Vind je het gek? Jij maakt met je 1.50 meter en 55 kg niet heel erg veel indruk
Geweldig Riceaux, mooie verhalen!
Vind je het gek? Jij maakt met je 1.50 meter en 55 kg niet heel erg veel indruk
Wel over nagedacht. Maar heeft geen prio, als er iets voorbij komt dan happen we wel toe. Vind de sleeperlook ook wel leuk zo, alleen autoliefhebbers hebben nu door dat geen ‘normale’ 3serie is.
Die van mij liep ook bij exact 275 in de begrenzer, toevallig vorige week verwijderd ben benieuwd wat die nu doet.
Over een paar weken hebben we een G80 M3 Competition een lang weekend naast de E90 M3 op de oprit staan. Ben erg benieuwd naar het vergelijk!Richardt. schreef: ↑29 jul 2021, 12:27 Wel gek eigenlijk. Toen de E90 M3 uit kwam vonden we het waarschijnlijk allemaal een heel dik, stoer en sportief apparaat met zijn grote velgen en powerdome.
Zet hem naast de vorige of huidige M3 en hij valt compleet in het niets op dat vlak (*) en kun je er relatief anoniem mee over straat
(*) afgezien nog van de styling, afmetingen en gewicht
Ik ben inderdaad wel verbaasd over het gewicht. Als de getallen op Autoweek kloppen weegt een E90 M3 1655 kg leeg. Een E90 335i weegt 'maar' 1510 kg, dan vraag ik me toch af waar al dat extra gewicht zit bij de M3. Even googlen geeft dat de S65 202 kg weegt en de N55 194 kg. Waar komt dan die resterende 137 kg vandaan? De remmen en uitlaat van de M3 zijn natuurlijk wel wat zwaarder, maar 137 kg is toch wel erg veel...matthyssie schreef: ↑29 jul 2021, 12:50 In die tijd vond men het een boot door zijn formaat en gewicht. Nu is een 240i net zo groot, maar 150kg zwaarder geworden
Heuvel af, kin op het stuur, kroeg in zicht en windkracht 9 mee zeker
Nee hoor gewoon vlakke weg in duitsland
1600 kg tov 1655 kg scheelt al aardig wat. Remmen, wielen/banden, uitlaat en diff zullen inderdaad wel ietjes zwaarder zijn, maar een 335i is natuurlijk ook niet het basismodel qua remmen, diff en uitlaat. Plaatwerk zou ik geen verschil verwachten, al heeft de M3 geloof ik wel wat verstevingsbraces op bepaalde plekken zitten. De ophanging zou misschien iets lichter moeten zijn omdat die van een M3 aan de achterkant aluminium is ipv de staal op de gewone E90.
De aan te vinken opties wegen ze niet apart hè. Auto’s hebben allemaal hetzelfde (ledig) gewicht op kenteken.
Misschien verklaard dat de schraper edities die sporadisch voorbij komen. Als 'benchmark' voor het lage leeggewicht en dus lage wegenbelasting tarief. Standaard uitrusting van een M is hoger plus wat extra aanbouwdelen, hier en daar zwaarder uitgevoerd etc.
Heb ik zelf gedaan samen met een update van de ecu software. Tune heb ik niet, laat de software liever origineel. Koud start heb ik trouwens ook verwijderd en de toerenbegrenzer op 8500rpm gezet. Bij koude motor de toerenbegrenzer lager gezet dus bij koude start komt het rode gedeelte ook verder terug.