na klar aber ohne Garantie.
Hatte ja schon mal einen Motorschaden und als der CSL beim am DIS war 5 min. später ein Fax aus München da : `Zitat: Tuningfahrzeug !! Fahrzeug ist schon 280 kmh gelaufen kein Garantieanspruch!! Zitat Ende`
ja und was nun, es hat schon bei dem ordentlich aber eben nachträglich entsperrten CSL fast einen Tag gedauert bis die in Garching das nachvollziehen konnten und den Garantieanspruch abgesegnet haben.
Bei einer nicht BMW Öffnung hast Du keine Chance von wegen Garantie oder Kulanz.
Nur so als Denkanstoß und ein CSL Motor kostet 17k€
BMW en tunen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
BMW en tunen
Zag net dit berichtje op een Duits forum.. stof tot nadenken (mbt alle chiptoestanden betreffende de .35i motor) BMW is er dus erg duidelijk in.. tuningsfahrzeug..-> is zoek het maar uit als het mis gaat..
- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Zou er zelf nooit aan beginnen, klaar.
Nu ook weer een schommeling in de turbodruk bij mijn EVO, moet ik weer een keer naar Mark Verhoeven om het weer af te stellen.
Was geen punt zei hij, maar ik ben weer een halve dag onderweg.
Had met mijn GTT's ook dat ze toch soms niet zo mooi liepen na tuning.
Heb het idee dat het toch wel vaak "iets" is met tuning.
De reden dat ik het nu toch weer gedaan heb is de enorme vermogenstoename (90PK met uitlaat+ECUTEC) en het feit dat mij toegezegt is dat de garantie niet in gevaar komt.
Met een BMW denk ik er niet over...
Nu ook weer een schommeling in de turbodruk bij mijn EVO, moet ik weer een keer naar Mark Verhoeven om het weer af te stellen.
Was geen punt zei hij, maar ik ben weer een halve dag onderweg.
Had met mijn GTT's ook dat ze toch soms niet zo mooi liepen na tuning.
Heb het idee dat het toch wel vaak "iets" is met tuning.
De reden dat ik het nu toch weer gedaan heb is de enorme vermogenstoename (90PK met uitlaat+ECUTEC) en het feit dat mij toegezegt is dat de garantie niet in gevaar komt.
Met een BMW denk ik er niet over...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Paar jaar geleden stond bij Renova een E39 M5 te koop met een chip en Movit's er onder.
Ze zeiden gewoon eerlijk van die chip en ook huisselectie zat erop, geen probleem.
Is dit gewoon het risico van dealer, want ik denk niet dat de importeur problemen oplost mbt deze tuning.
En de dealer zei: gewoon volledige huisselectie-garantie ook op de motor etc.
Ze zeiden gewoon eerlijk van die chip en ook huisselectie zat erop, geen probleem.
Is dit gewoon het risico van dealer, want ik denk niet dat de importeur problemen oplost mbt deze tuning.
En de dealer zei: gewoon volledige huisselectie-garantie ook op de motor etc.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Dat is toch geen nieuws? Welke fabrikant geeft wel garantie op motorschade als er gerommeld is met de motor? Een paar uitzonderingen daargelaten (o.a. Abt bij VAG en Hirsch bij Saab) doet niemand dat. Je bent aangewezen op de garantie die de tuner op motorschade geeft en dan moet je maar zien of die verantwoordelijkheid neemt bij problemen.
Er is niets mis met tuning als je de consequenties maar kunt overzien.
Er is niets mis met tuning als je de consequenties maar kunt overzien.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Opmerkelijk bericht van BMW USA ! Ben benieuwd hoe BMW Munchen hier mee zal omgaanm in de zin van ook zoiets introduceren in Europa.
http://www.autoblog.com/2007/09/19/bmw- ... -warranty/
http://www.autoblog.com/2007/09/19/bmw- ... -warranty/
BMW USA offering factory performance parts, with full warranty
Posted Sep 19th 2007 8:56AM by Damon Lavrinc
Filed under: Aftermarket, BMW
BMW has officially thrown its hat in the performance parts game here in the U.S., likely rivaling the products available from aftermarket firms and coming complete with a factory-backed warranty.
Beginning with the 3-series and Z4, BMW is offering a host of components, from brake upgrades to engine kits, that will boost performance and not cause owners to fear a trip to the dealer for service. Some of the parts include carbon fiber and aluminum strut braces, 3.07:1 performance diffs, lowering kits, performance exhausts and a engine package for three-liter models that includes new camshafts and a modified ECU that boosts output to 235 HP and 222 lb.-ft. or torque.
All of the wonderful tidbits can be procured after the jump, and we'd suspect good things to come from the Bimmer boys when they release packages designed for the 335i and the upcoming 135i.
[Source: BMW]
PRESS RELEASE
BMW PERFORMANCE PARTS: Factory-backed performance enhancements for the Ultimate Driving Machine
09/18/2007
Woodcliff Lake, NJ - September 18, 2007... BMW is proud to release its new line of BMW Performance parts that can enhance the acceleration, handling and braking performance of your BMW vehicle. Available from any BMW Center in the US, these components take the vehicle's capabilities to levels that those familiar with BMW's racing heritage can appreciate. All BMW Performance parts are backed by BMW and are designed to properly work with your BMW vehicle. Unlike other components that one may find in the performance marketplace, fit and finish is at BMW's high OEM (Original Equipment Manufacturer) standards.
BMW produces its Performance parts to maintain all emissions certification, noise compliance and occupant comfort and protection requirements. Also integrated into the design and development of all BMW Performance Parts are crash-worthiness, prolonged service life, factory appearance and of course, incredible performance you can feel with no compromise to either environment or owner.
BMW Performance parts do not adversely affect the new vehicle warranty. These components are Original BMW Accessories and as such, carry the full BMW Parts and Accessory Limited Warranty. If a component was installed by an authorized BMW center at the time of new vehicle purchase, the component is covered by the same terms and conditions as the new vehicle warranty. If installed separately, all BMW Performance parts carry a two-year unlimited mileage warranty.
Initially, BMW Performance parts will be offered for the 3 Series Sedans, Coupes, Convertibles and Sport Wagons as well as the Z4 Roadster and Coupe.
* BMW Performance Exhaust - This stainless-steel exhaust reduces backpressure and weight while producing a sound that is perfectly balanced for performance and a comfort. At 6,000 rpm, five additional horsepower is achieved with an 8.8-pound weight reduction for improved dynamic performance. Two stainless steel tips with a brushed finish connect to a muffler with a straight-through design and it replaces the entire rear muffler section. For 2004-2006 3 Series models (previous generation.)
* BMW Performance Engine Kit - This upgrades your 330's engine to a full 235 horsepower and 222 lb-ft of torque, up 10 horsepower and eight lb-ft. Through the use of specifically-tuned camshafts and a modified DME, maximum engine speed is raised from 6,500 rpm to 6,800 rpm. For all 2004 - 2006 330i, 330Ci and 330xi models (previous generation.)
* BMW Performance Shift Kit - Offering a 25% reduction in shift lever travel, more precise shifting can be realized on manual transmission models. With an Alcantara and aluminum shift knob, this shifter assembly provides a more direct feel with increases response. Designed for 2004 - 2006 3 Series models (previous generation.)
* BMW Performance Strut Brace - Increase vehicle stability by tying the two front strut towers together. Constructed of Carbon Fiber and Aluminum, this brace installs easily and looks as fantastic as it works, as it is the perfect underhood accessory for the detail-oriented. Fits 1999-2007 3 Series except 335i models.
* BMW Performance Differential - A 3.07:1 ratio greatly improves acceleration by a half second through a 5% axle ratio increase from 2.93:1. This complete differential can bolt right into any 2002-2006 330i without the Performance Package (previous generation.)
* BMW Performance Suspension - For those who want greater capability in the turns and a reduced ride height this kit is here to serve. With its performance-calibrated struts, shocks and springs, the components in this kit are matched for optimum performance on the track without compromising ride quality on the street. On certain models, a front lower control arm set and stabilizer bars are included as well. A kit is available for the current E90 3 Series Sedan and the previous generation 3 Series variants except models with the factory Sport Package.
* BMW Performance Cross Drilled Rotors - Add M3 stopping power to your 3 Series. Up front, these two-piece composite rotors are a direct replacement and greatly improve braking in wet and performance driving. For the rear, the one-piece cross drilled rotors add competition appearance and balanced braking. Engineered for 2005-2006 330i and 330xi models.
* BMW Performance Air Intake System - Increase the power and underhood appearance on your vehicle. This system adds three horsepower at 6,000 rpm, and replaces the factory airbox and filter assembly for a 24% increase in airflow. No reprogramming of the DME is required and there is no negative influence on emissions output. The injection molded airbox is topped with a carbon fiber insert with "BMW Performance" worded on top. Available for 2004-2006 325i and 330i variants.
* BMW Performance Wheel - Nothing makes a car come alive than the right set of wheels. These two-tone Ferric Gray 18- and 19-inch one-piece alloy wheels are two pounds lighter than the factory offerings for enhanced driving dynamics and appearance. These staggered multi-spoke wheels are available as a complete set with tires already mounted, or can be purchased individually without a tire. Applications include 2003-2007 Z4 Roadsters and Coupes (18x8.0/18x8.5) and previous- and current-generation RWD 3 Series vehicles (19x8.0/19x9.0.)
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik bedoel ermee aan te geven dat VAG NL daar uniek in is (enkele dealers van andere merken daargelaten) en dat het standpunt van BMW niet verbazingwekkend daarin is. Had jij anders verwacht even terugdenkend aan jouw S3 ervaring in DuitslandRico v Velzen schreef:huh Niels ? ik had het toch over BMW en niet VAG ?Niels schreef:Het vertrouwen in VAG chip tuning wordt toch ook niet door fabriek maar door PON ondersteund Rico................moet jij weten
Kijk als BMW Nederland net zo'n standpunt zou innemen als PON dan zou het niet uitmaken natuurlijk..

Daarnaast vind ik het standpunt van een fabriek terecht m.b.t. chippen en tunen

- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
@Rico: leuk dat je dat bericht uit de VS aanhaalt.
Ook in Engeland lijken er wel andere regels te zijn rondom de garantie op een BMW voorzien van Alpina of AC Schnitzer tuningsonderdelen.
AC Schnitzer tuning valt in Engeland gewoon onder dezelfde BMW fabrieksgarantie evenals de Alpina automobielen. Het zijn immers van oudsher geen onbekende partijen voor BMW. (Alpina en AC Schnitzer zijn/waren altijd namens BMW Deutschland actief in de racerij).
Als je hier een Alpina tweedehands koopt die verder aan dezelfde voorwaarden voldoet als een Huisselectie auto kun je hier niet als huisselectie-auto maar slechts als auto met 6mnd Bovag-garantie meekrijgen. Beetje vreemd blijf ik het wel vinden, waarom het in Engeland wel kan en hier niet.
Overigens in Engeland is het ook mogelijk om de BMW-garantie op een gebruikte BMW te verlengen, iets dat hier ook (maar ook in Duitsland) niet mogelijk is.
Ook in Engeland lijken er wel andere regels te zijn rondom de garantie op een BMW voorzien van Alpina of AC Schnitzer tuningsonderdelen.
AC Schnitzer tuning valt in Engeland gewoon onder dezelfde BMW fabrieksgarantie evenals de Alpina automobielen. Het zijn immers van oudsher geen onbekende partijen voor BMW. (Alpina en AC Schnitzer zijn/waren altijd namens BMW Deutschland actief in de racerij).
Als je hier een Alpina tweedehands koopt die verder aan dezelfde voorwaarden voldoet als een Huisselectie auto kun je hier niet als huisselectie-auto maar slechts als auto met 6mnd Bovag-garantie meekrijgen. Beetje vreemd blijf ik het wel vinden, waarom het in Engeland wel kan en hier niet.
Overigens in Engeland is het ook mogelijk om de BMW-garantie op een gebruikte BMW te verlengen, iets dat hier ook (maar ook in Duitsland) niet mogelijk is.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Alpina is in dit geval niet vergelijkbaar met de tuners omdat het bedrijf de status heeft van fabrikant en complete auto's levert met fabrieksgarantie en een overeenkomst voor handhaving van de BMW-fabrieksgarantie. Bij een Hartge die met eigen chassisnummer wordt geleverd zou dat wel eens anders kunnen zijn omdat de afspraken met BMW ontbreken (?). De klant zal ongetwijfeld wel garantie krijgen van Hartge zelf.
Bij aftermarket tuning is het altijd de vraag wie schuldig is voor de schade. Is het veroorzaakt door de tuning of is het een fout van de fabrikant van de auto.
Bij aftermarket tuning is het altijd de vraag wie schuldig is voor de schade. Is het veroorzaakt door de tuning of is het een fout van de fabrikant van de auto.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13020
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
250 was wel genoeg ,absoluut, maar een nanny die zegt dat je niet harder mag, daar houd een vrije jongen zoals ik niet van
Da's netzo iets als je mag niet meer omzetten/verdienen per week als bedrag X
Overigens is die van mijn niet getuned, er zit geen andere chip in en er is niet gerommeld met de originele DME.
Er zit slechts een kastje op die het snelheidssignaal om de tuin lijd. Ontwikkeld door een ex medewerker van M gmhb.
Het kastje laat de computer denken dat ie niet harder gaat dan 245, terwijl de snelheid gewoon oploopt.
Het is trouwens grappig Niels en Martijn dat jullie de enigen zijn die samen met mij op die momenten topsnelheid hebben gereden. Want buiten die ritjes om naar de ring en tijdens de CBR07 heb ik nooit meer 290plus gereden.

Overigens is die van mijn niet getuned, er zit geen andere chip in en er is niet gerommeld met de originele DME.
Er zit slechts een kastje op die het snelheidssignaal om de tuin lijd. Ontwikkeld door een ex medewerker van M gmhb.
Het kastje laat de computer denken dat ie niet harder gaat dan 245, terwijl de snelheid gewoon oploopt.
Het is trouwens grappig Niels en Martijn dat jullie de enigen zijn die samen met mij op die momenten topsnelheid hebben gereden. Want buiten die ritjes om naar de ring en tijdens de CBR07 heb ik nooit meer 290plus gereden.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13020
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Leen
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Marcelvv schreef:Zou er zelf nooit aan beginnen, klaar.
Nu ook weer een schommeling in de turbodruk bij mijn EVO, moet ik weer een keer naar Mark Verhoeven om het weer af te stellen.
Was geen punt zei hij, maar ik ben weer een halve dag onderweg.
Had met mijn GTT's ook dat ze toch soms niet zo mooi liepen na tuning.
Heb het idee dat het toch wel vaak "iets" is met tuning.
De reden dat ik het nu toch weer gedaan heb is de enorme vermogenstoename (90PK met uitlaat+ECUTEC) en het feit dat mij toegezegt is dat de garantie niet in gevaar komt.
Met een BMW denk ik er niet over...
Marcel , ik denk dat als je een AVC-R monteerd je probleem opgelost is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten