Robin schreef: 07 aug 2021, 08:12 Wat een geld, maar wat een auto.
Laat dan maar.- Minimaal kwart tank brandstof.![]()

Robin schreef: 07 aug 2021, 08:12 Wat een geld, maar wat een auto.
Laat dan maar.- Minimaal kwart tank brandstof.![]()
Als deze Clio in de basis wel een mooi formaat is zou een Mini R53 Cooper S/JCW ook wat kunnen zijn. Hardcore, maar niet te extreem. Tuf er net zo makkelijk 250 kilometer in of woon-werkverkeer. Maak een Facebook account aan, zet er niets van jezelf op en kijk eens rond in bijv. een Renault RS groep en of Mini R53 groep. Wordt regelmatig gevraagd of er eentje te koop is. In de reacties daaronder staat er dan een stuk of 10 die niet op marktplaats staan. Met een beetje zoeken vind je dan veel info wat er aan een auto is gedaan. Ik heb een Clio 3 RS gereden, neem er nooit een met een sportuitlaat, wat een teringherrie. Verder, ik had een cup, erg stuiteren en wat betreft interieur wel heel erg basic. Ook begon de bak met 45dkm te zingen. De bekende synchromesh ringen. Mini is met schroefset veel luxer en comfortabeler dan de Clio 3 RS. En stuurt niet minder. De R53 is ook minder kwetsbaar dan de R56/R55. Gewoon eens proefrijden met een Clio, Mini enz.Zed240 schreef: 10 aug 2021, 13:22 Een 130i ben ik wel wat huiverig voor na de ervaringen hier op het forum. Een nette 350Z of Mégane 3RS kom je met 10k niet eens in de buurt. Mégane 3 zou ik ook gerust wat meer geld aan uit willen geven, maar een auto van 15k WA/casco verzekeren vind ik een te groot risico. Die Clio is wel erg hardcore met abs en airco delete, maar zoiets krijg ik toch niet op kenteken.
De R55 die ik op het oog had is afgevallen, er waren bij de APK wat punten naar voren gekomen die één op één doorberekend werden waardoor de auto even 1-1.5k duurder werd. Ik kijk rustig verder. Geen haast.![]()