Leukste auto van de jaren '90
-
Leukste auto van de jaren '90
Audi TT leukste auto jaren ‘90
16-09-2007
Eigenzinnigheid loont. Ook in de jaren ’90. De leukste auto’s van het vorige decennium zijn volgens de deelnemers aan de anwbAuto-verkiezingen de Audi TT, de New Beetle en de Smart Fortwo. Na het tellen van de stemmen kwam de Audi TT als onbetwiste winnaar uit de bus.
Op anwb.nl/autoverkiezingen kon iedereen de afgelopen weken stemmen op de leukste auto’s van de jaren ’70, ’80 en ’90. Het ging daarbij niet om de mooiste of duurste auto, maar om de auto die de mooiste herinneringen oproept. De verkiezingen zijn een initiatief van anwbAuto, de gratis krant voor automobilisten.
De leukste auto's
De kiezers wezen de afgelopen drie weken de Volkswagen Kever (jaren ‘70), de Peugeot 205 (jaren ‘80) en de Audi TT (jaren ‘90) aan als leukste auto’s van hun tijd. In totaal hebben ruim 50.000 mensen hun stem uitgebracht.
bron: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 90.nl.html
[img:640:480]http://www.ringrebel.nl/18juli/bild3.jpg[/img]
16-09-2007
Eigenzinnigheid loont. Ook in de jaren ’90. De leukste auto’s van het vorige decennium zijn volgens de deelnemers aan de anwbAuto-verkiezingen de Audi TT, de New Beetle en de Smart Fortwo. Na het tellen van de stemmen kwam de Audi TT als onbetwiste winnaar uit de bus.
Op anwb.nl/autoverkiezingen kon iedereen de afgelopen weken stemmen op de leukste auto’s van de jaren ’70, ’80 en ’90. Het ging daarbij niet om de mooiste of duurste auto, maar om de auto die de mooiste herinneringen oproept. De verkiezingen zijn een initiatief van anwbAuto, de gratis krant voor automobilisten.
De leukste auto's
De kiezers wezen de afgelopen drie weken de Volkswagen Kever (jaren ‘70), de Peugeot 205 (jaren ‘80) en de Audi TT (jaren ‘90) aan als leukste auto’s van hun tijd. In totaal hebben ruim 50.000 mensen hun stem uitgebracht.
bron: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 90.nl.html
[img:640:480]http://www.ringrebel.nl/18juli/bild3.jpg[/img]
- Joop
De TT zou ook mijn keuze geweest zijn. Zeker zonder spoilertje achterop het meest zuiver.
De eerste TT is ook een echte designers-auto en spreekt mij daarom des te meer aan. Hier de IAA '95 concept:
[img:800:596]http://xs219.xs.to/xs219/07381/audi_tt_coupe_01.jpg[/img]
[img:800:600]http://xs219.xs.to/xs219/07381/audi_tt_coupe_03.jpg[/img]
De eerste TT is ook een echte designers-auto en spreekt mij daarom des te meer aan. Hier de IAA '95 concept:
[img:800:596]http://xs219.xs.to/xs219/07381/audi_tt_coupe_01.jpg[/img]
[img:800:600]http://xs219.xs.to/xs219/07381/audi_tt_coupe_03.jpg[/img]
-
Elmar schreef:Ik zou er ook trots op zijn als er bij een ANWB verkiezing mijn auto als leukste uit de bus komt.
![]()
![]()
![]()
![]()

Overigens vind ik de TT ook een gave kar (om te zien.. nooit in gereden.. maar ben niet zo van de VAG). Zeker de eerste. Destijds een erg apart en gewaagd model met mooie stylingkenmerken. Bij de TT dacht ik: Audi kan het wel. Rest van de modellen ben ik namelijk niet kapot van... zo saai.
-
Dankje Tom.
Rene ik heb niks op het oog, heb de huidige nog geen jaar.
Mijn vrouw is aan de bal nu.... en ja RWD
Gelukkig een goede verzekering....
Elmar, jaloers kreng. Leer jij nu eerst maar eens de pilonnen niet om te rijden. Was deze foto niet tijdens de ANWB "inparkeer"dagen?
[img:892:565]http://img236.imageshack.us/img236/5268/vipernj0.jpg[/img]
Rene ik heb niks op het oog, heb de huidige nog geen jaar.
Mijn vrouw is aan de bal nu.... en ja RWD
Gelukkig een goede verzekering....
Elmar, jaloers kreng. Leer jij nu eerst maar eens de pilonnen niet om te rijden. Was deze foto niet tijdens de ANWB "inparkeer"dagen?

[img:892:565]http://img236.imageshack.us/img236/5268/vipernj0.jpg[/img]
- Elmar
Rob, dat heeft niets met jaloers te maken. Zo'n erkenning van de ANWB is er net zo eentje als in de trant van wat ik vandaag mee maakte.
Ben lekker bij de klant aan het stuuken, komt die natte krant van een binnehuis architect aanlopen. Met zijn Rob (what's in a name) Verlinden stemmetje begint ie, "ohhh meneer de stukadoor, wat maak jij toch van dat mooie strak werk, ik krijg er gewoon een natte plasser van"
Kijk, op zulk commentaar zit ik ook niet te wachten. Dat is net zoiets als het winnen van een ANWB verkiezing.
Echter kan jij niks aan die uitslag doen.
Ik daarentegen, ga rustig mijn kuip opmixen en zodra die pipo bij me in de buurt staat, is het een kwestie van de mixer een stukje uit de kuip te trekken, zodat het mannetje onder de witte spetters zit. Heeft ie thuis gelijk tegen ze vriendje wat uit te leggen waar die witte vlekken vandaan komen...
Ben lekker bij de klant aan het stuuken, komt die natte krant van een binnehuis architect aanlopen. Met zijn Rob (what's in a name) Verlinden stemmetje begint ie, "ohhh meneer de stukadoor, wat maak jij toch van dat mooie strak werk, ik krijg er gewoon een natte plasser van"
Kijk, op zulk commentaar zit ik ook niet te wachten. Dat is net zoiets als het winnen van een ANWB verkiezing.
Ik daarentegen, ga rustig mijn kuip opmixen en zodra die pipo bij me in de buurt staat, is het een kwestie van de mixer een stukje uit de kuip te trekken, zodat het mannetje onder de witte spetters zit. Heeft ie thuis gelijk tegen ze vriendje wat uit te leggen waar die witte vlekken vandaan komen...
- RVV
Als ik zo globaal de opvallende modellen uit de jaren negentig de reveu laat paseren, dan is de TT denk ik een van de meest spraakmakende auto's..
Een Z3 M coupe, nog even een stapje aparter, maar eigenlijk zo weinig verkocht en weinig algemeen bekend (onder het ANWB publiek) dat de TT denk ik wel een terechte winnaar is.
Ikzelf heb hem altijd prachtig gevonden. Als de instap achter niet zo beroerd was, had ik graag liever gehad dan de S3. Ik heb altijd alles rondom de TT met interesse gevolgd.. Het zogenaamde/beruchte kappers imago heeft ie eigenlijk nooit in mijn ogen gehad. Wel was het een auto voor, architecten, mensen met bepaalde voorkeur voor specifiek design, reclame mannen en trendsetters. Vaak beroepsgroepen waar veel homofiele mannen in werkzaam zijn. MAAR SO WHAT.. veel, zeg maar bijna alle hetero mannen staan bekend om hun smakeloosheid
(ja ook ik
) Homo's staan er om bekend dat ze klasse en stijl feilloos met elkaar weten te combineren. Kijk maar eens naar al die topdesigners. Is dat een nadeel voor de TT (geweest) ik vind van niet want klasse en stijl verloochend zich niet, en als je als hetero kerel toch kiest om een TT te rijden, laat je zien dat je als 1 van de weinige toch smaak heb als kerel.
Het kappersverhaal kwam bij mij pas in het verzier tijdens "relletjes" op het 8200 forum.. maar eigenlijk heb ik het kappersimago altijd onterecht gevonden.. Want kappers veelal ook een beroeps waar veel homo's in werkzaam zijn heb ik nog nooit in een TT gezien, een TT is qua prijs ook denk ik net wat te hoog gegrepen voor een gemiddelde kapper.
Dit verhaaltje is er niet om Rebel een veer in zijn reet te steken, maar omdat de TT gewoon de opvallendste stijlicoon uit de jaren negentig is geweest. De nieuwe TT is hem qau karakter en eigenschappen vorbij gefietst, maar de MK1 is en blijft een stijlvol ontwerp die altijd mijn goedkeurende blik kan krijgen als ik hem in het straatbeeld zie rijden en in tegenstelling tot bijna alle andere modellen uit de jaren negentig is de MK1 TT nog steeds een fris model.
Een Z3 M coupe, nog even een stapje aparter, maar eigenlijk zo weinig verkocht en weinig algemeen bekend (onder het ANWB publiek) dat de TT denk ik wel een terechte winnaar is.
Ikzelf heb hem altijd prachtig gevonden. Als de instap achter niet zo beroerd was, had ik graag liever gehad dan de S3. Ik heb altijd alles rondom de TT met interesse gevolgd.. Het zogenaamde/beruchte kappers imago heeft ie eigenlijk nooit in mijn ogen gehad. Wel was het een auto voor, architecten, mensen met bepaalde voorkeur voor specifiek design, reclame mannen en trendsetters. Vaak beroepsgroepen waar veel homofiele mannen in werkzaam zijn. MAAR SO WHAT.. veel, zeg maar bijna alle hetero mannen staan bekend om hun smakeloosheid
(ja ook ik

Het kappersverhaal kwam bij mij pas in het verzier tijdens "relletjes" op het 8200 forum.. maar eigenlijk heb ik het kappersimago altijd onterecht gevonden.. Want kappers veelal ook een beroeps waar veel homo's in werkzaam zijn heb ik nog nooit in een TT gezien, een TT is qua prijs ook denk ik net wat te hoog gegrepen voor een gemiddelde kapper.
Dit verhaaltje is er niet om Rebel een veer in zijn reet te steken, maar omdat de TT gewoon de opvallendste stijlicoon uit de jaren negentig is geweest. De nieuwe TT is hem qau karakter en eigenschappen vorbij gefietst, maar de MK1 is en blijft een stijlvol ontwerp die altijd mijn goedkeurende blik kan krijgen als ik hem in het straatbeeld zie rijden en in tegenstelling tot bijna alle andere modellen uit de jaren negentig is de MK1 TT nog steeds een fris model.
- GTRene
Elmar schreef:Rob, dat heeft niets met jaloers te maken. Zo'n erkenning van de ANWB is er net zo eentje als in de trant van wat ik vandaag mee maakte.

de TT was/is wel een style icoon met een "gedurfd" ontwerp geweest nouja gedurfd een beetje gemoderniseerde kever

maar waar konden de mensen uit kiezen, stonden alle auto's erbij uit die jaren of alleen door de ANWB gekozen exemplaren en zeg uit 10 mocht je je keuze maken, zo krijg je een vertekend beeld, maargoed een rijders auto was het nooit volgens vele test coureurs destijds, maar dat was de bedoeling ook niet van de verkiezing

-
Mooi omschreven Rico.
Of dat imago wel of niet positief was, boeide Audi niet zo.
Ze hebben er uiteindelijk meer verkocht dan dat ze gepland hadden.
@ Elmar, dan zijn we het eens op dat punt. Ik heb een hekel aan binnenhuisarchitecten. Mensen die dergerlijke heaumeau's in huis halen hebben zelf totaal geen eigen ideeen of inbreng.
Ohja en om het verhaal compleet te maken. Ik krijg al helemaal geen harde plasser van strak stuukwerk, integendeel. Ik zie liever mijn vrouw in de hal als ik thuiskom in een setje van "La Perla" of een glimmende latex bustier.
P.S. Weet jij hoe ik afdrukken van naaldhakken in het stuukwerk het beste kan bijmaken?
@ Elmar, dan zijn we het eens op dat punt. Ik heb een hekel aan binnenhuisarchitecten. Mensen die dergerlijke heaumeau's in huis halen hebben zelf totaal geen eigen ideeen of inbreng.
Ohja en om het verhaal compleet te maken. Ik krijg al helemaal geen harde plasser van strak stuukwerk, integendeel. Ik zie liever mijn vrouw in de hal als ik thuiskom in een setje van "La Perla" of een glimmende latex bustier.
P.S. Weet jij hoe ik afdrukken van naaldhakken in het stuukwerk het beste kan bijmaken?
Laatst gewijzigd door Rebel op 18 sep 2007, 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
-
Rebel, kom jij dikwijls thuis in een setje van La perla of glimmende latex?Rebel schreef:Mooi omschreven Rico.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
De voorganger van mijn R32 8)
[img:800:600]http://img150.imageshack.us/img150/571/img00016ln2.jpg[/img]
Een 225pk Quattro getuned door JD naar ca 270pk.
[img:800:600]http://img150.imageshack.us/img150/571/img00016ln2.jpg[/img]
Een 225pk Quattro getuned door JD naar ca 270pk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Michel P
-
Haha, moest toch wel even lachen hier :twisted:Bob Gervais schreef:Rebel, kom jij dikwijls thuis in een setje van La perla of glimmende latex?Rebel schreef:Mooi omschreven Rico.
-
Helaas Bob moet je teleurstellen
@Joy, ik kan nog wel een dozijn auto's opnoemen die ook leuk of leuker zijn.
Ik ben bang dat het doorsnee anwb-lid niks met rally auto's heeft.
Ik ben nooit lid geweest van de ANWB, en ik zal er ook nooit lid van worden. Simpelweg omdat ieder gerenomeerd merk tegenwoordig 3 jaar (of meer) mobiliteitsgarantie geeft. Waardoor je altijd geholpen wordt door geheel europa.

@Joy, ik kan nog wel een dozijn auto's opnoemen die ook leuk of leuker zijn.
Ik ben bang dat het doorsnee anwb-lid niks met rally auto's heeft.
Ik ben nooit lid geweest van de ANWB, en ik zal er ook nooit lid van worden. Simpelweg omdat ieder gerenomeerd merk tegenwoordig 3 jaar (of meer) mobiliteitsgarantie geeft. Waardoor je altijd geholpen wordt door geheel europa.