F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door JP » 09 mei 2021, 21:04

Alleen zijn er dit jaar nog extra punten te verdienen in de sprintraces.
Pole 3 punten, nr. 2 krijgt 2 punten , en nummer 3 nog 1 punt. Dus als de juwelier zo doorpoolt dan loopt die snel genoeg uit.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8043
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door MParallel » 09 mei 2021, 21:15

3-1, maar wel tweede plaatsen en geen uitvallen zoals vorig jaar waarbij nu het kampioenschap al besloten was.

Dus prima start lijkt me

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 09 mei 2021, 21:30

Is de tweede plaats het doel dan?

Aan de ene kant is het 3-1 omdat Lewis alweer 2 wedstrijden véél geluk heeft gehad maar deze race toont gewoon dat de Mercedes motor krachtiger is. Perez hing 40 rondjes achter ric die hij mét DRS niet voorbij kon.

Het is wel spannend, dat wel :hot:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Peter Tunissen » 09 mei 2021, 21:32

Tsjonge, wat een negativisme inderdaad...
Even wat feiten op een rijtje:
1) Barcelona is misschien wel hét Mercedes circuit bij uitstek. Vanaf 2014 elk jaar gewonnen m.u.v. 2016 (en als ze elkaar er toen niet vanaf gereden hadden, hadden ze ook een easy 1-2 gehad).
2) Als je dan in de kwalificatie op 0.036s zit en in de race mee kunt doen voor de overwinning en niet eens Mercedes, maar Hamilton tot het uiterste drijft (waar was Bottas?), dan kun je er vanuit gaan dat je er over het hele seizoen gemeten gewoon bovenop zit. Als over alle races bekeken Red Bull niet gewoon sterker is dan Mercedes, vergeet niet dat de uitgesproken Red Bull circuits als Monaco (succes Max om het daar eindelijk een keer waar te maken), Oostenrijk, Mexico enz. ook nog moeten komen.
3) Hamilton heeft nog nooit zo'n goede seizoensstart gehad als dit jaar, 3x 1e en 1x 2e. Als je dan na 3 ijzersterke races en 1 mega mazzel en ijzersterke comeback op maar 14 punten achterstand staat, doe je dus echt gewoon vol mee.

Of dat genoeg gaat zijn voor het kampioenschap?
Echt geen flauw idee, Hamilton is gewoon een GOAT kandidaat (zeg ik als enorme Senna fan en Villeneuve bewonderaar), heeft bijna alle records in de F1 verpulverd en zit op het moment ongeveer op de piek van zijn kunnen.
Ik heb niks met of iemand Nederlander is of niet, maar vind Max ten eerste een uiterst sympathieke kerel (in het echt minstens net zo als voor de camera) en bovendien een enorm getalenteerde en spectaculaire coureur, die het in zich heeft om de F1 de komende 10 jaar op dezelfde manier te domineren, zoals Hamilton de afgelopen 10 jaar heeft gedaan.

Laten we vooral genieten van het feit dat we nu deze gevechten mee mogen maken, van establishment tegen jong opkomend talent, van Mercedes tegen Red Bull en van Hamilton tegen Verstappen, eigenlijk net zoals de mannen zelf en de teams er op dit moment van genieten.
Als één van de twee er niet bij zou zijn, zou F1 echt maar een bijzonder saai gebeuren zijn, waar de winnaar van 9 van de 10 races bij voorbaat wel vast zou staan.

De strategieën van zowel Mercedes als Red Bull hebben me overigens wel enigszins verbaasd.
Mercedes dat na de eerste stop van Verstappen, Hamilton nog 4 rondes door laat rijden en daarmee een vrij zekere overcut door de slechte pitstop van Red Bull laat schieten. Daar had de race al besloten kunnen worden.
Red Bull dat blijkbaar onderschat hoe snel Hamilton na zijn 2e stop in zou lopen op Verstappen, anders hadden ze hem meteen de ronde erna wel kunnen laten stoppen en ervoor proberen te houden. Op zich snap ik de strategie wel, maar het was eigenlijk al na 1-2 rondjes na de 2e stop van Hamilton duidelijk dat hij erop en erover zou gaan in de laatste fase van de race. Bij een eventuele safety car alleen nog maar meer zo, want dan was Verstappen meteen zijn complete voorsprong kwijt geweest.
Als team vind ik dat ze dat wel iets helderder hadden mogen hebben, dan hadden ze in ieder geval nog kunnen proberen te reageren, want nu wisten ze eigenlijk, net zoals Verstappen dat wist, dat ze bij voorbaat kansloos zouden zijn. Dat moet frustrerend zijn, vrijwel de hele race op P1 rijden en gewoon weten dat je hem niet gaat winnen.

En als laatste, ik ben blij dat ik niet Bottas ben bij de nabeschouwing. Een jagende Hamilton die een paar rondes heeft om zijn grootste titel uitdager te pakken en een tweede rijder die dat het ideale moment vindt om een statement te maken; er zijn mensen voor minder gedegradeerd naar een B-team. Als Russell de herhaling ziet, moet die helemaal in een deuk liggen, dat zitje voor 2022 zie ik hem echt niet meer ontgaan.

Geertmans
Berichten: 680
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Geertmans » 09 mei 2021, 21:49

Goeie analyse, Peter.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 09 mei 2021, 22:23

Na de eerste pitsstop van Hamilton had RB al kunnen weten dat die een 2 stopper ging doen, zo hard liep die in op Max, snap niet dat ze toen niet hebben gezegd, trappen wat je kan en als de banden een dropoff krijgen kom je binnen, hij had ruim 6,5 sec voorsprong die die binnen no time kwijt was omdat die banden aan het sparen was.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 09 mei 2021, 22:30

Idd goede analyse.
Ik kan je vraag over Bottas wel beantwoorden trouwens, want hij stond op het podium. De vraag is dan ook waar Perez was.
Max kan de ballen uit zijn broek rijden maar als er geen backup is om pitstop strategieën in de war te schoppen heeft Max noch RBR een eerlijke kans.
In de kwalificaties zit rbr er inderdaad dichtbij, de laatste 2 starts van Max waren natuurlijk schitterend en gaven de beide mercedessen het nakijken. Maar in de race is er geen DRS opgewassen tegen de Mercedes power en dat is toch wel kwalijk. Ik denk ook dat Mercedes nog wel wat achter de hand heeft eigenlijk, mocht er een keer pech zijn. Iets wat over de laatste 3 jaar ook niet echt in het voordeel van RBR is geweest, als ik eerlijk mag zijn.
Ik zie heel graag gevechten tussen Max en Ham maar het speelveld is nog niet zo gelijk als ze bij zelfverklaarde "underdog" mercedes ons willen laten geloven.
Op naar de volgende :df:

Frank_Sch
Berichten: 2129
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Frank_Sch » 10 mei 2021, 04:52

Je vindt het een goede analyse danPy maar gaat meteen weer over tot negativisme? Volgens mij heb je het dan niet begrepen of je vindt het geen goede analyse. Het scheelde een haartje of Max had op 2-2 gestaan in overwinningen en voor gestaan in punten. Ook RB zou zomaar iets uit de hoge hoed kunnen toveren, ook Perez zou zomaar zijn mojo kunnen vinden, hij werd vorig jaar niet voor niks 4e in de eindstand.
Kortom de battle ligt volkomen open.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27989
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 10 mei 2021, 07:37

Frank_Sch schreef: 10 mei 2021, 04:52 Je vindt het een goede analyse danPy maar gaat meteen weer over tot negativisme? Volgens mij heb je het dan niet begrepen of je vindt het geen goede analyse. Het scheelde een haartje of Max had op 2-2 gestaan in overwinningen en voor gestaan in punten. Ook RB zou zomaar iets uit de hoge hoed kunnen toveren, ook Perez zou zomaar zijn mojo kunnen vinden, hij werd vorig jaar niet voor niks 4e in de eindstand.
Kortom de battle ligt volkomen open.
Net mis is nog steeds mis.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Enrico » 10 mei 2021, 08:01

daNpy schreef: 09 mei 2021, 16:37
ErikS schreef: 09 mei 2021, 16:31
+1.
Het verlies ligt bij wingman Bottas. Die wint de race voor Hamilton.
Dat Hamilton een pitstop kan doen en dat Perez daar nóg 20+ sec achter zit is gewoon schrijnend. Perez moet die pitstop tactisch kunnen blokkeren.
As if, Hamilton had Perez net zo makkelijk ingehaald als hij Verstappen inhaalde. Max had buiten moeten blijven tot Hamilton inging en gelijk pitstop moeten maken. Zonder fuckup links achter was hij op geen net voor gebleven en dan meer strijd kunnen bieden dan op meer versleten banden. Maar de MB had meer pace! Je moet realistisch zijn dat RB niet veel beter had gekund en Max deze niet op strategie kon winnen.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Enrico » 10 mei 2021, 08:12

Frank_Sch schreef: 10 mei 2021, 04:52 Je vindt het een goede analyse danPy maar gaat meteen weer over tot negativisme? Volgens mij heb je het dan niet begrepen of je vindt het geen goede analyse. Het scheelde een haartje of Max had op 2-2 gestaan in overwinningen en voor gestaan in punten. Ook RB zou zomaar iets uit de hoge hoed kunnen toveren, ook Perez zou zomaar zijn mojo kunnen vinden, hij werd vorig jaar niet voor niks 4e in de eindstand.
Kortom de battle ligt volkomen open.
Het is een Mexiwappie, die ziet wat ie zien wil 😉🤣

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 10 mei 2021, 08:18

Ik vond midrace(pre 2e pitstop Lewis) het indrukwekkend hoe Max Lewis ronde na ronde ongeveer 1 s vóór bleef. Dus wat dat betreft...

En die analyse van Peter ook. Al denk ik idd dat Benz nog wel wat achter de hand heeft.

'Mooiste' seizoen al sinds jaren. Eindelijk ga ik er weer écht voor zitten.

Paar jaar terug in 'het café' mooi weer, dan is buiten zitten/staan met veel bier 'leuker' dan om de zoveel tijd naar binnen op het scherm te gluren: 'Oh Lewis weer. Laat maar.'

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door JP » 10 mei 2021, 08:26

Het risico nemen om buiten te blijven en geen 2e stop te maken was veel te hoog. Er hoeft maar iets te gebeuren je had een SC of zelfs VSC-situatie. Dan loopt Ham sneller in dan iemand die bitcoins heeft. Daarbij volgens Mol, had RB nog van alles een nieuw setje banden ter beschikking terwijl Ham alleen gebruikte setjes had.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Forza » 10 mei 2021, 08:38

Afbeelding

Op dat moment was de beste optie buiten te blijven. Onmogelijk te voorspellen met welk tempo HAM dichterbij zou komen. Als Perez rondom Bottas had gereden zou Mercedes deze call waarschijnlijk niet gemaakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31414
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door JP » 10 mei 2021, 08:44

Teams geven zoveel geld uit aan engineers en mensen die strategieën en tactieken bedenken, maar geen enkele is zo slim om gewoon tijdens de wedstrijd hier in te loggen voor gratis advies....

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 10 mei 2021, 09:00

Frank_Sch schreef: 10 mei 2021, 04:52 Je vindt het een goede analyse danPy maar gaat meteen weer over tot negativisme? Volgens mij heb je het dan niet begrepen of je vindt het geen goede analyse.
Ik vind het een goede analyse omdat Peter helder en netjes uiteenzet hoe hij de race heeft gekeken. Zoiets lees ik graag en vergelijk ik met mijn visie op wat er gebeurt is. Dat wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben.
Het scheelde een haartje of Max had op 2-2 gestaan in overwinningen en voor gestaan in punten. Ook RB zou zomaar iets uit de hoge hoed kunnen toveren, ook Perez zou zomaar zijn mojo kunnen vinden, hij werd vorig jaar niet voor niks 4e in de eindstand.
Kortom de battle ligt volkomen open.
Ik weet dat het seizoen nog lang is, maar wat je hierboven schrijft (zou dit, zou dat) is alleen maar hoop voor nu.
Als je van Mercedes én Hamilton wil winnen dat moet je toeslaan op het moment dat het kan. In het uitzonderlijke geval dat Hamilton zijn voorvleugel eraf rijdt moet je metéén zorgen dat ie geen P2 meer kan halen, dan pak je dure punten af. Maar hij toert relaxed weer terug vanaf het achterveld en Perez staat op hét cruciale moment in de grindbak.
Dus wat ik heb gezien tot nu toe is
- Max zit er goed bij in kwali, maar daar krijg je geen punten voor. Perez is nog wisselvallig.
- De Mercedes motor is gewoon sterker, punt
- Max rijdt alleen tegen Mercedessen omdat Perez tegen het middenveld vecht
- Hamilton maakt wel meer foutjes omdat hij niet meer alleen vooraan rijdt :blink:

Ik hoop ook dat Perez snel de P4's kan verzekeren en binnen pitwindows kan blijven. Dat de RBR heel blijft en Ham meer foutjes maakt :hungry:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 10 mei 2021, 09:05

JP schreef: 10 mei 2021, 08:26 Het risico nemen om buiten te blijven en geen 2e stop te maken was veel te hoog. Er hoeft maar iets te gebeuren je had een SC of zelfs VSC-situatie. Dan loopt Ham sneller in dan iemand die bitcoins heeft. Daarbij volgens Mol, had RB nog van alles een nieuw setje banden ter beschikking terwijl Ham alleen gebruikte setjes had.
Als ik het goed heb was dat een set nieuwe soft die het niet tot eind van de race ging halen (Ham ging naar Meds). Ook was er dan een risico dat ze achter Bottas beleven steken en het dus P3 zou worden. Op deze manier hebben ze min of meer een P2 verzekerd - damage control. Dat is wat ik er van heb gelezen :D
Enrico schreef: 10 mei 2021, 08:12 Het is een Mexiwappie, die ziet wat ie zien wil 😉🤣
Ik wilde net op je (fatsoenlijke) post reageren maar dat is verspilde moeite zie ik.

Gijzert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 10 mei 2021, 09:12

Als ze toch bij de 2e pitstop meegegaan waren met Hamilton en achter Bottas hadden gezeten dan had Hamilton toch nooit kunnen inhalen.
Eventueel een P2 achter Bottas maar voor Hamilton.

Lijkt mij dat dit een betere strategie was geweest.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 10 mei 2021, 09:22

Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:12 Als ze toch bij de 2e pitstop meegegaan waren met Hamilton en achter Bottas hadden gezeten dan had Hamilton toch nooit kunnen inhalen.
Eventueel een P2 achter Bottas maar voor Hamilton.

Lijkt mij dat dit een betere strategie was geweest.
https://www.racefans.net/2021/05/09/202 ... and-tyres/

In lap 43 is de rondtijd van Ham precies 22,4 sec achter op Max, de tijd van een hele pitstop. Het was dus geen garantie dat Max voor zou blijven, in lap 44 is Hamiltons tijd al 1,1 sec sneller.

Leuke grafiekjes op die site trouwens. Perez haalt in ronde 45 Ricciardo in (die daarna meteen de pit in duikt - job done voor Mercedes :sealed:). Bottas blijft tot de laatste pitstop binnen 10 sec van de raceleider, Perez zit er dan al 44 sec achter.

Gijzert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 10 mei 2021, 09:27

daNpy schreef: 10 mei 2021, 09:22
Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:12 Als ze toch bij de 2e pitstop meegegaan waren met Hamilton en achter Bottas hadden gezeten dan had Hamilton toch nooit kunnen inhalen.
Eventueel een P2 achter Bottas maar voor Hamilton.

Lijkt mij dat dit een betere strategie was geweest.
https://www.racefans.net/2021/05/09/202 ... and-tyres/

In lap 43 is de rondtijd van Ham precies 22,4 sec achter op Max, de tijd van een hele pitstop. Het was dus geen garantie dat Max voor zou blijven, in lap 44 is Hamiltons tijd al 1,1 sec sneller.

Leuke grafiekjes op die site trouwens. Perez haalt in ronde 45 Ricciardo in (die daarna meteen de pit in duikt - job done voor Mercedes :sealed:). Bottas blijft tot de laatste pitstop binnen 10 sec van de raceleider, Perez zit er dan al 44 sec achter.
Pitstop time Max Verstappen: 21.592.

Dus een seconde ervoor.
Idd een leuke site.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door alt » 10 mei 2021, 09:41

Perez is echt wel een bewijzen F1 rijder, als hij niet echt vooraan kan rijden, dan zegt dat veel over Red Bull.
Als Hamilton er meer dan 2 seconden er meer uit de Mercedes weet te persen, zegt wel wat voor coureur Hamilton is, al hoe wel als echt "Hollander" aan het banden sparen was.
Ook als je naar Bottas kijkt, hij heeft vroeger bijna alles gewonnen wat te winnen was, hij kan of kon echt wel sturen.
Dit alles laat wel zien welke klassen Hamilton & Verstappen zijn.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 10 mei 2021, 09:58

Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:27 Pitstop time Max Verstappen: 21.592.

Dus een seconde ervoor.
Idd een leuke site.
Waar zie je die staan?
Ik zie in lap 61 een laptime van 25.9 staan. Dat is wel alweer met lichtere auto's :)

Gijzert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Gijzert » 10 mei 2021, 10:00

daNpy schreef: 10 mei 2021, 09:58
Gijzert schreef: 10 mei 2021, 09:27 Pitstop time Max Verstappen: 21.592.

Dus een seconde ervoor.
Idd een leuke site.
Waar zie je die staan?
Ik zie in lap 61 een laptime van 25.9 staan. Dat is wel alweer met lichtere auto's :)
2021 Spanish Grand Prix pit stop times
How long each driver’s pit stops took:

Driver Team Pit stop time Gap On lap
1 Sergio Perez Red Bull 21.345 57
2 Nicholas Latifi Williams 21.424 0.079 27
3 Lance Stroll Aston Martin 21.432 0.087 39
4 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 21.572 0.227 37
5 Max Verstappen Red Bull 21.592 0.247 60

Verderop naar beneden dus.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 10 mei 2021, 10:33

Mijn korte analyse:

Ja, de Mercedes/Hamilton package was op racepace het snelste (marginaal tov Max) wat er rondreed. Zonder de tweede stop van Hamilton was het nagenoeg onmogelijk geweest om met gelijk snel slijtende banden aan Max voorbij te komen. Die tweede stop behoorde door de gaten naar achteren tot de mogelijkheden, was uiteindelijk een gok, maar pakte goed uit. Bottas was de derde racer van RBR. Hamilton had er bij dat ene moment van inhalen alleen maar last van. De reactie van Wolff was alleszeggend. Perez had een totaal off weekend. Fysieke problemen moeten aan de basis gelegen hebben.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39876
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Arthur » 10 mei 2021, 10:42

Dat hij de 3e rijder voor RBR was is onzin. RBR heeft verzuimd Verstappen binnen te halen, meteen na Hamilton, en daarna reed Bottas juist RBR in de weg. Verstappen was achter Bottas gekomen en die hadden ze dan sowieso buiten gelaten. MB offerde zoals gewoonlijk Bottas weer op, buiten dat hij ook gewoon te kort komt op Hamilton (en Verstappen).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast