Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 19 aug 2021, 15:07

Ze doen maar. Als dit is waar je je druk om kan maken heb je het echt te goed in het leven of heb je dan juist last van de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg?…

JP

Bericht door JP » 19 aug 2021, 15:14

Inderdaad, ze doen maar, alleen als iedereen die zijn zin maar moet afdwingen over geslacht, aanspreekvormen, hoe protocollen opeens moeten worden afgedwongen ( je kan dus blijkbaar nu ook al in je paspoort een -X- krijgen) want als anderen hier niet in meegaan, dan zijn zij (oh nee DIE) het slachtoffer en dan staan ze overal in de media en de TV-avondprogramma's smullen er ook graag van.

Die Ramharak zijn/haar/die geboorteland.....daar kon dit niet ? Nee, daar mag het vast niet.

<<----- ok, dat is een aanname.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 19 aug 2021, 15:24

Eric Z schreef: 19 aug 2021, 15:07 Als dit is waar je je druk om kan maken
Ik maak me er niet druk om, maar ik verbaas me er wel over.

Ik vraag me juist af waar die mensen zich druk om maken, en, zover willen gaan om een X in het paspoort te krijgen. (gang naar de rechter met verklaring van een deskundige).

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 19 aug 2021, 15:32

535d schreef: 19 aug 2021, 15:24
Eric Z schreef: 19 aug 2021, 15:07 Als dit is waar je je druk om kan maken
Ik maak me er niet druk om, maar ik verbaas me er wel over.

Ik vraag me juist af waar die mensen zich druk om maken, en, zover willen gaan om een X in het paspoort te krijgen. (gang naar de rechter met verklaring van een deskundige).
Is niet persoonlijk richting jou. Verbaas mij net zo hard er over.
Wat mij betreft is je geslacht een feit wat word vastgesteld bij de geboorte. Als je dan een of andere kronkel hebt en daardoor een X in je paspoort wil ook prima.
Daar heb ik allemaal geen hinder van, maar als ik voortaan naast m’n naam ook m’n aanspreekvorm moet gaan vertellen weet ik wel dat ik op de verkeerde plek aangeland ben…

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 19 aug 2021, 15:39

Eric Z schreef: 19 aug 2021, 15:32 Wat mij betreft is je geslacht een feit wat word vastgesteld bij de geboorte.
Exact, zo denk ik er ook over.

JP

Bericht door JP » 19 aug 2021, 15:42

De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster was destijds verboden om met een vergiet op je hoofd in je paspoort te komen. Misschien anno 2021 nog eens proberen.....https://dvhn.nl/binnenland/Pasfoto-met- ... 53665.html

Ons geloof

In de hemel kun je biervulkanen en een stripperfabriek vinden. In de hel trouwens ook, maar daar is het bier bedorven en hebben alle strippers een geslachtsziekte.
Piraten spelen een belangrijke rol in onze religie. Volgens de Pastafariers, de aanhangers van het geloof, zijn het goddelijke wezens. Het opwarmen van de aarde, aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen zijn allemaal directe gevolgen van het afnemende aantal piraten sinds 1800.
In plaats van de 10 geboden hebben de Pastafari 8 ‘Liever-Nietjes’. Het waren er in eerste instantie 10, geschreven op stenen tabletten. Maar de piraat Kapitein Mosey liet er per ongeluk 2 vallen. De lage morele standaard van de Pastafari’s wordt verklaard door de twee ontbrekende tabletten.
Een voorbeeld van een ‘liever-niet’: ‘Ik heb liever niet dat je mijn bestaan gebruikt als middel om te onderdrukken, onderwerpen, straffen, iemands ingewanden eruit te halen, en/of, je weet wel, gemeen te zijn tegen anderen.’
De officiële afronding van het gebed is ‘Ramen’. Ramen is een soort noodles.
Het vergiet is voor ons een heilig object. We zetten het op ons hoofd om God, het Vliegend Spaghettimonster te eren.
https://kerkvanhetvliegendspaghettimons ... ns-geloof/

Al zijn de 8 liever-nietjes best acceptabel.....
Ik heb echt liever niet dat je… doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.

Ik heb echt liever niet dat je… mijn bestaan gebruikt om mensen te onderdrukken, straffen, veroordelen of, je snapt het, je slecht te gedragen tegen anderen. Ik heb geen offers nodig en het begrip “zuiver” is bedoeld voor bronwater, niet mensen.

Ik heb echt liever niet dat je… mensen beoordeelt op hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden, hoe ze praten of hoe ze lopen, maar wees gewoon vriendelijk, oké? O, en laat dit eens doordringen: vrouw = mens. man = mens. Precies hetzelfde. De één is niet beter dan de ander, tenzij we het over mode hebben en sorry, dat heb ik aan vrouwen gegeven en een paar mannen die toevallig het verschil weten tussen lila en violet.

Ik heb echt liever niet dat je… je gedraagt op een manier die aanstoot kan geven aan jezelf of je willige partner met de wettige leeftijd EN geestelijke volwassenheid. Voor wie daar problemen mee heeft:, ik geloof dat de uitdrukking is: “doe ’t effe lekker met jezelf”, tenzij je daar aanstoot aan neemt; in dat geval moet je maar eens de TV uitzetten en voor de verandering een ommetje maken.

Ik heb echt liever niet dat je… discussieert met gehersenspoelde, vooringenomen, akelige mensen op een lege maag. Eet eerst en maak dan gehakt van ze.

Ik heb echt liever niet dat je… kerken/moskeeën/tempels bouwt van multimiljoenen euro’s voor mijn noedelige goedheid, wanneer het geld beter besteed kan worden aan bestrijding van armoede en ziekte, aan leven in vrede, liefhebben met passie en het goedkoper maken van breedbandkabel. Ik mag dan een alleswetend complex wezen zijn, maar ik hou van de simpele dingen in het leven. Ik kan het weten, ik ben de Schepper.

Ik heb echt liever niet dat je… rondbazuint tegen anderen dat ik met je praat. Zo interessant ben je niet. Word volwassen. Ik vertel je net dat je je naasten lief moet hebben, dat was een hint.
Ik heb echt liever niet dat je… bij een ander dingen doet die je met jezelf wil laten geschieden, als je in bent voor dingen die te maken hebben met, eh… veel glijmiddel, leer of vaseline. Als de andere persoon het wil (gelet op punt 4), ga ervoor, maak foto’s en in Mike’s naam, gebruik een condoom! Echt, het is maar rubber. Als ik had gewild dat het niet goed voelde had ik wel stekels toegevoegd, of zoiets. (RAmen).

Elise

Bericht door Elise » 19 aug 2021, 16:02

Eric Z schreef: 19 aug 2021, 15:32 maar als ik voortaan naast m’n naam ook m’n aanspreekvorm moet gaan vertellen weet ik wel dat ik op de verkeerde plek aangeland ben…
maak je borst maar nat, want zo ziet onze toekomst er uit.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 aug 2021, 17:13

Idd… :bag:
Maar wij zijn wss oud en ouderwets.

jos_br

Bericht door jos_br » 19 aug 2021, 19:24

Martijn_bmw schreef: 19 aug 2021, 15:02
535d schreef: 19 aug 2021, 14:54 Je zou haast denken dat dit een grap is, maar nee.....

https://nos.nl/artikel/2394398-zwangere ... emd-worden
Zwangere non-binaire transpersoon wil geen moeder genoemd worden
en
Ramharak en David Paul Ramharak-Peters (31) informeerden hun omgeving gisteren over hun zwangerschap. Ze hebben ook al bedacht hoe hun kindje hen straks moet noemen. "Ryan wordt baba en David wordt papa."
:sealed:
Ik was het net ook met grote verbazing aan het lezen... en aan die onzin gaan we gemeenschapsgeld uitgeven :bag: :blabla:
Zijn zelfs cursussen voor,

https://www.ktv-kennisnet.nl/pe-registr ... er_nl/2856

Dacht eerst dat het een geintje was...🙈🤣

Jos.

Luco

Bericht door Luco » 19 aug 2021, 19:34

Vroeger (in de goede oude tijd) gingen ze op de brandstapel.

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 aug 2021, 09:16

Stuur ze maar naar Afghanistan, de Taliban weet er wel raad mee.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 aug 2021, 09:20

Wat geweldig dat de zwijgende meerderheid in dit land 'geen stem heeft' en we ons laten piepelen door dit soort 'figuren in de marge'.

In Den Haag krijgen we straks misschien wel mede GL en PvdA in de regering. Twee partijen die weinig te betekenen hadden in de laatste verkiezingen.

Dit land is aan het doodbloeden en democratie is een woord ter waarde van nul komma nul cent.

Elise

Bericht door Elise » 20 aug 2021, 13:22

Dikke prima als partijen fuseren, beter dan die versplintering.

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 aug 2021, 14:09

Rechts wint en links gaat regeren, fopdemocratie. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die het eens is hoe het nu gaat en zeker niet met een leugenaar aan het roer. Bereid je maar vast voor dit gaat de burger veel dwang en geld kosten.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 aug 2021, 14:23

350 Z schreef: 20 aug 2021, 14:09 Rechts wint en links gaat regeren
Inderdaad, hoe gek wil je het hebben.....ik snap sowieso eigenlijk al niet waarom ik toch weer ben wezen stemmen, heeft volgens mij totaal geen nut.

alt

Bericht door alt » 20 aug 2021, 15:29

Dat is de reden om de rechte verkiezingsoverwinning in een linkse regering om te zetten.
Dat de kiezer dan gaat twijfelen of hij de volgende keer nog wel zou willen stemmen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 aug 2021, 15:40

Zo werkt een parlementaire democratie gewoon. Compromissen sluiten om die kamermeerderheid te halen.

En dat dan een regering oplevert die je niet helemaal bevalt is jammer, maar niks onwettigs aan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 aug 2021, 15:51

zegt de D66 stemmer:)

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 20 aug 2021, 15:52

Luco schreef: 19 aug 2021, 19:34 Vroeger (in de goede oude tijd) gingen ze op de brandstapel.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dit land is echt failliet. Waarom krijgen dit soort totaalidioten iedere keer toch weer podium? Serieus, rot op.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 aug 2021, 15:52

Heeft de DF'er al een leuke nieuwe naam verzonnen voor de gefuseerde PVDA/GL?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 aug 2021, 16:01

Bram schreef: 20 aug 2021, 15:40 Zo werkt een parlementaire democratie gewoon. Compromissen sluiten om die kamermeerderheid te halen.

En dat dan een regering oplevert die je niet helemaal bevalt is jammer, maar niks onwettigs aan.
Dat niet, maar neemt niet weg dat ‘het volk’ niet zo gestemd heeft.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 aug 2021, 16:06

Dat het uiteindelijk op iets uitdraait wat niet recht doet aan de uitslag is wel vrij onwenselijk inderdaad.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 aug 2021, 18:13

Vrij onwenselijk???.....dat vind ik wel heel zwak uitgedrukt, gaat gewoon nergens over, de kiezer(het volk) heeft gestemd en dan ga je er wel vanuit dat de partijen met de meeste stemmen aan de macht komen en niet dat er door allerlei gekonkel een compleet andere regering tevoorschijn wordt getoverd dan waar het volk op heeft gestemd.
Democratie met stemrecht noemen ze dat dan....laat me niet lachen, één grote oplichtersbende daar in Den Haag, je zou er spontaan huilbuien van kunnen krijgen!! :'( :wtf:

Elise

Bericht door Elise » 20 aug 2021, 19:02

Ik hoop dat het resultaat is dat we nieuwe verkiezingen krijgen, want ik heb het vermoeden dat er anders gestemd gaat worden.

alt

Bericht door alt » 20 aug 2021, 19:32

PvdA & groenlinks gaan fuseren.
Rara had/heeft veel leden die nu lid van groenlinks zijn, de raraleden die het pvda-lid Aad Costo & Ed van Thijn bijna naar de eeuwige politieke jachtvelden hadden gestuurd, gaan nu samenwerken of fuseren.
Het kan verkeren, zeide Bredero.

Revolutionaire Anti-Racistische Actie
Naar navigatie springenNaar zoeken springen
Revolutionaire Anti-Racistische Actie

Aanslag op een Shell-station in Amsterdam (juni 1986)
Actief in de jaren 1984-1993
Actief in Vlag van Nederland Nederland
Doelstelling Terugtrekking van bedrijven uit Zuid-Afrika (1984-1989) en strijd tegen het imperialisme van Nederland (1990-1993)
Status Non-actief
Methoden Brandstichting (1984-1989) en explosieven (1990-1993)
De Revolutionaire Anti-Racistische Actie (RaRa) was een Nederlandse actiegroep wier daden door de BVD als 'politiek gewelddadig activisme' werden omschreven. Er werd veel materiële schade veroorzaakt, maar er zijn nooit doden of gewonden gevallen bij acties toegeschreven aan RaRa. RaRa was actief van 1984 tot 1993, de groep is echter nooit officieel opgeheven.

RaRa streefde beperkte doelen na, in aanvang was dat de terugtrekking van bedrijven uit Zuid-Afrika.

Historie
De eerste aanslag waarvan RaRa verdacht werd, was een bomaanslag in 1984 bij het van Heutsz-monument in Amsterdam.[1] Vanaf 1985 pleegde RaRa terroristische aanslagen op Makro-vestigingen. De eigenaar van Makro, de Steenkolen Handelsvereniging (SHV) van Paul Fentener van Vlissingen, was actief in Zuid-Afrika. De RaRa was fel tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika en eiste dat SHV zich daar zou terugtrekken. De eerste aanslag werd gepleegd op 17 september 1985 op het Makro-filiaal in Amsterdam (Duivendrecht), de vestiging brandde helemaal uit. In totaal werden er vijf aanslagen op Makro-filialen gepleegd. Nadat op 10 januari 1987 de Makro in Nuth in vlammen was opgegaan, besloot SHV zich terug te trekken uit Zuid-Afrika. Ook Shell was regelmatig het slachtoffer van RaRa, tientallen Shell-stations werden aangevallen, waarbij onder meer gebruikgemaakt werd van fosforbommen. Bij een aanslag in 1987 op het bedrijf Boot Olie BV (dat zaken deed met Zuid-Afrika) uit Alphen aan den Rijn ontsnapte de bevolking van Alphen aan een ramp. Op het terrein van Boot Olie bevond zich een opslagplaats met gasflessen en drie tanks met ongeveer 600.000 liter dieselolie en benzine. De opslagplaats bleef echter gespaard.[2]

Aad Kosto, staatssecretaris van Justitie van 1989 tot 1994.
Op 6 november 1985 werden bij de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Ed van Thijn twee bommen onschadelijk gemaakt die door RaRa zouden zijn geplaatst.[3] Deze actie is echter nooit opgeëist door RaRa. Bovendien was onduidelijk wat Ed van Thijn met de doelen van RaRa te maken zou hebben.

In het begin van de jaren negentig voerde RaRa actie tegen het Nederlandse asielbeleid.[4] De actiegroep heeft onder andere op 18 maart 1990 bomaanslagen gepleegd op Marechausseekazernes in Oldenzaal en Arnhem, op 12 november 1991 een aanslag op het woonhuis van toenmalig staatssecretaris van Justitie Aad Kosto, op 25 maart 1990 en 12 november 1991 op het gebouw van het Ministerie van Justitie en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en op 30 juni 1993 op het gebouw van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Of RaRa verantwoordelijk was voor de aanslag op het huis van Kosto is niet zeker, de aanslag is niet opgeëist en de verantwoordelijken zijn nooit gearresteerd.

In 1988 meende de politie de leden van RaRa op het spoor te zijn. Op 11 april 1988 bestormden arrestatieteams zeven kraakpanden in Amsterdam, hierbij werden acht mensen gearresteerd. Slechts één arrestant bleef vastzitten, de rest kwam al snel vrij wegens gebrek aan bewijs. Uiteindelijk werd alleen René Roemersma veroordeeld op 24 augustus 1988 voor een aantal aanslagen van RaRa. Hij werd veroordeeld tot vijf jaar cel maar in hoger beroep werd Roemersma vrijgesproken van vijf van de zes aanslagen waarvoor hij was aangeklaagd. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelde dat het bewijs onrechtmatig was verkregen omdat de rechter-commissaris, die leiding moest geven aan de huiszoeking, tijdelijk afwezig was geweest. Zo resteerde alleen het bewijs voor één mislukte aanslag. De straf van vijf jaar werd door het hof omgezet in achttien maanden, waarvan zes voorwaardelijk. Omdat Roemersma al geruime tijd in voorarrest had gezeten, kwam hij direct vrij. De RaRa-aanslagen van 1991 en 1993 zijn tot op heden nooit opgehelderd. De journalisten Hans Krikke en Johan Muter hebben eind jaren negentig een tijdje vastgezeten op verdenking van lidmaatschap van de RaRa. De journalisten hebben uiteindelijk een schadevergoeding van 230.000 gulden ontvangen, omdat het ten laste gelegde niet bewezen kon worden.

Volgens publicist Peter Siebelt zou de Binnenlandse Veiligheidsdienst het ex-Tweede Kamerlid van GroenLinks Wijnand Duyvendak als een kopstuk binnen de RaRa-organisatie zien[5][6]. Duyvendak heeft altijd ontkend iets met RaRa te maken te hebben. In 2008, vlak na het aftreden van Duyvendak als Kamerlid nadat hij had bekend betrokken te zijn geweest bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken, staken de geruchten weer de kop op. Volgens een oud-medewerker van het opsporingsteam dat in de jaren 80 op RaRa gezet was, was Duyvendak een van de kopstukken van RaRa.[7] Volgens een uitzending van het geschiedkundige televisieprogramma Andere Tijden uit november 2010 behoorde Duyvendak echter niet tot RaRa.[8]

In november 2006 werd een aanslag gepleegd op de drukkerij van PCM (o.a. de dagbladen Trouw en de Volkskrant), die via een anoniem e-mailtje aan het ANP werd opgeëist, en waarin de afzender beweerde dit te doen namens RaRa. Het ANP nam deze claim echter niet erg serieus, en later bleek dat dit een valse aangifte betrof.[9][10]

Plaats reactie