Daarna heb ik mezelf gisteren avond opgesloten in de schuur om de klauwen van een kleurtje te voorzien. Helaas ben ik (nog) niet in het bezit van een geïsoleerde garage en was de temperatuur niet helemaal ideaal om te spuiten, dus de heater maar even aangezet en gedurende het proces laten lopen. Tevens handig om de spuitbussen mee op te warmen

Een stukje van de oude remleiding en het oude ontluchtingsventiel heb ik laten zitten voor het spuiten. Deze vervang ik later toch tijdens het reviseren. Omdat ik zelf helaas geen compressor heb, hebben we na het stralen bij de collega meteen de oude zuiger eruit gedrukt. Ik wist vervolgens thuis eigenlijk niet goed hoe ik alle gaten en ruimten die vrij moesten blijven van lak af moest plakken/dichten, maar met een beetje creativiteit komt men gelukkig een eind. In een doosje interieurclips vond ik wat ronde dopjes die perfect paste op de boutgaten en het gat voor de zuiger heb ik opgevuld met kranten en afgedekt met een in een cirkel gesneden kartonnen plaatje. Werkte eigenlijk prima zo. Toen een stukje van de schuur afgeplakt met folie, de klauwen opgehangen en gestart met een paar lagen primer.

Het spuiten van de primer ging prima. Drie dunne laagjes en een goede ondergrond was ontstaan. Echter bij het spuiten van de eerste laag kleurlak bleek dat dit onwijs snel verspreid in mijn schuur, op een of andere manier veel sneller dan de primer. In no-time was alles voorzien van een fijn laagje geel stof

Als de sodemieter hier en daar een doekje overheen gehaald en vervolgens alles dat ertoe doet afgeplakt met folie. Ik kwam wonderbaarlijk genoeg net rond met de rol folie die ik gekocht had voor het spuiten, en door...

Drie lagen gele remklauwlak verder en geen mens kan meer om de remmen heen. Resultaat is absoluut niet super, maar beseffende dat dit voor mij de eerste keer was dat ik iets zelf aan het spuiten was, was ik nog niet geheel ontevreden. Binnenkort reviseren en dan tegen de tijd dat ik de auto terug heb van de spuiter maar eens besluiten of ik ze zelf (met hulp) wil monteren of dit beter aan Ron van Leeuwenservice over kan laten. Zeer waarschijnlijk zal de auto daar toch nog wel even vertoeven voordat ik een punt zet achter het restauratieproject.