Luchtmassameter

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Toledo man

Luchtmassameter

Bericht door Toledo man » 22 apr 2006, 02:05

Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...

Ik heb wel eens gehoord dat een defecte LMM een vermogensverlies geeft maar dat heb ik dus niet gemerkt. Alleen stationair loopt ie mooier volgens mij.

Fabian

Bericht door Fabian » 22 apr 2006, 08:56

Het komt bij de VAG vaak voor inderdaad. Maar je kunt tegenwoordig gelukkig alleen het stiftje vervangen (100 Euro) ipv de gehele LMM. Bij de VAG zijn ze onder druk van dit "reparatie-setje" (lees: verlies aan omzet) nu eindelijk dit zelf ook maar eens gaan doen.

Maar bij andere merken komt het ook voor, maar iets minder vaak in mijn beleving.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 22 apr 2006, 11:14

Maar bij andere merken komt het ook voor, maar iets minder vaak in mijn beleving.[/quote]

Opel b.v.

Marc R

Bericht door Marc R » 22 apr 2006, 12:06

Inderdaad is de LMM een bekend probleem bij VAG daarom hebben ze er een ruildeel van gemaakt.

Ik vind trouwens dat ze die LMM's gratis moeten vervangen.....

RVV

Re: Luchtmassameter

Bericht door RVV » 22 apr 2006, 12:27

Toledo man schreef:Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...

Ik heb wel eens gehoord dat een defecte LMM een vermogensverlies geeft maar dat heb ik dus niet gemerkt. Alleen stationair loopt ie mooier volgens mij.
Ja dat is een typisch VAG probleem.

Joor

Re: Luchtmassameter

Bericht door Joor » 24 apr 2006, 13:05

Toledo man schreef:Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...

De LMM werkt bij de meeste auto's tot een bepaalde gasstand/bepaald toerental. Daarna gaat je ECU in open loop mode en gebruikt hij de standaardwaarden voor de injectie.

Plaats reactie