F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- MarkS
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Natuurlijk is dat vreemd. Sterker. Hij vond het zelf ook vreemd gezien zijn eerdere uitlatingen over dergelijke situaties. Namelijk dat je iemand uit de wedstrijd tikt (hij is immers als hoofd schuldige aangewezen) maar dan vervolgens wel ondanks je straf nog (makkelijk) in de gelegenheid bent om betreffende race te winnen. Hij was meen ik nog ietsjes sterker in z’n eigen bewoordingen, hij vond het niet kunnen als je dan voor degene eindigde die je eruit tikte toch?
-
OnlineLuco
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
daar heeft hij geen actieve herinnering meer aan.MarkS schreef: 28 jul 2021, 22:31 Natuurlijk is dat vreemd. Sterker. Hij vond het zelf ook vreemd gezien zijn eerdere uitlatingen over dergelijke situaties. Namelijk dat je iemand uit de wedstrijd tikt (hij is immers als hoofd schuldige aangewezen) maar dan vervolgens wel ondanks je straf nog (makkelijk) in de gelegenheid bent om betreffende race te winnen. Hij was meen ik nog ietsjes sterker in z’n eigen bewoordingen, hij vond het niet kunnen als je dan voor degene eindigde die je eruit tikte toch?
- Enrico
- Enrico
De actie niet, de penalty. Maar het blijft lastig. Toen Norris perez afkegelde had hij een straf moeten krijgen die hem achter perez in de race zou brengen. Bij incident Max was dat black flag voor Lewis moeten zijn.Hielke schreef: 28 jul 2021, 22:12 Rody, wat maakt de actie of fout van Hamilton anders als je eerst naar het gevolg moet kijken?
- MarkS
Als hij niet de mogelijkheid had gekregen om tijdens rood z’n auto op te lappen dan was die zwarte vlag niet nodig geweest. 25 punten inlopen op de WK leider is wel het andere uiterste.
- Knot
Tikje en als Max net als Leclerc had gegaan was ook een straf waard maar beiden nog in de race. Nu mega gevolgen.
Moeten we ook dezelfde taakstraf uitdelen als iemand dwars door zn kop geschoten wordt tov een 9mm die langs een oorlel schampt?
Als je als schuldige aangewezen wordt moeten ze met al hun ervaring kunnen straffen zodat je tenminste zeker achter diegene eindigt. In geval Hamilton dus laatste.
Moeten we ook dezelfde taakstraf uitdelen als iemand dwars door zn kop geschoten wordt tov een 9mm die langs een oorlel schampt?
Als je als schuldige aangewezen wordt moeten ze met al hun ervaring kunnen straffen zodat je tenminste zeker achter diegene eindigt. In geval Hamilton dus laatste.
- JP
Misschien kan RB mr. Roethof in de arm nemen. Die geeft elke zaak wel een draai
- Enrico
F1 court, met Judge Masi, kan een heel zelfstandig programs worden….
-
Zoals het geschreven staat misschien wat onhandig Rody, maar voor mij mogen ze een “poging tot” en al dat soort zaken onder hetzelfde kopje scharen.
En als je dan te stom bent om alleen een oorlel te raken mag je nogsteeds dezelfde straf krijgen als dat je iemand wel door z’n pan hebt geschoten. Zal in NL helaas niet veel meer dan een taakstraf zijn, maar dat terzijde…
En als je dan te stom bent om alleen een oorlel te raken mag je nogsteeds dezelfde straf krijgen als dat je iemand wel door z’n pan hebt geschoten. Zal in NL helaas niet veel meer dan een taakstraf zijn, maar dat terzijde…
-
Verkeerde topic?allen schreef: 29 jul 2021, 07:56 Zoals het geschreven staat misschien wat onhandig Rody, maar voor mij mogen ze een “poging tot” en al dat soort zaken onder hetzelfde kopje scharen.
- Knot
Hamilton pleegt met 280kmu toch een poging tot mega crash, had met een tankslapper en 5 plaatsen verlies af kunnen lopen maar nu een mega klapper. Standaard de straf voor de mega klapper uitdelen en niet voor de mazzel situatie, de oorlel dus.
- RS-Ron
De crux zit hem natuurlijk in het gegeven of er een indicatie is dat Lewis dit met opzet heeft gedaan. Als uit data en vergelijkbare inhaalacties met andere coureurs blijkt dat er geen logische verklaring is waarom Lewis juist met Max een totaal andere lijn kiest komt de vraag steeds duidelijker naar voren of Lewis dit wellicht doelbewust heeft gedaan. Denkt niet dat de FIA zich aan het beantwoorden van die vraag gaat branden. Maar voor de beeldvorming naar de coureur Lewis is dit wel relevant voor de toekomst. Dat RBR die vraag duidelijk naar voren brengt is maakt deel uit van het gevecht om het WK. Dat hoort ook bij topsport. Dat is denk ik ook de reden dat Toto zo hard naar de stewards liep, die wist als geen ander wat Lewis daar in die bocht deed. Misschien had Lewis wel aangegeven dat ie Max eraf zou rijden voor de race. Geen idee.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Ik zie het Max, in het heetst van de kampioensstrijd, ook nog wel eens gebeuren dit jaar.
Te gretig worden en iemand flink de baan af rijden. Kijken hoe RB dan reageert.
Als alles gereguleerd gaat worden, dan is het een seizoen wat je toch niet op die manier, in de rechtbank, wil winnen?
Als alles gereguleerd gaat worden, dan is het een seizoen wat je toch niet op die manier, in de rechtbank, wil winnen?
- Mari Oh Oh!
Inderdaad. Max is al een keer iets duidelijker in de sidepod van Ricciardo gedoken. Toen vond ik het ook een race incident en dat de sore loser opmerkingen van Ricciardo ook nergens op sloegen(om niet te zeggen zielig). In dat kader is dit een stuk subtieler incident en meer afhankelijk van verwachtingen. Van Max dat Lewis in zou binden(wat ie gezien zijn snelheidsvermindering ook poogde) en van Lewis dat Max net iets meer ruimte zou geven. Het was ook geen enorme tik, maar een lichte. De ellende was alleen dat de band er direct af liep.JP schreef: 29 jul 2021, 10:19 Ik zie het Max, in het heetst van de kampioensstrijd, ook nog wel eens gebeuren dit jaar.
IMHO let them race, dan is er nog wat aan dit seizoen. Al die keren dat Max Lewis van de baan dwong waren toch ook enerverend en ballen tonen?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Subtieler incident Mario? Geen enorme tik maar een lichte?
Ik weet niet wat hier gaande is en wil me er graag buiten houden, maar de afleidingsmanoeuvre posts spreken weer boekdelen.....
Ik weet niet wat hier gaande is en wil me er graag buiten houden, maar de afleidingsmanoeuvre posts spreken weer boekdelen.....
- Mari Oh Oh!
Whahaha. Neeem een koffie zou ik zeggen.Robin schreef: 29 jul 2021, 10:39 Subtieler incident Mario? Geen enorme tik maar een lichte?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Doe ik, als jij die paddo's nu een keertje laat staan.
- Mari Oh Oh!
Waarom? Die zijn zo lekker.
Was het andersom geweest had ik er net zo in gestaan. Kan jij dat ook zeggen?
Was het andersom geweest had ik er net zo in gestaan. Kan jij dat ook zeggen?
- Hielke
Die rechtszaak is gewoon übersneu. Net zoals de strafmaat van de gevolgen van het incident laten afhangen. Het incident (de situatie die tot het contact leidde) bepaalt de strafmaat. Niks anders.
Ik herhaal m'n voorspelling nog maar eens. Lewis gaat z'n MB de rest van het seizoen veel vaker laten staan in directe duels met Max. Gewoon omdat ie dat mag.
Ik herhaal m'n voorspelling nog maar eens. Lewis gaat z'n MB de rest van het seizoen veel vaker laten staan in directe duels met Max. Gewoon omdat ie dat mag.
-
OnlineLuco
Dan wordt het nog gezellig
- Hielke
- Mari Oh Oh!
Als dat hun helpt de kosten van herbouw buiten de budgethoofddeksel te houden dan is dat geen heel verkeerde uitkomst denk ik? Vond net zo goed dat Mercedes een punt had toen Bottas door Russell uitgeschakeld(en daarna aangevallen) werd.
Dit soort dingen mogen je niet op 2 manieren tegenwerken.
-
OnlineLuco
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voor mij is het meer interessant hoe Verstappen ermee omgaat. Hij is altijd erg stoïcijns, kan hij dit ook zo makkelijk van zich af laten glijden?
En hoe goed is nu die RB auto? Als hij idd in races nog steeds weg kan rijden dan is er niet veel aan de hand. Liggen ze echt wiel aan wiel met MB dan dicht ik Hamilton meer kansen toe. Gewoon meer ervaren en geen heethoofd. Ik hoop dat ik het verkeerd heb en dat Verstappen WK wordt, en dat Hamilton afdruipt met de staart tussen de benen.
- daNpy
"I don't yield for anyone"RS-Ron schreef: 29 jul 2021, 10:11 De crux zit hem natuurlijk in het gegeven of er een indicatie is dat Lewis dit met opzet heeft gedaan. Als uit data en vergelijkbare inhaalacties met andere coureurs blijkt dat er geen logische verklaring is waarom Lewis juist met Max een totaal andere lijn kiest komt de vraag steeds duidelijker naar voren of Lewis dit wellicht doelbewust heeft gedaan. Denkt niet dat de FIA zich aan het beantwoorden van die vraag gaat branden. Maar voor de beeldvorming naar de coureur Lewis is dit wel relevant voor de toekomst. Dat RBR die vraag duidelijk naar voren brengt is maakt deel uit van het gevecht om het WK. Dat hoort ook bij topsport. Dat is denk ik ook de reden dat Toto zo hard naar de stewards liep, die wist als geen ander wat Lewis daar in die bocht deed. Misschien had Lewis wel aangegeven dat ie Max eraf zou rijden voor de race. Geen idee.
Gr Ron
"Max had it coming to him"