Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
alt

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 29 apr 2021, 08:43

Dat de Nederlanders het opstandigste volk van de Europa zou zijn, is een kul verhaal.
Het waren de rijke protestante burgers uit de Zuidelijke Nederlandse steden die na 1567 naar de Noordelijke Nederlanden vluchten.
De bevolking in de Noordelijke Nederlanden waren boeren & vissers, die samen dijken moesten bouwen om te overleven.
Dat waren geen opstandige mensen, dat waren de allochtonen - gevluchte Belgen - uit de tijd.
Zelfs in deze tijd kiest 1.9 mil mensen, van de 12 mil stemgerechtenden, alleen al voor Rutte, de pravda van de VVD.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 08:50

alt schreef: 29 apr 2021, 08:43 Dat de Nederlanders het opstandigste volk van de Europa zou zijn, is een kul verhaal.
Het waren de rijke protestante burgers uit de Zuidelijke Nederlandse steden die na 1567 naar de Noordelijke Nederlanden vluchten.
De bevolking in de Noordelijke Nederlanden waren boeren & vissers, die samen dijken moesten bouwen om te overleven.
Dat waren geen opstandige mensen, dat waren de allochtonen - gevluchte Belgen - uit de tijd.
Zelfs in deze tijd kiest 1.9 mil mensen, van de 12 mil stemgerechtenden, alleen al voor Rutte, de pravda van de VVD.
Exact.
En dikgedrukt +1000. Alsof 'de rest van de wereld' thuis zit en niet demonsteert. Laat me niet lachen. Overal op de wereld is corona wrijving tussen burgers onderling en burgers vs beleid. Komop.
Maar dat wil MSM niet of amper laten zien....

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 08:51

Tom schreef: 29 apr 2021, 08:34 En gister werd toegegeven dat de avondklok geen effect had op de IC's.
Sterker ik denk dat de Avondklok een 'negatief' effect heeft gehad. 'Jeugd' zoekt vertier en samenzijn, dus allemaal 'opgehokt' lekker feesten van 21:00(22:00)-04:30. Voila.

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 08:52

Shakes schreef: 29 apr 2021, 08:39
De logica van de maatregelen
We zijn meer dan een jaar verder en er is nog steeds geen logica.

Wat heeft bijvoorbeeld de avondklok gebracht? Eerst moest hij ingaan om 20:00, toen 21:00 en 22:00 had geen zin maar werd toch wekenlang gebruikt .

Vorig jaar veel open zonder 5 miljoen vaccinaties en nu alles tot gister dicht met 5 miljoen prikken.

Astra zeneca wel/niet/wel/niet/misschien.

925 miljoen naar een clubje dat “nogal” vaag is. Dat is niet logisch maar wel heel duidelijk.

Een app die niet werkt. Datalek bij de uitgeklede GGD. Kan nog wel even doorgaan maar het is een clusterfuck van jewelste.
Eensch.....

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 29 apr 2021, 09:03

Achteraf klagen is ook wel makkelijk. Ben het wel met Shakes eens dat er nu wat logica in mag komen. Maar had men kunnen voorzien dat Corona zich zo zou gaan verspreiden? Dat betwijfel ik. Begin vorig jaar nieuwsartikel ''het is onwaarschijnlijk dat Corona naar Nederland zou komen''. DAT werd toen door de WHO zo ingeschat. En zie hoe we ruim een jaar verder zitten. En neem je als overheid de maatregelen NIET en het loopt (nog veel ernstiger) uit de hand, dan is het OOK niet goed. Wat MarkS al zegt - ik ben het zelf ook niet met alle maatregelen eens - sterker nog bepaalde handelingen vind ik zelfs ridicuul. Zoals dat ''test'' feest met 10000 man. dat uiteindelijk is afgeblazen. Maar je kunt dit niet als een straf van de overheid zien, wat sommige wel doen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 29 apr 2021, 09:18

Mijn 87 jarige vader vind het schandalig wat deze regering allemaal doet, liegen en bedriegen alles voor de macht. Hij heeft na WO2 dit land mee helpen opbouwen en als hij ziet wat er nu allemaal gebeurt.......hij heeft er geen worden voor.

JP

Bericht door JP » 29 apr 2021, 09:19

Achteraf is het mooi wonen

Begrijp die Mommers niet, wat is die mediageil. Ja supertof dat hij zo "eerlijk" is dat hij nu opeens gaat verklaren dat de avondklok geen effect heeft gehad. Zo'n mensen moet je hebben voor advies, die je achteraf een mes in je rug steken waar ze eerst adviseren het mes te slijpen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 29 apr 2021, 09:25

Dat is dus iets wat ik ook niet snap. Hoe kun je met droge ogen stellen dat de avondklok geen effect heeft gehad. Minder samenscholing, is minder besmettingen. Dat is net zoiets als "Jantje moet om 9 uur naar bed maar ja, als hij 2 uur lang een boek onder de dekens leest kun je hem net zo goed om 11 uur naar bed sturen". Dus het ligt weer eens aan de ongehoorzaamheid van de (met name jonge) mensen zelf dat die avondklok zo lang heeft geduurd, met hun illegale feestjes e.d. Overigens iets wat dhr. Gommers 4 dagen geleden al aangaf. Als er geen avondklok was geweest, dan was er nog veel meer samenscholing geweest.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 29 apr 2021, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 29 apr 2021, 09:30

Maar je kunt dit niet als een straf van de overheid zien, wat sommige wel doen.
Eens. Deze overheid is de straf.

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 09:45

535d schreef: 29 apr 2021, 09:25 Dat is dus iets wat ik ook niet snap. Hoe kun je met droge ogen stellen dat de avondklok geen effect heeft gehad. Minder samenscholing, is minder besmettingen. Dat is net zoiets als "Jantje moet om 9 uur naar bed maar ja, als hij 2 uur lang een boek onder de dekens leest kun je hem net zo goed om 11 uur naar bed sturen". Dus het ligt weer eens aan de ongehoorzaamheid van de (met name jonge) mensen zelf dat die avondklok zo lang heeft geduurd, met hun illegale feestjes e.d. Overigens iets wat dhr. Gommers 4 dagen geleden al aangaf. Als er geen avondklok was geweest, dan was er nog veel meer samenscholing geweest.
En dát weet je dus niet. Want dat is die aanname.

Er werd door die Avondklok naar stiekeme alternatieven door 'jeugd' gezocht. Met alle gevolgen van dien. En dat is wél een feit.:)

Het is hetzelfde met tot 18:00 uur terrassen open. Wat een onzin. Tot 21:00 kan ook. Meer spreiding. Meer 'lol' voor een deel van de bevolking die eruit wil. Zoals bijvoorbeeld ikzelf, de grote egoist:)

LOL @Shakes. Een land van schapen krijgt een regering van wolven ofzo.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 29 apr 2021, 10:09

Robin schreef: 29 apr 2021, 09:45 Er werd door die Avondklok naar stiekeme alternatieven door 'jeugd' gezocht. Met alle gevolgen van dien. En dat is wél een feit.:)
De avondklok heeft niet alleen betrekking op jongeren.

Maar als er geen avondklok zou zijn geweest, dan waren deze jongeren dus niet samengekomen....Hmmm ik denk dat dat een utopie is. Je stelt zelf dat de avondklok een negatieve impact heeft gehad. Maar, is dat dan ook niet een aanname van je?

Anyway, moet weer verder in de zaak hier. Druk! :)

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 10:17

535d schreef: 29 apr 2021, 10:09
Robin schreef: 29 apr 2021, 09:45 Er werd door die Avondklok naar stiekeme alternatieven door 'jeugd' gezocht. Met alle gevolgen van dien. En dat is wél een feit.:)
De avondklok heeft niet alleen betrekking op jongeren.

Maar als er geen avondklok zou zijn geweest, dan waren deze jongeren dus niet samengekomen....Hmmm ik denk dat dat een utopie is. Je stelt zelf dat de avondklok een negatieve impact heeft gehad. Maar, is dat dan ook niet een aanname van je?

Anyway, moet weer verder in de zaak hier. Druk! :)
Als Kuipers 't ook niet weet, maar goed dat kan ook inderdaad. Maar vingerwijzen naar de burger moeten we voorzichtig mee zijn. Beleid leidt tot.....

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2021, 10:26

MarkS schreef: 28 apr 2021, 22:14
En daar zit imho een nogal cruciaal verschil tussen hoe de “wappies” in de wedstrijd zitten. Die zien, ook vanuit een groter ander geheel, een samenzwering of voorop gezet plan om ... (vul maar in) ... de bevolking te onderdrukken, een andere / nieuwe wereldorde, ... Die samenzweringstheorieën / complotten volg / deel ik niet. Leuk om nu overal te lezen “we hadden al die tijd toch gelijk”. Maar hoezo had je gelijk denk ik dan.
Het is wel duidelijk dat er in de samenleving ook een tweesplitsing heeft plaatsgevonden: voor- en tegenstanders, mede gecreëerd door de media. Mensen die volledig meegingen met alle maatregelen en die tot het bot verdedigen. Het lijkt soms ook een vorm van superioriteit, wij zijn 'slim' want wij begrijpen het virus en elke maatregel die de overheid ons oplegt. En zij 'dom', want dat zijn wappies, daar wil je niet mee geassocieerd worden. Hetzelfde zie je in de klimaatdiscussie, plak het label 'slim' en 'dom' erop je wint weer wat zieltjes. Waarbij de media die laatste groep ook handig uitkoos, de gematigde demonstrant (al komt daar altijd volk op af dat tijd teveel heeft) geeft geen leuke beelden... dus zet je de complotgek voor de camera die over Bill Gates en 5G praat. Zonder dat zo te framen was die groep denk ik veel groter geweest en was de discussie een stuk constructiever.

De realiteit is ook twee dingen:
- De discussie winnen is onmogelijk: niemand weet het verloop met of zonder die maatregel. Achteraf kun je altijd zeggen dat de grafiek afvlakt vanwege de maatregel, maar je weet ook niet of de grafiek überhaupt omhoog was gegaan.
- Het OMT weet het ook niet altijd, zie m'n vorige post over de avondklok. Geen verwijt overigens, want het is logisch dat je test en meet en er dus soms naast zit (hulde dat Kuipers dat eerlijk toegeeft!).

Voor mij ligt de waarheid in het midden. Maar ik vind beide groepen eng. Er zijn best wat felle voorstanders die alles lijken te slikken, ik mis daar een kritische houding. Een voorbeeld is het dragen van mondkapjes. Vorig jaar gaven experts aan dat het geen nut heeft en toch doen we het massaal? De sociale druk kwam met name vanuit de voorstanders van meer maatregelen. Met die groep loop je het risico dat de overheid onnodig macht naar zich toe trekt en je blijvende (vrijheidsbeperkende) maatregelen hebt. Zaken die je in normale tijden nooit erdoorheen krijgt, zie ook dit artikel en dit artikel. Met een kritische houding is niks mis. Iedereen die kritisch is een wappie noemen vind ik dom.
De complotdenkers of ontkenners heb ik ook niks mee. Het virus is er, je moet er iets tegen doen. Welke maatregelen geoorloofd zijn is de vraag.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 29 apr 2021, 10:53

Tom schreef: 29 apr 2021, 10:26 Het is wel duidelijk dat er in de samenleving ook een tweesplitsing heeft plaatsgevonden: voor- en tegenstanders, mede gecreëerd door de media. Mensen die volledig meegingen met alle maatregelen en die tot het bot verdedigen. Het lijkt soms ook een vorm van superioriteit, wij zijn 'slim' want wij begrijpen het virus en elke maatregel die de overheid ons oplegt. En zij 'dom', want dat zijn wappies, daar wil je niet mee geassocieerd worden.
Voor een deel eens met je betoog Tom. Mijns inziens zijn het vaak de tegenstanders van de maatregelen (en helemaal de complottheorie doemdenkers) die keer op keer denken opnieuw het wiel uit te vinden. Vaak gevoed door allerlei soorten (en al dan niet fake) nieuws. Kritisch zijn is prima, maar alles beter willen weten dan de overheid.... is dat geen vorm van superioriteitsdenken?

Forza

Bericht door Forza » 29 apr 2021, 11:05

Kritisch blijven denk is vanzelfsprekend. Maar ik zie geen alternatieven komen uit de kritische hoek, behalve "gooi alles open".

Goede voorbeelden van beide uitersten qua maatregelen zijn Brazilië en Australië/Nieuw Zeeland. In brazilië gaat zonder maatregelen het ruimen een stuk sneller als hier (terwijl het daar warmer is waardoor een virus langer buiten het lichaam overleefd). In Australië en voornamelijk Nieuw Zeeland is alles direct dichtgegooit en daar zijn de doden (bij wijze van) op 1 hand te tellen.

Wat hadden we kunnen doen? Een virus verspreidt zich via de de lucht (komt mee met vochtdeeltjes in je adem) en ademt iemand anders weer in, of komt bijvoorbeeld binnen via de ogen. Ook door aanraking (als je in je handen niest waarmee je een karretje bij de super pakt), al is deze vorm een stuk minder besmettelijk als je regelmatig je handen wast en niet door je ogen gaat wrijven ofzo. Uit onderzoek komt naar voren dat een afstand bewaren van 1,5m het besmettingsrisico flink verlaagt mits niet langer dan 15min op die 1,5m. Ook kan je het verspreiden zonder dat je zelf symptomen vertoond. Dit zijn geen meningen, gewoon keiharde feiten uit meerdere studies wereldwijd.

Het komt er dus op neer dat je contact met anderen moet vermijden, ook zonder symptomen. Door niet bij iemand "even" op de koffie te gaan. Door niet met meerdere mensen op hetzelfde kantoor te gaan zitten. Snel je boodschapjes doen en niet uitgebreid te gaan staan keuvelen met een bekende. Of in een vol park te gaan wandelen. Etc Etc. Het feit dat er nog steeds vele besmettingen zijn betekent dat er veel mensen zijn die zich niet die simpele beperkingen kunnen houden. Is toch geen rocket science?

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2021, 11:10

535d schreef: 29 apr 2021, 10:53 Voor een deel eens met je betoog Tom. Mijns inziens zijn het vaak de tegenstanders van de maatregelen (en helemaal de complottheorie doemdenkers) die keer op keer denken opnieuw het wiel uit te vinden. Vaak gevoed door allerlei soorten (en al dan niet fake) nieuws. Kritisch zijn is prima, maar alles beter willen weten dan de overheid.... is dat geen vorm van superioriteitsdenken?
Klopt, maar hoe groot is die groep daadwerkelijk? Ik zou er hier op DF misschien één of twee kunnen noemen en in het echte leven een oud collega waarbij ik "bedenkelijke" dingen zie. Verder lijken de meeste mensen (die kritiek hebben) er vrij nuchter naar te kijken. Het merendeel van de mensen snapt prima dat je iets moet doen, de vraag is hoe verregaand. Het gaat daarbij ook niet om beter weten dan de overheid maar om het kunnen uitleggen van maatregelen. Zie de post van Shakes op de vorige pagina, er schort nogal wat aan en dat zorgt er ook voor dat mensen niet blind achter de overheid aan lopen. De overheid weet het zelf ook niet, bleek wel na die uitspraak van Kuipers. Dat vind ik prima, je probeert het uit maar stel dan ook bij als het beoogde effect er niet is. Juist het krampachtig vast blijven houden aan je eigen ideeën omdat je niet wilt toegeven dat "je tegenstander" gelijk heeft (een tegenstander die door media als 'dom' geframed worden) zorgt voor nog meer verdeeldheid. Volgens mij is zoiets ook gaande richting de horeca, alsof er bepaalt is dat die als laatste open moeten terwijl iedereen in de tussentijd zag dat controle in parken veel moeizamer verliep.

MarkS

Bericht door MarkS » 29 apr 2021, 11:12

Ik weet nou niet direct of de “voorstanders” volledig mee gaan in alle maatregelen en niet kritisch zijn. Soms is het ook een wat scherper neer gezette reactie op standpunten/acties van de “andere kant”. Bijvoorbeeld ... een van de laatste wapenfeiten van viruswaarheid ... het aanklagen van (huis)artsen die vaccinaties hebben gegeven met al niet dan bewezen fatale gevolgen. Wat vinden jullie daar dan van, video van de heer Engel gezien? Over polarisering gesproken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 apr 2021, 11:16

Jongeheer Engel moet gewoon opgesloten worden vanwege opruiing, eng figuur.

Elise

Bericht door Elise » 29 apr 2021, 11:16

Zo, 2e vaccinatie is gezet :headbang:

Enrico

Bericht door Enrico » 29 apr 2021, 11:34

Robin schreef: 29 apr 2021, 08:51
Tom schreef: 29 apr 2021, 08:34 En gister werd toegegeven dat de avondklok geen effect had op de IC's.
Sterker ik denk dat de Avondklok een 'negatief' effect heeft gehad. 'Jeugd' zoekt vertier en samenzijn, dus allemaal 'opgehokt' lekker feesten van 21:00(22:00)-04:30. Voila.
Was voorspeld.... maar de super brains achter de RIVM dachten, mooi experiment?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 29 apr 2021, 11:54

^ Over superioriteitsdenken gesproken. Het is makkelijk om je denigrerend uit te laten over een overheidsorgaan.
Forza schreef: 29 apr 2021, 11:05 Het feit dat er nog steeds vele besmettingen zijn betekent dat er veel mensen zijn die zich niet die simpele beperkingen kunnen houden. Is toch geen rocket science?
Precies. Direct sociaal contact is dus niet wenselijk. Maar toch zijn er best wel veel mensen die er lak aan hebben. Ik snap dat niet, want men snijdt daarmee ook in de eigen vingers. Die mensen willen toch ook dat de samenleving zo snel als mogelijk weer terug naar het oude ''normaal'' gaat (?). Maar ja, ze stellen hun pleziertje(s) daarboven; ze zien het gevaar namelijk niet - het virus is immers onzichtbaar. Tevens worden de joengeren zelf nagenoeg niet (ernstig) ziek, alleen verspreiden doen ze het dus wel.

Shakes

Bericht door Shakes » 29 apr 2021, 12:06

Goed verhaal maar als Ferd gaat trouwen en Koopmans in China beide sex met kleren aan hebben met alles in de omgeving is dat dan nog te verkopen? Ik vind van niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 apr 2021, 12:14

Het zijn net mensen. Niemand houdt zich volledig aan de regels. NIEMAND. Ik ook niet. We hebben allemaal onze redenen of excuses waarom iets dan wel weer kan. Dat iemand uit regering zich ergens niet aan houdt is geen reden om dan alle maatregelen maar af te wijzen of te doen alsof de overheid een duister plan heeft om ons het leven zuur te maken.

daNpy

Bericht door daNpy » 29 apr 2021, 12:16

Forza schreef: 29 apr 2021, 11:05 Het feit dat er nog steeds vele besmettingen zijn betekent dat er veel mensen zijn die zich niet die simpele beperkingen kunnen houden. Is toch geen rocket science?
Is dat een feit ja? Of zijn de maatregelen gewoon onvoldoende, omdat je best wel vraagtekens bij de effectiviteit kan zetten?

Anyway, de avondklok heeft zeker wel nut gehad :lol:

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2021, 12:18

535d schreef: 29 apr 2021, 11:54
Precies. Direct sociaal contact is dus niet wenselijk. Maar toch zijn er best wel veel mensen die er lak aan hebben.
Omdat er nou niet altijd een heel direct verband is met maatregelen en effecten.
1. Cijfers stijgen
2. Meer maatregelen
3. Goto 1
Ik snap de maatregelen want je moet iets, maar ik denk dat overheid en experts het zelf op een gegeven moment ook niet goed meer wisten met als gevolg iets wat lastig uit te leggen valt, behalve "we moeten iets".
1.png
1.png (101.66 KiB) 344 keer bekeken

Plaats reactie