Auto #52 de 20e BMW.....
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW #19 of andere jonge sportieve sedan?
Voorlopig geen last van, G31 is nog wel even modern zat ga ik van uit.
-
Ik ben groot fan van diesel. Jarenlang 330d gereden, maar kan helaas niet meer uit. Had hem ook nog getuned. Reed heerlijk rustig. Geen herrie uit de uitlaat (wat me echt tegenstaat) en verschrikkelijk veel koppel. Wegenbelasting is fors en blijft doortikken als hij stilstaat. Rijd je nog veel, dan zou ik zeker een tweedehands diesel overwegen. Anders niet doen.
- Knot
CT200h hebben we in december 2 jaar, nu 17.000 mee gereden dus zeg 10.000 per jaar, zal met de verkoop van de Z4 niet veel meer worden want in plaats daarvan pak ik motor of scooter of fiets of hardloopschoenen voor de fun uurtjes.
Eerst de lexus maar eens verkopen ook of een serieuze kandidaat voor hebben en dan een paar opties open houden.
330d zou ik puur doen om eens een 6cyl diesel gehad te hebben maar niet voor het verbruik oid, ben wel bang voor de inruil/verkoop dat het lastig wordt daar zit ik niet op te wachten, een 330i ben je zo weer kwijt als je een duizendje of wat toegeeft.
340iX zou ik eens moeten rijden of het me echt die 20k meer waard is, op papier vind ik het erg overpriced dus zal ie echt indruk moeten maken op balans en aandrijflijn etc. Laat me niet meer foppen door de eerste indruk van het vermogen, daar was ik bij de M235i ook door gefopt, leuk voor even maar totaalplaatje was het niks.
G20 330i maakt goede kans maar die prijzen zijn idioot met het corona, chiptekort lulverhaal, krijg nergens korting. Ook die witte 340iX van poelgeest gaat geen euro van de 60k af.
Je moet lol maken van je centen voor het voorbij is maar misschien eens in de wat goedkopere hoek shoppen als een E90 330i als je ze voor een normale prijs kunt vinden met waterpompje etc gedaan. Voorlopig heeft broemer als enige ritje gemaakt die om mij van Huisman op te halen en de lexus enige ritje om in de garage te zetten. Als het niet regent enkel motor/scooter en fiets hier.
Eerst de lexus maar eens verkopen ook of een serieuze kandidaat voor hebben en dan een paar opties open houden.
330d zou ik puur doen om eens een 6cyl diesel gehad te hebben maar niet voor het verbruik oid, ben wel bang voor de inruil/verkoop dat het lastig wordt daar zit ik niet op te wachten, een 330i ben je zo weer kwijt als je een duizendje of wat toegeeft.
340iX zou ik eens moeten rijden of het me echt die 20k meer waard is, op papier vind ik het erg overpriced dus zal ie echt indruk moeten maken op balans en aandrijflijn etc. Laat me niet meer foppen door de eerste indruk van het vermogen, daar was ik bij de M235i ook door gefopt, leuk voor even maar totaalplaatje was het niks.
G20 330i maakt goede kans maar die prijzen zijn idioot met het corona, chiptekort lulverhaal, krijg nergens korting. Ook die witte 340iX van poelgeest gaat geen euro van de 60k af.
Je moet lol maken van je centen voor het voorbij is maar misschien eens in de wat goedkopere hoek shoppen als een E90 330i als je ze voor een normale prijs kunt vinden met waterpompje etc gedaan. Voorlopig heeft broemer als enige ritje gemaakt die om mij van Huisman op te halen en de lexus enige ritje om in de garage te zetten. Als het niet regent enkel motor/scooter en fiets hier.
- Martijn_bmw
Veel koppel liefhebber en een hekel aan herrie, dan moet je eens elektrisch proberen. Dan heb je beide ultiemRnd schreef: 15 aug 2021, 11:48 Ik ben groot fan van diesel. Jarenlang 330d gereden, maar kan helaas niet meer uit. Had hem ook nog getuned. Reed heerlijk rustig. Geen herrie uit de uitlaat (wat me echt tegenstaat) en verschrikkelijk veel koppel. Wegenbelasting is fors en blijft doortikken als hij stilstaat. Rijd je nog veel, dan zou ik zeker een tweedehands diesel overwegen. Anders niet doen.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat van geen euro eraf snap ik echt niet. Moet je het prijsverloop van die auto’s eens bekijken. Gaan duizenden euro’s af als ze iets langer staan, maar korting geven als je langskomt? Nee! Op al die jonge auto’s, waar we het hier nu over hebben, (2019-2021) zit zo maar 10k marge op, anders kan het niet met de prijsverlagingen die ze doen. Ik ben geen ondernemer en zal er geen reet van snappen. Maar als je 55k vraagt en een potentiële koper biedt je 52,5k en die laat je lopen om vervolgens een paar weken later de auto voor 50k in te zetten… Nee, dat snap ik niet.
- Martijn_bmw
Volgens mij is die vraag idd al eerder voorbij gekomen.Arthur schreef: 15 aug 2021, 13:09 Dat van geen euro eraf snap ik echt niet. Moet je het prijsverloop van die auto’s eens bekijken. Gaan duizenden euro’s af als ze iets langer staan, maar korting geven als je langskomt? Nee! Op al die jonge auto’s, waar we het hier nu over hebben, (2019-2021) zit zo maar 10k marge op, anders kan het niet met de prijsverlagingen die ze doen. Ik ben geen ondernemer en zal er geen reet van snappen. Maar als je 55k vraagt en een potentiële koper biedt je 52,5k en die laat je lopen om vervolgens een paar weken later de auto voor 50k in te zetten… Nee, dat snap ik niet.
Dat is omdat ze denken /gokken op een andere koper die wel het gevraagde bedrag in de tussentijd betaald

En zeker in deze tijd met enorme krapte (dat is echt zo, levertijden nieuw lopen giga op en dus komt er ook weinig tweedehands op de markt) snap ik ze ook wel.
Mijn MB begin jan besteld eerste leverdatum was begin mei inmiddels midden aug en ik heb hem nog niet…
Ook onze backorder stand (zeg maar wel bestelde en nog niet geleverde leaseauto’s) was nog nooit zo hoog afgelopen jaren als nu terwijl het aantal bestellingen door Corona nog tegen valt.
- Arthur
Is idd al eens eerder voorbij gekomen. Maar toch is het zo 

- Knot
Die witte die ik aanhaalde, 52.000km is best fors en 03-2019 is een van de eerste 330i, is een witte, ik vind het niet erg maar heb liever een portimao blauwe en heel nederland een grijze of zilveren of zwarte. Vind 44k dan veel in vergelijk met een blauwe 2020 met 32.000km die voor 46k stond en waar wel wat ruimte op zat maar die is weg.
- Martijn_bmw
Het gebeurd uiteraard ook wel eens, maar dat is het verdienmodel.
Als je 90% tegen hoge marge verkoopt door nee te zeggen tegen gevraagde hoge korting en uiteindelijk dan 10% zonder marge moet afstoten omdat die toch niet gegaan is verdien je meer dan als je 100% tegen lagere marge verkoopt door altijd direct de hoge korting te geven

- Knot
Ik pak mn kans in december wel als ze het jaar af willen sluiten en anders als de chiptekorten voorbij zijn hoor, straks heb je dezelfde idiote afschrijving als de Z4 omdat de markt ineens weer "normaal" is geworden.
- Martijn_bmw
Als je het geduld hebt denk ik absoluut de beste strategieKnot schreef: 15 aug 2021, 13:26 Ik pak mn kans in december wel als ze het jaar af willen sluiten en anders als de chiptekorten voorbij zijn hoor, straks heb je dezelfde idiote afschrijving als de Z4 omdat de markt ineens weer "normaal" is geworden.
- Arthur
Ik heb ook mineral weiss, is metallic, en vind het erg mooi. Portimoa ook bekeken maar raak je snel op uitgekeken denk ik. Tansanit wel heel mooi en zwart is het niet voor mij. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Nog geen moeite gehad om van een witte af te komen iig. Mijne gekocht in februari dit jaar toen ‘ie precies 1 jaar oud was en 14kkm. Was toen 50k, net afgeprijsd van 54k. Kon zelfs nog een betere deal maken als toen ik reageerde op de vp van 54k.Knot schreef: 15 aug 2021, 13:16 Die witte die ik aanhaalde, 52.000km is best fors en 03-2019 is een van de eerste 330i, is een witte, ik vind het niet erg maar heb liever een portimao blauwe en heel nederland een grijze of zilveren of zwarte. Vind 44k dan veel in vergelijk met een blauwe 2020 met 32.000km die voor 46k stond en waar wel wat ruimte op zat maar die is weg.
- Knot
Snap je dat ik voor een 2,5 jaar oude met 50.000km dan een bedrag onder de 40k wil zien op de factuur...
- Arthur
Jazeker
Rond 40k voor een sedan van 2019 lijkt me redelijk normaal. Vp van 42k ofzo.

- Martijn_bmw
Idd heel mooi metallic wit, heb ik op mijn f30 gehad en vind het een van de mooiste kleuren die ik gehad heb.Arthur schreef: 15 aug 2021, 13:33Ik heb ook mineral weiss, is metallic, en vind het erg mooi. Portimoa ook bekeken maar raak je snel op uitgekeken denk ik. Tansanit wel heel mooi en zwart is het niet voor mij. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Nog geen moeite gehad om van een witte af te komen iig. Mijne gekocht in februari dit jaar toen ‘ie precies 1 jaar oud was en 14kkm. Was toen 50k, net afgeprijsd van 54k. Kon zelfs nog een betere deal maken als toen ik reageerde op de vp van 54k.Knot schreef: 15 aug 2021, 13:16 Die witte die ik aanhaalde, 52.000km is best fors en 03-2019 is een van de eerste 330i, is een witte, ik vind het niet erg maar heb liever een portimao blauwe en heel nederland een grijze of zilveren of zwarte. Vind 44k dan veel in vergelijk met een blauwe 2020 met 32.000km die voor 46k stond en waar wel wat ruimte op zat maar die is weg.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik hen 330e en 330d naast elkaar gereden op Autobahn. Met volle accu liep 330e beetje weg van 330d. 330d rijdt lekker op driekwartgas, maar dat geldt voor 330e idem dito. En met 330i heb je 400 nm. Is ook genoeg voor milde koppelsurfen.
-
Was er al een Giulia overwogen?
- Knot
Is die er met af fabriek sper op de achteras?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Volgens mij kan daarvan ook niet alles (nannies) uit toch(de non QVs?)
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Wat beviel je niet aan de m235i?Knot schreef: 15 aug 2021, 12:02
-
- Auto: eBike
Is een 330i F30 geen optie?
Heeft ook al de B48 motor en zijn wat goedkoper (~30k)
LCI vind ik echt een knappe auto om te zien. Even een mooie vinden met wat speciale opties (individual ext/interieur).
Schrijf je minder af, en auto lijkt nogsteeds erg bij de tijd imo.
Heeft ook al de B48 motor en zijn wat goedkoper (~30k)
LCI vind ik echt een knappe auto om te zien. Even een mooie vinden met wat speciale opties (individual ext/interieur).
Schrijf je minder af, en auto lijkt nogsteeds erg bij de tijd imo.
- Knot
Dan neem ik denk liever een F36 gran coupe 430i
M235i gekocht door het vermogen, meteen sper eronder, eigenlijk toch achteraf niet moeten doen, het zwart/zwart zou ik niet meer kopen, straalt niets uit. Motorgeluid was niet zoals de NA 6cyl ooit waren. Enige wat ik met die auto deed was debiel rijden, geen achterdeuren dus altijd alleen of met 2 op pad. Adaptief onderstel vond ik het niet lekker doen in comfort. Doe mij maar lekker een sedan/GC
M235i gekocht door het vermogen, meteen sper eronder, eigenlijk toch achteraf niet moeten doen, het zwart/zwart zou ik niet meer kopen, straalt niets uit. Motorgeluid was niet zoals de NA 6cyl ooit waren. Enige wat ik met die auto deed was debiel rijden, geen achterdeuren dus altijd alleen of met 2 op pad. Adaptief onderstel vond ik het niet lekker doen in comfort. Doe mij maar lekker een sedan/GC
- Kasteel
Miss weer eens met een 35i of 40i rijden Thys, klinkt toch wel echt anders en karakter is mi echt veel mooiermatthyssie schreef: 14 aug 2021, 19:00 Ik ben dusdanig gecharmeerd van mijn diesel dat ik niet weet of een x35i meer fun zou brengen. 1 op 14 tov 1 op 9 is toch wel lekker. Gasrespons is ook gewoon top voor elkaar. Altijd koppel zat om wielspin te forceren, heerlijk.

Verder is een 6 cil diesel een top daily natuurlijk!
-
Als het performance pack aangevinkt is wel, dan heb je af fabriek een Q2 sper, adaptief onderstel en flippers.
-
Als we diesel boven een dikke R6 benzine gaan stellen op DF, waar gaan we dan heen?Kasteel schreef: 16 aug 2021, 10:07Miss weer eens met een 35i of 40i rijden Thys, klinkt toch wel echt anders en karakter is mi echt veel mooiermatthyssie schreef: 14 aug 2021, 19:00 Ik ben dusdanig gecharmeerd van mijn diesel dat ik niet weet of een x35i meer fun zou brengen. 1 op 14 tov 1 op 9 is toch wel lekker. Gasrespons is ook gewoon top voor elkaar. Altijd koppel zat om wielspin te forceren, heerlijk.. Geblazen 6 met rwd is genieten (voor hoelang het nog kan, merendeel gooit het rwd eruit).
Verder is een 6 cil diesel een top daily natuurlijk!