Exact dit, daarnaast wbt de kosten voor bijv wintersport ongelukken zou ik idd voorstander zijn als iemand risico sport / wintersport etc wil doen dat de verzekering-premie daarop is afgestemd. Toch niks mis mee om de kosten te leggen bij degene die ze ook maakt/gebruikt.
Corona in Nederland.....
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Corona in Nederland.....
-
OnlineMartijn_bmw
En toch is het bijzonder en "te danken" aan de media dat nu zoveel mensen twijfelen.daNpy schreef: 13 apr 2021, 09:53Zo kwam dat wel over, zeker zondag. Vond het niet leuk, als het niet zo bedoeld was, excuses aanvaard natuurlijk.tomgtr schreef: 13 apr 2021, 09:44 Ik heb geen idee wat je zondag gevraagd hebt en mocht ik niet geantwoord hebben vond ik dat waarschijnlijk niet nodig. Ook zoek ik jou niet op, reageer soms op mensen die in did draadje overal tegenaan schoppen. Sorry, niet alleen exclusief naar jou. Mocht dat zo overkomen, excuses.
Eens, maar ze nemen wel een risico. Gelukkig leven we in een land waar je altijd recht op zorg hebt en je eigen keuzes mag maken.Forza schreef: 13 apr 2021, 09:46 Daar kan je geen spuitje tegen laten zetten, moet toch echt heel erg mis gaan wil je op de IC terecht komen en je kan er geen andere mensen mee besmetten.
Dat is in deze periode zeker lastig, omdat het virus zo besmettelijk is (ik snap nog steeds niet dat we een jaar lang nog redelijk makkelijk konden reizen, dat had m.i. meer geholpen).
4 op de 10 mensen willen nu geen AZ meer, wat een zorgelijke ontwikkeling is, want zo schiet het vaccineren dus alsnog niet op.
Vorige week zijn ook andere vaccins binnengekomen, hiervoor wordt nu een plan gemaakt om ze te verdelen. Let's go.
Alle hyperige berichtgeving maakt mensen bang.
over bijv de pil nemen hoor je noooooit iemand over trombose kansen terwijl die procentueel gewoon flink hoger liggen dan bij een AZ vaccin
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ligt dat aan de media of het zwabberbeleid van de overheid omtrent AZ? Media geeft gewoon door wat ome Hugo besluit, en die laat zich adviseren door die Gezondheidsraad.
-
Onlinefrankie
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
Ik ben geen antivaxxer en zal ook wel een prikje halen, maar begrijp de weerstand wel. Het politieke debat hierover bijvoorbeeld, altijd is volgehouden dat vaccinatie nooit verplicht zou worden. Dat klopt dan misschien, maar ondertussen wordt de maatschappij wél zo ingericht dat deelname aan diezelfde maatschappij bijna niet meer zonder vaccinatie kan. En is de tendens intussen dat je bij geen vaccinatie in een hoekje gedreven wordt zoals hierboven ook gebeurt. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Daarnaast roept de uitrol en het zwalkende beleid toch ook steeds meer vragen op. Wel AZ, geen AZ, oh ja toch wel, nee alleen voor bepaalde leeftijdsgroepen. Dat helpt ook niet mee. Dan wordt er gezegd, sja hoe groot is de kans op bijwerkingen nu helemaal, dat klopt, klein. Maar aan de andere kant hoe groot is de kans dat een gezonden 50-minner in het ziekenhuis belandt met COVID? Ook niet zo heel groot.
Ik ben geen antivaxxer en zal ook wel een prikje halen, maar begrijp de weerstand wel. Het politieke debat hierover bijvoorbeeld, altijd is volgehouden dat vaccinatie nooit verplicht zou worden. Dat klopt dan misschien, maar ondertussen wordt de maatschappij wél zo ingericht dat deelname aan diezelfde maatschappij bijna niet meer zonder vaccinatie kan. En is de tendens intussen dat je bij geen vaccinatie in een hoekje gedreven wordt zoals hierboven ook gebeurt. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Daarnaast roept de uitrol en het zwalkende beleid toch ook steeds meer vragen op. Wel AZ, geen AZ, oh ja toch wel, nee alleen voor bepaalde leeftijdsgroepen. Dat helpt ook niet mee. Dan wordt er gezegd, sja hoe groot is de kans op bijwerkingen nu helemaal, dat klopt, klein. Maar aan de andere kant hoe groot is de kans dat een gezonden 50-minner in het ziekenhuis belandt met COVID? Ook niet zo heel groot.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Op zich mee eens, maar waar trek je de grens?
Ons collectieve zorgsysteem is er toch op gericht dat iedereen +/- hetzelfde betaald en dat alle kosten dus verdeeld worden. Ik heb nooit iets, betaal dus ook al jarenlang premie voor "niets".
Moeten we iemand die chronisch ziek is en dus in de eerste week van het jaar al meer zorgkosten heeft dan zijn jaarpremie ook maar extra laten betalen? Of een familie maar extra belasten omdat er een erfelijke aandoening in hun genen zit? (iets wat ze nu al deels doen doordat ze niet naar de goedkoopste verzekeraar kunnen en/of een verhoogd eigen risico om zo een lagere premie te betalen).
Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
En ja, inbreuk op privacy e.d. maar dat is het registreren van iemand levenstijl (bijv voetballen/skiën) natuurlijk net zo goed,.
Ons collectieve zorgsysteem is er toch op gericht dat iedereen +/- hetzelfde betaald en dat alle kosten dus verdeeld worden. Ik heb nooit iets, betaal dus ook al jarenlang premie voor "niets".
Moeten we iemand die chronisch ziek is en dus in de eerste week van het jaar al meer zorgkosten heeft dan zijn jaarpremie ook maar extra laten betalen? Of een familie maar extra belasten omdat er een erfelijke aandoening in hun genen zit? (iets wat ze nu al deels doen doordat ze niet naar de goedkoopste verzekeraar kunnen en/of een verhoogd eigen risico om zo een lagere premie te betalen).
Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
En ja, inbreuk op privacy e.d. maar dat is het registreren van iemand levenstijl (bijv voetballen/skiën) natuurlijk net zo goed,.
- daNpy
Klopt. Goede en betrouwbare voorlichting vanuit het Rijk is hierin de sleutel. Media die geld verdient met controversiële koppen heeft andere belangen.Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:12 En toch is het bijzonder en "te danken" aan de media dat nu zoveel mensen twijfelen.
Alle hyperige berichtgeving maakt mensen bang.
over bijv de pil nemen hoor je noooooit iemand over trombose kansen terwijl die procentueel gewoon flink hoger liggen dan bij een AZ vaccin
Sterker nog, het Hof voor de rechten van de mens vind vaccinatieverplichting best wel toelaatbaar...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
- daNpy
Naar mijn idee is het alleen maar duurder geworden sinds we collectieve verzekeringen zo individueel hebben gemaakt "om (persoonlijk) kosten te besparen".Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Op zich mee eens, maar waar trek je de grens?
- Bram
Begrijpelijk, maar dat alles staat toch los van covid?frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
Drugsgebruik en roken door anderen zorgen er niet voor dat ik ziek kan worden en/of dood ga. Bij covid is die kans (denk ik) aanzienlijk groter.
- Bram
Vaccinatiepaspoort prima trouwens, ik heb vanwege mijn defensieverleden al een compleet vol gestempeld geel paspoort, daar kan er nog wel 1 bij.
-
Inderdaad, de "viruswappies" (handig om mensen die kritiek hebben zo te noemen, dan zorg je ervoor dat mensen die hele groep niet meer serieus neemt) riepen dit al langer maar krijgen meer en meer gelijk.frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16
Het politieke debat hierover bijvoorbeeld, altijd is volgehouden dat vaccinatie nooit verplicht zou worden. Dat klopt dan misschien, maar ondertussen wordt de maatschappij wél zo ingericht dat deelname aan diezelfde maatschappij bijna niet meer zonder vaccinatie kan. En is de tendens intussen dat je bij geen vaccinatie in een hoekje gedreven wordt zoals hierboven ook gebeurt. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
-
OnlineMartijn_bmw
Volgens mij is het niet zo lastig om die grens te trekken, alles waar je bewust extra risico opzoekt extra premie de rest niet.Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Op zich mee eens, maar waar trek je de grens?
Want die extra risico's zijn eigen keuzes, lichamelijke problemen omdat je toevallig pech hebt en je lichaam niet mee doet kan een individu niks aan doen en die kosten zal je dus als gemeenschap moeten delen.
Dat roken of drugsgebruik ontwricht ook niet de samenleving, covid wel en als te weinig mensen vaccineren krijg je het ook niet voldoende de samenleving uit en blijven we in lockdowns etc zitten om overstroming van de IC's / ziekenhuizen te voorkomen. Volgens mij dus een wezenlijk andere situatie dan we ooit gehad hebben en dus moet je dan ook andere keuzes maken.frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
Hoe kijk je dan bijv aan tegen het feit als te weinig mensen vaccineren en vervolgens daardoor de IC's wel vol blijven liggen.
Iemand die dan buiten enige keuze om een hartaanval krijgt of een ander ernstige aandoening dan niet geholpen kan worden omdat de IC vol ligt met mensen die zo nodig geen prikje wilde halen...
-
Onlinefrankie
Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
- Bram
Je hebt toch al een geel vaccinatieboekje? Waar precies in vermeld staat welke prikken je ooit gehad hebt? Beetje raar om dat te gaan vergelijken met een Davidster...
-
OnlineMartijn_bmw
Wat een onzinnig vergelijk je impliceert een WO2 situatie maar dat was compleet iets anders...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:31Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
-
Onlinefrankie
Ik ben er van overtuigd dat met een andere vaccinatiebeleid de IC's nu een stuk leger waren geweest. Er is begonnen met vaccins uitdelen aan mensen die sowieso niet op de IC zouden belanden, want te oud en beperkte levensverwachting. Had maar begonnen met de groep die ook daadwerkelijk het vaakst op de IC belanden, waren de IC's nu een stuk lager. En had je ook veel meer draagvlak voor vaccinatie kunnen creëren op basis van daadwerkelijk resultaat.Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:30Dat roken of drugsgebruik ontwricht ook niet de samenleving, covid wel en als te weinig mensen vaccineren krijg je het ook niet voldoende de samenleving uit en blijven we in lockdowns etc zitten om overstroming van de IC's / ziekenhuizen te voorkomen. Volgens mij dus een wezenlijk andere situatie dan we ooit gehad hebben en dus moet je dan ook andere keuzes maken.frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
Hoe kijk je dan bijv aan tegen het feit als te weinig mensen vaccineren en vervolgens daardoor de IC's wel vol blijven liggen.
Iemand die dan buiten enige keuze om een hartaanval krijgt of een ander ernstige aandoening dan niet geholpen kan worden omdat de IC vol ligt met mensen die zo nodig geen prikje wilde halen...
-
Onlinefrankie
die hoef ik niet te laten zien als ik me normaal in de maatschappij begeef.Bram schreef: 13 apr 2021, 10:33 Je hebt toch al een geel vaccinatieboekje? Waar precies in vermeld staat welke prikken je ooit gehad hebt? Beetje raar om dat te gaan vergelijken met een Davidster...
-
OnlineMartijn_bmw
Dat ben ik volledig met je eens!frankie schreef: 13 apr 2021, 10:35Ik ben er van overtuigd dat met een andere vaccinatiebeleid de IC's nu een stuk leger waren geweest. Er is begonnen met vaccins uitdelen aan mensen die sowieso niet op de IC zouden belanden, want te oud en beperkte levensverwachting. Had maar begonnen met de groep die ook daadwerkelijk het vaakst op de IC belanden, waren de IC's nu een stuk lager. En had je ook veel meer draagvlak voor vaccinatie kunnen creëren op basis van daadwerkelijk resultaat.Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:30Dat roken of drugsgebruik ontwricht ook niet de samenleving, covid wel en als te weinig mensen vaccineren krijg je het ook niet voldoende de samenleving uit en blijven we in lockdowns etc zitten om overstroming van de IC's / ziekenhuizen te voorkomen. Volgens mij dus een wezenlijk andere situatie dan we ooit gehad hebben en dus moet je dan ook andere keuzes maken.frankie schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, dat als je niet gevaccineerd bent, je ook geen recht hebt op een ziekenhuisopname of ic plekje. We leven nu eenmaal in een land waar we niet afgerekend worden op onze eerdere keuzes als het om zorg gaat. De roker of drugsgebruiker krijgt ook zorg die nodig is, een ongezonde levensstijl wordt ook niet bestraft met uitsluiting van zorg.
Ik vind het beleid ook ruk... maar dat betekend niet dat ik dan tegen vaccineren ben.
Ik ben heel erg voorstander omdat het de enige weg terug is naar normaal leven naar mijn mening... dat de manier waarop nu gevaccineerd wordt en welke groepen wanneer beter had gekund ben ik helemaal mee eens.
Er is gekozen om eerst het aantal doden te verlagen en daarna pas de druk op IC's.
Dat is gelukt, aantal doden en besmettingen in de 80+ groep is heeeeeel erg gedaald maar met die keuze betekend wel dat je de rest van de samenleving extra lang op slot laat en IC's nog vol liggen
-
Onlinefrankie
Ok, segregatie op basis van wel of geen prik is dus gewoon ok?Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:35Wat een onzinnig vergelijk je impliceert een WO2 situatie maar dat was compleet iets anders...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:31Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als je geen exotische vakanties doet heb je geen vaccinatieboekje toch?
Ik heb er geen ten minste.
Ik heb er geen ten minste.
-
OnlineMartijn_bmw
Als je de kans hebt gehad en die hebt afgeslagen vind ik van wel ja, draai het eens om... diegene die geen prik wil wil wél ook weer een normaal leven. Beetje asociaal toch verwachten dat andere wel die prik nemen om weer een normale samenleving te kunnen draaien maar zelf niet mee willen doen aan die vaccinatie maar wel als eerste weer willen profiteren van dat concert oid.frankie schreef: 13 apr 2021, 10:40Ok, segregatie op basis van wel of geen prik is dus gewoon ok?Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:35Wat een onzinnig vergelijk je impliceert een WO2 situatie maar dat was compleet iets anders...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:31
Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.
En volgens mij vinden "we" dat al jaren want ik heb nog nooit iemand horen klagen over het moeten halen van vaccinaties voor exotische vakanties...
- tomgtr
Bij gebrek aan beter alternatief? Ja! Want ik lees van velen hier alleen wat ze niet willen. En ik snap je punt betreft vaccinatiebeleid. Mijn ouders hadden aangegeven niet naar IC te willen. Ze hebben eergister een 2e prik gekregen. Daar ben ik best blij mee.....frankie schreef: 13 apr 2021, 10:40Ok, segregatie op basis van wel of geen prik is dus gewoon ok?Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:35Wat een onzinnig vergelijk je impliceert een WO2 situatie maar dat was compleet iets anders...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:31
Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.
-
Onlinefrankie
Dat is toch best vreemd als de rest van het beleid zogenaamd afgestemd is op beheersbaar houden van de zorgdruk?Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:40Dat ben ik volledig met je eens!frankie schreef: 13 apr 2021, 10:35Ik ben er van overtuigd dat met een andere vaccinatiebeleid de IC's nu een stuk leger waren geweest. Er is begonnen met vaccins uitdelen aan mensen die sowieso niet op de IC zouden belanden, want te oud en beperkte levensverwachting. Had maar begonnen met de groep die ook daadwerkelijk het vaakst op de IC belanden, waren de IC's nu een stuk lager. En had je ook veel meer draagvlak voor vaccinatie kunnen creëren op basis van daadwerkelijk resultaat.Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:30
Dat roken of drugsgebruik ontwricht ook niet de samenleving, covid wel en als te weinig mensen vaccineren krijg je het ook niet voldoende de samenleving uit en blijven we in lockdowns etc zitten om overstroming van de IC's / ziekenhuizen te voorkomen. Volgens mij dus een wezenlijk andere situatie dan we ooit gehad hebben en dus moet je dan ook andere keuzes maken.
Ik vind het beleid ook ruk... maar dat betekend niet dat ik dan tegen vaccineren ben.
Ik ben heel erg voorstander omdat het de enige weg terug is naar normaal leven naar mijn mening... dat de manier waarop nu gevaccineerd wordt en welke groepen wanneer beter had gekund ben ik helemaal mee eens.
Er is gekozen om eerst het aantal doden te verlagen en daarna pas de druk op IC's.
Dat is gelukt, aantal doden en besmettingen in de 80+ groep is heeeeeel erg gedaald maar met die keuze betekend wel dat je de rest van de samenleving extra lang op slot laat en IC's nog vol liggen
En nogmaals, ik ga dat prikje ook heus wel halen. Vind het wel schokkend om te lezen dat het normaal gevonden wordt dat je bij normale deelname aan de maatschappij even je vaccinatiebewijs zou moeten laten zien omdat anders het hele feest niet doorgaat of dat je op basis daarvan aparte plekjes toegewezen krijgt als paria van de maatschappij

-
OnlineLuco
De opmerking dat drugs (lees harddrugs) de samenleving niet ontwricht is ook een compleet onzinnige opmerking. Bijna alle criminele moorden waarbij zelfs onschuldigen het loodje leggen ontwricht natuurlijk niks. Maar iemand die zich niet laat vaccineren tegen covid omdat er te weinig info gedeeld wordt en er met cijfers gegoocheld wordt moeten we met pek en veren besmeuren en het liefste uitsluiten.Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:35Wat een onzinnig vergelijk je impliceert een WO2 situatie maar dat was compleet iets anders...frankie schreef: 13 apr 2021, 10:31Begrijp je wel goed wat je hier impliceert? Misschien kunnen we dan meteen een badge maken die op de kleren genaaid wordt, kunnen we tenminste goed onderscheid maken.Richardt. schreef: 13 apr 2021, 10:16 Ik zie er eigenlijk wel iets in een vaccinatiepaspoort o.i.d. Iemand die de keuze heeft gemaakt zich te laten vaccineren en dit kan aantonen kan dus wel naar een voetbalwedstrijd of concert. Wellicht nog iets strenger maken en ook deze scheiding maken in bijv. restaurants.
Het moet niet gekker worden.
- daNpy
Wat als er mensen van nature resistent zijn?Martijn_bmw schreef: 13 apr 2021, 10:52
Als je de kans hebt gehad en die hebt afgeslagen vind ik van wel ja, draai het eens om... diegene die geen prik wil wil wél ook weer een normaal leven. Beetje asociaal toch verwachten dat andere wel die prik nemen om weer een normale samenleving te kunnen draaien maar zelf niet mee willen doen aan die vaccinatie maar wel als eerste weer willen profiteren van dat concert oid.
-
OnlineLuco
Maar dat snapt Rutte en consorten dan weer wel, verdeel en heers.