Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...
Ik heb wel eens gehoord dat een defecte LMM een vermogensverlies geeft maar dat heb ik dus niet gemerkt. Alleen stationair loopt ie mooier volgens mij.
Luchtmassameter
-
- Fabian
Het komt bij de VAG vaak voor inderdaad. Maar je kunt tegenwoordig gelukkig alleen het stiftje vervangen (100 Euro) ipv de gehele LMM. Bij de VAG zijn ze onder druk van dit "reparatie-setje" (lees: verlies aan omzet) nu eindelijk dit zelf ook maar eens gaan doen.
Maar bij andere merken komt het ook voor, maar iets minder vaak in mijn beleving.
Maar bij andere merken komt het ook voor, maar iets minder vaak in mijn beleving.
- Jan Visser
- RVV
Re: Luchtmassameter
Ja dat is een typisch VAG probleem.Toledo man schreef:Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...
Ik heb wel eens gehoord dat een defecte LMM een vermogensverlies geeft maar dat heb ik dus niet gemerkt. Alleen stationair loopt ie mooier volgens mij.
-
Re: Luchtmassameter
De LMM werkt bij de meeste auto's tot een bepaalde gasstand/bepaald toerental. Daarna gaat je ECU in open loop mode en gebruikt hij de standaardwaarden voor de injectie.Toledo man schreef:Bij mijn Toledo V5 is deze week de LMM vervangen en vroeg mij eigenlijk af of dat een typisch VAG probleem is...