Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 21 mar 2021, 11:41

535d schreef: 21 mar 2021, 11:24
jos_br schreef: 21 mar 2021, 11:07
Daarbij is de horeca nog niet failliet genoeg.......

Jos.

Wat een beleid.......🙈
Prima hoor dat je het beleid afkraakt - maar onderbouw je mening dan. Want wat is het alternatief? Het is zuur voor veel mensen, maar ik denk dat dit aspect nu wel genoeg naar voren is gekomen in dit draadje.

Als je alles opengooit volgt er toch weer een enorme toename van het aantal besmettingen. Vaccineren en voorzichtig straks de maatregelen liften dan wel versoepelen lijkt mij een wat minder roekeloos plan ;-)

Gelukkig geeft de verkiezingsuitslag aan dat de meeste mensen nog steeds achter het beleid van de overheid staan.
Misschien mij en andere bedrijven echt voor 100% gaan compenseren, zodat we tegen die tijd nog bestaan? In plaats van dat geleuter dat ze voor 85% aan vaste lasten compenseren en ik dit kwartaal exact €0 steun heb ontvangen. En de booking.commen van deze wereld het lekker uit laten zoeken, aangezien die de jaren voor corona nog miljarden aan winst draaiden?

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mar 2021, 11:47

Er is altijd een alternatief, dat heet Agile. Hadden we een RIVIM die Agile was en een bevolking die doet wat hij gevraagd wordt, zou veel meer mogelijk zijn. Waarom is eten op afspraak anders dan winkelen op afspraak? Uurtje om te eten Max 2 persoon per tafel en min 4 meter tussen tafels.... als men creatief zou zijn en men aan de regels zou houden kon en kan veel meer. Gister in de weilanden rond Delft gereden, bom vol! Nix een bezoeker, hele groepen mensen bij elkaar, slimme ondernemers met food trucks bezig, wat dat is afhalen maar mensen zonder mondkapjes nog 1.5 meter in de rij.... hoe komt het dat we weer +7000 besmettingen hebben? Avondklok is een lachertje terwijl overdag men gewoon doet wat ze willen en de ondernemers moeten overleven en gaan zo creatief mogelijk met de regels. Elke week zijn de snelwegen drukker en drukker, de parken ook, de bossen ook straks is het mooi weer en iedereen zal schijt aan de regels hebben. Anyway, als de regering de Corona zwakken niet ASAP vaccineert zijn we voor onbepaalde tijd verbonden aan deze situatie. Ken mensen 65+ die al manden wachten op überhaupt een brief. Die leven enkel van stressvolle dag naar stressvolle dag.

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mar 2021, 11:51

JP schreef: 21 mar 2021, 11:36 Enrico, ik was deze week bij de Ikea (ok, niet geheel vrijwillig) maar die hadden nog bedden genoeg !
Fantastisch idee!! Niet naar de icu? Direct naar de IKEA en daar uitzieken, kunnen de ziekenhuizen weer iets verder terug naar normaal! 😉

Tom

Bericht door Tom » 21 mar 2021, 11:54

535d schreef: 21 mar 2021, 11:31 Ben ik met je eens, maar er is nu geen alternatief. Alles opengooien gaat zeker niet werken.
Het alternatief is sneller vaccineren zodat je als overheid perspectief kan bieden. Het is heel makkelijk om te roepen dat het nog langer gaat duren als mensen niet luisteren en dat we het "samen" moeten doen (wat velen ook keurig maandenlang hebben gedaan), maar de overheid heeft hierin ook een verantwoordelijkheid. En dat is tempo maken. In de UK zijn er al 26,8 miljoen prikken gezet, dat is 51% van de bevolking. Hier in Nederland zitten we, en het is al bijna april, op 1,4 miljoen. Eén grote grap.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 11:55

Arthur schreef: 21 mar 2021, 11:40 @535d: Het enige wat jij doet is het coronabeleid napraten van de overheid, dat noem je wel onderbouwen? Van jou mag het hele land nog jaren dicht zijn, heb ik het idee. Behoorlijk egoïstisch, om ondernemers de nek om te laten draaien. Want jij hebt er blijkbaar geen last van, geen idee wat je doet... Boeit ook niet, ik heb er ook nog geen last van maar gun de ondernemers ook hun boterham. En het beleid wat ik nu zie is koste wat kost de ‘kwetsbare groep’ beschermen en een nieuwe ‘kwetsbare groep’ creëren; ondernemers. Wat gaan we daarmee doen straks? Maar goed, laten we vooral de overheid napraten en niet meer zelf nadenken, al dan niet met onderbouwing...
Maar, het is dus niet egoistisch om alles open te gooien en daardoor de kwetsbare groep (ouderen / mensen met een immuunsysteem aandoening, etc etc) nog meer risco zal gaan lopen. Want je kunt deze mensen niet afzonderen, zullen altijd in contact komen met mogelijk besmette mensen. En dan heb ik het nog niet eens over de afgeschaalde reguliere zorg. Ziekenhuizen zullen overlopen.

Wat je wel vaker doet, mij woorden in de mond leggen - dan wel insinueren wat ik zou willen. Ik gun iedere ondernemer zijn brood. En ik zou het liefste zien dat morgen alles weer is zoals bij het oude. Maar dat gaat nu niet, en dat ligt niet enkel aan de overheid. Want volgens mij is er een virus dat nogal gevaarlijk is voor best wel wat mensen. Zijn echt niet allemaal oudjes die nu op de IC liggen met corona.

Ik heb er ook zakelijk last van ja, maar het gaat helemaal niet om mij Arthur. Weer verkeerd ingeschat van je. Het is een colectief iets waar we, hoef je het ook went of keert, met z'n allen mee te maken hebben.

JP

Bericht door JP » 21 mar 2021, 12:01

In april/mei komen dik 11 miljoen Janssen vaccins naar Nederland en die hoef je maar een keer te prikken, dus nog voor de zomer is iedereen gevaccineerd.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 12:08

Ga jij dat placebo nemen dan....

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mar 2021, 12:17

Als de UK 51% heeft gevaccineerd, wat is hun uitzicht op versoepelen? We hebben het al vaak over gehad, er komen meer mutaties, vaccinatie is niet het virus weg jagen maar minder ziek worden. Zonder lange termijn denken en oplossingen zoeken komen we keer op keer terug in lockdowns.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 12:18

Tom schreef: 21 mar 2021, 11:54
535d schreef: 21 mar 2021, 11:31 Ben ik met je eens, maar er is nu geen alternatief. Alles opengooien gaat zeker niet werken.
Het alternatief is sneller vaccineren zodat je als overheid perspectief kan bieden. Het is heel makkelijk om te roepen dat het nog langer gaat duren als mensen niet luisteren en dat we het "samen" moeten doen (wat velen ook keurig maandenlang hebben gedaan), maar de overheid heeft hierin ook een verantwoordelijkheid. En dat is tempo maken. In de UK zijn er al 26,8 miljoen prikken gezet, dat is 51% van de bevolking. Hier in Nederland zitten we, en het is al bijna april, op 1,4 miljoen. Eén grote grap.
Zeker ja. Er zat even flink vaart in, maar nu is het de laatste 3 weken weer wat stilgevallen.

https://www.parool.nl/nederland/vaccina ... toegewezen.

Ze willen naar 2 miljoen prikken per week - de tijd zal het leren.

Tom

Bericht door Tom » 21 mar 2021, 12:33

Tot dusver is de aanpak enkel medisch en gericht op het ontlasten van de zorg. Dat was een logische start. Maar inmiddels begin je te zien dat het middel erger begint te worden dan de kwaal:
- Bedrijven die failliet zijn/gaan
- Kinderen met grote leerachterstanden
- Mensen met psychische klachten, stress, eenzaamheid
- Maatschappelijke onrust
Al die bij-effecten moet je nu ook gaan meewegen vind ik, of wil je dat blijven negeren en het puur als iets medisch/zorggerelateerd blijven zien? Natuurlijk is het een kip-ei probleem, maar je spreekt mensen erop aan dat ze doen alsof het virus niet bestaat, maar zelf negeer je toch ook die andere klachten? De afgelopen maanden heeft daarin een duidelijke verschuiving plaatsgevonden, je kunt niet enkel spreken dat groep A (een grote groep die corona kunnen overdragen en kunnen overleven, maar steeds meer andere klachten heeft) rekening moet houden met groep B (de zorg plus de oudjes en dikkerds)... het wringt inmiddels aan beide kanten. Alles open is uiteraard geen oplossing en weer het andere uiterste, dan ontploft de zorg. Maar in de lengte der dagen groep B beschermen en wegkijken naar de rest van de problemen lijkt me ook niet realistisch. Ik hoop maar dat andere landen sneller zijn met vaccineren zodat daar wat IC bedden vrij komen, dan ontstaat er op dat vlak wat meer ruimte.

jos_br

Bericht door jos_br » 21 mar 2021, 12:41

535d schreef: 21 mar 2021, 11:24
jos_br schreef: 21 mar 2021, 11:07
Daarbij is de horeca nog niet failliet genoeg.......

Jos.

Wat een beleid.......🙈
Prima hoor dat je het beleid afkraakt - maar onderbouw je mening dan. Want wat is het alternatief? Het is zuur voor veel mensen, maar ik denk dat dit aspect nu wel genoeg naar voren is gekomen in dit draadje.

Als je alles opengooit volgt er toch weer een enorme toename van het aantal besmettingen. Vaccineren en voorzichtig straks de maatregelen liften dan wel versoepelen lijkt mij een wat minder roekeloos plan ;-)

Gelukkig geeft de verkiezingsuitslag aan dat de meeste mensen nog steeds achter het beleid van de overheid staan.
Laat ik beginnen dat het niet mijn verkiezingsuitslag is, dat zul je begrijpen. Daarbij luister ik veel naar klanten hier, en reken erop dat behalve bij velen het water aan de lippen staat, er mensen zijn die er werkelijk over denken uit het leven te stappen wanner de boel ten onder gaat. Wanneer je dat soort berichten maar genoeg hoort (van mensen zelf!) ga je misschien beseffen dat er meer loos is. Ook hoe er nu "gehandhaafd" wordt in NEDERLAND, dit had je een jaar geleden niet eens in kunnen denken, het geeft mij in ieder geval te denken of er niet meer aan de hand is dan alleen corona.

Lees anders dit eens,

https://de-ware-wereld.nl/2021/03/17/ge ... F7i-alT7_c

Wat is dit?? Komt bij een BLM demo niet eens voor. En waarom "moeten" we allemaal 100jaar oud worden?? Ook vaccineren met een middel waarvan de bijwerkingen, en zelfs de werking ansich niet eens zeker is, wat moet je daarmee? Mondkapjes waarvan aangetoond is dat dit niet werkt en gewoon als experiment ingezet wordt, waarom?? Over de media in deze wil ik het niet eens meer hebben.....

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... niet-tegen

Ik ontken de corona niet, maar waarom is er inmiddels niet meer ingezet op uitbreiding IC ruimte, meer over gezonder eten/leven, medicatie i.p.v. een vaccinatie? Vragen, vragen, vragen....Komt in dit toch erg eenzijdig beleid niet echt naar voren.

Dus zodoende ben ik het niet eens met dit beleid, hoop dat ook dit soort geluiden gewoon geaccepteerd worden. Ik denk er heus over na, loop alleen niet met iedereen mee....

Jos.

daNpy

Bericht door daNpy » 21 mar 2021, 12:56

+1 Jos

Mickmans

Bericht door Mickmans » 21 mar 2021, 14:02

iedereen die het telkens over de bijwerkingen van corona vaccin heeft
-duizeligheid
-koorts
-sufheid
-lage bloeddruk
-depressie
-verwardheid

valt naar mijn mening reuze mee ik bedoel het betreft iets van 0.1-1% van de mensen
Laatst gewijzigd door Mickmans op 21 mar 2021, 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2021, 14:03

Als alle jongeren het zo zien snap ik de hoge besmettingscijfers wel.

JP

Bericht door JP » 21 mar 2021, 14:06

Mickmans schreef: 21 mar 2021, 14:02 -duizeligheid
-koorts
-sufheid
-lage bloeddruk
-depressie
-verwardheid
Je hebt gewoon een kater....

Mickmans

Bericht door Mickmans » 21 mar 2021, 14:10

Bram schreef: 21 mar 2021, 14:03 Als alle jongeren het zo zien snap ik de hoge besmettingscijfers wel.
excuus vergat het woord vaccin 😅

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2021, 14:10

Ah ja dat maakt wel een beetje uit in jouw verhaal lol :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mar 2021, 14:14

Exact Jos +1

Tom weer goed punt. Maar we vallen allemaal in herhaling hier.

Open alles en bescherm de zwakkeren net als juni -dec vorig jaar.

Doden gaan er toch vallen.

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mar 2021, 17:45

daNpy schreef: 21 mar 2021, 12:56+1 Jos
:beer:

Enrico

Bericht door Enrico » 22 mar 2021, 08:12

5D0CEED9-98BD-46AD-B94D-347A5B38F7EE.jpeg
5D0CEED9-98BD-46AD-B94D-347A5B38F7EE.jpeg (146.77 KiB) 516 keer bekeken
Zal de UK zo snel profijt gehad van vaccinaties? Of volledige lockdown? Of beide?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 mar 2021, 08:30

Ze zeggen dat op 1 juli elke Nederlander minimaal één prik heeft gehad, mits men dat wil. Ik moet het, met dit tempo van vaccineren, eerst nog maar eens zien.
Stel dat gaan we halen, dan zouden we voor die tijd het aantal besmettingen en ziekenhuis opnamen hard moeten zien teruglopen en kunnen de maatregelen binnen afzienbare tijd flink worden afgeschaald.

Ik moet het eerst maar eens zien, 1 juli is nog grofweg drie maanden....... het lijkt mij opportunistisch.

Elise

Bericht door Elise » 22 mar 2021, 09:07

Deze mevrouw heeft de oplossing voor de pandemie.
https://www.dumpert.nl/item/8092169_327b26cd

JP

Bericht door JP » 22 mar 2021, 09:20

Reactie eronder:

Als we massaal stoppen met denken, zijn we allemaal even slim.

:coffee:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 22 mar 2021, 09:29

JP schreef: 22 mar 2021, 09:20 Reactie eronder:

Als we massaal stoppen met denken, zijn we allemaal even slim.

:coffee:
Klopt, dan kun je gaan huilen van geluk.

https://www.dumpert.nl/item/8092023_38ffa78b

Gijzert

Bericht door Gijzert » 22 mar 2021, 09:30

Richardt. schreef: 22 mar 2021, 08:30 Ze zeggen dat op 1 juli elke Nederlander minimaal één prik heeft gehad, mits men dat wil. Ik moet het, met dit tempo van vaccineren, eerst nog maar eens zien.
Stel dat gaan we halen, dan zouden we voor die tijd het aantal besmettingen en ziekenhuis opnamen hard moeten zien teruglopen en kunnen de maatregelen binnen afzienbare tijd flink worden afgeschaald.

Ik moet het eerst maar eens zien, 1 juli is nog grofweg drie maanden....... het lijkt mij opportunistisch.
Liggen er op dit moment veel vaccins op de plank te wachten?

Plaats reactie