Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 20 mar 2021, 12:19

Heb 5 minuten vol gehouden, daarna doorgespoeld en uiteindelijk gestopt. Wat vond jij zo goed an dit verhaal?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2021, 14:27

Ik vond 't informatief en indrukwekkend. Ook deprimerend.

Luco

Bericht door Luco » 20 mar 2021, 16:35

modedit: niet inhoudelijk en teveel op de persoon

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mar 2021, 16:41

Onder een van de reacties staat “wat een sneue flauwekul” ... daar sluit ik me bij aan.

Peric

Bericht door Peric » 20 mar 2021, 16:58

Net zoals dat er hier ook sneue replies gepost worden...

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mar 2021, 17:22

alt

Bericht door alt » 20 mar 2021, 17:40

Ik had deze video gezien, informatief over de mensen die aan de touwtjes trekken & hun personeel -Rutte, Kaag, Obama, Merkel, enz -.
Maar er zijn of worden nog geboren - mensen die een alternatief kunnen bieden.
Altijd positief blijven.

JP

Bericht door JP » 20 mar 2021, 18:00

Nee dat is juist het probleem...teveel mensen zijn positief !

Peric

Bericht door Peric » 20 mar 2021, 18:27

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 mar 2021, 19:23

JP schreef: 20 mar 2021, 18:00 Nee dat is juist het probleem...teveel mensen zijn positief !
:mrgreen:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 20 mar 2021, 19:40

MarkS schreef: 20 mar 2021, 16:41 Onder een van de reacties staat “wat een sneue flauwekul” ... daar sluit ik me bij aan.
Ach, het begint al met de titel. ''De waarheid van ons huidige systeem....'' :lol:

Anony mouse is een droeftoeter die redelijk de weg kwijt is.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 mar 2021, 19:44

Peric

Bericht door Peric » 20 mar 2021, 20:04

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 mar 2021, 20:39

Het eerste deel is een samenvatting dat de rijkdom redelijk in beperkte handen is. Dat mag geen nieuws zijn.
Dan gaat het de lastige kant op, omdat het suggestief wordt. Aan de andere kant zijn CT's van een jaar geleden inmiddels achterhaald door de werkelijkheid, dus een discussie over die suggesties is zo erg niet.
Ik zou het wel in een eigen topic houden, want met die heethoofden hier gaat dat lekker uit de klauwen lopen.
En dat is weer niet zo erg, omdat we dat van tevoren weten.

Is dat wat; een nieuw topic "het nationale herstelplan" waarin de wappies en schapen eens lekker los kunnen? :swinging:

Elise

Bericht door Elise » 21 mar 2021, 08:58

Wouter81 schreef: 20 mar 2021, 11:51 Onderstaande video is het beste wat ik tot nu toe heb gezien. Iedereen (of je nu in het pro-coronamaatregelenkamp zit of zoals mij fel tegenstander bent) zou dit naar mijn mening moeten zien. Oordeel niet gelijk vooraf, kijk eerst en vorm daarna je oordeel.

Ik heb de moeite genomen om de hele video eens te bekijken en het was verhelderend. :crazy: :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 21 mar 2021, 09:41

De terrassen weer openen met Pasen is echt nog een brug te ver”, aldus het OMT-lid. Ook stelt hij dat het wijsheid is de avondklok voorlopig aan te houden.

De stijging van het aantal besmettingen de afgelopen dagen is volgens De Jong mogelijk het effect van de versoepelingen van de afgelopen weken. ,,Tegelijkertijd zien we het aantal ziekenhuisopnames stabiliseren. Het is nog wel redelijk hoog, maar wel stabiel. De IC-opnames nemen toe. Er lijkt een andere relatie te zijn tussen het aantal infecties en het aantal ziekenhuisopnames. En dat is ook best een beetje fijn en komt omdat het aantal infecties het hoogst is onder de jongeren.”

Volgens De Jong liggen de grootste risico's nu bij de kwetsbare mensen die nog niet gevaccineerd zijn. ,,Als het aantal besmettingen blijft stijgen, dan zal het op den duur overslaan naar de kwetsbare groep mensen.” Versoepelen is daarom alleen ‘mondjesmaat’ een optie, concludeert De Jong.

Het OMT-lid gaat ook in op de hoop dat de terrassen met Pasen weer open kunnen. ,,Vanuit de infectiedruk denk ik dat het openen van de terrassen een brug te ver is. In mijn optiek is het te snel. Als er versoepeld gaat worden, dan denk ik eerder aan kleinere versoepelingen, zoals het hoger onderwijs. De avondklok zou ik op dit moment zeker aanhouden. Er zijn nog een behoorlijk aantal risico's. We zijn er nog lang niet.”
https://www.ad.nl/gezond/omt-lid-terras ... ~acc227c9/

Voor je het weet is het alweer kerst .....:coffee:

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mar 2021, 10:52

JP schreef: 21 mar 2021, 09:41
De terrassen weer openen met Pasen is echt nog een brug te ver”, aldus het OMT-lid. Ook stelt hij dat het wijsheid is de avondklok voorlopig aan te houden.

De stijging van het aantal besmettingen de afgelopen dagen is volgens De Jong mogelijk het effect van de versoepelingen van de afgelopen weken. ,,Tegelijkertijd zien we het aantal ziekenhuisopnames stabiliseren. Het is nog wel redelijk hoog, maar wel stabiel. De IC-opnames nemen toe. Er lijkt een andere relatie te zijn tussen het aantal infecties en het aantal ziekenhuisopnames. En dat is ook best een beetje fijn en komt omdat het aantal infecties het hoogst is onder de jongeren.”

Volgens De Jong liggen de grootste risico's nu bij de kwetsbare mensen die nog niet gevaccineerd zijn. ,,Als het aantal besmettingen blijft stijgen, dan zal het op den duur overslaan naar de kwetsbare groep mensen.” Versoepelen is daarom alleen ‘mondjesmaat’ een optie, concludeert De Jong.

Het OMT-lid gaat ook in op de hoop dat de terrassen met Pasen weer open kunnen. ,,Vanuit de infectiedruk denk ik dat het openen van de terrassen een brug te ver is. In mijn optiek is het te snel. Als er versoepeld gaat worden, dan denk ik eerder aan kleinere versoepelingen, zoals het hoger onderwijs. De avondklok zou ik op dit moment zeker aanhouden. Er zijn nog een behoorlijk aantal risico's. We zijn er nog lang niet.”

Nog meer tijd om verhelderend video’s te bekijken, wat op de beurs te spelen, F1 en Moto GP te kijken en voor een paar mensen het na denken waarom er niet meer ic bedden zijn.... 💆🏽‍♂️🤣

jos_br

Bericht door jos_br » 21 mar 2021, 11:07

Enrico schreef: 21 mar 2021, 10:52
JP schreef: 21 mar 2021, 09:41

Nog meer tijd om verhelderend video’s te bekijken, wat op de beurs te spelen, F1 en Moto GP te kijken en voor een paar mensen het na denken waarom er niet meer ic bedden zijn.... 💆🏽‍♂️🤣
Daarbij is de horeca nog niet failliet genoeg.......

Jos.

Wat een beleid.......🙈

PeterB

Bericht door PeterB » 21 mar 2021, 11:23

En grijze duif Koopmans is het er ook mee eens.
"In het programma Met het Oog op Morgen liet ze weten dat het zelfs nog een maand of twee kan duren voor het OMT zal adviseren om de coronamaatregelen te versoepelen.
Ik denk dat we ons dat niet of nauwelijks kunnen permitteren. We moeten echt nog even geduld hebben”, zei Koopmans. „Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie.”

Ja, "een situatie " waarin de eerste dodelijke slachtoffers zijn te betreuren bij de hardhandig onderdrukte demonstraties, de horeca massaal de verplichte sluiting aan de laars lapt omdat het bij 25 graden goed verdienen is op een coronaproof terras omdat er een geweldig voorjaar met bijbehorende temperaturen aankomt, het steeds meer onzinnig wordt gevonden dat je met 100 + man in AHJumboVomarDirk mag rondlopen maar niet een rondje door de lokale detailhandel mag maken, dat er steeds meer weerstand ontstaat tegen de verlenging van de avondklok na het invoeren van de zomertijd .

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 11:24

jos_br schreef: 21 mar 2021, 11:07
Daarbij is de horeca nog niet failliet genoeg.......

Jos.

Wat een beleid.......🙈
Prima hoor dat je het beleid afkraakt - maar onderbouw je mening dan. Want wat is het alternatief? Het is zuur voor veel mensen, maar ik denk dat dit aspect nu wel genoeg naar voren is gekomen in dit draadje.

Als je alles opengooit volgt er toch weer een enorme toename van het aantal besmettingen. Vaccineren en voorzichtig straks de maatregelen liften dan wel versoepelen lijkt mij een wat minder roekeloos plan ;-)

Gelukkig geeft de verkiezingsuitslag aan dat de meeste mensen nog steeds achter het beleid van de overheid staan.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2021, 11:29

Dan moeten ze wel eens ff op gaan schieten met dat vaccineren want het is toch een aanfluiting met welk tempo dit gedaan wordt... en in de tussentijd is de ondernemer en burger degene die geduld moet houden omdat de overheid zijn zaakjes niet op orde heeft.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 11:31

Ben ik met je eens, maar er is nu geen alternatief. Alles opengooien gaat zeker niet werken.

JP

Bericht door JP » 21 mar 2021, 11:36

188 miljoen kinderen (volgens Unicef) die al een jaar nauwelijks naar school zijn geweest. Die schade is onmeetbaar en ook niet in te halen. Allemaal jaartje over doen? En wat doe je met de nieuwe instromers aan peuters die naar de 1e klas willen, daar is dan geen plek voor ?

Verder, helpen die vaccin’s dan of is toch meer een placebo ?

Enrico, ik was deze week bij de Ikea (ok, niet geheel vrijwillig) maar die hadden nog bedden genoeg !

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 mar 2021, 11:38

JP schreef: 21 mar 2021, 11:36 Verder, helpen die vaccin’s dan of is toch meer een placebo ?
:lollerdelol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 mar 2021, 11:40

@535d: Het enige wat jij doet is het coronabeleid napraten van de overheid, dat noem je wel onderbouwen? Van jou mag het hele land nog jaren dicht zijn, heb ik het idee. Behoorlijk egoïstisch, om ondernemers de nek om te laten draaien. Want jij hebt er blijkbaar geen last van, geen idee wat je doet... Boeit ook niet, ik heb er ook nog geen last van maar gun de ondernemers ook hun boterham. En het beleid wat ik nu zie is koste wat kost de ‘kwetsbare groep’ beschermen en een nieuwe ‘kwetsbare groep’ creëren; ondernemers. Wat gaan we daarmee doen straks? Maar goed, laten we vooral de overheid napraten en niet meer zelf nadenken, al dan niet met onderbouwing...

Plaats reactie