*Wast nog even z'n verzameling mondkapjes, lang leve het OV

+1 laten we hopen dat het zo gaat!tomgtr schreef: 27 jun 2021, 14:08 Dat mag ik toch niet hopen . Zolang de ic capaciteit op orde blijft lijkt me weinig reden om aan te scherpen. De ic’s mogen van mij zo ingericht worden dat de capaciteit voor gaat voor reguliere zorg vs bewust ongevaccineerden met corona. Vaccin was gevaarlijker dan Corona? Prima joh. We wachten tot er een plekje vrij komt op de ic. Tot die tijd, succes met het griepje.
Ach, het is tekenend voor degenen die het hardst roepen.Paul S schreef: 27 jun 2021, 16:41 Lekker man, die rivaliteit tussen de gevaccineerden en niet gevaccineerden. Mensen mensen mensen toch. Beetje respect voor elkaar en elkaars keuzes.
Heeft IMO niets met respect te maken. Beetje zelfde als geen donor willen zijn wanneer nodig/bij overlijden, maar zelf wel open staan voor het orgaan van een ander wanneer jou iets gebeurd.Paul S schreef: 27 jun 2021, 16:41 Lekker man, die rivaliteit tussen de gevaccineerden en niet gevaccineerden. Mensen mensen mensen toch. Beetje respect voor elkaar en elkaars keuzes.
enge gedachtes imho, want waar trek je de grens?Kadett schreef: 27 jun 2021, 17:20Heeft IMO niets met respect te maken. Beetje zelfde als geen donor willen zijn wanneer nodig/bij overlijden, maar zelf wel open staan voor het orgaan van een ander wanneer jou iets gebeurd.Paul S schreef: 27 jun 2021, 16:41 Lekker man, die rivaliteit tussen de gevaccineerden en niet gevaccineerden. Mensen mensen mensen toch. Beetje respect voor elkaar en elkaars keuzes.
Je laat je vaccineren om de het (besmettings) risico omlaag te halen en excessen te voorkomen, mensen die daaraan niet mee willen doen heb ik zeker wel respect voor. Tenzij het 5g wappies zijn, of simpele zoals die Willem Engel.
Maar dan moet je ook niet gaan miepen dat de zorg, wanneer cruciaal, eerder gaat naar mensen die wel die keuze genomen hebben een minder groot risico te vormen.
Ow ja zulke dooddoeners, om het even door te trekken;Kadett schreef: 27 jun 2021, 17:20Heeft IMO niets met respect te maken. Beetje zelfde als geen donor willen zijn wanneer nodig/bij overlijden, maar zelf wel open staan voor het orgaan van een ander wanneer jou iets gebeurd.Paul S schreef: 27 jun 2021, 16:41 Lekker man, die rivaliteit tussen de gevaccineerden en niet gevaccineerden. Mensen mensen mensen toch. Beetje respect voor elkaar en elkaars keuzes.
Je laat je vaccineren om de het (besmettings) risico omlaag te halen en excessen te voorkomen, mensen die daaraan niet mee willen doen heb ik zeker wel respect voor. Tenzij het 5g wappies zijn, of simpele zoals die Willem Engel.
Maar dan moet je ook niet gaan miepen dat de zorg, wanneer cruciaal, eerder gaat naar mensen die wel die keuze genomen hebben een minder groot risico te vormen.
Die gedachtes waren er ook al begin van corona voor de (maat)regel overtreders. Wie heeft er dan voorrang bij een volle IC. Iemand die probeert zo min mogelijk kans te creeeren besmet de raken of een Dam demonstrant.Luco schreef: 27 jun 2021, 17:30]
enge gedachtes imho, want waar trek je de grens?
Dus als je 20km te hard rijdt en je vouwt je om een boom, jammer dan jouw helpen we niet, eigen schuld.
En je medepassagiers helpen we ook niet, die zijn tenslotte vrijwillig ingestapt.
Zo kan je nog wel 200 voorbeelden noemen.
Roken moet ze aanpakken zoals in Nieuw Zeeland. Daar mag niemand die na 2004 geboren is meer sigaretten kopen. Oftewel iedereen die nog 18 moet worden heeft 'pech' , over 40 jaar ben je dan in principe wel van 90% van de rokers af.FDD schreef: 27 jun 2021, 17:46
Ow ja zulke dooddoeners, om het even door te trekken;
- Mensen die roken hebben geen recht op zorg. Want roken is slecht voor je….
- Mensen die alcohol drinken hebben geen recht op zorg. Want alcohol is slecht voor je……
Zoals eerder gezegd leven en laten leven. Iedereen maskt zijn haar keuzes, maar dat is moeilijk voor beide partijen…
Verdeel en heers, een oud gezegde wat in deze tijden erg opgaat.
Dat is toch een stukje opvoeding / laksheid wat mist bij de ouders.alt schreef: 27 jun 2021, 17:38 Het enigste waar mondkapjes wel zin hebben is tegen eten in de auto.
Dus misschien de kleinkinderen maar de mondkapjes voor hun mondlaten doen in de auto, dan hoef ik niet elke keer als zij van school naar huis gebracht moeten worden, de auto uit te hoeven mesten.
Je zegt het dus wel maar in andere bewoordingtomgtr schreef: 27 jun 2021, 17:53 Hoho, ik heb NERGENS gezegd dat die mensen die niet gevaccineerd hebben geen recht op zorg hebben of die zorgen moeten betalen toch? Waar lezen jullie dat? Ik zei dat niet gevaccineerden die ziek worden van corona dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?
Helemaal mee eens!Paul S schreef: 27 jun 2021, 16:41 Lekker man, die rivaliteit tussen de gevaccineerden en niet gevaccineerden. Mensen mensen mensen toch. Beetje respect voor elkaar en elkaars keuzes.
Inderdaad ja, iedereen doet weleens iets waarbij ie meer kans heeft om wat om gezondheidsklachten op te lopen.JP schreef: 27 jun 2021, 18:08 Het zal nog even duren en de zorg is alleen maar voor de gevaccineerde, donor-codicilerende, niet rokende, veganistische, max 80 kmh-rijdende, linskroerende boomknuffelaar uit een vinex-wijk…..
Nee hoor … lees nog maar eens goed wat Tom zegt.FDD schreef: 27 jun 2021, 18:12Je zegt het dus wel maar in andere bewoordingtomgtr schreef: 27 jun 2021, 17:53 Hoho, ik heb NERGENS gezegd dat die mensen die niet gevaccineerd hebben geen recht op zorg hebben of die zorgen moeten betalen toch? Waar lezen jullie dat? Ik zei dat niet gevaccineerden die ziek worden van corona dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?![]()
![]()
Je kletst echt onzin en maakt vergelijkingen op basis van uit verband getrokken woorden. Nogmaals, mensen die bewust niet gevaccineerd zijn mogen best geholpen worden in ziekenhuis maar niet met voorrang op andere zieken zoals laatste anderhalf jaar. Zo wel duidelijk? Zo niet, jammer, duidelijker kan ik het niet maken. Mocht jij het ethisch wel verantwoord vinden om mensen met hartkwalen of kanker niet of te laat te helpen omdat de IC’ vol liggen met mensen met corona die bewust dat risico hebben genomen dan verschillen we van mening. Dat is prima , maar niet de ethicus hier gaan uithangen terwijl jezelf ook een ethische keuze maakt kennelijk. Daar ben ik het weer niet mee eens. Prima toch?FDD schreef: 27 jun 2021, 18:12Je zegt het dus wel maar in andere bewoordingtomgtr schreef: 27 jun 2021, 17:53 Hoho, ik heb NERGENS gezegd dat die mensen die niet gevaccineerd hebben geen recht op zorg hebben of die zorgen moeten betalen toch? Waar lezen jullie dat? Ik zei dat niet gevaccineerden die ziek worden van corona dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?![]()
![]()
Maar goed als je dat doortrekt met gebruik van alcohol (laten we zeggen meer dan 10 liter per jaar) en gebruik van sigaretten ben je wel consequent.
Dus ja, je snapt hem al ik vind je beredenering raar. Als je jouw lijn doortrekt zou iemand die een miljoen betaald meer en betere recht hebben op zorg, dan iemand die dat niet kan missen….
Vervang ik in jouw redenatie even wat woorden, omdat je al in groepen denkt:
“ Ik zei dat rokers die ziek worden van roken dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
“ Ik zei dat alcohol drinkers die ziek worden van alcohol dat risico zelf hebben genomen en geen voortang meer hoeven krijgen op andere ic zorg. Is dat zo raar?”
Staat je redenatie er wel raar op vind jezelf niet? Waarom wel onderscheid maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, maar geen onderscheid maken tussen rokers/ niet-rokers, alcohol drinkers/ niet alcohol drinkers, hetero’s / homo’s etcetcetc
In de eerste plaats zijn we allemaal mensen en je hoeft het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar laten we wel elkaar dezelfde rechten geven.
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Kadett, Sabberjoch, smiley en 22 gasten