Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 05 mei 2021, 14:14

Riceaux schreef: 05 mei 2021, 13:59
Luco schreef: 05 mei 2021, 13:39
Riceaux schreef: 05 mei 2021, 13:24

Dat griepseizoen was er een verkeerde keuze gemaakt mbt de vaccins, waardoor er dus een groot deel van de kwetsbare groep die normaal gesproken beschermd wordt door de vaccins toen in het ziekenhuis belanden of overleden zijn…
Uiteindelijk zie je aan de oversterfte van 2020 toch ook bijna alleen maar kwetsbaren die overleden zijn (uitzonderingen daargelaten, maar die zijn er in 2018 ook geweest)
Ja ondanks alle genomen maatregelen…
Klopt, maar we weten niet of het in de eerste golf deze kwetsbaren heeft beschermd, en zo ja, met hoeveel.
Er zijn meer vragen dan antwoorden, en ik vind de overheid nou niet bepaald bijdragen in de duidelijkheid door te goochelen met cijfers, ergens wel logisch dat mensen dan hun informatie ergens anders gaan halen (welke cijfers er dan betrouwbaarder zijn is voor mij nog steeds de vraag)

En met goochelen bedoel ik dan bv zeggen dat er meer besmettingen zijn, en alleen praten over die aantallen zonder erbij te vermelden dat er meer getest is.
Maar bij een daling wel gelijk roepen dar er minder getest is, dat wekt nou niet bepaald het vertrouwen wat nodig zou zijn.

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2021, 14:28

daNpy schreef: 05 mei 2021, 08:16 Dat wordt dan thuis blijven zitten Luco....
https://www.nu.nl/coronavirus/6131542/k ... ebben.html
Het kabinet wil begin juni een besluit nemen over de invoering van een vaccinatiebewijs. De Tweede Kamer heeft daarna drie weken de tijd om zich te buigen over de aspecten van zo'n bewijs waarmee mensen kunnen reizen, schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) dinsdagavond in een Kamerbrief.

Wat hem betreft, kan Nederland dan nog voor de zomervakantie inhaken op de Europese verordening die aan het vaccinatiebewijs ten grondslag zal liggen. Brussel streeft ernaar die verordening op 21 juni van kracht te laten worden.

De Europese lidstaten hebben daarna zes weken de tijd om de verordening door te voeren. De minister wil vaart maken: "Gezien het begin van de zomervakanties - vrij snel na 21 juni - acht ik het echter van belang geen tijd te verliezen en van start te gaan, zodra dat medisch en technisch verantwoord is." De Tweede Kamer heeft De Jonge al verzocht niet tot de zomer te wachten met de invoering.

Met een vaccinatiebewijs kunnen mensen straks ook evenementen in Nederland bezoeken. Ze hoeven zich dan niet meer te laten testen. Ook hoeven mensen met zo'n bewijs mogelijk niet meer in quarantaine als ze in een hoogrisicogebied zijn geweest.
Jammer dat dit bericht onder aan het sneeuwen is.
Er werd eerst heel voorzichtig gesproken over een tijdelijke maatregel om mensen te laten testen voor ze toegelaten worden zodat de boel weer open kon. Dan denk ik aan een sneltest op een festivalterrein of bij een pretpark, uitslag mee en naar binnen. Maar het lijkt er nu steeds meer op dat het meer is dan dat.

Men noemt het vaccinatiebewijs. Maar eigenlijk is het een permanent systeem met Europese dekking waarin je vinkjes achter je naam hebt staan voor bepaalde privileges. Welke vinkjes dat zijn weten we niet, behalve dat het eerste vinkje om een corona-prikje gaat en zonder vinkje wordt je op bepaalde vlakken maatschappelijk buitengesloten. Verder is het niet vrijblijvend of op basis van eigen risico, zoals het gele boekje voor vaccinaties.

Ik mag hopen dat er nog een maatschappelijke discussie op gang komt hierover waarbij ook de (potentiële) nadelen benoemd worden. En niet alleen "mensen, dit is de enige manier waarop u deze zomer op vakantie kunt". Wat natuurlijk onzin is. Mensen die vaccinaties weigeren kunnen potentieel een probleem vormen (waarbij ik voor deze vaccins terughoudend ben, want andere technieken gebruikt en sneller ontwikkelt dus er zijn redenen om sceptisch te zijn), maar de vrijheid om te kunnen weigeren is ook belangrijk. En zolang de vaccinatiegraad voldoende is vind ik die vrijheid om zelf te beslissen - ook al ben ik het er niet mee eens - belangrijker.

Elise

Bericht door Elise » 05 mei 2021, 14:46

coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:15 site van CBS staat het allemaal terug te lezen.

griepseizoen 2018 voila

https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... 75433.html
Schermen met de CBS om vervolgens met linkje naar een krant te posten :lollerdelol:

Laat eens zien wat je zelf berekent hebt en met welke cijfers.
Die vraag heb ik je al eerder gesteld en toen kwamen er ook geen cijfers, daarom durf ik wel te stellen dat je zelf helemaal niks hebt uitgerekend :duck:

Elise

Bericht door Elise » 05 mei 2021, 14:48

coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:19 opsluiten en muilkorven....
Populistisch QAnon geblaat.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 14:49

@Tom: Ik zal het nog mooier voor je maken; dat vaccinatiebewijs gaat via een app op je telefoon :sealed:

De branchevereniging voor de horeca bevestigde vandaag nogmaals dat ze niet mee gaan werken aan een test samenleving:

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a67c21f1/
Het overgrote deel van de horecaondernemers is niet bereid om testbewijzen als voorwaarde voor toegang tot restaurants en cafés in te zetten. Ook niet als dit betekent dat er meer mensen binnen mogen, concludeert Koninklijke Horeca Nederland na een enquête onder zijn leden. 'Een duidelijk signaal'.

,,Horecabezoek met sneltest is onbespreekbaar'', zegt KHN-voorzitter Robèr Willemsen. ,,De horeca is dé huiskamer van de samenleving waar iedereen welkom is. Het is dan ook onacceptabel dat er mogelijk een extra barrière wordt opgeworpen voor een sector die eerder door het kabinet veilig bevonden.''

Willemsen: ,,We moeten zo snel mogelijk terug naar het oude ‘normaal’ en niet onnodig een systeem van testen in stand willen houden. Het lijkt wel alsof het kabinet de enorme uitgaven op deze manier wil verantwoorden, in plaats van de focus te leggen op de heropening van de samenleving.''

Elise

Bericht door Elise » 05 mei 2021, 14:51

Tom schreef: 05 mei 2021, 14:28 En zolang de vaccinatiegraad voldoende is vind ik die vrijheid om zelf te beslissen - ook al ben ik het er niet mee eens - belangrijker.
Mag ik dat vrij vertalen naar 'als ze maar genoeg sukkels vinden om die rommel in te spuiten, hoef ik me niet te laten injecteren'?
Dat vind ik dus een hele asociale gedachte, waar is de solidariteit gebleven vraag ik me dan af.

De parallel met de kindervaccinaties is hier mooi te zien. Ook daar verschuilt men zich achter de vaccinatiegraad.
Als de regering voldoende belasting heeft opgehaald betekent dit toch ook niet dat ik geen belasting meer hoef te betalen?

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 14:55

Elise schreef: 05 mei 2021, 14:51
Tom schreef: 05 mei 2021, 14:28 En zolang de vaccinatiegraad voldoende is vind ik die vrijheid om zelf te beslissen - ook al ben ik het er niet mee eens - belangrijker.
Mag ik dat vrij vertalen naar 'als ze maar genoeg sukkels vinden om die rommel in te spuiten, hoef ik me niet te laten injecteren'?
Dat vind ik dus een hele asociale gedachte, waar is de solidariteit gebleven.
De solidariteit is verdwenen toen we lekker onderscheid gingen maken om de schuld op elkaar af te kunnen schuiven...

flieger

Bericht door flieger » 05 mei 2021, 14:58

+ heel veel, Elise

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 mei 2021, 15:14

Tom schreef: 05 mei 2021, 14:28
daNpy schreef: 05 mei 2021, 08:16 Dat wordt dan thuis blijven zitten Luco....
https://www.nu.nl/coronavirus/6131542/k ... ebben.html
Het kabinet wil begin juni een besluit nemen over de invoering van een vaccinatiebewijs. De Tweede Kamer heeft daarna drie weken de tijd om zich te buigen over de aspecten van zo'n bewijs waarmee mensen kunnen reizen, schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) dinsdagavond in een Kamerbrief.

Wat hem betreft, kan Nederland dan nog voor de zomervakantie inhaken op de Europese verordening die aan het vaccinatiebewijs ten grondslag zal liggen. Brussel streeft ernaar die verordening op 21 juni van kracht te laten worden.

De Europese lidstaten hebben daarna zes weken de tijd om de verordening door te voeren. De minister wil vaart maken: "Gezien het begin van de zomervakanties - vrij snel na 21 juni - acht ik het echter van belang geen tijd te verliezen en van start te gaan, zodra dat medisch en technisch verantwoord is." De Tweede Kamer heeft De Jonge al verzocht niet tot de zomer te wachten met de invoering.

Met een vaccinatiebewijs kunnen mensen straks ook evenementen in Nederland bezoeken. Ze hoeven zich dan niet meer te laten testen. Ook hoeven mensen met zo'n bewijs mogelijk niet meer in quarantaine als ze in een hoogrisicogebied zijn geweest.
Jammer dat dit bericht onder aan het sneeuwen is.
Er werd eerst heel voorzichtig gesproken over een tijdelijke maatregel om mensen te laten testen voor ze toegelaten worden zodat de boel weer open kon. Dan denk ik aan een sneltest op een festivalterrein of bij een pretpark, uitslag mee en naar binnen. Maar het lijkt er nu steeds meer op dat het meer is dan dat.

Men noemt het vaccinatiebewijs. Maar eigenlijk is het een permanent systeem met Europese dekking waarin je vinkjes achter je naam hebt staan voor bepaalde privileges. Welke vinkjes dat zijn weten we niet, behalve dat het eerste vinkje om een corona-prikje gaat en zonder vinkje wordt je op bepaalde vlakken maatschappelijk buitengesloten. Verder is het niet vrijblijvend of op basis van eigen risico, zoals het gele boekje voor vaccinaties.

Ik mag hopen dat er nog een maatschappelijke discussie op gang komt hierover waarbij ook de (potentiële) nadelen benoemd worden. En niet alleen "mensen, dit is de enige manier waarop u deze zomer op vakantie kunt". Wat natuurlijk onzin is. Mensen die vaccinaties weigeren kunnen potentieel een probleem vormen (waarbij ik voor deze vaccins terughoudend ben, want andere technieken gebruikt en sneller ontwikkelt dus er zijn redenen om sceptisch te zijn), maar de vrijheid om te kunnen weigeren is ook belangrijk. En zolang de vaccinatiegraad voldoende is vind ik die vrijheid om zelf te beslissen - ook al ben ik het er niet mee eens - belangrijker.
Hoewel ik je het heel goed vind veroorden en je altijd netjes blijft valt me wel op dat je niet alleen hier maar ook in andere draadjes je een overweldigend wantrouwen richting overheid hebt. Past wel een beetke in de tijdsgeest maar als je wantrouwen werkelijk zo groot is als het bij mij overkomt zou ik niet eens hier willen wonen? Ik zie de overheid op vele gebieden falen en voor mij onverklaarbare beslissingen nemen. Maar kwade wil zie ik zeker niet. Onder de streep wonen we in 1 van de meest welvarende landen met hoge levensverwachting, een niet onaardige werk/prive balans en waar kinderen het gelukkigst of bijna het gelukkigst zijn van de hele wereld. Dat er zat te klagen is is duidelijk. Maar zo'n afkeer kan ik niet rijmen met hoe goed we het hier hebben. En als je het zo dwars zit, waar denk je dat het beter is en waarom ga je daar niet heen?)

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 15:24

tomgtr schreef: 05 mei 2021, 15:14 Hoewel ik je het heel goed vind veroorden en je altijd netjes blijft valt me wel op dat je niet alleen hier maar ook in andere draadjes je een overweldigend wantrouwen richting overheid hebt. Past wel een beetke in de tijdsgeest maar als je wantrouwen werkelijk zo groot is als het bij mij overkomt zou ik niet eens hier willen wonen? Ik zie de overheid op vele gebieden falen en voor mij onverklaarbare beslissingen nemen. Maar kwade wil zie ik zeker niet. Onder de streep wonen we in 1 van de meest welvarende landen met hoge levensverwachting, een niet onaardige werk/prive balans en waar kinderen het gelukkigst of bijna het gelukkigst zijn van de hele wereld. Dat er zat te klagen is is duidelijk. Maar zo'n afkeer kan ik niet rijmen met hoe goed we het hier hebben. En als je het zo dwars zit, waar denk je dat het beter is en waarom ga je daar niet heen?)
Ik wist van de week al dat deze eraan zat te komen :D

Laat ik het omdraaien: Waarom "moet je weg" uit een land waar je je hele leven hebt gewoond, bent opgegroeid, gestudeerd hebt, werkt en bijdraagt aan de samenleving als je vind dat de overheid zich in minder dan één jaar tijd tot een bijzonder onbetrouwbare instantie heeft ontwikkeld?
Ik vind namelijk dat de overheid bij uitstek de partij moet zijn die zonder énige gerede twijfel betrouwbaar is. En net als voor Tom is mijn beeld van de overheid in 1 jaar compleet gedraaid. En dan mag je dat niet zeggen; dan moet je maar elders gaan wonen? Wut?

Ik ben het namelijk echt wel met je eens dat we het hier in NL echt wel goed voor elkaar hebben en natuurlijk is "zomaar" verhuizen daarom helemaal niet gemakkelijk. Maar dat wil toch niet zeggen dat we maar onbeperkt moeten accepteren dat de overheid er een zooitje van maakt? Zij hebben verantwoording aan óns af te leggen, niet andersom.

Elise

Bericht door Elise » 05 mei 2021, 15:27

@daNpy

Jij houdt wel van cherry picking?

Als er democratisch bepaalde besluiten door het democratisch gekozen kabinet zijn genomen hebben we ons daar gewoon bij neer te leggen. Daar hoort vaccinatie ook bij als je voor een solidaire maatschappij bent!

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 15:34

Elise schreef: 05 mei 2021, 15:27 @daNpy

Jij houdt wel van cherry picking?

Als er democratisch bepaalde besluiten door het democratisch gekozen kabinet zijn genomen hebben we ons daar gewoon bij neer te leggen. Daar hoort vaccinatie ook bij als je voor een solidaire maatschappij bent!
Eens, maar als we in vrijheid leven wil ik ook graag de vrijheid hebben om vraagtekens te mogen zetten bij de vaccinatie.
Ik wil nog steeds graag weten hoe het zit met natuurlijk resistentie. Onderzoeken daarover vind ik wel, maar van vorig jaar. Ondertussen is er veel gebeurd dmv de vaccinaties en natuurlijk meer tijd voor de onderzoeken. Maar hoe staat het er nu mee?
Zijn mensen ook van nature resistent? Hebben ze dan alsnog een vaccin nodig, voor de zekerheid? Of is dat niet nodig?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 mei 2021, 15:37

daNpy schreef: 05 mei 2021, 15:24
tomgtr schreef: 05 mei 2021, 15:14 Hoewel ik je het heel goed vind veroorden en je altijd netjes blijft valt me wel op dat je niet alleen hier maar ook in andere draadjes je een overweldigend wantrouwen richting overheid hebt. Past wel een beetke in de tijdsgeest maar als je wantrouwen werkelijk zo groot is als het bij mij overkomt zou ik niet eens hier willen wonen? Ik zie de overheid op vele gebieden falen en voor mij onverklaarbare beslissingen nemen. Maar kwade wil zie ik zeker niet. Onder de streep wonen we in 1 van de meest welvarende landen met hoge levensverwachting, een niet onaardige werk/prive balans en waar kinderen het gelukkigst of bijna het gelukkigst zijn van de hele wereld. Dat er zat te klagen is is duidelijk. Maar zo'n afkeer kan ik niet rijmen met hoe goed we het hier hebben. En als je het zo dwars zit, waar denk je dat het beter is en waarom ga je daar niet heen?)
Ik wist van de week al dat deze eraan zat te komen :D

Laat ik het omdraaien: Waarom "moet je weg" uit een land waar je je hele leven hebt gewoond, bent opgegroeid, gestudeerd hebt, werkt en bijdraagt aan de samenleving als je vind dat de overheid zich in minder dan één jaar tijd tot een bijzonder onbetrouwbare instantie heeft ontwikkeld?
Ik vind namelijk dat de overheid bij uitstek de partij moet zijn die zonder énige gerede twijfel betrouwbaar is. En net als voor Tom is mijn beeld van de overheid in 1 jaar compleet gedraaid. En dan mag je dat niet zeggen; dan moet je maar elders gaan wonen? Wut?

Ik ben het namelijk echt wel met je eens dat we het hier in NL echt wel goed voor elkaar hebben en natuurlijk is "zomaar" verhuizen daarom helemaal niet gemakkelijk. Maar dat wil toch niet zeggen dat we maar onbeperkt moeten accepteren dat de overheid er een zooitje van maakt? Zij hebben verantwoording aan óns af te leggen, niet andersom.
Ik zeg helemaal niet ga weg, maar als je werkelijk ervan overtuigd bent dat er sprake is van kwader trouw ipv falen dan zou ik weg zijn. Zo ingewikkeld is dat niet. Maar waarheen dan... En wat verantwoording afleggen betreft, zoa;s Elise al zei, dat gebeurt bij de verkiezingen. Nou valt er ook wel het 1 en ander af te dingen op ons kiesstelsel maar ook daar zie ik weinig landen waar het nou echt beter gaat dan hier.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 mei 2021, 15:47

Ik kwam in het verkiezingsprogramma niet tegen waar het staat om me te laten injecteren met 2-hydroxypropyl-β-cyclodextrine. Citroenzuur-monohydraat, Ethanol, Zoutzuur, Polysorbaat 80, Natriumchloride, Natriumhydroxide, Trinatriumcitraat-dihydraat en Water.

Of is dat rode kruisje een carte blanche geworden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mei 2021, 15:50

smiley schreef: 05 mei 2021, 15:47 Citroenzuur
Daar ben ik als baby zwaar mee geinjecteerd:)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 mei 2021, 15:52

En dat ethanol heeft natuurlijk ook geen zin, als we maximaal 100 mogen rijden.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 16:03

tomgtr schreef: 05 mei 2021, 15:37 Ik zeg helemaal niet ga weg, maar als je werkelijk ervan overtuigd bent dat er sprake is van kwader trouw ipv falen dan zou ik weg zijn. Zo ingewikkeld is dat niet. Maar waarheen dan...
Precies. Wat dat betreft hebben we het hier in Nederland gewoon goed.

En wat verantwoording afleggen betreft, zoa;s Elise al zei, dat gebeurt bij de verkiezingen.
Dat ben ik helemaal niet met je eens. Een demissionair kabinet is nu wetten aan het voorleggen en spendeert 925 miljoen euro aan een stichting zonder daar voorwaarden aan te hangen. Ik vind dat de overheid wel mag uitleggen wat daar de bedoeling van is, buiten de verkiezingen om. De afstand tussen de politiek en de burger is te groot geworden denk ik.

coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Bericht door coolfan » 05 mei 2021, 16:12

We zijn weer terug in de tijd: wie dit een jaar geleden al voorspelde was een wappie.

missionair coronaminister Hugo de Jonge wil het vaccinatiepaspoort op 21 juni invoeren in Nederland. Dat schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer. De Jonge wil zich hiermee aansluiten bij de Europese Unie. Het vaccinatiepaspoort dient als toegangsbewijs voor evenementen en vakanties.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -invoeren/

Forza

Bericht door Forza » 05 mei 2021, 16:12

daNpy schreef: 05 mei 2021, 15:34 Eens, maar als we in vrijheid leven wil ik ook graag de vrijheid hebben om vraagtekens te mogen zetten bij de vaccinatie.
Ik wil nog steeds graag weten hoe het zit met natuurlijk resistentie. Onderzoeken daarover vind ik wel, maar van vorig jaar. Ondertussen is er veel gebeurd dmv de vaccinaties en natuurlijk meer tijd voor de onderzoeken. Maar hoe staat het er nu mee?
Zijn mensen ook van nature resistent? Hebben ze dan alsnog een vaccin nodig, voor de zekerheid? Of is dat niet nodig?
Er is natuurlijke resistentie, het DNA dat daarvoor verantwoordelijk is weten we ook gewoon. Maar als mensen al problemen hebben met een stempel in hun paspoort, of vinkje in een app, hoe moet dat dan gaan als het DNA van iedereen geanalyseerd en opgeslagen gaat worden. Dat is geen zelftestje helaas. Daarom preventief een prikje, wellicht heb je hem niet nodig, maar beter dan ziek worden. Ook als je gevaccineerd bent kan je gewoon nog ziek worden. De kans dat je er dan nog last van hebt een stuk kleiner, laat staan de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt. Ook kan je het dus nog steeds overdragen. Daarom is het belangrijk dat iedereen een prikje krijgt, voor de een waarschijnlijk overbodig maar voor een ander levensreddend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mei 2021, 16:14

daNpy schreef: 05 mei 2021, 16:03
En wat verantwoording afleggen betreft, zoa;s Elise al zei, dat gebeurt bij de verkiezingen.
Dat ben ik helemaal niet met je eens. Een demissionair kabinet is nu wetten aan het voorleggen en spendeert 925 miljoen euro aan een stichting zonder daar voorwaarden aan te hangen. Ik vind dat de overheid wel mag uitleggen wat daar de bedoeling van is, buiten de verkiezingen om. De afstand tussen de politiek en de burger is te groot geworden denk ik.
+1

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 16:17

Forza schreef: 05 mei 2021, 16:12 Er is natuurlijke resistentie, het DNA dat daarvoor verantwoordelijk is weten we ook gewoon. Maar als mensen al problemen hebben met een stempel in hun paspoort, of vinkje in een app, hoe moet dat dan gaan als het DNA van iedereen geanalyseerd en opgeslagen gaat worden. Dat is geen zelftestje helaas.
Daar heb je een goed punt idd :thumbup:

Overigens wil ik daarom ook op een overheid kúnnen vertrouwen, als het opgeslagen moet worden/ blijven.
Het probleem met het vinkje/ stempel is juist omdat je informatie moet delen met derden die daar eigenlijk geen zak mee te maken.

Forza

Bericht door Forza » 05 mei 2021, 16:19

daNpy schreef: 05 mei 2021, 16:03 Een demissionair kabinet is nu wetten aan het voorleggen en spendeert 925 miljoen euro aan een stichting zonder daar voorwaarden aan te hangen. Ik vind dat de overheid wel mag uitleggen wat daar de bedoeling van is, buiten de verkiezingen om. De afstand tussen de politiek en de burger is te groot geworden denk ik.
Hoewel ik tot nu toe voor mezelf veel kan goedpraten qua maatregelen gaat deze mij ook wat te ver. De enige manier om dat nog goed te praten is om elke uitgegeven cent openbaar te maken. Daar kan iedereen zijn eigen conclusie dan aanhangen. Dat geld mag niet verdwijnen.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2021, 16:20

Forza schreef: 05 mei 2021, 16:19 Hoewel ik tot nu toe voor mezelf veel kan goedpraten qua maatregelen gaat deze mij ook wat te ver. De enige manier om dat nog goed te praten is om elke uitgegeven cent openbaar te maken. Daar kan iedereen zijn eigen conclusie dan aanhangen. Dat geld mag niet verdwijnen.
Dan heb ik slecht nieuws voor je, dat geld is al weg.

Forza

Bericht door Forza » 05 mei 2021, 16:26

daNpy schreef: 05 mei 2021, 16:17
Forza schreef: 05 mei 2021, 16:12 Er is natuurlijke resistentie, het DNA dat daarvoor verantwoordelijk is weten we ook gewoon. Maar als mensen al problemen hebben met een stempel in hun paspoort, of vinkje in een app, hoe moet dat dan gaan als het DNA van iedereen geanalyseerd en opgeslagen gaat worden. Dat is geen zelftestje helaas.
Daar heb je een goed punt idd :thumbup:

Overigens wil ik daarom ook op een overheid kúnnen vertrouwen, als het opgeslagen moet worden/ blijven.
Het probleem met het vinkje/ stempel is juist omdat je informatie moet delen met derden die daar eigenlijk geen zak mee te maken.
Die derden willen hun zaak beschermen en openhouden (of ze er nou mee eens zijn of niet) en ik ben het er volledig mee eens dat dat momenteel alleen kan als je de risico's van een besmettingshaard zoveel mogelijk reduceert. Die is het kleinst door alleen gevaccineerden toe te laten. Wat mij betreft kan je wel weer van dat paspoort af als (wereldwijd) iedereen die een prik wil er ook een heeft gehad. Mensen die ervoor kiezen geen prik te halen roepen het vervolgens over zichzelf af. De meeste zullen dat wel overleven. En die dat niet doen, eigen bult dikke schuld.

Luco

Bericht door Luco » 05 mei 2021, 16:31

Over asociaal gesproken :bag:

Plaats reactie