schreef: 08 sep 2021, 15:36 We blijven in hetzelfde circeltje rondgaan. Zinloos, maar ik wil nog één keer verduidelijken wat ik bedoel dan hou ik erover op. Geen zin om nog meer uitgescholden te worden omdat iemand het er niet mee eens is. Verschil van mening kan ik best hebben (behalve van mijn vrouw :tooth:), maar blijf gewoon respectvol.

Waarvan akte :thumbup: Met daarbij de aanvulling dat er een Max aantal COVID bedden op de IC wordt gereserveerd, zoals Rico dit heeft aangegeven.

We zijn eruit, Luco wanneer is die BBQ ?

Gr Ron
Tja, das een lastige, heb geen zin in een vecht en scheldpartij tussen niet gevaccineerden/gevaccineerden.
En als ik Triage ga toepassen sluit je weer mensen uit, keuzes,keuzes,keuzes :lol:

Tom

Bericht door Tom » 08 sep 2021, 16:17

535d schreef: 08 sep 2021, 15:51
Een extreem besmettelijk virus dat wereldwijd ronddwaalt kun je niet vergelijken met andere kwalen zoals obesitas.
Het gaat mij niet om het vergelijk, het gaat om de combinatie:
- Mensen met obesitas die Corona krijgen hadden gezonder kunnen leven om de kans te verkleinen dat ze een IC bed bezet houden.
- Mensen die een vaccinatie weigeren en met Corona op de IC belanden hadden de kans ook kunnen verkleinen door zich te laten vaccineren.
Alleen het tweede is een probleem in jouw ogen? Of moeten we alleen slanke mensen mét vaccinatie in zo'n IC bed leggen? Wat als ze roken, slecht voor longen... zal nooit bevorderlijk zijn binnen het ziektebeeld van Corona waarin kortademigheid een rol speelt. En zo kun je naast obesitas, vaccinatie en roken oneindig veel variabelen gaan toevoegen. Gelukkig denkt men in de zorg niet in goed of fout en wordt je altijd geholpen. En door (met name) voorlichting proberen we alles wat fout is de wereld uit te helpen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 08 sep 2021, 16:18

We kunnen toch een kleine arena bouwen ? Bier, popcorn, verkopen kaartjes, vlees er ook weer uit. Triage doen we dan ouderwets met de duim. :tooth:

Gr Ron

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 16:20

RS-Ron schreef: 08 sep 2021, 16:18 We kunnen toch een kleine arena bouwen ? Bier, popcorn, verkopen kaartjes, vlees er ook weer uit. Triage doen we dan ouderwets met de duim. :tooth:

Gr Ron
En wie de duim naar beneden krijgt word gestenigd :lol:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 sep 2021, 16:26

535d schreef: 08 sep 2021, 15:33 De verhalen van aantasting DNA, heb je daar een bron van?
Hier heb je wat leesvoer over waar die theorieën vandaan komen.
Hier wordt gentherapie genoemd door onze overheid als geldig middel tegen covid.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... OmQJda0YXE

Hier laat Moderna zien wat het vrij te programmeren deel is in de mRNA technologie.
https://www.modernatx.com/mrna-technolo ... evelopment

En hier wat je allemaal in dat Open Reading Frame kunt doen.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 161930053X

En daarmee kom je in de discussie/beerput van mogelijkheden van CRISPR-cas9, transhumanisatie en ethiek.

Theoretisch kun je die proteine instructie set laten doen wat je wilt.
En dat in combinatie met die wazige uitspraken van wat verveelde miljardairs (die ook lijntjes met de vaccinatieprogramma's hebben) dat we met teveel zijn op deze aarde is dat niet de beste combo in deze tijden.

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 16:39

Het heeft helemaal geen zin Smiley, de standpunten zijn ingenomen. Lezen doen ze het toch niet, en als ze het wel lezen geloven ze het niet.

Mensen die het niet met jouw standpunt eens zijn uitschelden en zwartmaken is veel makkelijker.
Het wordt er iig niet gezelliger op helaas.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 08 sep 2021, 16:49

@smiley: gevonden op sites net zoals dat vliegtuig in Afghanistan zeker waar die mensen aan hingen, dat moet ook nep zijn :o)

Gelukkig scheld jij nooit iemand uit, he Luco. Volgens mij ben je daar recent nog voor gewaarschuwd, dat je veel te ver ging. Over hypocriet gesproken, iets wat jij notabene best wel vaak anderen verwijt! Maar dat zal je vast wel weer anders zien!

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 16:50

Ik ben verstandig, op jouw reageer ik gewoon niet. :lol:

smiley

Bericht door smiley » 08 sep 2021, 16:52

Degenen die hierin meegaan zijn niet het bulk van de weigeraars.
Dat zit hem in de allochtonen. Hier een stukje waarin 25% bereidheid van de Marokkanen aangegeven wordt.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239040 ... aag-blijft
Dat % kun je wel doortrekken op de rest denk ik, en dan kom je aardig in de buurt van die 1.8 miljoen.

Ik wens 535d veel succes als vrijwilliger op de GGD prikbus in die lokaties.

smiley

Bericht door smiley » 08 sep 2021, 16:54

535d schreef: 08 sep 2021, 16:49 @smiley: gevonden op sites net zoals dat vliegtuig in Afghanistan zeker waar die mensen aan hingen, dat moet ook nep zijn :o)
Jij vroeg je af waar die twijfel vandaan komt.
Doet dat af aan de inhoud, want ik zie niet wat dat vliegtuig hiermee van doen heeft?

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 16:54

Ach over twee weken weer een grote uitbraak vanwege de F1 op zandvoort.
ruim 100.000 asos bij elkaar :tooth:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 08 sep 2021, 17:07

Luco schreef: 08 sep 2021, 16:50 Ik ben verstandig, op jouw reageer ik gewoon niet. :lol:
:thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 08 sep 2021, 17:09

frankie schreef: 08 sep 2021, 15:36 De kettingroker, de alcoholist, de hardrijder tegen de boom, de ongevaccineerde, de gevaccineerd, iedereen, heeft wat mij betreft net zo veel recht op zorg. Een dergelijke keuze in levensstijl zou geen invloed daarop mogen hebben. Bij te hoge druk op de zorg en als het echt niet anders kan, is het aantal te redden levensjaren wat mij betreft leidend, niet wat voor keuzes iemand in het verleden gemaakt heeft.
Ik vind de keuzes die iemand in het verleden gemaakt heeft wel degelijk meespelen voor toekomstige rechten.
Neem ik niet even de zorg, maar het recht op een uitkering&subsidies als voorbeeld.

Vergelijk persoon A die zijn hele leven hard heeft gewerkt, belasting heeft betaald en daarnaast ook nog wat vermogen heeft gespaard eens met persoon B die zijn hele leven nog geen dag gewerkt heeft en altijd een uitkering heeft gehad (incl. alle mogelijke subsidies).
Persoon A wordt buiten zijn schuld werkloos, krijg geen uitkering maar mag als kers op de taart zijn spaarcenten opvreten, terwijl persoon B blijft gewoon zijn uitkering en subsidies blijft houden.

Trek ik dat vergelijk even door naar de zorg, dan zou een ouder iemand die altijd super gezond heeft geleefd dus minder recht hebben op zorg dan persoon B die er maar op los geleefd heeft, omdat B jonger is en het aantal te redden levensjaren hoger is.......

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 17:22

Ja....buiten de zorg,

maar het gáát in deze draad om de zorg en uit ethisch standpunt moet iedereen altijd en dan ook altijd geholpen worden; zo niet dan wordt het hier wel erg totalitair!

Waarom is het bij een schipbreuk : Vrouwen en kinderen eerst?

Als je dan toch keuzes maakt. Iemand van 70 heeft z'n leven grotendeels al gehad. En iemand van 30 nog niet.

Niet dat ik die keuzes wil maken. Maar nu krijgt de 'jeugd' en de 'niet gevaccineerde' de schuld.

Elise

Bericht door Elise » 08 sep 2021, 17:37

Robin schreef: 08 sep 2021, 17:22 uit ethisch standpunt moet iedereen altijd en dan ook altijd geholpen worden; zo niet dan wordt het hier wel erg totalitair!
Dus iedereen gaan we helpen, ongeacht de zorgkosten?

Als ik even naar mijzelf kijk vind ik de zorgkosten die aan mij besteed zijn de afgelopen jaren buitensporig hoog.

JP

Bericht door JP » 08 sep 2021, 17:42

Robin schreef: 08 sep 2021, 17:22 (...)
Als je dan toch keuzes maakt. Iemand van 70 heeft z'n leven grotendeels al gehad. En iemand van 30 nog niet.

Niet dat ik die keuzes wil maken. Maar nu krijgt de 'jeugd' en de 'niet gevaccineerde' de schuld.
Die van 70 heeft (normailter) al 45 jaar gewerkt en de staat gesteund, die van 30 moet nog net beginnen, met zijn 70k studieschuld.
Ik mag hopen dat als je eindelijk van je pensioen mag gaan genieten, je niet meteen bij het gft gedumpt wordt als zijnde dor-hout....

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 17:44

Daarom zeg ik: Geen triage /keuzes maken. Overheid wil 'sociaal' overkomen en 'inclusief' dus de zorg op orde, meer bedden etc. Maar al 1.5 jaar geneuzel en 'niks' doen. Ik vertrouw het helemaal niet (meer)

Plaats reactie