Corona in Nederland.....
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Corona in Nederland.....
Het hele Corona gedoe heeft DF in elk geval goed verbroederd.
De gevaccineerde maken zich ernstig zorgen om de niet gevaccineerde, en de niet gevaccineerde om de gevaccineerde.
Das toch mooi.
De gevaccineerde maken zich ernstig zorgen om de niet gevaccineerde, en de niet gevaccineerde om de gevaccineerde.
Das toch mooi.
- jos_br
Eng hè, je zou er haast bij gaan staan te janken..........smiley schreef: 05 sep 2021, 17:30 Het hele Corona gedoe heeft DF in elk geval goed verbroederd.
Das toch mooi.

Jos.
- alt
Als de geprikten de ongeprikten maar niet gaan besmetten? 

-
Onlinesmiley
Dat heet vaccine shedding, en als ik het goed begrepen heb kan dat alleen bij vaccins met een actief virus erin, wat bij die m-rna varianten niet het geval is.
-
Maar waar eindigt het? Een paar maanden terug zouden we van de maatregelen af zijn als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Inmiddels wordt er alweer gesproken over een derde shot en blijkt er ook weer sprake te zijn van een vaccinatiebewijs om op een normale manier deel te nemen aan de samenleving (theater, cafe etc.).Eric Z schreef: 05 sep 2021, 17:10 In het buitenland geweest, vrij om te gaan en staan waar je wilt. Qr code tonen en weer door, geen moment als hinderlijk of vrijheidsbeperkend ervaren.
Voor het meerendeel van de mensen is het inmiddels dus geen probleem.
Blijft inderdaad over de mensen die niet willen vaccineren, maar dat ligt niet aan de uitbater die de regels volgt lijkt mij. Beetje triest om die dan af te zeiken online.
Ik ben netjes twee keer gevaccineerd en ook op vakantie geweest met m'n QR codes. Hopelijk is dat het staartje van iets dat we snel kunnen vergeten. Een derde prik zit ik niet op te wachten, dan moet daar wel een hele goede reden voor zijn en die zie ik op dit moment niet (maar gok dat er wel weer een superernstige variant aan komt in de herfst...). Ik ben op dit moment niet bang om besmet te raken. De vraag is misschien meer waarom gevaccineerden een probleem hebben met ongevaccineerden, want ze zijn voorstander van een vaccinatiebewijs. Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Die cafe-eigenaar hoeft mij daar ook helemaal niet tegen te beschermen. De enige reden voor een vaccinatiebewijs is als je als overheid een splitsing wilt maken binnen de bevolking waarin een deel iets niet mag, en dat wilt gebruiken als stok achter de deur om mensen wél te laten vaccineren om zo de zorg te ontlasten. Dat zou het moeten zijn, maar inmiddels vraag ik mij ook af of we er nog wel vanaf komen, want een samenleving waarin je met QR codes bepaalde privileges hebt vind ik, als gevaccineerd persoon, ook niet normaal.
-
Onlinesmiley
We hebben vorig jaar nog hartelijk gelachen om die chinezen met hun toegangsapp.
https://mobile.twitter.com/carolyujiayi ... 1325778944?
Mocht horeca, musea, bioscoop en sportevenement uitgebreid worden met openbaar vervoer, dan zijn we er he.
Mocht horeca, musea, bioscoop en sportevenement uitgebreid worden met openbaar vervoer, dan zijn we er he.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Niet gequote stuk geheel mee eens. M.b.t. de quote:De vraag is misschien meer waarom gevaccineerden een probleem hebben met ongevaccineerden, want ze zijn voorstander van een vaccinatiebewijs. Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Die cafe-eigenaar hoeft mij daar ook helemaal niet tegen te beschermen. De enige reden voor een vaccinatiebewijs is als je als overheid een splitsing wilt maken binnen de bevolking waarin een deel iets niet mag, en dat wilt gebruiken als stok achter de deur om mensen wél te laten vaccineren om zo de zorg te ontlasten. Dat zou het moeten zijn, maar inmiddels vraag ik mij ook af of we er nog wel vanaf komen, want een samenleving waarin je met QR codes bepaalde privileges hebt vind ik, als gevaccineerd persoon, ook niet normaal.
Omdat ik gevaccineerd ben sta ik niet te springen om overal een qr te tonen, liever zonder vanwege gemak maar waar het wel verwacht word heb ik er opzich geen enkel probleem mee. Je bent gevaccineerd en dus voor het tonen van een bewijs is wel erg kort door de bocht. Dat we dit X periode blijven houden prima. Maar ergens in 2022 mag het wel weer verdwijnen. Mag toch hopen dat tegen die tijd alle kwetsbare ingeent zijn.
Wat ik veel hinderlijker vond in het buitenland is de mondkapjes plicht, sta je met je handen vol moet je zo’n ding opzetten. Omdat we het hier niet meer hoeven te doen te vaak weer terug moeten lopen om er een te pakken.
- alt
Volgens mij mag geen bedrijf of instelling naar je gezondheid vragen. er een een AVG.
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Sommige dingen klinken in het Duits gewoon beter: Ungeimpfte unerwünscht!jos_br schreef: 05 sep 2021, 17:15Blijft een gevoelig iets, zeker nadat onze heer de Jonge gezegd heeft (ooit) dat er geen beperkingen zouden zijn, en vooral geen dwang uitgevoerd zou worden. Nu worden de vergelijkingen met de gele ster en dit soort acties steeds verder verhard, net als de hele samenleving/tweedeling. We gaan nog rare tijden tegemoet......Eric Z schreef: 05 sep 2021, 17:10 In het buitenland geweest, vrij om te gaan en staan waar je wilt. Qr code tonen en weer door, geen moment als hinderlijk of vrijheidsbeperkend ervaren.
Voor het meerendeel van de mensen is het inmiddels dus geen probleem.
Blijft inderdaad over de mensen die niet willen vaccineren, maar dat ligt niet aan de uitbater die de regels volgt lijkt mij. Beetje triest om die dan af te zeiken online.
Jos.
zeer goed interview. Ja wie had gedacht dat we ooit weer vrijheids/toegangsbewijzen en semi verplichte 'vaccinaties' krijgen. Straks kom je ook geen circuit meer op zonder Ausweiss en de grens ook niet..... en de 3e 4e spuit staan al te wachten....

-
- Auto: Dikke Bmw
En wat een complot denkers waren dat zeg. Een jaar geleden.smiley schreef: 05 sep 2021, 19:52 We hebben vorig jaar nog hartelijk gelachen om die chinezen met hun toegangsapp.

En de unmute us mensen nu een partij zuur na 1.5 jaar geen entertainment sector inkomsten en nu de steun gaat wegvallen. Niet dat ik het die mensen gun integendeel… waarom spreken zij zich nu pas uit? Naïef? Zelfs de eigenaren van evenementen zoals lowlands en ID&T waren erg volgzaam en balen nu als een stekker dat alles afgeblazen is en moeten toekijken dat een F1 circuit vol staat met mensen en 250.000 man door Amsterdam trekt. Met je fieldlab test evenementen man man man

Een sterk immuunsysteem creëer je o.a door psychologisch en sociaal welbevinden.
Iets wat nou juist bevorderd wordt in die sector. Daar kan geen vaccinatie tegen op.
-
Ja die is scary!! Klopt in china wordt deel voor deel de totale controlestaat ingevoerd en zonder vinkje ga jij niet reizen! Maar dan moet je wel een soort app/trackingsysteem hebben....en die hebben we nu ingevoerd!!....best slim gedaan toch? Ze trapten er nog in ook! en straks komen de milieulockdowns...... en wat kun je eraan doen? Niet meer testen en prikken dan is het morgen voorbij!! En daar vechten die Fransen keihard voor!
-
Ik zie regelmatig filmpjes voorbij komen uit Frankrijk, Australie, Canada waar nietsvermoedende burgers compleet afgeranseld worden voor het niet kunnen tonen van vaccinatie Ausweis of verdachtmaking van besmet te zijn. Heel gezellig allemaal. Nu hoor ik de gevaccineerden roepen „dan moet je gewoon meewerken of de prik halen“ daar draait het nou net om. Vrije keuze zonder tirannie en buitensporig geweld vermomd onder veiligheid garanderen. Volgend jaar staat er weer een ander onderwerp (klimaat lockdowns of whatever) centraal en dan mag je niet met je benzine slurper de weg op. Hoeveel mensen gaan er dan wel protesteren?
- MarkS
Goh, die filmpjes zie ik helemaal niet regelmatig “voorbijkomen”. Waar kan ik (simpele MSM kijker) die vinden? In mijn omgeving zijn er ook een aantal niet ingeënt. Nog niet afgeranseld. Misschien hebben die geluk gehad.
-
Je kunt die via diverse social media outlets van eerste hand vernemen.
O.a mensen opgesloten in ‚covid quarantaine verblijven‘ in Sydney. Op je hotelkamer verplicht 2 weken vertoeven. De rekening krijgt men later.
Ik kan deze vanwege het format niet posten hier helaas.
O.a mensen opgesloten in ‚covid quarantaine verblijven‘ in Sydney. Op je hotelkamer verplicht 2 weken vertoeven. De rekening krijgt men later.
Ik kan deze vanwege het format niet posten hier helaas.
-
AstuMarkS schreef: 06 sep 2021, 10:50 Goh, die filmpjes zie ik helemaal niet regelmatig “voorbijkomen”. Waar kan ik (simpele MSM kijker) die vinden? In mijn omgeving zijn er ook een aantal niet ingeënt. Nog niet afgeranseld. Misschien hebben die geluk gehad.
https://imgur.com/rV5WISK
Geen vaccinatie bewijs? Meekomen
https://imgur.com/KB7qoNK
https://imgur.com/66D2yG9
Laatst gewijzigd door Crookie op 06 sep 2021, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mooi dat ook het hele filmpje getoond wordt...... Je ziet geen aanleiding. Geen gesprek. Geen reden voor het geweld....Crookie schreef: 06 sep 2021, 11:15AstuMarkS schreef: 06 sep 2021, 10:50 Goh, die filmpjes zie ik helemaal niet regelmatig “voorbijkomen”. Waar kan ik (simpele MSM kijker) die vinden? In mijn omgeving zijn er ook een aantal niet ingeënt. Nog niet afgeranseld. Misschien hebben die geluk gehad.
-
Eén random filmpje waar we niks van context van mee hebben? Da's de wereldwijde politiestaat die bot wordt vergeleken met wat de Joden 80 jaar geleden hebben meegemaakt?

- Riceaux
Een arrestatie filmpje.Crookie schreef: 06 sep 2021, 11:15AstuMarkS schreef: 06 sep 2021, 10:50 Goh, die filmpjes zie ik helemaal niet regelmatig “voorbijkomen”. Waar kan ik (simpele MSM kijker) die vinden? In mijn omgeving zijn er ook een aantal niet ingeënt. Nog niet afgeranseld. Misschien hebben die geluk gehad.
https://imgur.com/KB7qoNK
https://imgur.com/66D2yG9
Een demonstratie.
Een hysterische vrouw die schreeuwt dat ze zich niet verzet, maar op meewerken lijkt het ook niet echt.
Verder geen context.

-
Het wordt er niet beter op zo....
-
- alt
Waarom Nederlanders zich niet verzetten -dat hebben geleerd van de 2ewereldoorlog waarom er zoveel Joden naar de vernietigingskampen gingen uit Nederland - de volgzame, de overheidsgetrouwe ambtenaren.
Laat nu heden ten dage 10 % van de werkende Nederlandse bevolking reeds ambtenaar zijn, hoeveel semi-ambtenaren zijn weet ik nog niet, maar volgzaam zijn/waren ambtenaren altijd (al ), anders hadden zij een ander beroep gekozen.
Mijn vader oudverzetsstrijder heeft een kleinkind die ambtenaar is.
Laat nu heden ten dage 10 % van de werkende Nederlandse bevolking reeds ambtenaar zijn, hoeveel semi-ambtenaren zijn weet ik nog niet, maar volgzaam zijn/waren ambtenaren altijd (al ), anders hadden zij een ander beroep gekozen.
Mijn vader oudverzetsstrijder heeft een kleinkind die ambtenaar is.
- MarkS
Ik zie al dat ik m’n punt niet meer hoef te maken.
en coolfan is er weer als de kippen bij om de vergelijking met de oorlog te maken … op PF heeft hij in ieder geval het Corona topic op slot gekregen. Ieder nadeel heb z’n voordeel zullen we maar zeggen.

-
Inderdaad Rico, Mark.. geen context. Geen aanvullende informatie zoals mensen dat gewend zijn.
Of toch wel?
Frankrijk kondigde De ‘health’ pass aan die van kracht is bij alle publieke voorzieningen zoals winkels, cafés etc…
Geen geldig bewijs en mensen kunnen opgepakt worden.
Australië heeft enorm strenge maatregelen en hele heftige vormen van restricties opgelegd. O.a het recht van wet handhaving mensen te arresteren op verdenking van besmetting en gedwongen isolatie.
Of toch wel?
Frankrijk kondigde De ‘health’ pass aan die van kracht is bij alle publieke voorzieningen zoals winkels, cafés etc…
Geen geldig bewijs en mensen kunnen opgepakt worden.
Australië heeft enorm strenge maatregelen en hele heftige vormen van restricties opgelegd. O.a het recht van wet handhaving mensen te arresteren op verdenking van besmetting en gedwongen isolatie.
Laatst gewijzigd door Crookie op 06 sep 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Al marcheren ze door de straten....sommige mensen zullen het nooit zien of ze zijn te zwak dat ze het niet willen zien. Velen zijn al zo opgevoed dat je geen enkel vergelijk mag maken met de jaren 30 al zie je tal van overeenkomsten. Dat zegt al genoeg.
-
Coolfan, wat een vent ben je toch ook. Je doet alsof het hele land in opstand is. Dit is een kleine groep mensen op Social Media, die elkaar allemaal in hun clubje zitten na te kakelen en op te hitsen. En dan krijg je van die protesten. Zitten ook veel beroepsdemonstranten tussen overigens. Die moeten altijd wat hebben om ''tegenaan te schoppen''. Maar dat wil je kennelijk niet horen of begrijpen?
Heb je niet nog zo'n cherrypicking filmpje van Pierre Capel toevallig?
Heb je niet nog zo'n cherrypicking filmpje van Pierre Capel toevallig?