Hoe rijdt zo'n Jag. eigenlijk?
Misschien een leuke opvolger van de 118d? Of toch maar een 3 serie...
Min of meer heb ik toch wat het opa gevoel bij zo'n wagen.
Echter een dikke X type of een M3... bij de Jag. zie je het niet, bij de M wel!
Jaguar X type
- Jelmer850i
- Femme
Mijn bankadviseur was erg trots dat hij de X-Type Estate met 2,2 liter diesel had geleased en liet me dus de auto even zien. Ik moest vooral erg schrikken van het gedateerde interieur. Hoewel het model is geïntroduceerd in 2001 leek het interieur afkomstig van een auto die halverwege jaren negentig was getekend. De knoppen in de middenconsole zijn erg grof van formaat en er is in het het hele interieur geen scherpe lijn te ontdekken. De houten plank die over de gehele breedte van het dashboard zichtbaar is, trok ik totaal niet. Het touchscreen navigatiesysteem was rechtstreeks afkomstig uit de Mondeo.
De motoren stellen zo te zien niet zoveel voor qua vermogen en er zijn geen zesbakken leverbaar. Hoe het rijdt weet ik niet.
De motoren stellen zo te zien niet zoveel voor qua vermogen en er zijn geen zesbakken leverbaar. Hoe het rijdt weet ik niet.
-
Hier hebben wij ook een x-type 2.0d leasebak(volgens mij een van de weinige met xenon
) . Uiteraard heeft mn pa m niet zelf uitgekozen, anders had ik er wel voor gezorgd dat we wat anders zouden hebben
Het is idd precies een mondeo, auto klinkt qua motergeluid ook precies het zelfde. Verder wel comfortabel, niet bijzonder verder gewoon een van a naar b auto.

- HansD
- Jelmer850i
- Jurriaan