Ongeveer een maand geleden zag ik een Facebook post van Audi Amsterdam (A-point) met een mooie aanbieding voor een Audi A1 ProLine 25tfsi voor €275 voor 24 maanden en 10kkm.
Aangezien een Up! bij dezelfde looptijd en kilometrage €339 kost leek me dit een mooie deal. Dus contact opgenomen (na dagenlang niet reageren op email) met Audi Amsterdam of ze een offerte konden maken. Na weer dagenlange radiostilte ze uiteindelijk zover gekregen dat ze een offerte uitbrachten. Met als prijs: €435

Leek me prima deal dus contract ondertekend en afwachten maar. Na ongeveer 2 weken een mail dat een persoonlijke pagina was aangemaakt met daarin de auto en de opties (heb niks extra's besteld) en de verwachte leverdatum van 1e week oktober. Raar want in de advertentie stond duidelijk "uit voorraad leverbaar".
Contact opgenomen met Audi en het blaartrekkende verhaal over dat voorraad niet perse direct leverbaar is maar een soort bestelling waarop zij zich hebben ingeschreven oid. Dan lijkt het mij dat je dan niet moet adverteren met "direct uit voorraad leverbaar". Maar ik had niet echt haast dus liet het voor wat het was. Log ik een paar dagen terug op de persoonlijke pagina in, zie ik tot mijn schrik dat de verwachte leverdatum nu op januari 2022 staat.
Weer contact opgenomen en nu weer een verhaal over een afgebrande chipfabriek en dat ik als ik dat wilde ook onder het contract uit kon. Verder vroeg ik ze ook hoe het met die 2 maanden gratis rijden zat uit de advertentie waarop ze aangaven dat dat in de maandprijs verwerkt zit.

Het heeft er dus alle schijn van dat A-point die A1 te goedkoop heeft aangeboden (de dag na contractondertekening was de aanbieding qua prijs verhoogd naar €349) en dat ze de boel nu lijken te saboteren/traineren om mij dat contact te laten opzeggen.
Mijn vraag is: wat nu? Gewoon tot januari of later wachten of hier gewoon geen genoegen mee nemen?
Ik vind de aanbieding qua prijs top en zie voor datzelfde geld ook geen gelijkwaardig alternatief. Maar er kloppen imho gewoon een aantal dingen niet.