Corona in Nederland.....
- MarkS
Re: Corona in Nederland.....
De term killer virus gebruik jij vooral denk ik. Het hoeft ook helemaal geen killer virus te zijn overigens om een hele grote impact te hebben en uiteindelijk ook tot meer schadelijke gevolgen (zelfs meer doden) te leiden dan bij een in essentie nog veel dodelijker virus.
- Fernando
Het RIVM maakt dat vaccin toch niet, dan gaat die vergelijking met een slager eigen vlees toch mank? En hoe lang en hoe goed het vaccin werkt impliceert toch niet dat het helemaal niet werkt?
- JP
Toch in de regelcultuur in NL zijn er genoeg branches waar eigen keuringen toegestaan zijn. Zowel in de voeding als ook in de automotive.
- Martijn_bmw
Dit idd en vooral ook niet dat het vaccin gevaarlijk zou zijn. Want dat is het argument om niet te nemen toch?Fernando schreef: 29 jun 2021, 11:11 Het RIVM maakt dat vaccin toch niet, dan gaat die vergelijking met een slager eigen vlees toch mank? En hoe lang en hoe goed het vaccin werkt impliceert toch niet dat het helemaal niet werkt?
lange termijn effect onderzoeken is hoe lang het beschermd en ja dat kan niemand nog 100% weten in dit stadium dus moet je dat nog onderzoeken. Ik ga wel meedoen aan dat onderzoek.
Wat is je alternatief FDD? 5jr met ze alle in lockdown gaan zitten wachten tot we een 5 jarig lange termijn onderzoek hebben kunnen afronden...

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zou als FDD zijnde juist goed beschermd willen zijn als ik op plekken in de wereld kwam waar het virus veel harder om zich heen slaat.
Ik zou het in NL prima aandurven om mijzelf niet te vaccineren, maar op plekken waar veel meer besmettingen zijn en de gezondheidszorg iets minder goed werkt heb ik toch liever een vaccin in mijn lichaam.
Ben overigens ook erg benieuwd hoe het in Australië en Nieuw-Zeeland gaat verlopen op termijn. Daar hebben ze het virus de kop ingedrukt door de grenzen op slot te gooien, dus daar hebben ze er amper last van gehad. Echter ook geen weerstand tegen opgebouwd en de bereidheid tot vaccineren is zeer beperkt, hoe zal zich dat tzt gaan ontvouwen...
Ik zou het in NL prima aandurven om mijzelf niet te vaccineren, maar op plekken waar veel meer besmettingen zijn en de gezondheidszorg iets minder goed werkt heb ik toch liever een vaccin in mijn lichaam.
Ben overigens ook erg benieuwd hoe het in Australië en Nieuw-Zeeland gaat verlopen op termijn. Daar hebben ze het virus de kop ingedrukt door de grenzen op slot te gooien, dus daar hebben ze er amper last van gehad. Echter ook geen weerstand tegen opgebouwd en de bereidheid tot vaccineren is zeer beperkt, hoe zal zich dat tzt gaan ontvouwen...
Laatst gewijzigd door Richardt. op 29 jun 2021, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Arthur
- Auto: Nr.51
FDD z’n alternatief zal zijn ‘testen’. Voor elke reis/activiteit wss. Die mogelijkheid is er gewoon, voorlopig…Martijn_bmw schreef: 29 jun 2021, 11:25Dit idd en vooral ook niet dat het vaccin gevaarlijk zou zijn. Want dat is het argument om niet te nemen toch?Fernando schreef: 29 jun 2021, 11:11 Het RIVM maakt dat vaccin toch niet, dan gaat die vergelijking met een slager eigen vlees toch mank? En hoe lang en hoe goed het vaccin werkt impliceert toch niet dat het helemaal niet werkt?
lange termijn effect onderzoeken is hoe lang het beschermd en ja dat kan niemand nog 100% weten in dit stadium dus moet je dat nog onderzoeken. Ik ga wel meedoen aan dat onderzoek.
Wat is je alternatief FDD? 5jr met ze alle in lockdown gaan zitten wachten tot we een 5 jarig lange termijn onderzoek hebben kunnen afronden...![]()
-
Je hebt geen problemen met (vele?) vaccinaties om op reis te gaan, maar bij een Pfizer vaccin op basis van bestaande mRNA techniek heb je een onderbuikgevoel. Die snap ik ff niet, maar dat is uiteraard je eigen keuze.FDD schreef: 29 jun 2021, 10:27 Ik heb vermoed ik meer vaccinaties in mijn lichaam zitten dan 90% wat op het forum rondhangt vanwege het vele reizen met mijn werk, deze laat ik de eerste 5 jaar even aan mijn neus voorbij gaan, ik wacht even af wat er staat te gebeuren op de lange termijn.
Ik heb gewoon teveel vraagtekens en een heel raar gevoel bij de situatie wat er momenteel speelt, dat is gewoon een onderbuikgevoel.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat wordt straks nog meer een echt ‘eiland’.Richardt. schreef: 29 jun 2021, 11:32 Ik zou als FDD zijnde juist goed beschermd willen zijn als ik op plekken in de wereld kwam waar het virus veel harder om zich heen slaat.
- Tristan
En toch gaat Australie weer in 4 dagen lockdown ivm aantal nieuwe Delta variant gevallen ondanks de grenzen al een hele tijd dicht zijn.
- JP
Benieuwd hoe het toerisme zich daar levend houdt in die (ei)landen….
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik zag gisteren op BBC interessante vergelijking tussen aantal nieuwe besmettingen vs ziekenhuisopnames in periode sept 2020 in vergelijking met nu. Toen steeg het aantal opnames navenant mee (bij 20.000 nieuwe besmettingen) richting de 1.000. Nu is aantal nieuwe besmettingen ook 20.000 en is het aantal opnames net boven 200. Met andere woorden, het aantal ziekenhuisopnames is fors lager en stijgt niet zo snel, waar dat in september meteen als een speer ging. Dat is in ieder geval goed nieuws in relatie tot de Deltavariant. Ja, er belanden wel mensen in het ziekenhuis maar veel minder. De vaccins (zij hebben veelal AZ) lijken dus wel te werken in de praktijk.
https://coronavirus.data.gov.uk/
- Philipoo
Dit is dus exact waarom we vaccineren en waarom het belangrijk is dat er wél heel veel mensen meedoen met dit "experiment". De resultaten liegen nietsitechris schreef: 29 jun 2021, 11:51 Ik zag gisteren op BBC interessante vergelijking tussen aantal nieuwe besmettingen vs ziekenhuisopnames in periode sept 2020 in vergelijking met nu. Toen steeg het aantal opnames navenant mee (bij 20.000 nieuwe besmettingen) richting de 1.000. Nu is aantal nieuwe besmettingen ook 20.000 en is het aantal opnames net boven 200. Met andere woorden, het aantal ziekenhuisopnames is fors lager en stijgt niet zo snel, waar dat in september meteen als een speer ging. Dat is in ieder geval goed nieuws in relatie tot de Deltavariant. Ja, er belanden wel mensen in het ziekenhuis maar veel minder. De vaccins (zij hebben veelal AZ) lijken dus wel te werken in de praktijk.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het gaat toch de goede kant op als ik dit lees.
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... id-19.html
Al 74%. Dus als de DF'ers nu hun kinderen asap naar de GGD sturen zijn we er.
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... id-19.html
Al 74%. Dus als de DF'ers nu hun kinderen asap naar de GGD sturen zijn we er.
- alt
Ik begrijp wel wat FDD bedoelt.
Kijk eens naar Israël bijna iedereen geprikt, hallelujah maar wel 4 dagen lockdown.
Dan is prikken voor de bühne, maar niet tegen nieuwe corona mutaties.
Al die vaccines lopen achter de corona varianten.
Een reden waarom er minder mensen in het ziekenhuis met corona liggen in Engeland, kan zijn dat de mensen met onderliggende ziekte, reeds zijn opgeruimd door corona.
Ook het testen is een wassen neus, de pcr test spoort virussen op, maar er zijn meer virussen dan enkel corona.
Corona is meer een politiek virus dan een killer virus.
Kijk eens naar Israël bijna iedereen geprikt, hallelujah maar wel 4 dagen lockdown.
Een reden waarom er minder mensen in het ziekenhuis met corona liggen in Engeland, kan zijn dat de mensen met onderliggende ziekte, reeds zijn opgeruimd door corona.
Ook het testen is een wassen neus, de pcr test spoort virussen op, maar er zijn meer virussen dan enkel corona.
- Martijn_bmw
Waar haal je vandaan dat Israël iedereen is ingeënt? Ze gingen heel snel maar zijn blijven steken op zo'n 50%.alt schreef: 29 jun 2021, 13:08 Ik begrijp wel wat FDD bedoelt.
Te weinig dus om goed effectief te zijn.
- JP
De vaccinaties lopen achter op de varianten. Ja dat is als gaan liggen als je weet dat je gaat vallen.
-
Precies. 57% op dit moment.Martijn_bmw schreef: 29 jun 2021, 13:16 Waar haal je vandaan dat Israël iedereen is ingeënt? Ze gingen heel snel maar zijn blijven steken op zo'n 50%.
Te weinig dus om goed effectief te zijn.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- MarkS
Jezelf testen kan best werken voor het kunnen blijven reizen. Het helpt niet tegen het oplopen van een besmetting. En is ook minder effectief dan vaccineren als het gaat om tegengaan van besmettingen en verdere verspreiding en ziekenhuisopnamen lijkt me.Arthur schreef: 29 jun 2021, 11:33FDD z’n alternatief zal zijn ‘testen’. Voor elke reis/activiteit wss. Die mogelijkheid is er gewoon, voorlopig…Martijn_bmw schreef: 29 jun 2021, 11:25Dit idd en vooral ook niet dat het vaccin gevaarlijk zou zijn. Want dat is het argument om niet te nemen toch?Fernando schreef: 29 jun 2021, 11:11 Het RIVM maakt dat vaccin toch niet, dan gaat die vergelijking met een slager eigen vlees toch mank? En hoe lang en hoe goed het vaccin werkt impliceert toch niet dat het helemaal niet werkt?
Wat is je alternatief FDD? 5jr met ze alle in lockdown gaan zitten wachten tot we een 5 jarig lange termijn onderzoek hebben kunnen afronden...![]()
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Zeker, in het VK hoorde je in de voorgaande jaren ook altijd dat de ziekenhuizen vol lagen tijdens een fikse griepgolf. Is zeker niet nieuw.smiley schreef: 28 jun 2021, 14:37 Ook met de griep kun je de IC's weer lamleggen denk ik.
Als ik het goed begrepen heb van de laatste golf, start de triage rond de 800 volle bedden ipv die 1200 die ik eerst dacht.
Dat houd niet over.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Het VK heeft overigens ook nog geen 50% volledig gevacinneerd, dus vandaar dat er genoeg ruimte is voor de besmettingen om te groeien. Gelukkig is de risicogroep wel grotendeels gevaccineerd, dus valt de stijging in ziekenhuisopnames nog mee.
Het VK heeft overigens ook nog geen 50% volledig gevacinneerd, dus vandaar dat er genoeg ruimte is voor de besmettingen om te groeien. Gelukkig is de risicogroep wel grotendeels gevaccineerd, dus valt de stijging in ziekenhuisopnames nog mee.
- JP
- alt
Eind maart 2021 was 60 % van de Israëliërs geprikt geworden, dat was dus 3 maanden geleden.
Dan zullen er nu nog veel mensen zijn geprikt in de tussen tijd.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_95283509
Eind mei in Nederland 9.5 mil, iets meer dan 50 %.
Nu, een maand later, misschien 60 %.
https://www.dvhn.nl/extra/Eindelijk-zit ... 58960.html
Dan zullen er nu nog veel mensen zijn geprikt in de tussen tijd.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_95283509
Eind mei in Nederland 9.5 mil, iets meer dan 50 %.
Nu, een maand later, misschien 60 %.
https://www.dvhn.nl/extra/Eindelijk-zit ... 58960.html
- MarkS
Van alle volwassen Nederlanders heeft inmiddels 64% tenminste een eerste vaccinatie ontvangen. Minimaal 35% is volledig gevaccineerd. En het gaat hier nog steeds met zo’n 1,5M per week. Volgens het RIVM.