Wouter81 schreef:De procedures, richtlijnen en aansprakelijkheden volgen elkaar natuurlijk weer snel op. Ik denk dat het averechts werkt. Mensen leren (in Nederland) niet meer zelf na te denken. Ik weet dat het gemakkelijk klinkt maar geen haar op mijn hoofd die met mijn kinderen achter zo'n drankhekje gaat staan als er 6 ton geweld rondstuitert op een paar meter afstand.
Dat risico kun je zelf ook wel inschatten lijkt mij. Maar mensen worden in Nederland in slaap gesust 'omdat we het allemaal zo goed geregeld hebben in dit land'. Overal is wel een regeltje voor. De ambtenarij heeft een vergunning afgegeven (?) dus het zal wel veilig zijn.
Ik pleit juist voor minder regels en meer gezond verstand gebruiken. Kinderen kunnen dat risico niet inschatten maar ouders zouden dat wel moeten kunnen. Je brengt nu willens en wetens de levens van je kinderen in gevaar als je ze meeneemt naar zo'n evenement en op een paar meter gaat staan. Vergunning of geen vergunning. Ik vertrouw liever op mijn eigen inschatting dan op die van een ambtenaar.
RIP slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden. Zeer triest.
Perfect verwoord Wouter!

En het klinkt misschien hard, maar dit soort ongelukken gebeuren nou eenmaal soms, dat is een deel van het leven.
Je kunt het zo goed mogelijk proberen te voorkomen, waarschijnlijk beter dan hier is gebeurd, maar motorsport can be dangerous staat op elk Engels ticket. Er zullen altijd (dodelijke) ongelukken blijven gebeuren of het nu onder rijders, marshalls of publiek is; elke groep neemt bepaalde risico's.
Wil je dat niet, dan moet je niet gaan rijden, marshall zijn of als toeschouwer naar een race evenement gaan.
De grootste ramp die kan gebeuren is als we dingen gaan verbieden die 99,99999% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaan.
30 jaar geleden was dit de norm...