Het zwaartepunt is wel lager geworden, omdat het subframe is gezakt, en er extra gewicht is bijgekomen aan onderstel zoals remmerij, aandrijflijn en Sperdifferentieel.TLRS schreef: 27 mar 2021, 00:18 Uiteindelijk is een stabi een veer tegen rijhoogteverschil links en rechts. En dat is afhankelijk van de massa, de hoogte van het massazwaartepunt en de kracht (bochtensnelheid).
Het motorblok (droog) is iets zwaarder:TLRS schreef: 27 mar 2021, 00:18 De vraag is hoeveel het v8 blok procentueel ongeveer afwijkt van origineel, op die twee gebieden. En eventueel andere aanpassingen in het vooronder die noemenswaardig invloed hebben op gewicht(sverdeling). Of waar je juist mee kunt compenseren.
- M52B25TUB 165kg en 175kg
- M60B40 175kg en 203 kg
Dit is nog zonder alle (extra) vloeistoffen, 6bak, en dergelijken. Dus voor een echt procentueel verschil te meten zou ik de auto moeten uitwegen, in vergelijking met een standaard M52B25TUB. En het uitwegen is een probleem, aangezien de auto niet rijdbaar is. Zou het erg zijn om dit te schatten? Ik denk dat ik mij namelijk veel meer moet focussen met het vergelijk van de torsiekrachten qua armen en diameters, en dan met deze informatie nét iets stijver uit te laten voeren. Uiteraard laat ik extra gaten maken voor het verstellen.
Ik rijd met deze auto eigenlijk alleen op de wegen, niet op circuits.TLRS schreef: 27 mar 2021, 00:18 Verder kun je je nog afvragen waar je persoonlijke voorkeur ligt qua anti roll eigenschappen. En wat past bij waar je het liefst of het vaakst rijdt.