Deze zin zegt weer genoeg over jouw.

Deze zin zegt weer genoeg over jouw.
Lees m’n tekst nog een keer. Even los van het feit of ik wel of niet heb gestemd en op wie en welke partij, want dat gaat niemand wat aan. Ik geef aan dat er redenen zijn voor iemand op een partij te stemmen ter voorkoming dat een ander groot wordt waar je helemaal niks in ziet.Luco schreef: 13 aug 2021, 21:42Sorry hoor, maar als je kijkt wat er de laatste jaren in den haag allemaal gebeurd onder rutte en nu dan nu kaag erbij, dan ben je in mijn ogen stekeblind of erg dom als je daarop stemt of hebt gestemd.allen schreef: 13 aug 2021, 21:33 Want? Mensen denken niet na over de toekomst van hun kinderen?
Ik zie verder het probleem niet van het stemmen op een partij waar je niet blij mee bent. Welke partij voldoet wel 100% aan je verwachtingen? Je kunt verder ook bewust proberen te voorkomen dat een partij waar je helemaal niets mee hebt de grootste wordt.
Dan blijft het een smoes dat er geen alternatief is, want nu zijn ze dus alleen maar nog groter en sterker.
Deze 2 punten ben ik absoluut mee eens!Luco schreef: 14 aug 2021, 00:52
Mijn oplossing zou zijn dat de kiesdrempel veel hoger wordt zodat een partij echt voor zijn programma kan staan en er veel minder gepolderd gaat worden en er een duidelijkere koers komt en niet dat zwabberen wat nu gebeurt, zeg max 5 partijen.
Tevens de partijen verplichten (en door onafhankelijke laten toetsen) om deskundige mensen in dienst te nemen (dus bv bij gezondheidszorg iemand die daarin zijn sporen heeft verdiend, en niet iemand die een blauwe maandag leraar is geweest (niks ten nadele van leraren overigens)
Dan krijg je tenminste mensen die verstand van zaken hebben (tenminste dat mag je dan verwachten)
+1Luco schreef: 13 aug 2021, 21:26 Het zal mij eigenlijk mijn reet roesten, het zal mijn tijd wel duren en ik laat niks na voor mijn kinderen, maar naar mijn mening zouden mensen met kinderen wel wat beter na moeten denken over hoe het hier nu gaat en over de toekomst voor hun kinderen.
Geen alternatief is natuurlijk ook een kutsmoes en dan stemmen op een partij waar je niet blij mee bent, nee dan ben je natuurlijk pas goed bezig![]()
Snap ik ook Martijn, ben het er alleen niet mee eens dat rutte en kaag vallen onder damage control.Martijn_bmw schreef: 14 aug 2021, 09:06Deze 2 punten ben ik absoluut mee eens!Luco schreef: 14 aug 2021, 00:52
Mijn oplossing zou zijn dat de kiesdrempel veel hoger wordt zodat een partij echt voor zijn programma kan staan en er veel minder gepolderd gaat worden en er een duidelijkere koers komt en niet dat zwabberen wat nu gebeurt, zeg max 5 partijen.
Tevens de partijen verplichten (en door onafhankelijke laten toetsen) om deskundige mensen in dienst te nemen (dus bv bij gezondheidszorg iemand die daarin zijn sporen heeft verdiend, en niet iemand die een blauwe maandag leraar is geweest (niks ten nadele van leraren overigens)
Dan krijg je tenminste mensen die verstand van zaken hebben (tenminste dat mag je dan verwachten)
Maar ook eens met Allen, dit bovenstaande kan je als burger /individu niet zomaar veranderen. Dus moet je dealen met wat er nu is.
En daarbinnen stem je dan de partij die jou het beste past c.q. stem je strategische voor damage control
En kijk dan ook even over de landsgrenzen heen… dan hebben we hier weinig te klageneen van de rijkste en best geregelde landen ter wereld waar je mag wonen en werken.
Martijn_bmw schreef: 14 aug 2021, 09:06
En kijk dan ook even over de landsgrenzen heen… dan hebben we hier weinig te klageneen van de rijkste en best geregelde landen ter wereld waar je mag wonen en werken.
Ik bedoel meer hoeveel last heb je daar nou echt van in de praktijkRobin schreef: 14 aug 2021, 10:58 Goed verhaal Luco. Allen ook.
De beste burger is een gegrillde burger.
Martijn_bmw schreef: 14 aug 2021, 09:06
Laatste zin van Martijn hierboven. Wat betreft onze hobbies, handel en wandel en ondernemersklimaat totaal met jou oneens:)
Als ik zie wat ik gestemd heb en 'de helft van de stemmers' ook en dat 'wij' monddood worden gemaakt. We hebben gewoon geen stem.
Klimaat/Metoo/KOZP/BLM echt hou op schei uit.
Net gisteren zat ik in de auto met mooi weer en uit het niets hoor ik mijn vrindin zeggen... kijk weer een gezin met 5 kinderen.... denken ze niet na? en het antword is helaas, nee. Nog erger zijn gezinnen van 5 kinderen waarvan de ouders dan roepen, "de wereld raakt vol, dat is het probleem..." dan val ik van mijn stoel.JP schreef: 14 aug 2021, 10:46 Genoeg mensen die in een onzekere situatie zitten, schulden, tijdelijke baan of geen, duur huurhuis, lage inkomens al dan niet uitkering….maar kinderen maken als de beste. Als je dan in deze tijd van ziektes, kinderen blijft maken, ik begrijp het niet.
Als we niet oppassen met die 'massa' immigratie straks in NL /West EU . En dat pensionado geen maandelijkse toelage van Drees(AOW dus) meer krijgt en zullen al die 'teveel' kids mooi voor hun oude oudjes moeten gaan zorgen. Wat wij hier 'voor de oorlog' (en er na) ook nog hadden en zoals men in de Tweede en Derde Wereld het nog doet....Enrico schreef: 16 aug 2021, 09:13Net gisteren zat ik in de auto met mooi weer en uit het niets hoor ik mijn vrindin zeggen... kijk weer een gezin met 5 kinderen.... denken ze niet na? en het antword is helaas, nee. Nog erger zijn gezinnen van 5 kinderen waarvan de ouders dan roepen, "de wereld raakt vol, dat is het probleem..." dan val ik van mijn stoel.JP schreef: 14 aug 2021, 10:46 Genoeg mensen die in een onzekere situatie zitten, schulden, tijdelijke baan of geen, duur huurhuis, lage inkomens al dan niet uitkering….maar kinderen maken als de beste. Als je dan in deze tijd van ziektes, kinderen blijft maken, ik begrijp het niet.
Of het nu over het milieu gaat of kinderen. Op df is een sticker zo op het hoofd geplakt.Enrico schreef: 16 aug 2021, 09:13Net gisteren zat ik in de auto met mooi weer en uit het niets hoor ik mijn vrindin zeggen... kijk weer een gezin met 5 kinderen.... denken ze niet na? en het antword is helaas, nee. Nog erger zijn gezinnen van 5 kinderen waarvan de ouders dan roepen, "de wereld raakt vol, dat is het probleem..." dan val ik van mijn stoel.JP schreef: 14 aug 2021, 10:46 Genoeg mensen die in een onzekere situatie zitten, schulden, tijdelijke baan of geen, duur huurhuis, lage inkomens al dan niet uitkering….maar kinderen maken als de beste. Als je dan in deze tijd van ziektes, kinderen blijft maken, ik begrijp het niet.
Allemaal smerige vervuilers die mensen met kinderenElise schreef: 16 aug 2021, 11:25 En ik maar denken dat alles tegenwoordig draait om je "ecologische footprint"![]()
........ waarbij je het beste scoort als je geen kinderen hebt![]()
Misschien waren het wel oppasouders.allen schreef: 16 aug 2021, 11:25Of het nu over het milieu gaat of kinderen. Op df is een sticker zo op het hoofd geplakt.Enrico schreef: 16 aug 2021, 09:13Net gisteren zat ik in de auto met mooi weer en uit het niets hoor ik mijn vrindin zeggen... kijk weer een gezin met 5 kinderen.... denken ze niet na? en het antword is helaas, nee. Nog erger zijn gezinnen van 5 kinderen waarvan de ouders dan roepen, "de wereld raakt vol, dat is het probleem..." dan val ik van mijn stoel.JP schreef: 14 aug 2021, 10:46 Genoeg mensen die in een onzekere situatie zitten, schulden, tijdelijke baan of geen, duur huurhuis, lage inkomens al dan niet uitkering….maar kinderen maken als de beste. Als je dan in deze tijd van ziektes, kinderen blijft maken, ik begrijp het niet.![]()
Die ouders met 5 kinderen zullen de wereld vast niet te vol vinden raken. Mensen als jij wellicht...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten