Bericht
door Joop » 10 aug 2020, 17:29
Ik zou persoonlijk wel de grotere remmenset pakken... Ik vind de standaard remmen, ondanks het lage gewicht van de auto, te onderbemeten. Qua comfort vind ik het verschil persoonlijk niet noemenswaardig. Ik hou zelf overigens wel van een iets bijterig aanvoelend remsysteem.
Recent ook met de S mogen sturen. Stuurinput is directer dan de standaard, die in vergelijk dan best wollig aanvoelt (alles relatief gezien natuurlijk, maar wel duidelijk voelbaar). Alleen rond de nulstand zit er weinig leven in qua reactie. De S duikt en rolt eigenlijk gewoon niet en blijft mooi vlak de bochten doorgaan. Het ontbreken van de duik en rolbewegingen, door met name de stijvere stabi’s, zorgt er wel voor dat de auto minder speels en een beetje steriel aanvoelt (voor een auto met het Alpine gedachtegoed)
Diezelfde dag ook nog met een aangepaste A110 Pure gereden met ene geometrieaanpassing, 16mm verder verlaagd door andere Eibach veren (zoek maar eens op Alpine Life110 uit het VK) en minimale spoorverbreders (5mm voor en 7mm achter) en dat leverde een auto op die mij helemaal aanstaat. Nog direct insturen dan de S, wel steviger afgeveerd, maar nog immer levendig en speels aanvoelend. Persoonlijk zou ik zelf dan de stabi’s van de S er nog wel onder zetten, dan heb je echt een bommetje op de land- en Eifelweggetjes te pakken.