Karel schreef: 18 aug 2021, 15:55 Heb je al eens met een Guilia gaan testen?
Heb er ooit eentje meegekregen als vervangauto en dat ding stuurde prachtig.
Auto #52 de 20e BMW.....
- Eeuwe
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
-
Richardt.
- Berichten: 6807
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Ik blijf dit wel een mooi exemplaar vinden, heeft lang op mijn lijstje gestaan totdat ik mijn eigen auto vond. Staat al een tijdje te koop en is al +/- 1500eu in prijs verlaagd.
Heeft de meeste opties wel.
Echter geen HK, maar wel HiFi. Geen schuifdak. Geen ACC. Geen auto grootlicht.
https://www.autowereld.nl/bmw/4-serie-g ... tails.html
Heeft de meeste opties wel.
Echter geen HK, maar wel HiFi. Geen schuifdak. Geen ACC. Geen auto grootlicht.
https://www.autowereld.nl/bmw/4-serie-g ... tails.html
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Geen Schuifdak is wel een dingetje... en HK klinkt ook gewoon net wat beter, als je dan toch geld uit moet geven liever de juiste.
Denk toch dat ik het eens in een heel andere hoek moet zoeken, leuk dat BMW afvinken maar het is dezelfde spullen in een ander jasje steeds.
Een audi 2.4 of 3.0 of een mercedes C280/C300/C350 zoiets, even 6cyl roffelen weer lijkt me wel wat.
- sedan
- 6cyl
- schuifdak
- onder (of niet ver over de) 2 ton km
- stoelverwarming
- beetje knape audio
- grootste scherm wat beschikbaar was voor navi (mercedes heeft op de W204 dat mini schermpje, die laat ik allemaal staan).
Die IS250 zie ik ook nog wel gebeuren, misschien niet de Executive die ik graag wil maar gewoon een handbak met minder opties (liefst wel dakje) voor minder geld, midpipe eronder en roffelen maar.
Denk toch dat ik het eens in een heel andere hoek moet zoeken, leuk dat BMW afvinken maar het is dezelfde spullen in een ander jasje steeds.
Een audi 2.4 of 3.0 of een mercedes C280/C300/C350 zoiets, even 6cyl roffelen weer lijkt me wel wat.
- sedan
- 6cyl
- schuifdak
- onder (of niet ver over de) 2 ton km
- stoelverwarming
- beetje knape audio
- grootste scherm wat beschikbaar was voor navi (mercedes heeft op de W204 dat mini schermpje, die laat ik allemaal staan).
Die IS250 zie ik ook nog wel gebeuren, misschien niet de Executive die ik graag wil maar gewoon een handbak met minder opties (liefst wel dakje) voor minder geld, midpipe eronder en roffelen maar.
- Eeuwe
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Knot schreef: 18 aug 2021, 16:15 Denk toch dat ik het eens in een heel andere hoek moet zoeken, leuk dat BMW afvinken maar het is dezelfde spullen in een ander jasje steeds.
Ja dat denk ik ook
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29027
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Idd wel zo ja! Audi vind ik wel erg mooi maar moet absoluut 2x S-line zijn en idd het rijdt saai, niks fouts hoor maar wel saai.matthyssie schreef: 18 aug 2021, 15:20Knot schreef: 18 aug 2021, 15:18 je wel een S-line of S-edition moet hebben want zonder kan je beter een cuore rijden.![]()
![]()
![]()
(Mijn vriendin heeft een 2019 A3sb met 2x S-line waar ik soms mee rijd, dat is wel mijn enige ervaring maar die is dus wel saai
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29027
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Op een gegeven moment is het idd veel meer van hetzelfde als je al een hoop bmws hebt gehad.Knot schreef: 18 aug 2021, 16:15 Geen Schuifdak is wel een dingetje... en HK klinkt ook gewoon net wat beter, als je dan toch geld uit moet geven liever de juiste.
Denk toch dat ik het eens in een heel andere hoek moet zoeken, leuk dat BMW afvinken maar het is dezelfde spullen in een ander jasje steeds.
Een audi 2.4 of 3.0 of een mercedes C280/C300/C350 zoiets, even 6cyl roffelen weer lijkt me wel wat.
- sedan
- 6cyl
- schuifdak
- onder (of niet ver over de) 2 ton km
- stoelverwarming
- beetje knape audio
- grootste scherm wat beschikbaar was voor navi (mercedes heeft op de W204 dat mini schermpje, die laat ik allemaal staan).
Die IS250 zie ik ook nog wel gebeuren, misschien niet de Executive die ik graag wil maar gewoon een handbak met minder opties (liefst wel dakje) voor minder geld, midpipe eronder en roffelen maar.
Bij zo’n oudere auto is navi toch al achterhaald… ik zou zeggen boeien welk scherm, gewoon uitzetten en goede houder voor je telefoon met Maps.
Zo doe ik het in de Z4 ook, werkt toch beter qua navi dan een 10jr oude idrive.
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Waarom ik bij een W204 wel command wil is muzieklijsten te zien als je je telefoon gekoppeld hebt, dat kijkt op het scherm van de auto toch fijner en voor de achteruitrijcamera als die erop zit.
-
Haantje
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180 en MX-5
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Heerlijke auto, zo'n Benz!
Ik heb de 306pk versie (M276) van de C350 (geleverd vanaf de facelift in 2011) en die heeft inderdaad geen problemen meer met balansassen, want daar zitten ze simpelweg niet in. Hij heeft ten opzichte van de oude C350 directe injectie gekregen, maar ik lees amper horrorverhalen over injectoren of vervuilde kleppen. Ondertussen verbruikt hij over 35.000km gemiddeld ongeveer 1 op 12,5.
AMG-pakket is een must en, Comand en Intelligent Light System (adaptieve xenon) eigenlijk ook. Als je mazzel hebt, vind je er een met Fahrdynamik-pakket (ook wel Dynamic handling package genoemd). Dan heb je ook meteen adaptieve dempers en wordt hij een flinke slag straffer dan met het normale sportonderstel.
De mijne staat inmiddels op ongeveer 225dkm en de olie staat vlak voor de jaarlijkse beurt altijd nog gewoon boven aan de peilstok. Blok is ook gewoon perfect droog. Geen gezweet, lekkages of andere ellende: het is tot nu toe een nagenoeg probleemloze auto (twee keer een ABS-sensor moeten vervangen). Interieur is ook nog als nieuw. Kwalitatief schat ik hem echt een flinke trede hoger in dan de BMW's van de generatie E90 en E87 die ik hiervoor heb gehad. Aanrader dus wat mij betreft!

Ik heb de 306pk versie (M276) van de C350 (geleverd vanaf de facelift in 2011) en die heeft inderdaad geen problemen meer met balansassen, want daar zitten ze simpelweg niet in. Hij heeft ten opzichte van de oude C350 directe injectie gekregen, maar ik lees amper horrorverhalen over injectoren of vervuilde kleppen. Ondertussen verbruikt hij over 35.000km gemiddeld ongeveer 1 op 12,5.
AMG-pakket is een must en, Comand en Intelligent Light System (adaptieve xenon) eigenlijk ook. Als je mazzel hebt, vind je er een met Fahrdynamik-pakket (ook wel Dynamic handling package genoemd). Dan heb je ook meteen adaptieve dempers en wordt hij een flinke slag straffer dan met het normale sportonderstel.
De mijne staat inmiddels op ongeveer 225dkm en de olie staat vlak voor de jaarlijkse beurt altijd nog gewoon boven aan de peilstok. Blok is ook gewoon perfect droog. Geen gezweet, lekkages of andere ellende: het is tot nu toe een nagenoeg probleemloze auto (twee keer een ABS-sensor moeten vervangen). Interieur is ook nog als nieuw. Kwalitatief schat ik hem echt een flinke trede hoger in dan de BMW's van de generatie E90 en E87 die ik hiervoor heb gehad. Aanrader dus wat mij betreft!

- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Ik heb zowel in een W203 (90-HF-PX, 2001) als een Audi S4 (2005) gereden, en ik denk dat die Mercedes (of eenW204) veel beter bij je past, Rody. Een Audi is "te perfect", ik vond m ronduit saai. Peter rijdt nog steeds in die W203.
Ik zou overigens zo voor die Suzuki gaan, de D-segment killer (zonder tanden). De japanners die jij gepakt hebt, zijn je volgens mij nooit tegen gevallen... Historie is iets voor Duitsers, als die een beurtje gemist hebben, is er van alles mis. Die japanners gaan sowieso maar door en door en door...
Ik zou overigens zo voor die Suzuki gaan, de D-segment killer (zonder tanden). De japanners die jij gepakt hebt, zijn je volgens mij nooit tegen gevallen... Historie is iets voor Duitsers, als die een beurtje gemist hebben, is er van alles mis. Die japanners gaan sowieso maar door en door en door...
-
Kadett
- Berichten: 5316
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Snap de eis van audio niet, kleine 1000,- bij goede audio boer klinkt toch wel beter dan de HK van BMW. Denk met minder dat je al beter resultaat krijgt.
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
https://www.autowereld.nl/mercedes-benz ... /foto.html
Deze C350 dan, die knop van de raambediening WTF???? Is die bij elke straathoek gestopt om het raam open en weer dicht te doen?
Deze C350 dan, die knop van de raambediening WTF???? Is die bij elke straathoek gestopt om het raam open en weer dicht te doen?
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Audio wil ik gewoon af fabriek de dikste hebben. Ooit de fout gemaakt met de F30 320i sportline met standaard onderstel en standaard audio (dacht zal wel oke zijn omdat het op de E89 Z4 ook goed genoeg was) maar onderstel 3000 euro M-sport en audio ook nog eens een dikke 1000 euro idd.
Deurpanelen moeten eraf, krijg je weer kraakjes/piepjes, kabels door de auto, versterkers op plekken waar je ze niet wil geboord. Die HK handel is bij BMW prima, netjes weggewerkt, verwerkt in de originele kabelboom, versterker netjes op zn plek, geen gerommel in/aan de auto en interieurdelen.
Deurpanelen moeten eraf, krijg je weer kraakjes/piepjes, kabels door de auto, versterkers op plekken waar je ze niet wil geboord. Die HK handel is bij BMW prima, netjes weggewerkt, verwerkt in de originele kabelboom, versterker netjes op zn plek, geen gerommel in/aan de auto en interieurdelen.
- Joël D.
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
-
Zed240
- Berichten: 2999
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Zelfde ervaringen met de M276 als hierboven. M'n pa heeft 'm in z'n CLS, ook met zo'n auto krachtig genoeg en klinkt (ver op de achtergrond zeker niet vekeerd). Rijdt er ook 1 op 12 mee, langere afstanden zelfs 1 op 13. Wat nou downsizen.
In zo'n lichtere C-Klasse lijkt het me helemaal een fijn blok.
- Arthur
- Berichten: 43801
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Ook een 2.0 4 cil
-
Rnd
- Berichten: 2338
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Dat is een mooie versie die 740e. Volgens mij heb ik daar naar gekeken toen er nog 1.700 km op stond. Eigenaar was op leeftijd, maar kon er niet mee overweg in de garage van zijn appartementencomplex (dat was het verhaal van de verkoper). Heeft hem toen na een paar maanden al ingeruild op iets anders, maar weet niet meer wat. Ik vond het een mooie uitvoering, maar ik had het er niet voor over. Prijs was toen iets boven de 70k. Gezien de aanschafprijs, was het wel een koopje.
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Wat een grap.... een 720i is het eigenlijk.... LOL.
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Mooie uitvoering, avantgarde met dakje, memory stoelen, nieuwe dash met navi etc... alleen dat interieur (kleur) is wel een no-go. Was het zwart/grijs geweest dan een goede optie om de CT200h te vervangen.
Maar het is er dus wel voor ruim onder de 20k blijkt.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Indien BMW een Hifi systeem heeft, deze is gemakkelijk te upgraden met een Match Up7 versterker. Heb dit nu in de G31 zitten en is qua geluid op HK niveau. En gemakkelijk weer te demonteren en in je volgende BMW te monteren.Knot schreef: 18 aug 2021, 17:14 Audio wil ik gewoon af fabriek de dikste hebben. Ooit de fout gemaakt met de F30 320i sportline met standaard onderstel en standaard audio (dacht zal wel oke zijn omdat het op de E89 Z4 ook goed genoeg was) maar onderstel 3000 euro M-sport en audio ook nog eens een dikke 1000 euro idd.
Deurpanelen moeten eraf, krijg je weer kraakjes/piepjes, kabels door de auto, versterkers op plekken waar je ze niet wil geboord. Die HK handel is bij BMW prima, netjes weggewerkt, verwerkt in de originele kabelboom, versterker netjes op zn plek, geen gerommel in/aan de auto en interieurdelen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29027
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
- Paskal
- Berichten: 3837
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Nadat hij eerst vele malen met zijn voorspoiler de drempels heeft gekoptKnot schreef: 18 aug 2021, 17:12 https://www.autowereld.nl/mercedes-benz ... /foto.html
Deze C350 dan, die knop van de raambediening WTF???? Is die bij elke straathoek gestopt om het raam open en weer dicht te doen?
Je bent onnavolgbaar qua autokeuzes en redeneringen Rody, maar dat maakt zo'n topic wel leuk
Alsof je complete deur uit elkaar rammelt als je eens een deurpaneel los hebt gehad
@Martijn: dit (stond voor 39k) valt voor mij onder een dikke 7-serie en niet zo'n schip met een 4 cylindertje erin
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Iedere direct ingespoten motor heeft daar last van, vervuiling. Laat het maar eens een keer reinigen en je hebt best kans dat ie stukken beter loopt. Het sluipt erin dus vaak merk je het niet.Haantje schreef: 18 aug 2021, 16:34 Hij heeft ten opzichte van de oude C350 directe injectie gekregen, maar ik lees amper horrorverhalen over injectoren of vervuilde kleppen.
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Als ik 40 of 50k betaal voor een jonge auto dan wel graag met garantie.
Koop ik een oudere auto kan je zeggen, stukken minder afschrijving, daar kan je een evt mankement van laten repareren maar je rijdt dan niet de nieuwste modellen met technische snufjes.
Moet niks natuurlijk maar nog een keertje een 6cyl of V8 is wel leuk, en dan moet het allemaal in orde zijn en geen 2007 C350 met 150.000 erop met balansassen die eraan komen etc. Heb alle tijd om een goede af te wachten dus waarom niet?
Koop ik een oudere auto kan je zeggen, stukken minder afschrijving, daar kan je een evt mankement van laten repareren maar je rijdt dan niet de nieuwste modellen met technische snufjes.
Moet niks natuurlijk maar nog een keertje een 6cyl of V8 is wel leuk, en dan moet het allemaal in orde zijn en geen 2007 C350 met 150.000 erop met balansassen die eraan komen etc. Heb alle tijd om een goede af te wachten dus waarom niet?
Laatst gewijzigd door Knot op 19 aug 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Waarom pak je het dan niet gelijk goed aan en ga je voor een C63?
- Knot
- Berichten: 40872
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Zijn de speakers bij de HiFi optie dezelfde als bij Harman/kardon? Lijkt miet niet 100%, zeker de tweeters niet, subs ook niet dacht ik, net wat kleiner onder de stoelen.
Wat ik begreep:
Hifi : 10 speakers, 205w
HK : 16 speakers, 464w
S674A is dus weinig waard in een 2-serie en mini etc. S688A is de HK optie die je wil hebben.
https://www.bimmer-tech.net/blog/item/3 ... io-for-bmw
Wat ik begreep:
Hifi : 10 speakers, 205w
HK : 16 speakers, 464w
S674A is dus weinig waard in een 2-serie en mini etc. S688A is de HK optie die je wil hebben.
https://www.bimmer-tech.net/blog/item/3 ... io-for-bmw
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Spinazie en 1 gast


