F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- Knot
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Dat valt daarna weer aan te vechten, stuurt horner toch een fax over de voorvleugels...
Diskwalificatie gaat het niet worden. Stop&Go trekt max beter dan Lewis om zich door het middenveld te slaan, dat is bewezen.
Diskwalificatie gaat het niet worden. Stop&Go trekt max beter dan Lewis om zich door het middenveld te slaan, dat is bewezen.
- Enrico
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Een F1 driver als Max is niet objectief aan het rijden. Je kan jou redenering ook op Hamilton toe passen. Waarom niet Max laten gaan en een mooi moment met DRS gebruiken om hem voorbij te gaan. Met zijn actie had hij ook zichzelf een DNF kunnen zorgen.Hielke schreef: 19 jul 2021, 22:58Van alle Youtube “beste stuurlui” mooipraters praat deze gast met afstand het allerdomst! Snapt niks van de psychologie van het racen, denkt dat iedere actie op zich staat.alt schreef: 19 jul 2021, 19:53 En goeie analyse van Scott Mansell -driver61 - .
https://www.youtube.com/watch?v=I2fn0D2 ... l=Driver61
Ik herhaal het nog maar eens, het is heel simpel, het ging er na een aantal Do or Die acties van Max om wie de bitch van wie was. Lewis was er in mijn ogen dichtbij om de bitch van Max te worden. Hij besloot anders. Game on Max.
De extreem agressieve Do or Die stijl van Max is effectief op momenten dat een directe tegenstander bereid is zich uit een duel terug te trekken terwille van de kampioenschapspunten op de lange termijn. Nu Max ruim 30 punten voor stond had hem de stijl van Lewis uit voorgaande jaren gepast. De Red Bull is zo goed dat er gerust eens een raceje naar Lewis mag gaan. Max moet zich het consolideren en exploiteren van z’n nieuwe status klaarblijkelijk nog eigen maken. Zo overdreven agressief naar Lewis zijn zou de de Brit op termijn in de kaart kunnen gaan spelen. Waarom zou je dat risico willen lopen? Ik zie Mercedes dit jaar geen konijn uit de hoge hoed toveren om de auto beter te maken.
Hamilton heeft een fout gemaakt die resulteerde in Max 0 punten en hij 25 en Perez 1. That’s it. Dat is ook de conclusie van Scott en de Stewards al wilden de stewards niet zeggen dat Hamilton veel fouter was dan Noris of Checo in Oostenrijk. Vandaar de 10 seconden.
F1 rijders als Max en Hamilton zijn net Sennatjes en shummies geen prosts. Dat is wel duidelijk. Ik kan niet wachten en te zien wat er in Hongarije zich afspeelt.
Het precedent wat gezet is in Oostenrijk is, iemand zijn race verpesten kan met minimale gevolgen voor jezelf zo lang jij op de baan blijft. Beide Perez en Lando hebben geen zwaar nadeel gehad van hun penalties. Hmmmm moeten ze bij de FIA wellicht wat meer over na denken. 15 of 30 sec zou toepasselijker zijn ipv 5 of 10.
- alt
Hielke, ik denk als je vol adrenaline op de baan rijdt & Verstappen je naam is, je niet aan het wereldkampioenschap denkt.
Jij & ik wel maar Max?
Jij & ik wel maar Max?
- daNpy
Van iemand als jij verwacht ik toch wel een wat ander inzicht op (hard) racen eigenlijk. Of ben je gewoon aan het jennen?Hielke schreef: 19 jul 2021, 22:58 Van alle Youtube “beste stuurlui” mooipraters praat deze gast met afstand het allerdomst! Snapt niks van de psychologie van het racen, denkt dat iedere actie op zich staat.
Ik herhaal het nog maar eens, het is heel simpel, het ging er na een aantal Do or Die acties van Max om wie de bitch van wie was. Lewis was er in mijn ogen dichtbij om de bitch van Max te worden. Hij besloot anders. Game on Max.
De extreem agressieve Do or Die stijl van Max is effectief op momenten dat een directe tegenstander bereid is zich uit een duel terug te trekken terwille van de kampioenschapspunten op de lange termijn. Nu Max ruim 30 punten voor stond had hem de stijl van Lewis uit voorgaande jaren gepast. De Red Bull is zo goed dat er gerust eens een raceje naar Lewis mag gaan. Max moet zich het consolideren en exploiteren van z’n nieuwe status klaarblijkelijk nog eigen maken. Zo overdreven agressief naar Lewis zijn zou de de Brit op termijn in de kaart kunnen gaan spelen. Waarom zou je dat risico willen lopen? Ik zie Mercedes dit jaar geen konijn uit de hoge hoed toveren om de auto beter te maken.

Ik vind namelijk dat er 2 dingen gebeuren waar weinig mensen het echt over hebben.
De eerste is dat Max in de dummy van Lewis is getrapt. Lewis komt harder uit de voorgaande bocht en plaatst een aanval op Max. Max verdedigt door van de lijn (links) naar rechts te gaan. Lewis gaat naar links,maar kruist dan Max vrij snel en gaat naar rechts.
Daar wordt het heel krap, omdat Max hem links verwacht (de Engelsen zeggen: hij duwde hem in de muur!!!111). Dit denk ik omdat Max een snelle korte stuurbeweging naar links maakt om Lewis ruimte te geven. Er was anders geen reden om zo kort en fel te sturen.
Lewis is nog steeds sneller en komt gelijk aan Max (waar de Engelsen zeggen: Lewis ligt voor!!!111), maar we zijn nog helemaal niet bij of in de bocht. We zitten nog ruim voor de bocht.
En een bocht kun je (theoretisch) het snelst nemen door de radius zo groot mogelijk te maken. Dus buiten-binnen-buiten, dan is je radius het grootst, het snelheidsverlies het kleinst.
Met Lewis aan de binnenkant, is het voor Max een klein compromis: buiten-midden-buiten. Iets minder snelheid, wél plek voor Lewis.
Maar Lewis zit helemaal aan de binnenkant van de bocht. Voor Lewis is het binnen-binnen. Er is geen derde stap voor Lewis, omdat zijn snelheid, zijn positie op de baan, de hoek waarmee hij de bocht nadert, er klopt helemaal niks van. Max loopt alweer op hem uit, want hij gaat die bocht nooit halen en zijn snelheid moet er nog veel meer uit.
En dan kom ik bij het tweede punt: Lewis zegt: "I don't yield for anybody".
Met Max sneller dan hem en op een betere lijn, een bocht die hij niet haalt en erna waarschijnlijk nog 1 of 2 plaatsen gaat verliezen, denkt Lewis dus "I don't yield for anybody".
Met andere woorden: hij is zich volledig bewust dat zijn aanvalsplan niet heeft gewerkt. Hij laat het bewust tot een aanrijding komen. En hij stuurt bewust Max met 280km/h de baan af.
Als ze er allebei af waren gegaan, was Lewis in ieder geval niet verder achterop geraakt. P2 was 7 punten extra voor Max en als hij de P2 niet vast kon houden liep Max nog verder uit. Wat er uiteindelijk gebeurde is (uiteraard weer) het geluk. Rode vlag, auto gerepareerd, en dan bij de winst doen alsof je 4x van achteraan naar voren bent gereden met een Haas. Zonder enige zelfreflectie.
- ADV
Eens met de analyse hier boven 
Ik zou de lijn van lewis een beetje binnen - midden - buiten noemen, want dat was de enige manier waarop hij de bocht nog kon nemen, behalve als hij er voldoende snelheid uit had gehaald. Dat ze allebei midden komen, tja, dan raak je elkaar.
Voor een kampioenschap had ik, als Max zijnde, hem denk ik lekker laten leven, ga maar joh, pak je straks op hangarstraight met een DRS wel terug.. Dat is eigenlijk de enige fout van Max. Hamilton had hem daar nooit mogen plaatsen en is ook gewoon wachten op deze afloop, hij zegt vervolgens ook nog dat Max agressief is en, tussen de regels door, dat hij dat maar eens af moet leren. Dus nu toont Lewis een keer geen respect en gaat er iemand af.
Wat ik verder zat te denken; je vertrouwt elkaar als coureurs, je leert elkaars rijstijlen kennen etc, als je dan het in eens 180gr de andere kant op doet, dus zoals Lewis nu, hoe verwacht je dan dat Max dat kan anticiperen/verwachten? Als je altijd maar "the bigger man" probeert te zijn en nu denkt: "fuck it, ik laat hem staan", tja..
Ach, voor het kampioenschap wel leuk, gloves are off, kijken wie straks aan het langste eind trekt, ik ben redelijk neutraal in deze. Ben altijd fan geweest van Hamilton, maar Max is ook een held. Voelt alsof je zou moeten kiezen tussen Schumi of Senna, ik wil gewoon mooi racen zien en wat ze in de bochten tot hier aan toe deden was gaaf, agressief, maar wel gaaf.

Ik zou de lijn van lewis een beetje binnen - midden - buiten noemen, want dat was de enige manier waarop hij de bocht nog kon nemen, behalve als hij er voldoende snelheid uit had gehaald. Dat ze allebei midden komen, tja, dan raak je elkaar.
Voor een kampioenschap had ik, als Max zijnde, hem denk ik lekker laten leven, ga maar joh, pak je straks op hangarstraight met een DRS wel terug.. Dat is eigenlijk de enige fout van Max. Hamilton had hem daar nooit mogen plaatsen en is ook gewoon wachten op deze afloop, hij zegt vervolgens ook nog dat Max agressief is en, tussen de regels door, dat hij dat maar eens af moet leren. Dus nu toont Lewis een keer geen respect en gaat er iemand af.
Wat ik verder zat te denken; je vertrouwt elkaar als coureurs, je leert elkaars rijstijlen kennen etc, als je dan het in eens 180gr de andere kant op doet, dus zoals Lewis nu, hoe verwacht je dan dat Max dat kan anticiperen/verwachten? Als je altijd maar "the bigger man" probeert te zijn en nu denkt: "fuck it, ik laat hem staan", tja..
Ach, voor het kampioenschap wel leuk, gloves are off, kijken wie straks aan het langste eind trekt, ik ben redelijk neutraal in deze. Ben altijd fan geweest van Hamilton, maar Max is ook een held. Voelt alsof je zou moeten kiezen tussen Schumi of Senna, ik wil gewoon mooi racen zien en wat ze in de bochten tot hier aan toe deden was gaaf, agressief, maar wel gaaf.
- JP
Volgende race ramt Max die juwelier zo de baan af. Gevalletje hersenschudding van afgelopen race….oeps.
- Hielke
Zou kunnen alt. Misschien boeit het WK hem wel niet. Maar mocht dat wel zo zijn, en ik verwacht het eigenlijk wel, dan moet ie in één enkele race van in totaal 22 races af en toe wel tactisch kunnen denken. Want Lewis Hamilton gaat ie in het restant van het 2021 seizoen nog heel vaak tegenkomen.alt schreef: 20 jul 2021, 09:13 Hielke, ik denk als je vol adrenaline op de baan rijdt & Verstappen je naam is, je niet aan het wereldkampioenschap denkt.
Jij & ik wel maar Max?
- daNpy
De fout van Max is dat hij de rijkunsten van Hamilton heeft overschat.ArjandeV schreef: 20 jul 2021, 10:16
Het hele seizoen is Lewis al aan het struggelen en fouten aan het maken. Zijn race craft is onder de maat nu iemand als Verstappen gelijkwaardig materiaal heeft.
-
Red Bull neemt advocaat in de arm: "Schorsing Hamilton zou gerechtvaardigd zijn"
https://racingnews365.nl/red-bull-neemt ... rdigd-zijn
- Hielke
Ik kan soms ook wel eens een beetje jennen daNpy, maar ik was met mijn analyse bloedserieus.daNpy schreef: 20 jul 2021, 10:02
Van iemand als jij verwacht ik toch wel een wat ander inzicht op (hard) racen eigenlijk. Of ben je gewoon aan het jennen?![]()
Jij, Arjan, heel veel anderen blijven maar naar het incident in Cops terugverwijzen. Cops is de culminatie van een aantal eerdere races dit jaar, is de culminatie van T1 en T6 een aantal seconden voor het contact. Tot nu toe is het Lewis geweest die zich (meestal om tactische redenen tbv het wereldkampioenschap) uit wheel to wheel duels terugtrok. Hij is met die benadering 7 keer wereldkampioen geworden. Het gros van die duels uit de laatste 5 jaar heeft hij met Max uitgevochten. Het aantal contacten tussen die twee is onvoorstelbaar klein geweest. Mindere coureurs hadden elkaar 10x zoveel van de baan gerost. Ik dwaal af, terug naar Silverstone. Lewis heeft dit jaar een mindere package, Max heerst en staat ruim 30 punten voor. Max is, mede door de dominantie van Lewis de afgelopen jaren, de Do or Die kampioen geworden. Nou ja, eigenlijk de Do kampioen, Lewis kon het zich veroorloven zich uit die bloedlinke duels terug te trekken. Stel je voor dat bij benaderen T1 afgelopen zondag de posities van Lewis en Max waren omgedraaid. Max startte nu vanaf P2 en kwam aan de binnenkant van Lewis te zitten. Er zelfs nog ietsje voor met de neus, precies zoals zondag. Denk je dat Max reserve had betracht bij het ingaan van die bocht omdat Lewis naast 'm zat? Denk je dat Max zijn auto niet helemaal naar links had laten lopen om zo de tegenstander over de curb naar dat vuile stuk asfalt te dwingen. Natuurlijk had Max zich niet ingehouden!! Hij is fucking Max Verstappen, hij gaat altijd vol!! Do or Die en omdat het samen met Lewis is DO!! Maar in 2021 staat Lewis 30 punten achter. 'Backing out of it', zich uit duels met Max terugtrekken werkt vooral in het (ook mentale) voordeel van Max. Op deze manier gaat Max denken dat ie altijd zo met Lewis kan omgaan. 25 of zo seconden later in T6 herhaalt het spel zich, ook daar 'capituleert' Lewis. Wie denkt dat die twee acties de bloeddruk en hartslag van Lewis voor z'n thuispubliek onberoerd hebben gelaten mag hier nooit weer posten! T1+T6=Cops.
- Knot
Terecht, hoop dat het lukt.vester86 schreef: 20 jul 2021, 10:54 Red Bull neemt advocaat in de arm: "Schorsing Hamilton zou gerechtvaardigd zijn"
- alt
Hamilton wist dat hij op het vuil Cops instuurde, dan weet hij dat hij onderstuur krijgt, hij is toch niet van het kaliber Mazipin.
- Hielke
Ja, ontzettend slim. Hiermee maken ze in de komende races vrienden met de stewards. Totally NOT dus!Knot schreef: 20 jul 2021, 11:31Terecht, hoop dat het lukt.vester86 schreef: 20 jul 2021, 10:54 Red Bull neemt advocaat in de arm: "Schorsing Hamilton zou gerechtvaardigd zijn"
Heerlijke offspin voor Hamilton, mogelijk een totale meltdown binnen het Red Bull kamp omdat ze niet weten hoe ze met de nieuwe situatie moeten omgaan.
-
Dat hoop ik niet. Afronden en door.Knot schreef: 20 jul 2021, 11:31Terecht, hoop dat het lukt.vester86 schreef: 20 jul 2021, 10:54 Red Bull neemt advocaat in de arm: "Schorsing Hamilton zou gerechtvaardigd zijn"
Anders gaan we een glijdende schaal op. Elk raceincident opnieuw door advocaten laten beoordelen?
- Hielke
https://racingnews365.nl/ecclestone-ham ... weer-terug
Ouwe bok Ecclestone ziet het nog helder.
Goed, laten we zeggen dat ik wat meer Hamilton fan ben dan Verstappen fan. Hoofdzakelijk door het teruggrijpen op de mentale Do or Die acties van Verstappen in direct duels met Hamilton.
Maar ik misgun het Verstappen niet om in 2021 wereldkampioen te worden. En met het materiaal dat ie heeft zou het kinderspel moeten zijn. Mercedes doet nagenoeg niks meer aan die auto in 2021. De enige boodschap die op Verstappen overgebracht moet worden is dat ie moet racen zoals Hamilton altijd geracet heeft. Vertrouw erop dat de race naar je toekomt, laat gekkigheid in duels met je belangrijkste tegenstanders achterwege.
Ouwe bok Ecclestone ziet het nog helder.
Goed, laten we zeggen dat ik wat meer Hamilton fan ben dan Verstappen fan. Hoofdzakelijk door het teruggrijpen op de mentale Do or Die acties van Verstappen in direct duels met Hamilton.
Maar ik misgun het Verstappen niet om in 2021 wereldkampioen te worden. En met het materiaal dat ie heeft zou het kinderspel moeten zijn. Mercedes doet nagenoeg niks meer aan die auto in 2021. De enige boodschap die op Verstappen overgebracht moet worden is dat ie moet racen zoals Hamilton altijd geracet heeft. Vertrouw erop dat de race naar je toekomt, laat gekkigheid in duels met je belangrijkste tegenstanders achterwege.
-
Helemaal mee eens.Gijzert schreef: 20 jul 2021, 11:55 Dat hoop ik niet. Afronden en door.
Anders gaan we een glijdende schaal op. Elk raceincident opnieuw door advocaten laten beoordelen?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- daNpy
Oh ja? Was Vettel niet zijn concurrent in 2016 t/m 2018?Hielke schreef: 20 jul 2021, 10:59Ik kan soms ook wel eens een beetje jennen daNpy, maar ik was met mijn analyse bloedserieus.daNpy schreef: 20 jul 2021, 10:02
Van iemand als jij verwacht ik toch wel een wat ander inzicht op (hard) racen eigenlijk. Of ben je gewoon aan het jennen?![]()
Jij, Arjan, heel veel anderen blijven maar naar het incident in Cops terugverwijzen. Cops is de culminatie van een aantal eerdere races dit jaar, is de culminatie van T1 en T6 een aantal seconden voor het contact. Tot nu toe is het Lewis geweest die zich (meestal om tactische redenen tbv het wereldkampioenschap) uit wheel to wheel duels terugtrok. Hij is met die benadering 7 keer wereldkampioen geworden. Het gros van die duels uit de laatste 5 jaar heeft hij met Max uitgevochten.
Hamilton trekt zich terug uit duels? Dat zal zijn omdat hij de racecraft mist, want als hij dat niet doet, gaat het mis.
1x is een foutje, 2x is toeval, de derde keer is bewust.
Bekijk anders het lijstje met strafpunten nog eens, want het lijkt me sterk dat Verstappen die rijstijl enkel en alleen bij Lewis heeft toegepast. Alles om te winnen, toch? Dus hij heeft er veel meer mensen afgerost die niet het kaliber van Lewis zijn... oh nee.
Haha, natuurlijk. Daarom doet Perez er 40 ronden over om een Mercedes motor in te halen. De Mercedes en de RBR ontlopen elkaar niet veel, maar Mercedes is niet onbetwist de mindere, hoe graag team MB dat ook benadrukt. Het komt op racecraft aan.
Het aantal contacten tussen die twee is onvoorstelbaar klein geweest. Mindere coureurs hadden elkaar 10x zoveel van de baan gerost. Ik dwaal af, terug naar Silverstone. Lewis heeft dit jaar een mindere package,
Max is geen kampioen.Max heerst en staat ruim 30 punten voor. Max is, mede door de dominantie van Lewis de afgelopen jaren, de Do or Die kampioen geworden. Nou ja, eigenlijk de Do kampioen, Lewis kon het zich veroorloven zich uit die bloedlinke duels terug te trekken.
En denk je dat RBR dan de overwinning zo had gevierd met Mercedes in het ziekenhuis? En dat ze een totaal gebrek aan respect zouden tonen door er continue andere zaken bij te halen?Stel je voor dat bij benaderen T1 afgelopen zondag de posities van Lewis en Max waren omgedraaid. Max startte nu vanaf P2 en kwam aan de binnenkant van Lewis te zitten. Er zelfs nog ietsje voor met de neus, precies zoals zondag. Denk je dat Max reserve had betracht bij het ingaan van die bocht omdat Lewis naast 'm zat? Denk je dat Max zijn auto niet helemaal naar links had laten lopen om zo de tegenstander over de curb naar dat vuile stuk asfalt te dwingen. Natuurlijk had Max zich niet ingehouden!! Hij is fucking Max Verstappen, hij gaat altijd vol!! Do or Die en omdat het samen met Lewis is DO!!
Geen enkele keer informatie vragen hoe het met Lewis zou gaan?
Max zou niet levend Engeland uit komen.
Je geeft dus toe dat hij het bewust deed. Dat is alvast iets. Nu nog een passende straf voor iemand die zulke gevaarlijke spelletjes speelt. En een psychologisch onderzoek, want dat blijkt wel nodig.Maar in 2021 staat Lewis 30 punten achter. 'Backing out of it', zich uit duels met Max terugtrekken werkt vooral in het (ook mentale) voordeel van Max. Op deze manier gaat Max denken dat ie altijd zo met Lewis kan omgaan. 25 of zo seconden later in T6 herhaalt het spel zich, ook daar 'capituleert' Lewis. Wie denkt dat die twee acties de bloeddruk en hartslag van Lewis voor z'n thuispubliek onberoerd hebben gelaten mag hier nooit weer posten! T1+T6=Cops.
Ik vind je argumenten en je zaken uit het verleden opgraven overigens niet echt overtuigend. Alsof Lewis nog nóóit een foutje gemaakt heeft in het begin van zijn carrière.
- daNpy

"Both lifting voor Cops" -> de verticale lijn duid het punt aan waarop Max geraakt wordt. Het remmen van Lewis is duidelijk een teken dat ie gewoon te laat is.
- Hielke
Hij heeft Max niet bewust van de baan gerost. Hij heeft door de eerdere situaties simpelweg minder reserve gehouden. Misschien is ie minder scherp dan Max in die situaties, dat ie lichtelijk meer schuldig was is duidelijk.
-
Lewis is wanhopig en moet zijn wagen laten staan om niet het schoothondje van Max te worden. Maar laten staan is iets anders dan de apex compleet missen en de meer dan 2 wagenbreedtes die Max gaf waren niet genoeg. Dat kan gebeuren, maar Lewis had veel beter moeten weten dat Copse nou net zo'n bocht is waar je iets meer reserve moet nemen ivm de gevolgen mocht het misgaan.
Hij maakte een flinke inschattingsfout, rost daarbij iemand het ziekenhuis in en gaat het vervolgens staan vieren alsof het kampioenschap is gewonnen. Dat steekt het nog het meest. Als hij direct naar de toestand van Verstappen had gevraagd (niet tot na de rode vlag) en een tikje ingetogener had gevierd met een (oprecht) excuus na de race was er veel minder aan de hand. Volhouden dat Max hierin enige blaam betreft is niet goed te praten.
Bekijk de inhaalactie van Lewis op Leclerc nog maar een keer. Die volgt dezelfde lijn als Max en daar kan Lewis ineens wel de apex raken met er nog een ruime wagenbreedte tussen.
Hij maakte een flinke inschattingsfout, rost daarbij iemand het ziekenhuis in en gaat het vervolgens staan vieren alsof het kampioenschap is gewonnen. Dat steekt het nog het meest. Als hij direct naar de toestand van Verstappen had gevraagd (niet tot na de rode vlag) en een tikje ingetogener had gevierd met een (oprecht) excuus na de race was er veel minder aan de hand. Volhouden dat Max hierin enige blaam betreft is niet goed te praten.
Bekijk de inhaalactie van Lewis op Leclerc nog maar een keer. Die volgt dezelfde lijn als Max en daar kan Lewis ineens wel de apex raken met er nog een ruime wagenbreedte tussen.
- Knot
Het is gewoon een kwal om het zo te vieren.
Advocaat is niet nodig als er passend gestraft wordt.
Advocaat is niet nodig als er passend gestraft wordt.
- daNpy
Lewis doesn't yield for anybody.
1x is een foutje, 2x is toeval, de derde keer is bewust.
- Mari Oh Oh!
Denk dat het ook wel meespeelt dat Max verwachtte dat Lewis wéér volledig in ging binden en Max dus ook geen ruimte liet om ernaast te rijden. Misschien dat ie zelfs dacht dat ie ervoor zat na de flinke vertraging van Lewis.Hielke schreef: 20 jul 2021, 12:27 Hij heeft Max niet bewust van de baan gerost. Hij heeft door de eerdere situaties simpelweg minder reserve gehouden. Misschien is ie minder scherp dan Max in die situaties, dat ie lichtelijk meer schuldig was is duidelijk.
Conclusie: Het verwachtingspatroon van beide coureurs matchte niet. En dan gaat het fout. Jammer maar helaas, volgende keer beter.
- daNpy

"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Dat is een quote uit de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018.
Nog een paar ironische quotes uit dat interview met Hamilton:
"It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go.
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.
"Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him."