Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Jaaaaaaaaaa nou ja Gertje. (Samson voice over)
Nou, Gert heeft z'n zak iig wel goed gevuld met K3 :o)
Nou, Gert heeft z'n zak iig wel goed gevuld met K3 :o)
-
OnlineLuco
Gertje ragt overal overheen, als er maar een gat in zit en tieten heeft.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het leeftijdsverschil is wel erg groot, maar de zoon van Gertje heeft de traditie voortgezet met Marthe (De zwartharige)
Laatst gewijzigd door smiley op 18 apr 2021, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Daaruit die rode zingend:daNpy schreef: 18 apr 2021, 10:59Wij niet alleen535d schreef: 18 apr 2021, 10:56 @daNpy: dat feest van 10000 man vind ik ook een erg vreemde beslissing.
https://www.hln.be/showbizz/kap-eens-ma ... ~abe1b3ee/
![]()
Is dit voor kinderen?Weer een worst voor m'n neus jongens allemachtig

-
Fixed535d schreef: 18 apr 2021, 11:06 Jaaaaaaaaaa nou ja Gertje. (Samson voice over)
Nou, Gert heeft z'n zak iig wel goed geleegd in K3 :o)

-
- JP
In Belgie gaan ze vanaf morgen ook weer de goede kant op.
Verbod op niet-noodzakelijke reizen zal worden opgeheven, scholen weer open.
Een week later, op 26 april, mogen niet-medische contactberoepen weer aan de slag.
Ook mag men buiten weer met maximaal tien personen samenkomen. Tot slot gaan dan de winkels weer helemaal open, dus zónder afsprakensysteem.
Op 8 mei staan er vervolgens wéér versoepelingen op de planning. Dan gaan de Belgische terrassen weer open, mag men twee zogeheten 'knuffelcontacten' ontvangen en verdwijnt de avondklok, die overigens wel zal worden vervangen voor een samenscholingsverbod.
Terwijl de besmettingen er nog steeds oplopen.
Verbod op niet-noodzakelijke reizen zal worden opgeheven, scholen weer open.
Een week later, op 26 april, mogen niet-medische contactberoepen weer aan de slag.
Ook mag men buiten weer met maximaal tien personen samenkomen. Tot slot gaan dan de winkels weer helemaal open, dus zónder afsprakensysteem.
Op 8 mei staan er vervolgens wéér versoepelingen op de planning. Dan gaan de Belgische terrassen weer open, mag men twee zogeheten 'knuffelcontacten' ontvangen en verdwijnt de avondklok, die overigens wel zal worden vervangen voor een samenscholingsverbod.
Terwijl de besmettingen er nog steeds oplopen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Goed bezig daar, die snappen het tenminste 

- JP
Uh nee, scholen bekijken de situatie dag per dag. We kregen al een mail, ziekenhuizen Belgisch Limburg overvol, week thuisonderwijs, week op school, maar bij te veel besmettingen wordt per direct gesloten. Dus zekerheid nul. Symboolpolitiek.....
-
Wat ik daar bedenking maak:
Ze klagen in België dat de IC volligt.
Maar van iemand die er werkt hoor ik dat er veel Franse patiënten liggen in samenwerking met Frankrijk.
Als die niet uit de cijfers worden gehaald kloppen de Belgische cijfers niet...waar ze al langer mee spelen ifv minder of meer testen te doen.
Ze klagen in België dat de IC volligt.
Maar van iemand die er werkt hoor ik dat er veel Franse patiënten liggen in samenwerking met Frankrijk.
Als die niet uit de cijfers worden gehaald kloppen de Belgische cijfers niet...waar ze al langer mee spelen ifv minder of meer testen te doen.
- Peric
Is toch hetzelfde met NL. Je hoort/leest in het nieuws dat ong. 60% van de IC-capaciteit bezet is. Maar je hoort ook dat het er patiënten verhuisd worden naar Duitsland omdat het overvol ligt.. Dus welke is waar?
Laatst gewijzigd door Peric op 18 apr 2021, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- alt
Persoonlijk vind ik dat de winkels vooral open moeten.
Daarna de horeca, dan pas de spertijd.
In 2030 krijgen wij - ik heb al aow, daar heb ik 58 jaren voor betaald nu nog 50 jaren te gaan - een basisinkomen, dan mag je nog kruimels op marktplaats verdienen.
Winkels zijn er niet meer voor de consument, wel een supermarkt met veel non food.
De rest wordt nog meer webwinkel.
De horeca wordt slechts multinational horeca - mc D, van der Valk, enz.
De kinderen gaan op school liederen zingen over de hoeveel zij wel van ome Claus Swab houden, de grote leider.
Je bent dan heel arm, o zo gelukkig, volgens Claus.
Daarna de horeca, dan pas de spertijd.
In 2030 krijgen wij - ik heb al aow, daar heb ik 58 jaren voor betaald nu nog 50 jaren te gaan - een basisinkomen, dan mag je nog kruimels op marktplaats verdienen.
Winkels zijn er niet meer voor de consument, wel een supermarkt met veel non food.
De rest wordt nog meer webwinkel.
De horeca wordt slechts multinational horeca - mc D, van der Valk, enz.
De kinderen gaan op school liederen zingen over de hoeveel zij wel van ome Claus Swab houden, de grote leider.
Je bent dan heel arm, o zo gelukkig, volgens Claus.
-
Onlinesmiley
Ik denk dat totale IC capaciteit en capaciteit voor corona door elkaar gebruikt wordt.Peric schreef: 18 apr 2021, 18:14 Is toch hetzelfde met NL. Je hoort/leest in het nieuws dat ong. 60% van de IC-capaciteit bezet is.
In maart vorig jaar hadden we iets van 1350 IC bedden, met alle reguliere zorg compleet afgeschaald, omdat we er allemaal aan zouden gaan.
Nu hebben we nog steeds iets van 1350 IC bedden, alleen gaat de reguliere zorg door, waardoor we eigenlijk maar een dikke 800 IC bedden voor corona hebben. En die zitten blijkbaar tegen max capaciteit.
Blijkbaar werkt dat prima, want geen noodbedden, geen zorgafschaling en eind deze maand lekker naar de snollebollekes kijken, zo'n 400 meter verwijderd van het ziekenhuis.
- tomgtr
Geen zorg afgeschaald? Huh? Ik lees hele andere berichten.
-
Onlinesmiley
Het zal per ziekenhuis verschillen denk ik.
De paniekberichten over afschalen die ik vorige week las was rond een IC coronapiek van een dikke 800, wat voor sommige ziekenhuizen een grens voor afschalen is blijkbaar.
Maar over volledige afschaling lees ik gemengde berichten.
De paniekberichten over afschalen die ik vorige week las was rond een IC coronapiek van een dikke 800, wat voor sommige ziekenhuizen een grens voor afschalen is blijkbaar.
Maar over volledige afschaling lees ik gemengde berichten.
-
OnlineLuco
Wat ik me afvraag is hoelang het gaat duren met die testen? 7,50 euro voor een test die 40 uur geldig is, je moet dus alles gaan plannen.
We hebben toch goed werkende vaccins? Als die net zo goed zijn als die testen dan krijgen we nog veel meer besmettingen.
Als het testen tijdelijk is (max 3 maanden) vind ik het prima, ga echt geen 7.50 betalen om een ijsje te eten of voor een biertje op een terras.
We worden ongemerkt in een onnodig keurslijf gedwongen, en we gaan er gewoon in mee.
We hebben toch goed werkende vaccins? Als die net zo goed zijn als die testen dan krijgen we nog veel meer besmettingen.
Als het testen tijdelijk is (max 3 maanden) vind ik het prima, ga echt geen 7.50 betalen om een ijsje te eten of voor een biertje op een terras.
We worden ongemerkt in een onnodig keurslijf gedwongen, en we gaan er gewoon in mee.
-
Onlinefrankie
Doet toch wel sterk denken aan dat verhaaltje van die kikker die zich niet laat koken 

- tomgtr
Is er in ieder geval wel plek. Ik snap het wel die testsamenleving, alleen komt het maanden te laat. Dingen worden alleen verplicht als het eindelijk mogelijk is, net als mondkapjes. Alleen is dit mosterd na de maaltijd en heeft niemand het lef om te zeggen: ok dit was zo langzaam geregeld maar nu hoeft het niet meer.Luco schreef: 18 apr 2021, 18:38 Wat ik me afvraag is hoelang het gaat duren met die testen? 7,50 euro voor een test die 40 uur geldig is, je moet dus alles gaan plannen.
- Riceaux
In ‘mijn’ ziekenhuis is alle zorg die IC-capaciteit op kan leveren maximaal afgeschaald en de IC-capaciteit maximaal opgeschaald. We kunnen het nu nog net aan, maar als er nog meer Corona patiënten bijkomen op de IC moeten er harde keuzes gemaakt worden. En dat geldt voor vele ziekenhuizen in NL.smiley schreef: 18 apr 2021, 18:23Ik denk dat totale IC capaciteit en capaciteit voor corona door elkaar gebruikt wordt.Peric schreef: 18 apr 2021, 18:14 Is toch hetzelfde met NL. Je hoort/leest in het nieuws dat ong. 60% van de IC-capaciteit bezet is.
In maart vorig jaar hadden we iets van 1350 IC bedden, met alle reguliere zorg compleet afgeschaald, omdat we er allemaal aan zouden gaan.
Nu hebben we nog steeds iets van 1350 IC bedden, alleen gaat de reguliere zorg door, waardoor we eigenlijk maar een dikke 800 IC bedden voor corona hebben. En die zitten blijkbaar tegen max capaciteit.
Blijkbaar werkt dat prima, want geen noodbedden, geen zorgafschaling en eind deze maand lekker naar de snollebollekes kijken, zo'n 400 meter verwijderd van het ziekenhuis.
-
Triage is voor velen super simpel.........op het zolderkamertje als toetsenbordridderRiceaux schreef: 18 apr 2021, 22:32 maar als er nog meer Corona patiënten bijkomen op de IC moeten er harde keuzes gemaakt worden. En dat geldt voor vele ziekenhuizen in NL.

- alt
Zou het te kort aan medewerkers in de ziekenhuizen -20 % - kunnen komen door de coronaregels?
Zo zie ik bij onze buurjongen in zijn klas een persoon besmet, iedereen naar huis, dan later testen.
Maar de buurjongen is dan bij zijn moeder vervolgens weer bij zijn vader of zijn grootouders.
Al deze mensen werken.
Dit houdt in, dat de kring vele malen groter is geworden, ook door al zijn klasgenoten, dan als zij gewoon naar de school waren gegaan.
De regelmakers zijn ook echt kaasstolpbewoners, dat zijn zij.
Zo zie ik bij onze buurjongen in zijn klas een persoon besmet, iedereen naar huis, dan later testen.
Maar de buurjongen is dan bij zijn moeder vervolgens weer bij zijn vader of zijn grootouders.
Al deze mensen werken.
Dit houdt in, dat de kring vele malen groter is geworden, ook door al zijn klasgenoten, dan als zij gewoon naar de school waren gegaan.
- Rolf205
In 2021 zijn er nog maar weinig kostscholen... Als de kids overdag wel op school zijn, betekent dat ze na schooltijd als nog naar huis gaan en hun vader en moeder kunnen besmetten.alt schreef: 19 apr 2021, 09:44 Zo zie ik bij onze buurjongen in zijn klas een persoon besmet, iedereen naar huis, dan later testen.
Al deze mensen werken.
En als ze overdag ineens wel thuis zijn ivm de regels, maar hun ouders werken, zal de kans op besmetting op dat moment niet zo groot zijn toch?
-
"Everybody under 40 waiting on their vaccines"
https://twitter.com/JimMFelton/status/1 ... 73731?s=20
- alt
Ik zie het toch anders.
Veel kinderen zij tegenwoordig z.g.n. bonuskinderen, die elk weekeinde naar papa of mama gaan, onze buurjongen gaat ook nog naar zijn beide grootouders.
Dat zijn 4 besmettingskringen i.p.v. 1 kring de school.
Mijn schoonmoeder, de prilkweigeraarsrter, heeft de eerste symptomen van Alzheimer, diagnose, neem wat paracetamoltjes in.
Veel kinderen zij tegenwoordig z.g.n. bonuskinderen, die elk weekeinde naar papa of mama gaan, onze buurjongen gaat ook nog naar zijn beide grootouders.
Dat zijn 4 besmettingskringen i.p.v. 1 kring de school.
Mijn schoonmoeder, de prilkweigeraarsrter, heeft de eerste symptomen van Alzheimer, diagnose, neem wat paracetamoltjes in.
-
LOL @ filmpje. Thailand - Pattaya, Walking Street. Die kerel staat daar al jaren.Tom schreef: 19 apr 2021, 12:09 "Everybody under 40 waiting on their vaccines"