Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 07 jul 2021, 18:01

Klopt maar net zo debiel als ongeluk filmen en dat is ook schering en inslag. Ik vind het belachelijk maar de collectieve verontwaardging verbaast me

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2021, 18:03

Valt toch wel mee, of is een man of vier al een collectief?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 jul 2021, 18:05

tomgtr schreef: 07 jul 2021, 18:01 Klopt maar net zo debiel als ongeluk filmen en dat is ook schering en inslag. Ik vind het belachelijk maar de collectieve verontwaardging verbaast me
Klopt, en ook daar spreken veel mensen schande van. Als je iemand, die overduidelijk is neergeschoten, zo close up gaat filmen en het vervolgens op internet gooit dan ben je echt een eikel. Ja, net zoals die malloten die ongelukken filmen.

JP

Bericht door JP » 07 jul 2021, 18:05

De man krijgt nu al een "standbeeld".
Staatssecretaris Ankie Broekers-Knol van Asielzaken maakt het mogelijk dat tienduizend staatlozen alsnog een paspoort kunnen krijgen. Dat is een doorbraak na een maandenlange strijd die in het parlement en de media werd uitgevochten. Misdaadverslaggever Peter R. de Vries hielp de groep staatlozen om de zaak onder de aandacht te krijgen. "Ik zal hem altijd dankbaar blijven voor wat hij heeft gedaan."

"Peter is een held. Hij is de enige BN'er die zich hard heeft gemaakt voor onze zaak", zegt Yosef Tekeste-Yemane. "Ik hoop dat hij nog mee gaat krijgen wat hij voor elkaar heeft gekregen."
https://www.nu.nl/politiek/6144196/alle ... vries.html

:nah:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 jul 2021, 18:50

Wat een naïviteit hier.

En nogmaals, je hoeft maar één ding te onthouden als je jezelf afvraagt van "hoe dan?" of "hoe haalt iemand zo iets in zijn kop?".
Nogmaals, één ding: de mens is niet rationeel. Bevredigend of niet, maar dat is het. Niks meer, niks minder. Je kan je er heel druk om maken, wat weer zonde van je energie is, of het accepteren.

alt

Bericht door alt » 07 jul 2021, 18:52

Ik reageer hier op, met niet te reageren.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jul 2021, 19:03

Ik ga proberen daar niet oo te reageren. Geef me de kracht! 😅

JP

Bericht door JP » 07 jul 2021, 19:11

Kinderlijk eenvoudig…..

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 07 jul 2021, 19:12

Elise schreef: 07 jul 2021, 16:44
https://www.geenstijl.nl/5159998/persbr ... en-bubbel/
Ik kan me niet voor de geest halen dat onze koning, de premier en een heel leger aan ministers en BN'ers zich zo nadrukkelijk hebben uitgesproken over de moord op Martin Kok, die andere misdaadjournalist die is doodgeschoten.
Wellicht heeft dat er mee te maken dat Martin Kok zelf een halfgare crimineel was die iig 1 bewezen moord op zijn geweten had. Zijn 'geschreven' teksten waren net algebra, had weinig met journalistiek te maken.
Neem dan Peter, waarbij iedereen meestal alleen denkt aan Joran vd Sloot of Taghi proces:

- Tweede Baarnse moordzaak; eigenhandig psychopaat mr. De Rijk verdacht gemaakt, die als buurman al meer dan een jaar in het huis van de slachtoffers woonde, en de politie het niet verdacht vond. Bleken allang begraven te liggen om de hoek.

- Reinier Smit 'ontmaskerd', woningbrand met dode die later toch een vermoord bleek door de echtgenoot.

- Dubbele moord in Venray, waar twee rippers zijn vermoord door een kamper, zaak kwam nooit rond. Uiteindelijk toch veroordeeld (en gelijk zelfmoord gepleegd)

Kan nog wel even zo doorgaan met zaken waar Peter als enige wat aandacht voor bleef houden, terwijl de onderzoeken al helemaal stil lagen (Harry Roo, Antoinette bont, Marianne Vaatstra, Tanja Groen, Anneke vd Stap, etc etc etc).

Maar het mooiste blijft natuurlijk Rambo:

Dus nee, ik zie Peter niet als halfgod, maar als de NL bevolking maar 20% van rechtvaardigheidsgevoel en ruggengraat van Peter had gehad zag het land er stuk beter uit denk ik.
Zullen we alleen soms terecht komen in ellenlange discussies om ons eigen gelijk te halen :lol:

flieger

Bericht door flieger » 07 jul 2021, 20:13

Tom schreef: 07 jul 2021, 16:47 Rondjes lopen met een camera om iemand die dood ligt te gaan is inderdaad respectloos. Denk dat het niet eens bewust is. 'We' filmen tegenwoordig alles, ook rampen. Denk dat het besef dan later komt. Door mobieltjes hoort het ook bij de tijdsgeest.
Het zou mij niet meer verbazen als het juist bewust was vanuit de dader/opdrachtgever om het resultaat nog even vast te leggen. De jongen die het gefilmd lijkt te hebben loopt op de foto van bovenaf genomen alweer weg. Op het filmpje van de beveiligingscamera waar je De Vries door de straat ziet lopen, loopt diezelfde jongen niet ver achter hem.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 jul 2021, 20:51

De hele crux van het trieste gebeuren rondom de liquidatie van Peter is natuurlijk dat we inmiddels een rechtsbestel hebben wat eenvoudigweg niet is opgewassen en is toegerust op de nietsontziende meedogenloosheid van de huidige (top)criminelen. De steeds meer toenemende en zich uitbreidende geweldsspiraal tegen alles en iedereen die dit soort criminelen “ in de weg loopt in de steeds breder wordende zin van het woord” is niet meer tegen te houden en of te stoppen. De rechtsstaat kan zijn kerntaak niet meer uitvoeren, het borgen van de veiligheid in de maatschappij. Dan denkt het gros, dat is de ver van mijn bed show. Tot je kind van 12 ruzie krijgt met het zoontje van zo’n figuur en pa ff verhaal komt halen en jij niet onderdanig bent………. Want pa is eenvoudigweg onaantastbaar. Maar goed, je krijgt waar je voor kiest.

Gr Ron

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jul 2021, 21:39

‘Je krijgt waar je voor kiest’? Vind ik niet opgaan in dit geval. Die (top) criminelen waar je het over hebt zijn idd niets ontziend en ontzettende aso’s. Ik denk dat je dit simpelweg niet tegenhoudt omdat deze figuren geen geweten hebben en meedogenloos zijn. Daar is geen kruid, en rechtsbestel, tegen gewassen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 jul 2021, 23:06

Arthur schreef: 07 jul 2021, 21:39 ‘Je krijgt waar je voor kiest’? Vind ik niet opgaan in dit geval. Die (top) criminelen waar je het over hebt zijn idd niets ontziend en ontzettende aso’s. Ik denk dat je dit simpelweg niet tegenhoudt omdat deze figuren geen geweten hebben en meedogenloos zijn. Daar is geen kruid, en rechtsbestel, tegen gewassen.
Dat betekend dus dat iedere schandekrabber uit de wijk kans en parel kiest voor en criminele carrière. Je moet je rechtsbestel er dus op aanpassen. Zolang er nog steeds een dominante politieke stroming is die filmpjes van neergeschoten slachtoffers ondergeschikt maakt aan hun wereldbeeld dat iedereen van oorsprong deugt en goed is wordt dit steeds extremer. Wanneer kiest men voor een andere stroming ? Als er net zoals in Mexico 26 in stukken gehakte mannen, vrouwen en kinderen per week in de koopgoot worden gedumpt ?

Gr Ron

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jul 2021, 08:02

Arthur snap ik. Maar Ron ook. De verafgoding van Peter zoals 't nu lijkt vind ik iid best merkwaardig, maar laat dat Nederland nou even een saamhorigheidsgevoel geven ofzo....

Mensen maken zich zorgen en vinden dat aanslagen niet bij Nederland horen.
Nou ik krijg er jaarlijks een aantal en van sommige krijg ik bijna een hartverzakking, maar goed de betalingstermijn is wel verlengd!

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jul 2021, 09:11

Ach zolang de havens van Antwerpen, Rotterdam en binnenkort ook Amsterdam nog veel lekker zijn dan een mandje kweek je ook een bepaalde cultuur. De collectieve verontwaardiging is meer dan boter op het hoofd. Ik zou zeggen zoals gebruikelijk.

Elise

Bericht door Elise » 08 jul 2021, 10:09

RS-Ron schreef: 07 jul 2021, 20:51 De hele crux van het trieste gebeuren rondom de liquidatie van Peter is natuurlijk dat we inmiddels een rechtsbestel hebben wat eenvoudigweg niet is opgewassen en is toegerust op de nietsontziende meedogenloosheid van de huidige (top)criminelen.
Ook die huidige topcriminelen, zoals een Taghi, zijn klein begonnen. Beetje marihuana verkopen hier, beetje mensen oplichten op marktplaats en het kan en mag allemaal, daar word / werd niks aan gedaan. Hé, dat gaat lekker, dat doe ik nog een keer....en zo gaat het van kwaad tot erger. Dat hele gedoogbeleid en de lage straffen van de afgelopen decennia heeft ervoor gezorgd dat we nu zijn aanbeland bij martelcontainers en Mexicanen/Colombianen die hier neerstrijken. Ik ben bang dat het we pas in het beginstadium zitten van nog veel zwaardere criminaliteit.

Tom

Bericht door Tom » 08 jul 2021, 10:31

Die topcriminelen blijven vaak buiten schot, laten dit soort klusjes over aan simpel straattuig in ruil voor een nieuw Gucci-tasje. Die gasten zijn er in overvloed. En dat simpele straattuig importeren we omdat de poorten wagenwijd open staan. De meeste van die gasten kunnen niks maar willen wel rijkdom & bitches, maar er geen moeite voor doen op een eerlijke manier. Agenten zijn ook kansloos, in wijken waar ze wonen pak je ze op en een dag later moet je ze weer vrij laten. Dan zakt de moed je ook in de schoenen. Volgens de D66-rechters moeten ze allemaal een 12e kans krijgen. En experts blijven roepen dat zwaarder straffen niet helpt.

JP

Bericht door JP » 08 jul 2021, 10:35

Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jul 2021, 10:46

JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
Die Heineken ontvoerders en alle aanverwante figuren zijn, mochten ze nog leven, >60 jaar oud.

Peter was ook echt bevriend met Cor van Hout. Allemaal prima, maar hij begaf zich op erg glad ijs.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 08 jul 2021, 10:58

Ben ik met Robin eens, hij wist ook zeker wel dat hij gevaar liep. Maar hij nam 100% bewust dat risico. Hij onderstreepte het motto van z'n vader regelmatig. ''Liever staande sterven, dan op je knieën leven''.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 jul 2021, 11:46

Probleem is wel, in USA hebben ze toch aardig bewezen dat strenger straffen niet echt veel doet aan criminaliteitscijfers. Mijn onderbuikgevoel zegt ook, opsluiten en sleutel weggooien. Maar in US zit ondertussen zo'n 1 pct van de volwassen bevolking achter slot en grendel en is niet alsof dat iets positiefs heeft gedaan.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jul 2021, 12:02

tomgtr schreef: 08 jul 2021, 11:46 Probleem is wel, in USA hebben ze toch aardig bewezen dat strenger straffen niet echt veel doet aan criminaliteitscijfers. Mijn onderbuikgevoel zegt ook, opsluiten en sleutel weggooien. Maar in US zit ondertussen zo'n 1 pct van de volwassen bevolking achter slot en grendel en is niet alsof dat iets positiefs heeft gedaan.
Van die 1% heb je in ieder geval geen last meer.

JP

Bericht door JP » 08 jul 2021, 12:09

Robin schreef: 08 jul 2021, 10:46
JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
Die Heineken ontvoerders en alle aanverwante figuren zijn, mochten ze nog leven, >60 jaar oud.

Peter was ook echt bevriend met Cor van Hout. Allemaal prima, maar hij begaf zich op erg glad ijs.
Tom had het over dat straattuig. Veelal toch de jochies die op school uitvallen, geen controles van thuis uit, ouders met oogkleppen op, uiteindelijk levende op de straat. Daar waar ze zich steeds stoerder gaan gedragen en het “makkelijke” geld zien. Eenmaal in die vicieuze cirkel en je valt steeds dieper in die donkere put.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 08 jul 2021, 12:09

tomgtr schreef: 08 jul 2021, 11:46 Probleem is wel, in USA hebben ze toch aardig bewezen dat strenger straffen niet echt veel doet aan criminaliteitscijfers. Mijn onderbuikgevoel zegt ook, opsluiten en sleutel weggooien. Maar in US zit ondertussen zo'n 1 pct van de volwassen bevolking achter slot en grendel en is niet alsof dat iets positiefs heeft gedaan.
Straffen is het probleem niet als de kans dat je gepakt wordt maar 2% is. Pakkans moet omhoog om mensen af te schrikken! Nu komt iedereen weg met whatsappfraude's en heeft de politie geen tijd om zich hier uberhaupt mee bezig te houden!

Tom

Bericht door Tom » 08 jul 2021, 12:14

Klopt Tom maar wat de VS ook bewijst is dat ghetto-vorming een probleem is. Dat is te groot en mensen komen daar niet uit. Je ziet het ook in buitensteden van Parijs. En hier ontstaat het ook op sommige plekken (Kanaleneiland, Schilderswijk, Kruisstraat). Als je dan Peter R de Vries omlegt ben je binnen die kringen juist een held. Ook als je een weekje in de bak zit vanwege kleine criminaliteit, je wint respect bij je maatjes die al wel die A45 AMG hebben verdiend met dat criminele klusjes. Maar dat zit vaak in de blinde vlek van beleidsmakers want die leven de multiculturele droom na zonder aan de handrem te trekken als ze grip verliezen. Die roepen nog een projectje in het leven om buurtvaders de wijk in te sturen. Lief die projectjes en zal vast een enkeling op het rechte pad helpen maar het is dwijlen met de kraan open.

Plaats reactie