Opa schreef: 10 apr 2021, 01:24
Ik zit ook een beetje te kijken om wat anders te kopen, maar niet van die onwijs dure rommel, dat verschil hoor ik toch niet meer met die krakkemikkige oren van me.
RS-Ron schreef: 11 jun 2021, 12:41
Mijn receiver van Denon heeft na 35 jaar de geest gegeven. Ben geen audio fetisjist dus er moet gewoon iets komen om af en toe het stof uit de speakers te dreunen.
Ik heb inmiddels het één en ander 2e hands gekocht.....2x B&W 604 S3 staanders als frontspeakers, 2x B&W 686 S2 als surround speakers, 1x B&W LCR60 S3 centerspeaker en een Marantz SR7009 als receiver.
Het bevalt tot nu toe zeer goed, moet het alleen nog een keer een beetje finetunen, zit zoveel op die versterker en ben net als RS-Ron er niet zo heel erg meer in thuis....vorige versterker was 20 jaar oud en die vond ik al ingewikkeld.
Maar met een beetje Googlen en zo op i.net is er wel uit te komen en hoop ik weer jaren vooruit te kunnen met de huidige spullen.
En Ron, die versterker kocht ik ook 2e hands, ding ziet eruit als nieuw, is als ik het goed heb 125 watt per kanaal(dus het stof is wel van de speakers af te krijgen

) en ik betaalde €500,- ervoor.
Als je het nieuwste model van de Marantz SR7*** serie koopt, ik dacht de SR7015, dan ben je al gauw meer dan het drie dubbele kwijt.
Ik moest ook eerst uitzoeken waar al die getallen voor staan, maar ben er bij Marantz en in mindere mate bij Denon wel een beetje achter hoe het zit.
Zal proberen om binnenkort wat foto's te maken van het "home-cinema" spul.