Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
daNpy

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 25 mar 2021, 12:39

535d schreef: 25 mar 2021, 12:25 Wel bij de feiten blijven he, en niet teveel op de man gaan spelen, heb niet met je geknikkerd. :lol:
Quarantaine
Volgens de coronaregels is het ook na contact met een besmet persoon niet nodig in quarantaine te gaan, als maar anderhalve meter afstand is bewaard. Volgens medeverkenner Annemarie Jorritsma is dat tijdens de formatiegesprekken steeds gebeurd. Een preventieve test na vijf dagen volstaat volgens haar dan ook.
Dus als je getest bent hoef je niet in quarantaine?
Of is ze niet getest, maar over 5 dagen wel, dus kan ze (en anderen, behalve Simons en Ploumen, die zijn blijkbaar slimmer) nog steeds blijven verspreiden? Vreemd dat het virus blijft rondwaren. Zal wel aan "het volk" liggen dat het niet zo nauw neemt.

Feit is ook dat er thuisgewerkt moet worden. Als wij met 180 man in een Webex kunnen, kunnen zij dat ook. Ze praten n.b. alleen maar om de beurt, wat door de voorzitter prima gereguleerd kan worden. Dat het in landsbelang niet kan, is complete kul.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 mar 2021, 12:47

Ik confronteer je enkel even met de coronaregels, en vervolgens brei je er weer je eigen verzonnen verhaal van. Zo ontstaan ook al die complottheorieen. Als je het maar genoeg herhaalt dan ga je het zelf nog geloven ook. Welkom @ daNpy sprookjesbos. Welk karikatuur ben jij dan? :)

Ik ga weer verder hier @ the office, zonde van m'n tijd verder. :thumbup:

JP

Bericht door JP » 25 mar 2021, 12:53

Vanaf volgende week niet vergeten maar wéér nieuwe verklaringen printen via Rijksoverheid, want de huidige is vanaf 2100u.

Forza

Bericht door Forza » 25 mar 2021, 12:53

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 25 mar 2021, 13:07

jezus wat een onbekwame actie

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mar 2021, 13:20

535d schreef: 25 mar 2021, 12:47 Ik confronteer je enkel even met de coronaregels, en vervolgens brei je er weer je eigen verzonnen verhaal van. Zo ontstaan ook al die complottheorieen. Als je het maar genoeg herhaalt dan ga je het zelf nog geloven ook. Welkom @ daNpy sprookjesbos. Welk karikatuur ben jij dan? :)

Ik ga weer verder hier @ the office, zonde van m'n tijd verder. :thumbup:
Lol. Misschien moet je eens naar Den Haag bellen om ze te confronteren met de Corona regels.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie
Als je langer contact hebt met iemand of juist heel dichtbij iemand bent geweest, is de kans groter dat je besmet raakt. In het bron- en contactonderzoek kijkt de GGD wat voor contact je hebt gehad en wat je dan moet doen. Mensen die contact hebben gehad worden ingedeeld in 3 groepen:

Huisgenoten: de mensen met wie je samenwoont en waarbij je vaak langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter in de buurt bent.
Nauwe contacten:
Iemand, buiten je huisgenoten, met wie je langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand. Of iemand met wie je binnen 24 uur – bij elkaar opgeteld - langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand.
Iemand met wie je minder dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact had met een groot risico op besmetting. Bijvoorbeeld als iemand je in het gezicht hoest, of als je lichamelijk contact had zoals knuffelen of zoenen.
Overige contacten:
Iemand met wie je langer dan 15 minuten contact had, op meer dan 1,5 meter afstand in een binnenruimte. Bijvoorbeeld in een ruimte op kantoor, in de klas of tijdens een vergadering
Iemand met wie je minder dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand, waarbij het risico op besmetting klein is. Bijvoorbeeld bij een korte ontmoeting op minder dan 1,5 meter afstand.

Wanneer ga je in quarantaine?
Als iemand in je huishouden positief is getest.
Als je nauw contact bent van iemand met COVID-19.
Als je via de app Coronamelder een melding hebt gekregen.
Als je terugkomt uit het buitenland.(een hoogrisicoland voor COVID-19).
Laatst gewijzigd door daNpy op 25 mar 2021, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 mar 2021, 13:23

Een van de comments onder dat nu artikel vindt ik ook wel leuk gevonden.

Zou het kunnen dat D66 dit met opzet heeft gedaan om in de formatie het CDA op deze manier buitenspel te zetten, zodat alleen een kabinet over links overblijft

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mar 2021, 13:33

Afbeelding

:lol:

frankie

Bericht door frankie » 25 mar 2021, 13:35

:tooth:

alt

Bericht door alt » 25 mar 2021, 13:41

Midas Dekker over virussen in 2007.

https://www.youtube.com/watch?v=YsqOwBk ... l=faiL7rie

Gijzert

Bericht door Gijzert » 25 mar 2021, 13:46

Martijn_bmw schreef: 25 mar 2021, 12:30
daNpy schreef: 25 mar 2021, 12:08 https://nos.nl/artikel/2374065-minister ... deren.html

Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."

On-line meetings, dat hadden ze véél eerder moeten uitvinden! Maar de politiek heeft het eindelijk voor elkaar hoor, jongens volg dit goede voorbeeld!!
:lol: :lol: :lol: idd, ik doe al een jaar niet anders dag in dag uit meestal en uurtje of 5 per dag :?
Tsja. Het werkt maar meer ook niet. In person contact heeft de voorkeur.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 mar 2021, 13:47

Martijn_bmw schreef: 25 mar 2021, 12:30
daNpy schreef: 25 mar 2021, 12:08 https://nos.nl/artikel/2374065-minister ... deren.html

Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."

On-line meetings, dat hadden ze véél eerder moeten uitvinden! Maar de politiek heeft het eindelijk voor elkaar hoor, jongens volg dit goede voorbeeld!!
:lol: :lol: :lol: idd, ik doe al een jaar niet anders dag in dag uit meestal en uurtje of 5 per dag :?
5uur per dag, zou niet graag met je wisselen. Kom je toch nooit aan iets productiefs toe.

Tom

Bericht door Tom » 25 mar 2021, 13:47

535d schreef: 25 mar 2021, 12:47 Ik confronteer je enkel even met de coronaregels,
Ik vind het wel bijzonder dat je al lange tijd groot voorstander bent van de verregaande maatregelen, maar nu de kant van een tweede kamerlid kiest die de grenzen van de regels zoekt. Strikt genomen heb je gelijk en hoeft ze niet in quarantaine (al vind ik de voorwaarde van 1,5 meter wel een hele gemakkelijke 'escape'), maar het is iemand met een voorbeeldfunctie die bovendien meer dan gemiddelde hoeveelheid contacten heeft.

Zelf vind ik het inmiddels een redelijke shitshow aan het worden. Dat er foutjes gemaakt worden in een crisissituatie is logisch, maar de lijst met blunders in de politiek blijft groeien terwijl het gevoel van urgentie mist. Grapperhaus met z'n bruiloft, Halsema in het protest, Willem Alexander met z'n vakantie, GGD die gegevens lekt, inkoopbeleid van EU dat één grote mislukking is, Nederland die onderaan de lijst met vaccineren staat, Jorritsma die niet in quarantaine gaat en een lange lijst met maatregelen die niet meer met fatsoenlijke onderbouwing uit te leggen zijn.

De groepen die al wekenlang op het Malieveld en de andere pleinen staan te protesteren hebben heel slim (door media en tegenstanders) een dom labeltje (viruswappies) gekregen, maar zonder dat denigrerende labeltje denk ik dat steeds meer mensen zich in hun protestacties kunnen vinden. Hopelijk niet zo verregaand om alles open te gooien, wel om onvrede kenbaar te maken.

Verder stoort mij een stukje willekeur op een aantal vlakken:
- Digitaal vergaderen (of zelfs lesgeven) is voor iedereen lastig. Maar in Den Haag kan dat niet en moet het face-to-face. En laat daar nou net de mensen zitten die het beleid maken. Ook bij talkshows, daar moet men ook twee uur met tig man voor en achter de schermen in een kleine studio zitten... nota bene met de inmiddels bekende virus-experts die het volk uitleggen dat we gehoorzaam moeten zijn. In beide gevallen zou ik zeggen: digitaal is niet ideaal (net als voor het bedrijfsleven en de leraren), maar het kan wel, doe dat dan.
- Protesteren moet voor iedereen mogelijk zijn: BLM en andere deugondewerpen kan, maar protesteren tegen virusmaatregelen ligt kennelijk anders. Ze zeggen dat die laatste groep de regels niet naleven. Dat klopt natuurlijk en ik wil die groep ook zeker niet verdedigen (er zit een hoop kansloos volk tussen). Toch doe ik het een beetje, want na de nodige video's gezien te hebben vind ik dat de ME daar ook behoorlijk aanwezig is. Natuurlijk ben ik voorstander van hard ingrijpen bij mensen die niet luisteren, maar ergens lijkt de ME ook wel erg uit te zijn op provocatie. Puur vermoedens, alsof men hoopt dat het uit de hand loopt zodat ze die mensen als viruswappies kunnen blijven wegzetten en het geen groep wordt waar de nettere Nederlander zich bij aansluit.
- Met de feestdagen (kerst, carnaval, pasen, pinksteren) thuis blijven is voor iedereen lastig, maar voor de ramadan nog iets lastiger. Dat zeggen ze niet, maar de verspreking van Aboutaleb maakt duidelijk dat dit bij de veiligheidsregio's al langer op de agenda stond als risico.

Luco

Bericht door Luco » 25 mar 2021, 14:02

JP schreef: 25 mar 2021, 12:11 Hier liggen de iq’s ook hoger dan in de rest van plebs-nederland. Daarom doen we hier ook niet onder voor €10k in de maand !
Ja mijn bruto inkomen is hoger dan dat van Prutte, dus heb ik er ook meer verstand van, want met zon plebssalaris kan je ook niet goed besturen, dat blijkt uit alles. :lol:

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mar 2021, 14:26

Tom schreef: 25 mar 2021, 13:47
535d schreef: 25 mar 2021, 12:47 Ik confronteer je enkel even met de coronaregels,
Ik vind het wel bijzonder dat je al lange tijd groot voorstander bent van de verregaande maatregelen, maar nu de kant van een tweede kamerlid kiest die de grenzen van de regels zoekt. Strikt genomen heb je gelijk en hoeft ze niet in quarantaine (al vind ik de voorwaarde van 1,5 meter wel een hele gemakkelijke 'escape'), maar het is iemand met een voorbeeldfunctie die bovendien meer dan gemiddelde hoeveelheid contacten heeft.
Precies. Het is de zoveelste op het stapeltje. En Rutte blijft maar zeggen, we moeten het samen doen, ga het niet op zoeken, blijf thuis. Zelfs scholen werden gesloten om ouders (indirect) te verplichten thuis te werken.
Zelf geven ze alles behalve het goede voorbeeld. En dan stellen ze ook nog een hardere aanpak voor bedrijven voor. Want wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Ik ben niet tegen de maatregelen, maar wel mijn bedenkingen bij de totstandkoming. Echter het verheven gedrag wat politiek Den Haag laat zien is stuitend. Ze doen maar wat.

Tom

Bericht door Tom » 25 mar 2021, 14:35

De verhevenheid en foutjes vind ik nog niet eens zo erg als het resultaat er naar is: voor elkaar boksen dat heel het land zo snel mogelijk gevaccineerd is. Daar schort het nogal aan (en het duurt al zo lang), dan krijg je vanzelf dat mensen zich hier steeds meer aan gaan storen.

daNpy

Bericht door daNpy » 25 mar 2021, 14:47

De foutjes kan ik ook nog begrijpen (tot op zekere hoogte, ze bekleden niet voor niets die positie), de verhevenheid niet. Zeg dan ook geen "samen" en "we" als je jullie bedoelt. Maarja, draagvlak he, dat neemt dan met 99% af.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 mar 2021, 15:02

modedit: weg

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 mar 2021, 15:25

Erg jammer dat 535d mag bepalen wat er mag blijven staan. Luco had (eens een keer :) ) gelijk...

Luco

Bericht door Luco » 25 mar 2021, 15:33

Arthur schreef: 25 mar 2021, 15:25 Erg jammer dat 535d mag bepalen wat er mag blijven staan. Luco had (eens een keer :) ) gelijk...
Ach ik ben er onderhand aan gewend dat er selectief wordt ge-edit. :bag:

Tom

Bericht door Tom » 25 mar 2021, 15:39

Ik had het wegge-edit maar ik heb niet zoveel zin om uit te zoeken wie er gelijk heeft en wie nou precies wie uit de tent lokt, of om ineens onderdeel te zijn/worden van persoonlijke vetes (daarom zijn beide posts weggehaald).
Als we allemaal even nadenken voor we op verstuur klikken zou dat een hoop helpen :thumbup:
Ondanks meningsverschillen kan het ook prima zonder aanvallen die op de persoon zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2021, 15:44

Snap ik, Tom.
Maar in dit geval was het gewoon een reactie van Luco op 535d om hem erop te wijzen dat 535d zelf constant belerend is en op de man speelt. Of kleinerend bezig is, geef het een naam. Dat 535d vervolgens explodeert was wel heel raar. Mss toch de spijker op z’n kop? Maar goed, dan kun je blijven editten in dit draadje.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 mar 2021, 15:50

Arthur het is al jaren evident dat jij de pik op mij hebt. Denk dat dit toch te herleiden is naar een stukje jaloezie. Dus dat is dan wel weer grappig. Gelukkig zien andere mensen, die er voor kiezen niet te reageren, dit ook. Lees al je reacties maar eens terug. 👍 Exploderen = opblazen, dat is wat jij hier doet. Ik reageerde fel omdat dit totaal niks meer te maken had met de discussie. Enfin, back on topic.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 25 mar 2021, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2021, 15:54

Dat is mooi voor jou en ‘die andere mensen’. En dat je vindt dat ik de pik op je heb komt wss door je manier van reageren. Lees je posts maar eens terug :)
Je moet trouwens niet teveel denken :lol:

Ja, laten we terug on-topic gaan. Zet je platenspeler maar vast klaar. Ff wachten wat de overheid vindt, dan horen we dat wel van jou. Scheelt de TV of radio aandoen.
Laatst gewijzigd door Arthur op 25 mar 2021, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 25 mar 2021, 15:56

Kunnen jullie elkaar gaan pb’en dames. Thanks.

Plaats reactie