Max snelheid BAB weggestemd
-
Re: Max snelheid BAB weggestemd
Kan het ook niet zijn dat "verstand met de jaren komt". De drang om dat soort dingen uit te halen afneemt. Merkte dat vooral toen ik vader werd van eerste dochter.
Ik heb veel meer rust met rijden nu dan zeg een toen ik net 30 was.
- Knot
Snelle tijden doe ik wel met strava, dan moet je er nog voor rennen.
- Martijn_bmw
Die deed ik ook, alleen toen bestond Strava nog nietKnot schreef: 26 apr 2021, 18:33 Snelle tijden doe ik wel met strava, dan moet je er nog voor rennen.

- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Alles is leuk of het nu rustig cruisen, snelle bochtenweggetjes (liefst Eifel) maar ook hard autobahn knallen is. Of ik dat op mijn 60ste nog leuk vind weet ik niet, maar nu nog steeds wel.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb dat helaas nog niet echt. Tikte eergisteren nog ruim 2x de maximumsnelheid aan op de A27, met een Kawasaki ZZR 1400 op m'n bumperKadett schreef: 26 apr 2021, 18:11 Kan het ook niet zijn dat "verstand met de jaren komt". De drang om dat soort dingen uit te halen afneemt. Merkte dat vooral toen ik vader werd van eerste dochter.

- Joop
De Autobahn gebruik ik vooral om zo snel mogelijk bij die leuke bochtige bergweggetjes te komen...
...hoe sneller hoe beter.
Maar vooral even leuk om te kijken hoe of wat; speciaal er naar toe rijden doe ik allang niet meer, terwijl het voor mij ook maar 20min tot aan de grens is met een beetje goede wil. Laatst nog even een stukje BAB meegepakt omdat ik er toch een stukje over heen moest om de juiste hoek in NL weer op te pakken, maar anders zie je mij er ook niet heel snel; even shoppen in Düsseldorf of Keulen zit er sinds een jaar ook al niet echt in...
...hoe sneller hoe beter.

Maar vooral even leuk om te kijken hoe of wat; speciaal er naar toe rijden doe ik allang niet meer, terwijl het voor mij ook maar 20min tot aan de grens is met een beetje goede wil. Laatst nog even een stukje BAB meegepakt omdat ik er toch een stukje over heen moest om de juiste hoek in NL weer op te pakken, maar anders zie je mij er ook niet heel snel; even shoppen in Düsseldorf of Keulen zit er sinds een jaar ook al niet echt in...
- Martin van der Zwaard
RS-Ron schreef: 26 apr 2021, 17:01Ik voel nog een C55 aankomenMartin van der Zwaard schreef: 26 apr 2021, 15:23Eens.ErikS schreef: 26 apr 2021, 13:43 Waarom dan niet gewoon een dikke E200 ofzo. Hoeft niet hard, maar rijdt geweldig.Als je toch al vrijwel altijd rustig rijdt.........
Ik pak tegenwoordig altijd de E61 mee in het weekend.
Lekker cruisen op de snelweg in alle rust. Met de 330i zit ik alleen maar te poken en het heeft geen zin.
Zal wel oud worden maar een dikke E200 zou me ook prima passen tegenwoordig![]()
Heb zelfs de 330i stil staan momenteel. Rij nu met een Up! op en neer naar de zaak en dat bevalt me prima![]()
![]()
![]()
Gr Ron

-
OnlineRS-Ron
- jos_br
Ik weet het inmiddels wel!veejay schreef: 26 apr 2021, 19:24 Alles is leuk of het nu rustig cruisen, snelle bochtenweggetjes (liefst Eifel) maar ook hard autobahn knallen is. Of ik dat op mijn 60ste nog leuk vind weet ik niet, maar nu nog steeds wel.

Jos.
- veejay
Jij bent volgens mij nog lang geen 60 Jos..Toch? Leuk dat je de grens over bent geweest (hoop ik) 

- jos_br
BJ '60...veejay schreef: 26 apr 2021, 21:05 Jij bent volgens mij nog lang geen 60 Jos..Toch? Leuk dat je de grens over bent geweest (hoop ik)![]()
Jos.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
Hard rechtuit rijden begint wel wat meer 'been there done that' te worden, al vind ik het nog steeds wel vermakelijk om te doen. Niet zozeer vanwege topsnelheid rijden, maar meer de vrijheid om gewoon even door de versnellingen te lopen en de motor te voelen/horen werken. Maar als het morgen afgeschaft wordt kan ik er wel mee leven.
Een les heeft de Fiesta ST me wel geleerd. 200 pk is echt meer dan plenty als je nergens meer 'legaal' hard mag rijden.
Een les heeft de Fiesta ST me wel geleerd. 200 pk is echt meer dan plenty als je nergens meer 'legaal' hard mag rijden.
- veejay
Ik denk dat het karakter/mogelijkheden van de auto bepalen wat leuk is om ermee te doen.
- jos_br
Toch krijg ik er nog steeds enorme kick van wanneer bijv. de turbo van de TT "inkomt" en als een debiel begint te sleuren, vooral boven de 200km/u. Daarbij is het inmiddels een hardcore autootje geworden waarvan de wegligging voor het circuit afgesteld is, de remmen (355mm StopTech) echt goed zijn, en ook de stoelen bijzonder fijn zijn. Heb dus liever toch die 400pk dan de 200pksitechris schreef: 26 apr 2021, 21:58 Hard rechtuit rijden begint wel wat meer 'been there done that' te worden, al vind ik het nog steeds wel vermakelijk om te doen. Niet zozeer vanwege topsnelheid rijden, maar meer de vrijheid om gewoon even door de versnellingen te lopen en de motor te voelen/horen werken. Maar als het morgen afgeschaft wordt kan ik er wel mee leven.

Dit dus, de auto heeft hier alles mee te maken, leeftijd niet!veejay schreef: 26 apr 2021, 23:52
Ik denk dat het karakter/mogelijkheden van de auto bepalen wat leuk is om ermee te doen.
Jos.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
^^^^@Jos. 400pk altijd goed. De rust dat je wat over hebt en redelijk soeverein bent als 'de oorlog' begint.
Ik neem nog wel eens een klaverblad en bocht wat sneller, terwijl er 'n Seat 'dik lease ding' achter me zit. En dan mij stoer volgas weer op de snelweg inhalen terwijl ik 107 op de CC heb. Ik word oud weet ik.
Ik vind 't wel best: Twee keer m'n RWB kwijtgeraakt in 32 jaar. Aantal keer voor de rechter dus. Hou ik persoonlijk niet van.
Soms 'n sprintje na een weer naar rechter rijstrook terugkerende vrachtwagens om bumperklevende van oorlogstenue voorziene nieuwe dikke [noem een merk] met daarin haantjes en kippetjes. En dan ben ik zo'n lul om MdV het kenteken van zo'n dikke Audi S4 of Cooper huppelepup, C Klasse 'AMG' te laten onthouden. Allemaal 116-150 pk bakken.....Niet erg, maar bumperkleef mij niet als ik al '120' op m'n teller heb overdag.
Gisteren een Golf R zien staan hier in de buurt. Dikke twee pijpen in 't midden. Ik weer Autoweek kentekencheck erbij.
2012 Golf 1.4 TSI 122pk.
Hoe sneller je auto, hoe langzamer je van A naar B rijdt , geldt nu voor mij. 100-120 max teller.

Dit dus.veejay schreef: 26 apr 2021, 23:52 Ik denk dat het karakter/mogelijkheden van de auto bepalen wat leuk is om ermee te doen.
Ik neem nog wel eens een klaverblad en bocht wat sneller, terwijl er 'n Seat 'dik lease ding' achter me zit. En dan mij stoer volgas weer op de snelweg inhalen terwijl ik 107 op de CC heb. Ik word oud weet ik.

Ik vind 't wel best: Twee keer m'n RWB kwijtgeraakt in 32 jaar. Aantal keer voor de rechter dus. Hou ik persoonlijk niet van.

Soms 'n sprintje na een weer naar rechter rijstrook terugkerende vrachtwagens om bumperklevende van oorlogstenue voorziene nieuwe dikke [noem een merk] met daarin haantjes en kippetjes. En dan ben ik zo'n lul om MdV het kenteken van zo'n dikke Audi S4 of Cooper huppelepup, C Klasse 'AMG' te laten onthouden. Allemaal 116-150 pk bakken.....Niet erg, maar bumperkleef mij niet als ik al '120' op m'n teller heb overdag.
Gisteren een Golf R zien staan hier in de buurt. Dikke twee pijpen in 't midden. Ik weer Autoweek kentekencheck erbij.

2012 Golf 1.4 TSI 122pk.
Hoe sneller je auto, hoe langzamer je van A naar B rijdt , geldt nu voor mij. 100-120 max teller.
-
Topsnelheid boeit mij ook niet. Natuurlijk wil je in Duitsland altijd even de 200 aantikken, omdat het kan/mag. Met groepje autogekken ook altijd leuk, kick/plezier/gezamenlijk weer 'mogen'. En dan de Duitsers zelf met dikke wagens die links hangen en voorbij knallen, dat blijft ook mooi.
Het fijnste van Duitsland is dat je niet zenuwachtig op je teller hoeft te kijken en je niet hoeft in te houden. Wat Chris zegt die vrijheid. Onbeperkte snelheid hoort bij Duitsland.
Het fijnste van Duitsland is dat je niet zenuwachtig op je teller hoeft te kijken en je niet hoeft in te houden. Wat Chris zegt die vrijheid. Onbeperkte snelheid hoort bij Duitsland.
-
En onbeperkt spareribs eten bij Nederland.

- Martijn_bmw
-
OnlineRS-Ron
Als je tegenwoordig een echt snelle auto wilt rijden moet je meteen een serieuze bak onder je kont hebben. 300 PK is niets meer en die elektrische vuurpijlen zijn ook niet bij te benen. Heb, naast veel "sleutelplezier"
ook veel lol in die Mini. Als er ruimte is lekker een paar bochtjes pakken, ga ik dan even voor zitten. Om er dan achter te komen dat het de volgende keer anders moet of veel sneller kan. In de Alfa doe ik dat ook graag, alleen heeft die geen enkele kreukelzone dus dat doe ik met wat meer marge. Ben al tijden gestopt met het sporten met andere auto's, helemaal geen zin meer in. Wil de Mini wel geschikt maken om af en toe een trackday te gaan doen, maar vooral met het oog op lijnen rijden en met plakbanden lekker de bochtjes nemen. Dat ik stijf achteraan hobbel interesseert me niet zo veel. Als we luxe van A naar B moeten pak ik de Kodiaq.
Gr Ron

Gr Ron
-
Onbezorgd rijden zonder op je teller te letten is in D ook geen goed plan.
Maar ach, de stukkies die jullie rijden...
Maar ach, de stukkies die jullie rijden...

- MParallel
- Auto: BMW
Ik ben dus niet de enige met die vraagPeric schreef: 26 apr 2021, 15:25Is daar de afrit niet een beetje te scherp voor?Knot schreef: 26 apr 2021, 11:50Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.veejay schreef: 26 apr 2021, 11:38 Tjongejonge, en ik was van plan na de garantie de begrenzer eraf te halen![]()
En dat 100km lang hard rijden kost enkel een hoop brandstof, even die kick pakken en klaar weer.

-
Ik ken het daar niet, misschien een paar keer op dat stuk snelweg daar gereden op een gegeven moment, maar geen haar op m'n kale kop die daar '260en', niet eens '160en'. Knotsgek noem ik dat.MParallel schreef: 28 apr 2021, 08:19Ik ben dus niet de enige met die vraagPeric schreef: 26 apr 2021, 15:25Is daar de afrit niet een beetje te scherp voor?Knot schreef: 26 apr 2021, 11:50
Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.
En dat 100km lang hard rijden kost enkel een hoop brandstof, even die kick pakken en klaar weer.![]()

Met 'n beetje geluk zit ik in een uur in D. Daar kun je even los zonder gedoe. Heeft MdV vorig jaar '210' ervoor gehad bij Bunde/Leer. Vond ze geweldig. Ik was blij dat we teruggingen naar 140....en dat werd al weer gauw '180' want het 'mocht hier toch' en ik moest niet zeuren:)
- Knot
Nee afrit hebben we al eens een E36 M3 op een paal gezet daar met driften dus die gewoon met 120 nemen maar bedoel gewoon dichtbijzijnde snelweg erop, top aantikken en 1 (of 2) afritten verder eraf en afgevinken. Ga je toch geen uren voor in de auto zitten naar Duitsland, we leven niet meer in 1990 hoor.
-
Knot schreef: 28 apr 2021, 10:03 Nee afrit hebben we al eens een E36 M3 op een paal gezet daar met driften dus die gewoon met 120 nemen maar bedoel gewoon dichtbijzijnde snelweg erop, top aantikken en 1 (of 2) afritten verder eraf en afgevinken. Ga je toch geen uren voor in de auto zitten naar Duitsland, we leven niet meer in 1990 hoor.

dikgedrukt:
afgevonkt toch?
- MParallel
- Auto: BMW
Ik ook niet, maar het ging om een afrit met 260km/h pakkenRobin schreef: 28 apr 2021, 08:38...
Ik ken het daar niet, misschien een paar keer op dat stuk snelweg daar gereden op een gegeven moment, maar geen haar op m'n kale kop die daar '260en', niet eens '160en'. Knotsgek noem ik dat....