Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
Als je volgende week gebruik wil maken van de horeca, moet je dan gevaccineerd zijn met TerrastraZeneca?
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Pff... wat een fijne reacties.

De geschiedenis laat zien dat dit meerdere keren is gebeurd. Degenen die tegen de stroom in liepen hadden het altijd best moeilijk en dat klopt ook zeker wel als ik de reacties hier zie; wat een welkom zeg….

Deed me denken aan een oud college van Prof. Dr. Cees Hamelink voormalig adviseur van Kofi Annan voor de VN. De overheid en media die ik nu wantrouw is dezelfde die nog niet zo lang geleden de wereld ophitste en daar komt het weer; ‘angstig’ maakte. Met propaganda en angst werden we verleid werden tot gruwelijk oorlogen, ‘Saddam has weapons of mass destruction, soldiers threw babies on the floor’ het waren allemaal leugens verzonnen door slimme communicatieburo’s. Bedrijven als ExxonMobil, Chevron, BP, Shell, Halliburton en Lockheed Martin extreem hebben hier veel aan verdiend. Zo gaat dat altijd; maak mensen bang; samen vechten tegen terroristen; privacy werd ingeperkt (Patriot act) en nu vechten we samen tegen het virus en zien we wereldwijd exact dezelfde propaganda met gekochte media en vrijheden zelfs grondrechten die eraan gaan.
Naar aanleiding van dit college; Hamelink; ‘sommige mensen kunnen dit college niet zien omdat het niet overeenkomt met het wereldbeeld wat ze hebben gekregen na al die jaren media te volgen; het strookt niet met hun gewenste blik op de wereld’
Ik zal hem maar inkoppen alvast; deze man is natuurlijk ook een Wappie
- MarkS
Nou was ik niet degene die op jouw post reageerde ... maar heb hem nog even terug gelezen ... zou het ook heel misschien iets te maken kunnen hebben gehad met je (herhaalde) verwijzingen naar de tweede wereldoorlog? c'est le ton qui fait la musique
-
geeft niks! no hard feelings!!
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Flink wat pagina's geleden werd al aangegeven dat het betalen van influencers deel van het overheidsbeleid is om een doel te bereiken.
Ik kan me ook voorstellen dat we stiekem dichter bij R8 dan bij R11 zitten bij de jeugd.
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... bereidheid
Ik neem dus chocoladeletters over het wel en wee van een influencer ook met een korreltje zout, en vermoed dat het tempo van dit soort nieuws nog flink opgevoerd gaat worden.
Ik kan me ook voorstellen dat we stiekem dichter bij R8 dan bij R11 zitten bij de jeugd.
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... bereidheid
Ik neem dus chocoladeletters over het wel en wee van een influencer ook met een korreltje zout, en vermoed dat het tempo van dit soort nieuws nog flink opgevoerd gaat worden.
-
@coolfan
Denk je niet dat het inperken van privacy en vrijheden, door overheden, ook een positieve kant kan hebben en noodzakelijk kan zijn?
Zo kon ik vóór 11 september 2001 heerlijk onbezorgd en onbesnuffelt met een flesje drinken het vliegtuig instappen. Sindsdien zijn onze rechten en vrijheden behoorlijk geschonden. Iedereen moet door een scanner, als je maar een druppel teveel vloeistof bij je hebt moet het het inleveren.....belachelijk.....toch?
Denk je niet dat het inperken van privacy en vrijheden, door overheden, ook een positieve kant kan hebben en noodzakelijk kan zijn?
Zo kon ik vóór 11 september 2001 heerlijk onbezorgd en onbesnuffelt met een flesje drinken het vliegtuig instappen. Sindsdien zijn onze rechten en vrijheden behoorlijk geschonden. Iedereen moet door een scanner, als je maar een druppel teveel vloeistof bij je hebt moet het het inleveren.....belachelijk.....toch?
-
Ik moet zeggen dat coolfan het goed oppakt. Zonder nieuwe aanwas is een forum niet levensvatbaar.
In related news. Ik ben inmiddels van de klachten af. Het heeft een week of zeven geduurd maar gelukkig geen permanente schade zoals een flink aantal collega’s.
Vooral weer naar de toekomst kijken nu.
In related news. Ik ben inmiddels van de klachten af. Het heeft een week of zeven geduurd maar gelukkig geen permanente schade zoals een flink aantal collega’s.
-
Nou, in dit geval denk ik meer ''Il n’y a pas la lumière à tous les étages''

- MarkS
Mooi nieuws om de zondag zo mee te beginnen.Shakes schreef: 02 mei 2021, 07:30 Ik moet zeggen dat coolfan het goed oppakt. Zonder nieuwe aanwas is een forum niet levensvatbaar.
- Peric
Over propaganda gesproken....
- WJ
Cartoon uit 1930 

-
OnlineLuco
Leuk plaatje, maar wie liegt nu het hardst?
De msn media of de alternatieve?
De msn media of de alternatieve?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit. Dat soort vergelijkingen vind ik gewoon ongepast.MarkS schreef: 01 mei 2021, 22:48 Nou was ik niet degene die op jouw post reageerde ... maar heb hem nog even terug gelezen ... zou het ook heel misschien iets te maken kunnen hebben gehad met je (herhaalde) verwijzingen naar de tweede wereldoorlog? c'est le ton qui fait la musique
Verder niks aan toe te voegen.
-
''De gekochte media''. Alsof de media s'avonds en ergens in het geheim meetings hebben met het elite clubje dat dan weer allesbepalend is, en aan de touwtjes trekt. En dat dan ook in deze tijd niet uitlekt. Yeah..right. Maar ondertussen zien we enorm veel fake news items die de media juist in een kwaad daglicht wilt stellen.coolfan schreef: 01 mei 2021, 22:44 en zien we wereldwijd exact dezelfde propaganda met gekochte media en vrijheden zelfs grondrechten die eraan gaan.
Dus zoals je zelf al aangeeft....
Dat soort vegelijkingen zag ik hier eerder bij Fasteddie ook al voorbij komen, alleen die schijnt weer foetsie te zijn.

- Peter Tunissen
Op nu.nl werden op een gegeven moment reacties waarin de klimaatverandering ontkend of genuanceerd werd, simpelweg verwijderd.
En je moet wel heel erg wereldvreemd zijn om te denken dat de NOS geen gekleurd nieuws brengt.
Net zoals alle conspiracy nieuws pagina's dat doen.
Dit is echt niet mijn topic, maar de redenering partij A doet X, dus partij B doet dat niet is helaas een grote drogreden. Van beide kanten.
Objectief nieuws bestaat simpelweg niet, door het kiezen van bepaalde bewoordingen zit er altijd een subjectief element aan een tekst of aan een presentatie.
Verder denk ik persoonlijk dat de toekomst in schaamte zal terug kijken op de huidige maatregelen en het gemak waarmee met bloed, zweet en tranen verkregen burgerrechten te grabbel worden gegooid voor een doemscenario wat nog nooit bewaarheid is en ook nooit bewaarheid zal worden.
Maar het gemakt waarmee mensen afstand doen van hun burgerrechten, geeft ook aan dat het eigenlijk paarlen voor de zwijnen is. Want iedereen heeft het toch zo goed met ons voor, dus die rechten zijn eigenlijk alleen maar onhandig om het virus in bedwang te houden...
En je moet wel heel erg wereldvreemd zijn om te denken dat de NOS geen gekleurd nieuws brengt.
Net zoals alle conspiracy nieuws pagina's dat doen.
Dit is echt niet mijn topic, maar de redenering partij A doet X, dus partij B doet dat niet is helaas een grote drogreden. Van beide kanten.
Objectief nieuws bestaat simpelweg niet, door het kiezen van bepaalde bewoordingen zit er altijd een subjectief element aan een tekst of aan een presentatie.
Verder denk ik persoonlijk dat de toekomst in schaamte zal terug kijken op de huidige maatregelen en het gemak waarmee met bloed, zweet en tranen verkregen burgerrechten te grabbel worden gegooid voor een doemscenario wat nog nooit bewaarheid is en ook nooit bewaarheid zal worden.
Maar het gemakt waarmee mensen afstand doen van hun burgerrechten, geeft ook aan dat het eigenlijk paarlen voor de zwijnen is. Want iedereen heeft het toch zo goed met ons voor, dus die rechten zijn eigenlijk alleen maar onhandig om het virus in bedwang te houden...

-
OnlineLuco
Nog een Wappie

-
Maar de mensen hebben toch geen keuze? Na 9/10 uur naar buiten tijdens de avondklok zonder geldige reden was het riskeren van een boete.Peter Tunissen schreef: 02 mei 2021, 20:19 Maar het gemakt waarmee mensen afstand doen van hun burgerrechten, geeft ook aan dat het eigenlijk paarlen voor de zwijnen is.
Ik zie dat gezever over afstand doen burgerrechten net zoals het dragen van een autogordel. Dat is toch ook voor je eigen veiligheid? Waarom zou je die om moeten hebben dan, die beperkt je virijheid toch ook.

Uit je post snap ik niet zo goed wat jij dan als werkbaar alternatief had gezien. Het enige wat het kabinet doet is handelen op adviezen van het RIVM/OMT. Die zullen er toch wel meer van weten dan heel DF bij elkaar.

Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 02 mei 2021, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Jij onderschat overduidelijk de kennis die hier ronddwaalt en hun bronnen….

-
Dat moet haast wel. Je zult wel gelijk hebben. 

- Enrico
RIVM heeft geen verstand van bedden.
-
Het instellen van een avondklok na 22.00 zou de mens zijn wenkbrouwen moeten doen fronsen maar helaas. Deze avondklokken zijn tijdens het Neurenburproces ook verboden. Ook semi gedwongen vaccinaties. Het gaat in tegen de rechten van de mens.535d schreef: 02 mei 2021, 21:09Maar de mensen hebben toch geen keuze? Na 9/10 uur naar buiten tijdens de avondklok zonder geldige reden was het riskeren van een boete.Peter Tunissen schreef: 02 mei 2021, 20:19 Maar het gemakt waarmee mensen afstand doen van hun burgerrechten, geeft ook aan dat het eigenlijk paarlen voor de zwijnen is.
Ik zie dat gezever over afstand doen burgerrechten net zoals het dragen van een autogordel. Dat is toch ook voor je eigen veiligheid? Waarom zou je die om moeten hebben dan, die beperkt je virijheid toch ook.![]()
Uit je post snap ik niet zo goed wat jij dan als werkbaar alternatief had gezien. Het enige wat het kabinet doet is handelen op adviezen van het RIVM/OMT. Die zullen er toch wel meer van weten dan heel DF bij elkaar.![]()
Ben toen ik mn M135i kocht in de omgeving Neurenberg daar geweest en was zeer interessant. Helaas mag je nu de grens niet over.....Was de gelukkige om bij een prive tour te mogen aansluiten; historicus; "Hermann Goering zei; met angst kan ik alles doen met de mens" "De kans dat dit nog een keer gaat gebeuren in de geschiedenis acht ik nu groter; de mens is door de media makkelijker te bespelen en is niet meer gewend voor zijn vrijheden te vechten en herkent het vaak niet" Is niet leuk maar klikt wel heel herkenbaar helaas.....
-
En de volgende, mijns inziens belachelijke vergelijking met WW2 dient zich aan. Van het FvD welteverstaan.
-
Heb jij de agenda 2030 van de VN al gelezen? Ook de site van het WEF al eens bekeken?
- daNpy
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... n-covid-19
De testmaatschappij wordt wettelijk vast gelegd.
Nogmaals, per juli is iedereen gevaccineerd want deze maand gaan we 1 miljoen prikken per week zetten.
De testmaatschappij wordt wettelijk vast gelegd.
Nogmaals, per juli is iedereen gevaccineerd want deze maand gaan we 1 miljoen prikken per week zetten.
-
Nee, dat is """tijdelijk""".