Fucked.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Joy

Bericht door Joy » 18 sep 2007, 20:14

De aanpassingen betreffende de automobiel:

-Het aantal auto’s met het milieuvriendelijke A-label daalt drastisch. De reden hiervoor is enigszins vreemd. Het labelsysteem werkt namelijk op basis van de klasse waarin een auto valt en als alle auto’s in een segment steeds milieuvriendelijker worden, wordt het lastiger om het A-label te halen. De Smart CDI wordt het zwaarst getroffen: de auto met de laagste CO2-uitstoot heeft voortaan niet meer een A- maar een E-label, hebben diverse media berekend.

-De accijns op diesel en lpg stijgt. Diesel wordt maar liefst 4 cent per liter duurder, lpg 2,5 cent per liter. Het kabinet verdedigt deze forse prijsstijgingen met het argument dat de inflatiecorrectie van de afgelopen jaren de benzinerijders zwaarder heeft getroffen. Het kabinet vindt daarnaast de fijnstofuitstoot van diesels zwaarder wegen dan de hogere CO2-uitstoot van benzinemodellen.

-Over auto’s die minder dan 110 gram (benzinemodellen) of 95 gram (diesels) CO2 per kilometer uitstoten hoeven eigenaars 50 procent minder wegenbelasting te betalen. Dit moet een extra prikkel zijn om milieuvriendelijke auto’s te kopen, maar momenteel zijn er maar weinig modellen die aan deze eisen voldoen.
De overheid wil in de toekomst een verdere CO2-differentiatie, maar zegt dat het computersysteem van de Belastingdienst grotere veranderingen op dit moment niet aan kan.

-Volgend jaar begint de overheid met de afbouw van de bpm. Dat zal gaan in stappen van 5 procent per jaar, onder gelijktijdige verhoging van de motorrijtuigenbelasting met ruwweg 7,2 procent per jaar. De eigenaars van een bestelbus voor gehandicapten kunnen opgelucht ademhalen: de verhoging geldt niet voor hen.

-De bijtelling voor leaserijders stijgt van 22 naar 25 procent. Het kabinet wil hiermee de lagere inkomsten uit de motorrijtuigen en bpm van de komende jaren (de bpm wordt immers stapsgewijs afgebouwd) vooraf compenseren. Voor zeer zuinige auto’s (net als bij de wegenbelasting ligt deze grens bij benzineauto’s op 110 gram en bij diesels op 95 gram CO2 per kilometer) gaat de bijtelling juist omlaag naar 14 procent.

-De overheid gaat veel meer bpm heffen op auto’s die meer dan 5 mg fijnstof per kilometer uitstoten. De huidige bonus van 600 euro voor nieuwe auto’s met een roetfilter vervalt. In plaats daarvan krijgen alle diesels 1000 euro bpm korting. Daarna volgt een heffing van 200 euro voor elke milligram uitstoot boven de 5 gram. Zodoende worden diesels die precies voldoen aan de huidige Euro IV-norm van 25 mg per kilometer 4000 euro duurder.

-De CO2-heffing (‘slurptax’) wordt nog heftiger dan we eerder berichtten. Auto’s worden 110 euro duurder per gram CO2 per kilometer die zij boven de norm zitten. Voor benzineauto’s heeft het kabinet deze norm vastgesteld op 240 gram per kilometer, bij diesels ligt de grens op 200 gram per kilometer. Zodoende krijgt de koper van een handgeschakelde Volkswagen Golf R32 een extra heffing van 1870 euro voor de kiezen. Voor kopers van de Lamborghini Murciélago LP 640 is het helemaal slikken: deze Italiaanse exoot wordt gebrandmerkt met een heffing van 28.050 euro.

-Het huidige bonus/malus-systeem op basis voor het energielabel wordt verder uitgebreid. Een overzicht:

A -1400
B -700
C 0
D +400
E +800
F +1200
G +1600
Verder krijgen hybrides iets minder korting dan voorheen. Een A-label hybride krijgt 6.400 euro korting, voor een B-label hybride bedraagt deze korting 3.200 euro.

Hans

Bericht door Hans » 18 sep 2007, 20:23

Ik hoop dat ze allemaal dood omvallen daar in Den Haag.

frankv

Bericht door frankv » 18 sep 2007, 20:37

Voor kopers van de Lamborghini Murciélago LP 640 is het helemaal slikken: deze Italiaanse exoot wordt gebrandmerkt met een heffing van 28.050 euro.
wordt toch mooi weer goed gemaakt door de 5% korting op de BPM?

frank

HansD

Bericht door HansD » 18 sep 2007, 22:36

flat tax zonder aftrekposten
Mee eens.
Ipv te zeuren over allochtonen moeten we, zoals Alan Greenspan zei in het NRC, er in Europa er beter op letten niet alleen laag opgeleide allochtonen in haar samenleving op te nemen, maar ook hoog opgeleide een toekomst te bieden, daar loopt Europa achter op de VS.
Ook mee eens. Ondanks dat dit geen allochtonen klaagdraad is is dit wel een van de dingen die in NL fout vind doen. Er is niets tegen immigratie maar haal kansrijke mensen binnen zonder limiet en maar een beperkt aantal kansarmen per jaar.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 sep 2007, 23:01

Tom

Bericht door Tom » 18 sep 2007, 23:06

Iedereen wil natuurlijk het beste voor zijn eigen situatie, maar wat dat betreft ben ik behoorlijk rechts. Laat ieder voor zich zorgen. Doe ik namelijk ook. In het huidige beleid kan ik mij in ieder geval niet vinden. Wanneer je jezelf op wat voor manier dan ook nuttig maakt, dan moet je dat belonen. Met zo'n linkse regering is het vooral afpakken.

Het ergste vind ik dat je in deze "democratie" niets eraan kunt doen. Ik ben niet zo met politieke partijen bezig maar heb niet het idee dat er een partij is waar ik achter sta. De meeste partijen lullen veel maar de uitvoering is kut of totaal anders dan wat ze roepen.

Ik heb het absoluut niet slecht en maak mezelf er in het dagelijkse leven niet druk over, maar als ik ooit het huis uit ga zal ik er wel eens over nadenken wat ik wil. Heel veel zaken zijn erg goed geregeld in ons land maar tot nu toe heb ik daar nog nooit gebruik van gemaakt, en zie het ook niet snel gebeuren.

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2007, 23:12

Heel veel zaken zijn erg goed geregeld in ons land maar tot nu toe heb ik daar nog nooit gebruik van gemaakt
Nou begin maar met kindjes maken :lol:

Tom

Bericht door Tom » 18 sep 2007, 23:15

Hehe
Achja over een heleboel zaken hoef je echt niet te klagen hier in Nederland... meeste is gewoon goed geregeld... alleen sommige mensen verliezen dat uit ogen...
Ik snap alleen niet dat, in zo'n relatief rijk land als Nederland, er nog zoveel mensen links stemmen.

Rebel

Bericht door Rebel » 18 sep 2007, 23:17

Woon jij bij je ouders Tom?

Tom

Bericht door Tom » 18 sep 2007, 23:19

Ja

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 sep 2007, 23:26

Goed bezig hoor, Wouter Windvaan van de Partij van de Adders :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 sep 2007, 05:03

Ik vind de andere teksten juist erg leuk :?
Waar stond deze zin ook alweer?

"We repareren het dak, nu de zon schijnt"
:lol:

Heerlijk, daar zal ook wel een (duurbetaald) lichaam voor zijn ingehuurd :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 sep 2007, 11:01

frankv schreef:
Voor kopers van de Lamborghini Murciélago LP 640 is het helemaal slikken: deze Italiaanse exoot wordt gebrandmerkt met een heffing van 28.050 euro.
wordt toch mooi weer goed gemaakt door de 5% korting op de BPM?

frank
Bij lange na niet! Niet te enthousiast worden over die 5%..

De totale BPM op een auto is 45,2%. Maak hier 100% van, daar gaat 5% van af. De BPM blijft dus steken op 42,94%.

De bijtelling op een LP640 is in totaal € 96.060, dit zou dan € 4803 BPM korting opleveren. De auto wordt echter € 28.050 duurder, je bent dus € 23.247 duurder uit in aanschaf. En dan hebben we het nog niet over de extra BPM vanwege de fijnstofuitstoot (benzinemodellen stoten toch ook fijnstof uit?).

Daarnaast gaat de wegenbelasting omhoog en wordt rekeningrijden ingevoerd. Dat rekeningrijden zou de BPM kortingen op moeten heffen, tot ieder zn geruststelling. Maar nu wordt je ineens extra genaaid door de slurptax. In het kort: auto's worden wederom vele malen duurder en heb je een lease-auto, krijg je nog met een hogere bijtelling te maken :)

Alleen al vanwege de auto loont het bijna te vertrekken naar Duitsland (en te blijven werken in Nederland).
Laatst gewijzigd door Maus335i op 19 sep 2007, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 19 sep 2007, 13:35

Ja Maurice, het gaat nu toch echt te ver hoor...Effe te ver.

Citaat van iemand op een ander forum:

Helaas neigen de tradionele "rechtse" partijen ook steeds meer naar links. Eigenlijk hebben we in nederland bereikt wat Lenin en Stalin met 100 jaar ondrukking niet gelukt is. Een centraal geleide economie, verstikt door regeltjes, waar iedereen gelijk is behalve een bovenlaag van de politieke elite en waarbij iedereen denkt dat hij vrij is, maar ondertussen aan alle kanten gebonden is.

Marx zou trots zijn.....

Raakt hem behoorlijk..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 sep 2007, 18:27

Ach het is toch allemaal niks nieuws........huizen worden per jaar ook 4% duurder dus de economie ook :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 19 sep 2007, 18:41

Ik zeg de Matrix!! :lol: :lol: :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2007, 20:12

Wat ik alleen even niet zie bij die Slurptax, geld die ook als je bijvoorbeeld een 2 jaar oude auto uit Duitsland importeerd? Dan word dat ook al minder de moeite.

Zoniet haal je een model van 2 maanden oud uit DL ben je ook klaar :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 sep 2007, 20:24

Bert ///M3 schreef:Wat ik alleen even niet zie bij die Slurptax, geld die ook als je bijvoorbeeld een 2 jaar oude auto uit Duitsland importeerd? Dan word dat ook al minder de moeite.

Zoniet haal je een model van 2 maanden oud uit DL ben je ook klaar :lol:
Het lijkt me stug dat je er zo makkelijk onderuit kan, daar zullen ze zelf ook wel aan gedacht hebben. Die vlieger gaat niet op denk ik :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 sep 2007, 20:29

Of je moet de eerste zijn :roll:

Als de regeltjes nog niet helemaal naar de ambtenaren van de RDW zijn doorgesijpeld ...

Streek de staat niet meer dan 500 miljoen meer op met de nieuwe "BPM-houderschapsbelasting-accijns-regeling" op dan met de huidige regels?

SteV6

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 sep 2007, 21:45

Wat een gruwelijk gegraai zeg! De BPM wordt marginaal verlaagd maar de wegenbelasting gaat meteen omhoog? Wat is dat voor een gelul? Alsof ik jaarlijks een nieuwe auto koop :?

Jammer dat ik geen vak geleerd heb :? Denk dat ik maar richting het vreemdelingenlegioen vertrek. Kutland.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 sep 2007, 00:38

Iemand nog het debat gevolgd vanavond :?: Wat een soap :lol:

Een hoop gedraai en gewijs..........heerlijk wat een puinzooi........

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 00:54

Marc RS4 schreef:Ja Maurice, het gaat nu toch echt te ver hoor...Effe te ver.

Citaat van iemand op een ander forum:

Helaas neigen de tradionele "rechtse" partijen ook steeds meer naar links. Eigenlijk hebben we in nederland bereikt wat Lenin en Stalin met 100 jaar ondrukking niet gelukt is. Een centraal geleide economie, verstikt door regeltjes, waar iedereen gelijk is behalve een bovenlaag van de politieke elite en waarbij iedereen denkt dat hij vrij is, maar ondertussen aan alle kanten gebonden is.

Marx zou trots zijn.....

Raakt hem behoorlijk..
helemaal goed, net als de politiek bah de meeste stemmen gelden? democratie? nee hoor ze zorgen wel dat ze het voor elkaar krijgen om lekker door te gaan en het nog ingewikkelder te maken, tis net een orgel, zij drukken de toetsen willekeurig het zelfde deuntje in en het klinkt nog steeds niet, maar we moeten wel luisteren en het aanhoren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 sep 2007, 13:30

http://www.dumpert.nl/mediabase/27016/7 ... talen.html

Wilders recht voor zn raap, Balkenende staat voor lul :) De manier waarop Balkenende reageert en met die grote ogen.. haha :D

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 14:23

Maurice Graber schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/27016/7 ... talen.html

Wilders recht voor zn raap, Balkenende staat voor lul :) De manier waarop Balkenende reageert en met die grote ogen.. haha :D
heerlijk dit, zag het vandaag ook op TV en gelijk heeft Wilders, tis gewoon te belachelijk voor woorden wat in NL gebeurt aan zelf verijking en dan heb ik het nog niet eens over de ministers alleen, graai graai en dingen zeker stellen voor hunzelf, niet alleen de ministers maar ook veel bestuurders en vriendjes politiek pappen en nat houden enz enz bah...
Balk-ellende moet stoppen of inbinden, mijn stem gaat zeker niet naar hem :lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 20 sep 2007, 14:35

K twijfel iedere keer weer als het op stemmen aankomt,nu is het gnoeg hij gaat strax naar GW dan maar een grote gek.

Plaats reactie