E61 525i + A3 1.8T JYR + VW Golf V GTI
- RS-Ron
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Netjes Martin !
Gr Ron
Gr Ron
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Goed bezig! Ik moest even bijlezen, maar mooi werk weer en alles lekker fris, Martin.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Thanks Joost.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Achter zitten de dempers er ook onder. Nu ff uitlijnen en dan is het voorlopig ff klaar. Nu sparen voor de verbouwing thuis.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
En als de ene klaar is....dan beginnen we lekker aan de andere
Schokbrekers van de E46 vorig jaar al gedaan met de stabi stangetjes.
Zit nu nog een bonkje in door speling op de binnenste kogels. En spoorstangen zijn ook versleten.
Schokbrekers van de E46 vorig jaar al gedaan met de stabi stangetjes.
Zit nu nog een bonkje in door speling op de binnenste kogels. En spoorstangen zijn ook versleten.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Inmiddels op de zaak in het bezit van een uitlijnapparaat. De E61 is uitgelijnd en dus voorlopig klaar. Alleen even APK en een beurtje binnenkort. Hebben hem al weer bijna een jaar
Owja...xHP ga ik binnenkort doen. Zit een zaak nog geen 5 minuten bij m’n werk vandaan en die kerel komt ook op locatie als je wilt. Ga ik ff regelen.
De 330i is even uit de running. Het hele draagarmencircus zit zo vast dat ik besloten heb om het complete subframe te gaan demonteren. Bijkomend voordeel is dat ik dan gelijk de carterpakking mee kan vervangen en naar de oliepomp kan kijken.
Dus heb ik momenteel ander vervoer in de vorm van een VW Up! met 60 hele pk’s Ding rijdt prima. Het is net een kart. Remmen voor een rotonde is vaak niet nodig.
Zit lekker een schuifdak in en Fender-audio. Twijfel af en toe of ik hem zal houden en de 330i in de verkoop doe.
Owja...xHP ga ik binnenkort doen. Zit een zaak nog geen 5 minuten bij m’n werk vandaan en die kerel komt ook op locatie als je wilt. Ga ik ff regelen.
De 330i is even uit de running. Het hele draagarmencircus zit zo vast dat ik besloten heb om het complete subframe te gaan demonteren. Bijkomend voordeel is dat ik dan gelijk de carterpakking mee kan vervangen en naar de oliepomp kan kijken.
Dus heb ik momenteel ander vervoer in de vorm van een VW Up! met 60 hele pk’s Ding rijdt prima. Het is net een kart. Remmen voor een rotonde is vaak niet nodig.
Zit lekker een schuifdak in en Fender-audio. Twijfel af en toe of ik hem zal houden en de 330i in de verkoop doe.
Laatst gewijzigd door Martin van der Zwaard op 04 mei 2021, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Meer dan 60pk heb je niet nodig toch? Straks wordt al het vermogen toch afgeknepen met die 2022 wetgeving.
- Arthur
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Zo’n Up! met die specs hebben wij ook als 2e auto. Ben te laks om ff langs Jos (van het forum hier) langs te gaan voor een tune van JD. Kost 350,- en je gaat van 60pk/95nm naar 85pk/105nm. Schijnt dat standaarde gasklep maar half open gaat ‘ofzo’, heb er geen verstand van Maar hij gaat er vast iets beter/vlotter van rijden en 350,- is te overzien.
Met wat jij nog meer hebt staan is zo’n Up! best leuk als 2e auto. Voor alle korte ritjes pak ik dat ding en soms voor 2-3x woon-werk ook. Fijn autootje. Mss is een Up! GTI nog eens een keer leuk
Met wat jij nog meer hebt staan is zo’n Up! best leuk als 2e auto. Voor alle korte ritjes pak ik dat ding en soms voor 2-3x woon-werk ook. Fijn autootje. Mss is een Up! GTI nog eens een keer leuk
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR
Als ik met de Up! blijf rijden dan laat ik ff de software van een 75pk erop zetten. Heb al geïnformeerd en dat schijnt te kunnen. Heb een kennis die alleen maar VAG doet en die kan dat wel ff doen voor me.
Een Up! GTI lijkt mij ook wel wat. Of een 1.0TSI en die laten chippen. Ben je er ook.
De E61 gaat morgen naar REV tuning voor een xHP flash stage II. Ben benieuwd wat dat gaat doen met het gedrag van de versnellingsbak.
Een Up! GTI lijkt mij ook wel wat. Of een 1.0TSI en die laten chippen. Ben je er ook.
De E61 gaat morgen naar REV tuning voor een xHP flash stage II. Ben benieuwd wat dat gaat doen met het gedrag van de versnellingsbak.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Veel betere respons op het gas qua terugschakelen en het veranderen van versnelling gaat sowieso veel beter.
Zeker een aanrader en ben er erg blij mij tot nu toe
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26880
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Top! Vreemd genoeg bestaat het niet voor de e89 terwijl dezelfde automaat eronder hangt…
En gezien topic titel de 330i daadwerkelijk gewisseld voor de up!?
En gezien topic titel de 330i daadwerkelijk gewisseld voor de up!?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Dat is idd vreemd. Zal toch wel iets anders zijn dan.
Up! is voorlopig de daily en wellicht gaat de 330i definitief weg.
Up! is voorlopig de daily en wellicht gaat de 330i definitief weg.
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
told ya! mooi man gaat echt een paar jaar leeftijd van de auto af he...Martin van der Zwaard schreef: ↑30 apr 2021, 20:53 C70FE6A2-B732-47F8-8B26-BCFA72C735F4.jpeg
Vandaag de xHP stage II laten installeren op de 5-serie. Heb maar een paar kilometer gereden maar wat een verschil
Veel betere respons op het gas qua terugschakelen en het veranderen van versnelling gaat sowieso veel beter.
Zeker een aanrader en ben er erg blij mij tot nu toe
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Vandaag ruim 200km gereden en moet zeggen dat ik er nu al erg over te spreken ben. Schijnt na verloop van tijd nog beter te worden. Ben benieuwd.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Zeker weten? Weet bijv dat de E8x 125i en 130i automaat geen ZF bak is en dus ook niet met xhp geflashed kan worden. Kan dus goed zo zijn dat de Z4 die bak ook heeft. Had je toch een 35i met DCT moeten nemen.Martijn_bmw schreef: ↑30 apr 2021, 20:57 Top! Vreemd genoeg bestaat het niet voor de e89 terwijl dezelfde automaat eronder hangt…
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26880
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E8 ... _ga6hp19z/matthyssie schreef: ↑04 mei 2021, 13:48Zeker weten? Weet bijv dat de E8x 125i en 130i automaat geen ZF bak is en dus ook niet met xhp geflashed kan worden. Kan dus goed zo zijn dat de Z4 die bak ook heeft. Had je toch een 35i met DCT moeten nemen.Martijn_bmw schreef: ↑30 apr 2021, 20:57 Top! Vreemd genoeg bestaat het niet voor de e89 terwijl dezelfde automaat eronder hangt…
Jep ZF GA6HP, heb toen navraag gedaan bij XHP volgens ETK zelfde onderdeelnummers zelfs als voor E90 series waar XHP de software wel voor heeft maar dus niet voor de E89.
En tja DCT bak prachtig maar N54 gezeik geen zin in
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Ik ben er blij mee. Auto rijdt er echt veel beter door.
Vandaag een nieuwe voorruit in de E61 gegaan.
Zat al een pit in en van de week scheurde die door.
Dus meteen nieuwe geregeld en die is er vandaag op de zaak ingezet.
Volgende week ff APK erop en een beurt. Kan ie er weer een jaar tegen.
Vandaag een nieuwe voorruit in de E61 gegaan.
Zat al een pit in en van de week scheurde die door.
Dus meteen nieuwe geregeld en die is er vandaag op de zaak ingezet.
Volgende week ff APK erop en een beurt. Kan ie er weer een jaar tegen.
- Andry
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
^
Schakelt de bak met deze software in D ook vroeg op zodat de toeren onder de 2000 tpm blijft ?
Schakelt de bak met deze software in D ook vroeg op zodat de toeren onder de 2000 tpm blijft ?
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Hmmm misschien toch ook maar eens op de 5 doorvoeren die flash...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
@Andry; ik heb er eigenlijk niet zo op gelet maar volgens mij doet ie dat nog steeds maar reageert de bak veel sneller en directer op het gas. Waar je normaal bijna plankgas moest geven om hem terug te laten schakelen doet ie dat nu veel vlotter.
In mijn geval blijft het "maar" een 525i en dat is in de basis al geen hele vlotte rakker. Maar door deze software wordt de auto wel wat levendiger.
In mijn geval blijft het "maar" een 525i en dat is in de basis al geen hele vlotte rakker. Maar door deze software wordt de auto wel wat levendiger.
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Voor wie nog twijfelt: xHP is echt top, ik had het op de E91 335d en voor de F31 330d (hoewel die ZF8HP standaard wel al erg goed is) ben ik ook weer van plan de bak ermee te flashen.
Qua schakelgedrag bij de 6HP met xHP (in mijn geval stage 3) zou ik het eigenlijk omschrijven dat je er in 'D' niet eens heel veel van merkt. Torque converter zou wat eerder moeten locken maar het schakelen gaat nog steeds erg soepel. Grootste verschil viel me eigenlijk na een week ofzo pas op, toen ik me realiseerde dat ik me niet meer geirriteerd had aan de soms nogal onlogische schakelacties van de originele software.
In Sport en Manual is het verschil dag en nacht, Sport wordt zo goed dat de noodzaak voor handmatig schakelen er eigenlijk niet meer is. Schakelt ook netjes terug bij aanremmen voor bochten, houdt de versnelling in de bocht ook goed vast (niet dat ie opeens een versnelling op of terug gaat) en de schakelsnelheden verbeteren enorm. Ook gebruikt ie wel gewoon de 6 in plaats van in 5 te blijven hangen tot het niet meer kan (is ook weer uit te zetten trouwens). In Manual komt er dan ook nog bij dat de bak schakelt als je daar de opdracht toe geeft, of iig niet ernorm lang daarna. Origineel zit er gevoelsmatig best veel tijd tussen dat je aan de pook trekt en de bak daadwerkelijk gaat schakelen.
Ik kan het alleen maar aanraden
Qua schakelgedrag bij de 6HP met xHP (in mijn geval stage 3) zou ik het eigenlijk omschrijven dat je er in 'D' niet eens heel veel van merkt. Torque converter zou wat eerder moeten locken maar het schakelen gaat nog steeds erg soepel. Grootste verschil viel me eigenlijk na een week ofzo pas op, toen ik me realiseerde dat ik me niet meer geirriteerd had aan de soms nogal onlogische schakelacties van de originele software.
In Sport en Manual is het verschil dag en nacht, Sport wordt zo goed dat de noodzaak voor handmatig schakelen er eigenlijk niet meer is. Schakelt ook netjes terug bij aanremmen voor bochten, houdt de versnelling in de bocht ook goed vast (niet dat ie opeens een versnelling op of terug gaat) en de schakelsnelheden verbeteren enorm. Ook gebruikt ie wel gewoon de 6 in plaats van in 5 te blijven hangen tot het niet meer kan (is ook weer uit te zetten trouwens). In Manual komt er dan ook nog bij dat de bak schakelt als je daar de opdracht toe geeft, of iig niet ernorm lang daarna. Origineel zit er gevoelsmatig best veel tijd tussen dat je aan de pook trekt en de bak daadwerkelijk gaat schakelen.
Ik kan het alleen maar aanraden
- Fabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
geen extra slijtage aan Torque Converter door het meer locken en krachten die daarop komen te staan wellicht?
Ik lees verder ook alleen maar positieve verhalen inderdaad, maar helaas niet voor de Z4 beschikbaar zoals Martijn als schreef.
Ik lees verder ook alleen maar positieve verhalen inderdaad, maar helaas niet voor de Z4 beschikbaar zoals Martijn als schreef.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Dat durf ik niet te zeggen Fabian. Al maak ik me daar met meer een 2.5 geen zorgen heb. Wellicht als je een gechipte auto hebt met een hoog koppel.
Ik gebruik manueel en sport eigenlijk nooit. Altijd gewoon in z'n "D".
Misschien met de caravan achter de auto. Dat gaan we over twee weken meemaken.
Het ging mij er om dat ie wat levendiger werd en niet altijd maar in de hoogste versnelling blijft hanger waardoor de motor smoort en alle gang eruit is.
Ik gebruik manueel en sport eigenlijk nooit. Altijd gewoon in z'n "D".
Misschien met de caravan achter de auto. Dat gaan we over twee weken meemaken.
Het ging mij er om dat ie wat levendiger werd en niet altijd maar in de hoogste versnelling blijft hanger waardoor de motor smoort en alle gang eruit is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Dit vind ik juist een van de fijne punten dat ie niet zomaar terugschakelt maar juist op kracht probeert om eruit te klimmen, tenzij je hem echt intrapt dan moet ie wel.Martin van der Zwaard schreef: ↑05 mei 2021, 21:43 Waar je normaal bijna plankgas moest geven om hem terug te laten schakelen doet ie dat nu veel vlotter.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: VW Up! + E61 525i + E30 316 + A3 1.8T JYR -> xHP flash...
Wat is daar fijn aan?? In z'n 4 of 5 een rotonde over om vervolgens totaal niet meer vooruit te komen omdat er te weinig koppel aanwezig is. Het is nog slecht voor je motor ook. Nu gaat ie gewoon naar 3 en kan je normaal accelereren de rotonde af of de bocht om.Knot schreef: ↑06 mei 2021, 11:57Dit vind ik juist een van de fijne punten dat ie niet zomaar terugschakelt maar juist op kracht probeert om eruit te klimmen, tenzij je hem echt intrapt dan moet ie wel.Martin van der Zwaard schreef: ↑05 mei 2021, 21:43 Waar je normaal bijna plankgas moest geven om hem terug te laten schakelen doet ie dat nu veel vlotter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, EvdP, Milka, Vanreijmersdal en 5 gasten