Ferrari 296 GTB
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ferrari 296 GTB
https://www.evo.co.uk/ferrari/203962/20 ... 8bhp-punch
818bhp plug-in V6 powertrain
Heerlijk ontwerp! Beetje terug in de tijd qua stijl met vloeiende vormen en geen overbodige lijnen. Model lijkt ook mooi compact te zijn. Interieur zonder grote schermen is ook mooi.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferrari 296 GTB
Beetje een baby Ferrari maar vermogen is zeker niet kinderachtig en met 7.5kwH accucapaciteit houdt hij het ook nog even vol.
- Sander
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Re: Ferrari 296 GTB
Hmm, ik weet het niet. Ene kant heeft hij wel wat van de Alfa 4C, maar ook van een Corvette. En dat laatste is wat mij betreft geen pluspunt..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferrari 296 GTB
Bovenste foto is idd de mooiste hoek, dat zeker maar ik vind het wel wat hebben, kleine auto met toch best dikke achterkant.
- MarcH
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Ferrari 296 GTB
Misschien stel ik mijn mening nog bij als ik ‘m in het echt gezien heb maar vooralsnog vind ik het niks. Geldt overigens voor de meeste van de recent door Ferrari uitgebrachte modellen. Ik houd het voorlopig maar bij wat ik heb.
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Ferrari 296 GTB
+1
Behalve de 812 SF, mijn hart ligt meer bij de V12 sinds de 250 versies. Muv voor de 360 CS en F430 Scud.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Ferrari 296 GTB
Dacht exact hetzelfde. V6 is ook even wennen voor Ferrari. Doet mij qua specs (op vermogen na) beetje denken dat het een instap-Ferrari zou zijn, maar is daar toch wel weer prijzig voor (California was stuk toegankelijker destijds). Weet het nog niet zo..
- JP
- Berichten: 31493
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ferrari 296 GTB
Ik zie typenummer in titel, ik denk ouwe meuk, niet klikken…
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Ferrari 296 GTB
Voor een moderne auto lekker clean en niet overdreven agressief, al vind ik de achterkant nog steeds wat druk. Oogt een beetje retro met de 308/288-achtige motorkap.
Maar qua prijs is het idd geen instapper, dat is 488 geld 3 jaar geleden. Maar vgm heeft de prijs met de F8 ook een flinke sprong gemaakt, ookal is het een continuering van de 488.
Maar qua prijs is het idd geen instapper, dat is 488 geld 3 jaar geleden. Maar vgm heeft de prijs met de F8 ook een flinke sprong gemaakt, ookal is het een continuering van de 488.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferrari 296 GTB
Die 2.9 V6 lijkt me een doorontwikkeld blok wat ook in de rappe Alfa's zit?
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Ferrari 296 GTB
120 graden inderdaad, bijzonder!
De McLaren Artura had dat ook al?
De McLaren Artura had dat ook al?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ferrari 296 GTB
Dat zijn bijna boxer motoren zeg!
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Ferrari 296 GTB
Lelijke auto met een mooie lijn. heuplijn is gaaf, 250LM stijl. Platte motor laat een laag geplaatste motorkap toe wat 'm veel goed doet. Verder vind ik 't maar een maf ding. Combi achterlichten & uitlaat lijkt net alsof 't een vies mannetje is die lacht om z'n eigen grap (toepasselijk op DF)
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ferrari 296 GTB
Enige wat ik minder vind is de centrale uitlaat.
Dan clean/open en dan links en rechts mooie normale uitlaat was mooier.
Dan clean/open en dan links en rechts mooie normale uitlaat was mooier.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Ferrari 296 GTB
Ik zie er ook wel wat van het Lotus M250 prototype in terug, maar dan met een paar teckel-opzuigende luchtinlaten erop gekleid. 80s style motorkap is ok, maar geef mij maar gewoon een echte 80s Ferrari en het wisselgeld dan
- JP
- Berichten: 31493
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ferrari 296 GTB
Dat is dan wel geen kattenurineFerrari claimt dat de nieuwe 296 GTB maximaal een snelheid haalt van 330 kilometer per uur. De sprint van 0-100 km/u duurt niet langer dan 2,9 seconden en na 7,3 seconden rijd je (in Duitsland natuurlijk) al 200 kilometer per uur.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 296 GTB
Instapper 0-200 in 7.3 lol . De hele wereld zal weten dat Ferrari qua straatauto's ongeveer het allerjezust idiootste is:)
- markk
- Berichten: 3851
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Ferrari 296 GTB
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 296 GTB
markk schreef: ↑25 jun 2021, 19:53180 graden V is not boxer
https://www.autoevolution.com/news/ther ... 85305.html
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ferrari 296 GTB
https://en.wikipedia.org/wiki/Flat-twelve_engine
Met net als wat markk al aanhaalde:
Met net als wat markk al aanhaalde:
Dus wel flat, maar geen boxer inderdaad.Unlike most flat-twin, flat-four and flat-six engines, flat-twelve engines typically use the crankshaft configuration of a 180° V engine instead of a boxer engine. Therefore most flat-twelve engines have each pair of pistons sharing a crankpin, instead of the boxer design of each piston having its own crankpin.
Compared with a V12 engine, a flat-twelve has a lower center of gravity, however a flat-twelve is wider therefore it is rarely used in front-engined cars.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: Ferrari 296 GTB
Ik vind hem mooi...meest aantrekkelijke Ferrari in de line up wat mij betreft.
Eindelijk een wat 'eenvoudigere' Ferrari, met een Hot V6, prachtige engine layout met hybride techniek in een wat kleinere minder schreeuwerige auto. Ik vind het wel wat hebben en misschien ruil ik de V12 er wel voor in.
Eindelijk een wat 'eenvoudigere' Ferrari, met een Hot V6, prachtige engine layout met hybride techniek in een wat kleinere minder schreeuwerige auto. Ik vind het wel wat hebben en misschien ruil ik de V12 er wel voor in.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
- Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
- Locatie: Rhoon
Re: Ferrari 296 GTB
Ik ook!
Vind het maar een raar ding :
- V6 in een Ferrari hoort gewoon niet... en NEE... ook niet in de oude Dino
- Die voorkant klopt op de een of andere manier ook niet : Lijkt wel van een andere auto gejat en erop gelast ?!
Ergens vanaf het stuur tot aan de achterkant is die verder wel OK maar geen droomauto materiaal...
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Ferrari 296 GTB
Weet het sowieso niet echt met Ferrari anno nu. California, 458, FF, F590 etc. houd het voor mij eigenlijk wel op. Modellen als een Roma, Portofino, F8, SF90, nu weer de 296 GTB, het doet mij eigenlijk niet zoveel. Ben ik de enige?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten