Mazda RX7 twin turbo

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Mazda RX7 twin turbo

Bericht door Mike R32 » 13 sep 2007, 11:22

Kwam deze auto tegen, volgens mij is het wel een speciale uitvoering.

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=1

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 13 sep 2007, 11:26

Leuke bak, quad rotor bi turbo?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13428
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 sep 2007, 11:33

Zal wel geen 4-rotor zijn. Deze zijn zeer zeldzaam en alleen gebruikt bij Mazda 767B en enkele RX-7 GT-wagens.

En de 2 turbo's is ook niet standaard.

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 13 sep 2007, 12:05

Dat van die Rotors klopt, van die turbo's niet.
Ik vraag me alleen af waar die 2.6l die bij de advertentie staat vandaan komt, vandaar de gok van een 4 rotor.

De FD heeft altijd een seriële Bi-turbo gehad.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 13 sep 2007, 13:13

In sommige landen wordt de wegenbelasting op motorinhoud berekend. Dan krijgt een rotary 2x1,3=2,6l als motorinhoud. Zo worden ze dan ook geadverteerd, zie ook Pistonheads.

Het blijven altijd gewoon 2x653ccm wankelmotoren met inderdaad op de FD standaard twinturbo. Er zijn juist wel conversies naar grotere single turbo's als er meer vermogen geleverd moet worden.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 sep 2007, 13:17

Stéphane schreef:In sommige landen wordt de wegenbelasting op motorinhoud berekend. Dan krijgt een rotary 2x1,3=2,6l als motorinhoud. Zo worden ze dan ook geadverteerd, zie ook Pistonheads.

Het blijven altijd gewoon 2x653ccm wankelmotoren met inderdaad op de FD standaard twinturbo. Er zijn juist wel conversies naar grotere single turbo's als er meer vermogen geleverd moet worden.
Klopt, zo werkt het hier inderdaad.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 13 sep 2007, 13:20

Een 3rotor uit een Mazda Cosmo zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Gebruikersavatar
funnyname
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01

Bericht door funnyname » 13 sep 2007, 13:26

Aha, op die fiets. ook jammer voor die landen, anders zou je goedkoop veel power hebben ;-)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 sep 2007, 13:41

funnyname schreef:Aha, op die fiets. ook jammer voor die landen, anders zou je goedkoop veel power hebben ;-)

Maakt alsnog niet veel uit. Een 3.9l V8 uit een Discovery (oude) kost nog altijd maar zo'n 110 euro per jaar :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22516
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 sep 2007, 15:03

Blijft de mooiste RX-7 8)

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 19 sep 2007, 21:33

daar ligt de standaard motor in als in de mijne, een twee-schijfs Wankel met 2 turbo's.
maar ik vind 30k+ veel zo als eerste gedachte.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 21 sep 2007, 11:22

JA biturbo is wel standaard (in nederland tenminste bij dat model)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten