Ik heb de start van bovenaf nog even opgezocht, ik snap het kennelijk niet goed genoeg.Hielke schreef: 29 jul 2021, 12:21 Kans dat er vanmiddag in het voordeel van RB besloten wordt is nul. Hek zou compleet van de dam zijn als teams elkaar middels deze zaken gingen bestrijden.
Perfect beslissing in Silverstone. T1, Max to Lewis: Bitch! T6, Max to Lewis: Bitch! Copse, Lewis to Max: Who tha Bitch now?!
Max zal z'n stijl moeten aanpassen, anders zet ie alles op het spel.
[YouTube] https://youtu.be/NqaGyAgBxfI[/YouTube]
Bocht 1 Max gaat ver over de curbs, geeft Lewis daardoor extra ruimte en blijft ervoor. De reden dat Max dat doet is volgens mij niet alleen om ervoor de blijven, maar ook Lewis te ontwijken, die zit tegen de curbs aan als hij de bocht uitkomt. Bocht 6 remt Max in de flauwe knik voor bocht 6 (of is dat bocht 7 dan? ) ultralaat, zit tegen de curbs aan linkerkant en in bocht 6 zit ie er al voor. Ik zie bij beide bochten geen aanleiding voor Lewis om in te binden, of een ontwijkende actie te ondernemen oftewel de “wijste” te zijn. Dat doet ie dan ook niet, Max zit hem niet in de weg en blijft zelf uit de problemen in bocht 1 en bocht 6. Ik kan dus dat zogenaamde bitch signaal niet helemaal plaatsen. Lewis probeert hem in de problemen te brengen, dat is racen, Max lost het netjes op zonder afhankelijk te zijn van Lewis die hem laat leven. Dat is op dat moment iets beter racen.
Dan Copse, heb de onboard er even bij gezocht.
[YouTube] https://youtu.be/6P0PYFwwofA[/YouTube]
Tot Copse zie je dat Lewis geen enkele keer hoeft te corrigeren met een extra stuurbeweging om Max te ontwijken. Wat mij opvalt is dat Lewis in Copse pas volledig naar rechts instuurt nadat hij Max een tikkie geeft. Hij vangt hem dus doelbewust op en deelt doelbewust een tik uit. Al had Max hem nog twee meter extra ruimte gegeven, Lewis had dan gewoon iets later vol ingestuurd.
Laat dit weekend maar beginnen, hoop dat Max gewoon weer uitloopt deze race.
Gr Ron