Ochtend: regen!
Einde ochtend: opdrogende baan
Middag: zon
Kan toch niet beter?

Wordt ook niet voor niets „Die kleine Nordschleife“ genoemd.e30touring1990 schreef: 23 aug 2021, 20:40 Mooi filmmateriaal weer Fabian! Mooie balans in die koets zo op de beelden te zien. Wel venijnig heuvelachtig lijkt die baan trouwens, zeker in het nat natuurlijk.
Heerlijk dit! Lijkt ook een erg leuk circuit. Ook net zoals bij de ring dat de normale lijn onmogelijk glad is als het geregend heeft. Laatst ben ik wezen rijden in assen en daar was dat totaal niet het geval.Fabian schreef: 23 aug 2021, 20:01 Heerlijke dag gehad. Echt een leuke, uitdagende, technische baan.
Ochtend: regen!
Einde ochtend: opdrogende baan
Middag: zon
Kan toch niet beter?
Weet niet hoe dat nu is maar er reden vroeger zeker ook auto races. Niet gewoon nieuwer asfalt ofzo?Martijn_bmw schreef: 24 aug 2021, 08:27 Ik denk omdat Assen een motorcircuit is waar de motoren andere lijnen rijden waardoor er minder rubber ligt op de auto lijnen?
Rubber op de ideale lijn van een autocircuit wordt spekglad door regen/water.
Ja op Assen ligt nieuw asfalt sinds een dik jaar. Voor die tijd was het op Assen ook spekglad in de regen.Jan Terwolde schreef: 24 aug 2021, 09:28Weet niet hoe dat nu is maar er reden vroeger zeker ook auto races. Niet gewoon nieuwer asfalt ofzo?Martijn_bmw schreef: 24 aug 2021, 08:27 Ik denk omdat Assen een motorcircuit is waar de motoren andere lijnen rijden waardoor er minder rubber ligt op de auto lijnen?
Rubber op de ideale lijn van een autocircuit wordt spekglad door regen/water.
Voor zaten 245/40/18 Goodyears (die het super goed deden, slijtage ook heel mooi), en achter 255/40/18 Bridgestones (aan de buitenzijde wat verder gesleten vanwege het langdurig leunen op de wang in de sommige bochten). Had dit nog liggen, voorraad een beetje afbouwenKnot schreef: 24 aug 2021, 11:35 Prima toch alle weer condities meegemaakt en lekker op die ATR2 banden?
Staat mij nog bij dat het achterste/laatste deel me verbazend lang bleek, kon je goed meters maken in 4.
Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, frankie, m@rco, Sabberjoch, Tristan en 20 gasten