Met een euro4 mag je steeds minder steden in.. dat is mijns inziens het enige nadeel van de pre-lci (diesel) modellen..
ja, dat veranderd zekerMarc Sierra schreef: 26 apr 2021, 08:53 Bedankt!
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het idee.
De xHP staat inderdaad op het lijstje met mods die ik wil doen. Ik merkte dat als je nu weg rijdt vanuit stilstand je vrij veel toeren (richting de 1500 a 2000) moet maken voordat hij ook echt gaat rijden. Moet zeggen dat ik dat best irritant vind. Gebrek aan koppel bij lagere toeren zal het probleem niet zijn. Is dit ook iets dat met xHP aangepast kan worden?
Verder vind ik de lederen bekleding wel echt een minpuntje. Het ziet er netjes uit, maar de alcantara/stoffen stoelen van mijn 320d vind ik toch veel fijner zitten. Ik zit een beetje te twijfelen om de stoelen, achterbank en deurpanelen om te wisselen, alleen zijn de lederen stoelen verwarmd en elektrisch verstelbaar. De elektrische verstelbaarheid boeit me niet zo veel, maar dat ze verwarmd zijn vind ik wel zonde om kwijt te raken. Zijn de sportstoelen in blue shadow/alcantara er eigenlijk wel met stoelverwarming of was stoelverwarming alleen leverbaar op lederen stoelen? Het mooiste zou zijn om het hele interieur te wisselen met iemand die nu verwarmd alcantara heeft en leder wil, maar die zullen er vast niet veel zijn.
In elk stuur zit onder het rubber aan de achterkant de schroefdraad voor het retrofitten van flippers. Ik heb in mijn E91 het standaardstuur zelf omgebouwd naar schakelflippers.Marc Sierra schreef: 26 apr 2021, 08:53
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het
Nou gewoon 1 kopen Martijn! M57 klinkt echt heerlijk!Martijn_bmw schreef: 27 apr 2021, 08:40 Mooie auto zeg! Gefeliciteerd
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.
geloof niet dat het met carly werkt. wellicht gewoon 1 malig laten flashen, tenzij je van plan bent vaak te wisselen. qua prijs is eenmalig flashen goedkoper dan zelf de licenties kopen en de dongles erbij.Marc Sierra schreef: 29 apr 2021, 16:35 Bedankt voor de reacties!![]()
De flippers staan niet heel erg hoog op het lijstje om aan te passen. Wat dat betreft staat de xHP wel een stukje hoger. In de info die ik er over lees heb je een Thor of MHD OBD2 wifi dongel nodig. Nou heb ik al een Carly OBD2 dongel en is het niet mijn bedoeling om wifi dongels te gaan sparen. Werkt het ook met de Carly dongel?
Tja kan nu niet meer uit, ik "moet" vanaf dit jaar leasen en al zou ik die niet bijtellen en voor privé nog een daily ernaast zetten dan wordt het geen diesel met zon 10k-15k km per jaar privé.Riceaux schreef: 29 apr 2021, 22:35Nou gewoon 1 kopen Martijn! M57 klinkt echt heerlijk!Martijn_bmw schreef: 27 apr 2021, 08:40 Mooie auto zeg! Gefeliciteerd
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.![]()
Daarom zijn die flippers wel prettig. Kan je zelf bepalen of er geschakeld moet worden, dat wil je niet in een sportieve bocht.Marc Sierra schreef: 20 mei 2021, 16:33 Verder is het nog steeds wel een beetje wennen aan de automaat. Laatst pakte ik een lange doordraaier de snelweg af en dacht nog even wat te versnellen in de bocht, maar toen schakelde de automaat in de bocht terug waardoor het ineens nogal lomp ging. Dat is nou niet het gedrag waar ik echt blij van wordt...Misschien had hij het niet gedaan als hij in S stond ipv in D, maar op deze manier is het wel iets om rekening mee te houden. Om nou bij elk sneller genomen bochtje de bak in M te moeten zetten is ook weer zo wat.
Welk gedrag herken je niet? Zijn de dingen die je noemt niet gewoon gekoppeld aan de stage 3 settings?matthyssie schreef: 20 mei 2021, 17:14 Ik herken dat gedrag niet van mijn 535d met xhp. Settings veranderen qua schakelmomenten, torque reductions en schakelsnelheid moet je zeker doen, scheelt nog een hoop!
Maar dat zelf schakelen had ik dan dus ook al voor de bocht moeten doen, dus dan had ik hem alsnog eerst in S of M moeten zetten.Frank_Sch schreef: 20 mei 2021, 17:22 Daarom zijn die flippers wel prettig. Kan je zelf bepalen of er geschakeld moet worden, dat wil je niet in een sportieve bocht.
Misschien ben ik nog niet genoeg gewend aan de automaat om hier goed mee te kunnen 'sturen'. Maar over het algemeen houdt hij de toeren vrij laag in D, misschien had ik hem beter in S kunnen zetten.matthyssie schreef: 20 mei 2021, 22:36 Onverwacht terugschakelen, in mijn beleving kun je met je gas goed ‘sturen’ wanneer hij wel of niet terugschakelt.
Wat houdt de torque reduction precies in? Is dat hoeveel slip de koppelomvormer toestaat?matthyssie schreef: 20 mei 2021, 22:36 Die settings kun je nog aanpassen binnen stage 3. Ik heb bijv de schakelsnelheid in M modus nog sneller gezet, de torque reduction in M mode iets lager en heb in D mode veranderd dat hij iets eerder terugschakelt. Had in het verleden vaak dat hij terugschakelde halverwege een rotonde, nu doet ie dat netjes bij het aanremmen vd rotonde.
Nee dat houdt in hoeveel vermindering van koppel de versnellingsbak aan de ECU vraagt tijdens schakelen. Is deze reduction heel laag dan blijft de motor tijdens schakelen ook vol vermogen leveren en zullen de koppelingen dus een beetje slippen maar houdt de motor wel zn turbodruk vast. Zet je deze reductie omhoog dan schakelt de bak sneller met minder slip, maar moet de motor zijn turbodruk afblazen en dus weer opbouwen na de schakelactie.Marc Sierra schreef: 21 mei 2021, 09:32 Wat houdt de torque reduction precies in? Is dat hoeveel slip de koppelomvormer toestaat?
Gebruikers op dit forum: ArjanS, EricYellow, Mark, matthyssie, Streetfighter232323 en 8 gasten