Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Downforce Hans
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Precies Tom en wat me verbaasd is dat ze destijds kennelijk nooit het idee hebben gehad dat dit scenario zou kunnen plaats vinden nadat ze het land zouden hebben verlaten.
- Hielke
Prima verhaal Tom.
Over de hufterige manier hoe Nederland nu met die tolken in Kabul omgaat wil ik me even niet uitlaten. Behalve dan dat Ank Bijleveld, als het mis gaat, tegen wat van die mensen moet worden uitgeruild.
Over de hufterige manier hoe Nederland nu met die tolken in Kabul omgaat wil ik me even niet uitlaten. Behalve dan dat Ank Bijleveld, als het mis gaat, tegen wat van die mensen moet worden uitgeruild.
- tomgtr
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...i
Idd helemaal mee eens. Geldt ook voor Iraq. Alles wordt grotere puinhoop als we ons met andere culturen gaan bemoeien.
Toen ik oo school zat (begin nu als Alt te klinken) had ik ontzettende hekel aan geschiedenis. Uit hoofd leren wanneer Eillem van Oranje geboren was..
Men vertelde mij dat het belangrijk is om geschiedenis te leren omdat we lering moeten trekken uit wat er fout ging en wat we fout gedaan hebben. Geopolitiek lukt dat niet zo…
Toen ik oo school zat (begin nu als Alt te klinken) had ik ontzettende hekel aan geschiedenis. Uit hoofd leren wanneer Eillem van Oranje geboren was..
Men vertelde mij dat het belangrijk is om geschiedenis te leren omdat we lering moeten trekken uit wat er fout ging en wat we fout gedaan hebben. Geopolitiek lukt dat niet zo…
-
Ik ga vast aan de wijn & pizza.
- Luco
Er zullen vast genoeg mensen zijn geweest die daarvoor gewaarschuwd hebben, maar net als het milieu is oorlog gewoon een dik verdienmodel in dit geval voor de wapenfabrikanten, en die lobby is ijzersterk.Downforce Hans schreef: 16 aug 2021, 10:56 Precies Tom en wat me verbaasd is dat ze destijds kennelijk nooit het idee hebben gehad dat dit scenario zou kunnen plaats vinden nadat ze het land zouden hebben verlaten.
-
- Auto: eBike
Beetje kip-ei verhaal mbt Islam en westerse ideeën.
Zijn zat moslin landen waar geen oorlog/machtstrijd aan de gang is.
In tijden van onzekerheid probeert men zich ergens aan vast te houden, vaak geloof. Hebben we in Europa tot een jaar of 50 geleden ook eeuwenlang gedaan.
Als je daar nu als twintiger leeft en je hebt alleen nog strijd/armoede gezien, zou ik elke wisseling van wacht toejuichen. Dus mijn inziens begrijpelijk dat het zo gemakkelijk gaat, maar niet wenselijk op de lange termijn
Zijn zat moslin landen waar geen oorlog/machtstrijd aan de gang is.
In tijden van onzekerheid probeert men zich ergens aan vast te houden, vaak geloof. Hebben we in Europa tot een jaar of 50 geleden ook eeuwenlang gedaan.
Als je daar nu als twintiger leeft en je hebt alleen nog strijd/armoede gezien, zou ik elke wisseling van wacht toejuichen. Dus mijn inziens begrijpelijk dat het zo gemakkelijk gaat, maar niet wenselijk op de lange termijn
-
Docu, This is what winning looks like. Niet alles gekeken, maar zoveel beter waren de huidige personen met macht ook weer niet.
-
-
- Auto: Dikke Bmw
Biden de seniele teleprompter lezer
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL wat een idioot, maar dat wisten we al. Trump wilde ook al terugtrekken uit Aghanistan, maar Biden deed het. Wat een klojo.

- alt
Een stel analfabeten met geweren die een legermacht van 43 landen, waarvan 1 de wereldmacht is, verslaat, dat is nog nooit vertoond.
Geen vrouw wil Afghanistan verlaten, als ik de beelden op het vliegveld van Kabul zo zie.
Trekpop Biden heeft niet goed naar zijn sponsors geluisterd, veel te snel gehandeld.
Blaaskaak Trump had het beter voorbereid met de taliban, maar die mocht geen president meer zijn.
Geen vrouw wil Afghanistan verlaten, als ik de beelden op het vliegveld van Kabul zo zie.
Trekpop Biden heeft niet goed naar zijn sponsors geluisterd, veel te snel gehandeld.
Blaaskaak Trump had het beter voorbereid met de taliban, maar die mocht geen president meer zijn.
- RS-Ron
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt..g ni
Er waren er zat in de VS en EU die daar weg wilden blijven. Dat was alleen ook niet goed, we moesten helpen, maar mochten het probleem niet oplossen, want dat kan eenvoudigweg niet op een humane manier. Wat Tom zegt, denken dat je superieur bent en dat alles maakbaar is. Dat eerste klopt, dat tweede niet. De Arabische lentes, inmiddels is iedereen van een koude kermis thuis gekomen. Die cultuur en manier van denken past niet bij de westerse waarden. En dat gaan we niet veranderen. Een Afghaans leger van 300.000 man, 20 jaar getraind bewapend door het westen wat door 75.000 Talibanstrijders wordt overlopen. Deze keer wel grens dichtgooien en iedereen daar houden. Anders proberen ze over 10-20 jaar toch weer dat geloof van de vrede door middel van aanslagen op ons bord te leggen.Geertmans schreef: 16 aug 2021, 10:54 En dan hoor je een deskundige zeggen: de cultuur daar is niet te vergelijken met een westerse democratie.
No shit...
Dat is in mijn ogen de grootste oorzaak: VS (en EU) smeden een plan om het midden-oosten wel even te hervormen, naar westerse democratieën.
Edit: eigenlijk wat Tom zegt.
Wat betreft alle mensen waar wij (het westen) mee heeft samengewerkt, daar had al lang een exitstrategie voor uitgevoerd moeten zijn.
Gr Ron
- WJ
Nee hoor, heeft Trump gewoon gedaan. Vorig jaar over onderhandeld en in motie gezet. Was inderdaad een van z'n campagne punten.Robin schreef: 16 aug 2021, 16:14 LOL wat een idioot, maar dat wisten we al. Trump wilde ook al terugtrekken uit Aghanistan, maar Biden deed het. Wat een klojo.![]()
"One of Donald Trump's campaign promises was to end the war in Afghanistan. Last year, he negotiated an agreement with the Taliban to withdraw all U.S. forces by May 1 of 2021. Not represented in that agreement were members of the Afghan government. They're now negotiating with the Taliban. Meanwhile, President Biden, having inherited the Trump deal, faces some tough choices"
(dit stukje komt uit Maart dit jaar)
Voor de rest ben ik benieuwd hoe Europa de komende stroom gaat handhaven.. Mensen zijn dure huisvesting en krapte zat, alsmede Islamitische geblaat in eigen land.
- Hielke
Allemaal jurken anders.alt schreef: 16 aug 2021, 17:04
-
Dat zeg ik ook al. Maar het gebeurt nu as we speak. Die Afghanen willen gewoon onder Talibanregime(blijven) , ze horen niet in onze wereld thuis.WJ schreef: 16 aug 2021, 18:12Nee hoor, heeft Trump gewoon gedaan. Vorig jaar over onderhandeld en in motie gezet. Was inderdaad een van z'n campagne punten.Robin schreef: 16 aug 2021, 16:14 LOL wat een idioot, maar dat wisten we al. Trump wilde ook al terugtrekken uit Aghanistan, maar Biden deed het. Wat een klojo.![]()
-
Als mensen dat Islamitisch geblaat zat zijn, hadden we wel andere verkiezingsuitslagen gehadWJ schreef: 16 aug 2021, 18:12 Voor de rest ben ik benieuwd hoe Europa de komende stroom gaat handhaven.. Mensen zijn dure huisvesting en krapte zat, alsmede Islamitische geblaat in eigen land.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik kan me nog van de vorige Taliban overheersing herinneren dat ze tegen elke vorm van plezier waren.
Deze generatie lijkt wat relaxter.
- tomgtr
Of Geert die behalve anti islam hardstikke links is of Baudet die zelfs door Geert knettergek genoemd wordt. Pick your poison.Elise schreef: 16 aug 2021, 20:07Als mensen dat Islamitisch geblaat zat zijn, hadden we wel andere verkiezingsuitslagen gehadWJ schreef: 16 aug 2021, 18:12 Voor de rest ben ik benieuwd hoe Europa de komende stroom gaat handhaven.. Mensen zijn dure huisvesting en krapte zat, alsmede Islamitische geblaat in eigen land.![]()
-
Geert natuurlijk, overal en altijd:)
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
-
En over PVV die zo 'links' zou zijn. Ja volgens Rutte....pick your poison nogmaals.....
https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv- ... 2-92be8b24
- JP
Ja als je schapen gewend bent, is het voor Ali Achtbar fijn om op de kermis eens op een pony te zitten......smiley schreef: 17 aug 2021, 15:03 Ik kan me nog van de vorige Taliban overheersing herinneren dat ze tegen elke vorm van plezier waren.

- tomgtr
Heb je PVV verkiezingsprogramma gelezen? Ik wel. Jij denkt dat minder geld naar ontwikkelingssamenwerking, immigratie en eventueel uit de eu echt al zijn plannen gaan bekostigen. Dat zijn nog meer kanootjes dan de pvda. En die laten tenminste nog doorrekenen wat het kost. Dat doet de PVV niet. Toeval? Vast.Robin schreef: 17 aug 2021, 15:59 En over PVV die zo 'links' zou zijn. Ja volgens Rutte....pick your poison nogmaals.....
-
Ik denk dat Rutte een leugenaar is en Kaag een terroristenvrouw. Dus veel erger zal 't niet worden....
En de EU. Over doorrekenen gesproken.
Als je Wilders en Baudet gaat vergelijken met Islamterrorisme wereldwijd.....
En de EU. Over doorrekenen gesproken.
Als je Wilders en Baudet gaat vergelijken met Islamterrorisme wereldwijd.....
-
Wil je de westerse samenleving nog meer naar de kloten hebben, dan moeten we vooral Wilders en Baudet bashen.
- tomgtr
Totaal mee eens dat VVD en D66 dat probleem niet aanpakken of nog verergeren. Een normaal alternatief zou prettig zijn. Zolang dat er niet is. Jammer maar helaas.