In November heb ik de auto aangeschaft, mijn Volvo 940 kreeg steeds meer probleempjes waardoor ik heb besloten deze niet meer als daily te willen inzetten. De Lexus kwam ik hier op het forum tegen en vrijwel meteen gekocht, mede door de erg mooi lopende zespitter en het uitmuntende weggedrag van de auto. Tevens zit er een fijne geluidsinstallatie in en en wordt de airco nog ijskoud, enige minpunt is dat er destijds geen cruise control aangevinkt is op de optielijst. Bij aanschaf zaten er 2 nieuwe goodyear banden op de achteras, deze zijn inmiddels op de vooras geplaatst om wat meer te voelen van de achterwielaandrijving en het sper wat erg goed werkt.
Minpunten
- Steenslag schade op zijscherm rv en de motorkap is een keer overgespoten ( kleurverschil)
- Bij een koude start korte tik hoorbaar gedurende 3 seconden. Daarna loopt hij als een klok, geen bijgeluiden hoorbaar.
De auto heeft altijd op tijd onderhoud gehad, er is zeker niet op beknibbeld. Het boekje is netjes afgestempeld. In mijn bezit is er het volgende aan gebeurd, facturen zitten erbij:
- 21-11-2020: Nieuwe koppeling gemonteerd, nieuwe versnellingsbak olie (279.399Km)
-18-2-2021: 1 bobine vervangen, 6 bougies vervangen ( 284.464 km)
- 16-4-2021: grote onderhoudsbeurt ( complete remmerij voor vervangen, waterpomp vervangen, alle vloeistoffen vervangen met bijbehorende filters. ( 286.869 km)
Apk tot 02-12-2021
KM stand: 288.342 ( loopt nog wat op )
DF-vraagprijs: 3300 euro