Zie ik daar nu 5 gelijke wielmoeren?
Had je er een blauwe bij gewild?
Dit gevaarte op kenteken krijgen....ik vraag het me af. Denk dat het onbegonnen werk isJan Terwolde schreef: 18 mar 2021, 11:20 Op kenteken krijgen zal wel een dingetje zijn neem ik aan? Aan de andere kant met de bouwkwaliteit zou het vast kunnen toch?
Nou.. Hij is wel van een bouwjaar (voor 1998) dat je niet perse meteen wegliggingstests moet doen enzo toch? Hij moet natuurlijk sowieso voldoen aan de permanente (APK) eisen dus dan heb je toch weer de knipperlichten, voorruitverwarming, ruitenwissersproeiers etc nodig. Geen idee wat er niet op je auto zit trouwens, maargoed. Rolkooi, niet-originele gordels etc is allemaal geen probleem, heeft mijn A112 ook. Waar ik tegenaan liep was dat er spiegels op zaten zonder verstelling vanuit binnenin de auto, als dat het geval is moet je bij je spiegel kunnen om hem te verstellen en dat ging nogal lastig met geschroefde kunststof ruitjes. Op zich laat de Nederlandse wet sowieso best veel toe voor een straatauto, helemaal qua motorswaps als het om oudere auto's gaat. Wel zorgen dat je kunt bewijzen dat alles te herleiden is qua donorvoertuigen, bijvoorbeeld aankoopbonnen van motor/bak etc.Djessey schreef: 18 mar 2021, 11:39Dit gevaarte op kenteken krijgen....ik vraag het me af. Denk dat het onbegonnen werk isJan Terwolde schreef: 18 mar 2021, 11:20 Op kenteken krijgen zal wel een dingetje zijn neem ik aan? Aan de andere kant met de bouwkwaliteit zou het vast kunnen toch?![]()
Even puur hypothetisch de probleempuntenJan Terwolde schreef: 18 mar 2021, 14:00 Denk wel dat qua waarde wel erg veel zou schelen als je het wel zou lukken om het op kenteken te krijgen.
Met deze auto kan je best op de ring rijden hoor, maar niet voor 30 euro de rondePaul S schreef: 18 mar 2021, 11:13 Ben maandelijks wel te vinden bij de Nordschleife en daar val je qua auto niet snel op met alle exoten die daar rond rijden. Maar weet zeker dat deze auto daar wel de uitzondering op is.![]()
Bij m'n Golf hebben ze daar geen punt van gemaakt (of niet gezien). Ook ingevoerd met rolkooi, kuipstoelen en dito gordels etc. Zelfs zonder voorbumper bij de RDW een APK gehad, omdat hij dan niet in de remmenbank pastJdBn schreef: 18 mar 2021, 11:54
Waar ik tegenaan liep was dat er spiegels op zaten zonder verstelling vanuit binnenin de auto, als dat het geval is moet je bij je spiegel kunnen om hem te verstellen en dat ging nogal lastig met geschroefde kunststof ruitjes. Op zich laat de Nederlandse wet sowieso best veel toe voor een straatauto, helemaal qua motorswaps als het om oudere auto's gaat. W
Ik zeg doenDjessey schreef: 18 mar 2021, 14:53 Dingen waarvan ik denk dat ze over vallen
1. Breedte van de auto, spoorbreedte op kenteken is 132cm, dat is nu 165cm.
Geen probleem, is bij die van mij ook aangepast
2. Uitstekende splitter
Zal wel lukken
3. Decibels? Nu 94dB max
Valt ook wel mee, ff tijdelijke db-killer dr in
4. Uitstoot?
Kenteken is van >95, dus dan moet je kat/lambda/4gas, maar daar komt ie nog vrij makkelijk doorheen
5. Vermogen, 430pk ipv standaard 116?
Zolang je maar een papiertje hebt van de motor + evt dyno uitdraai
6. Het feit dat alles anders is, draagarmen, subframes, fusee's enz enz
Zolang dr geen speling op zit, geen punt
7. Stuurkolom enz is allemaal niet stelbaar in hoogte of diepte.
Bij m'n uno ook niet en die heeft ook APK![]()
8. Buitenspiegels niet stelbaar en niet van binnen bereikbaar.
Dat is een puntje
9. Beperkte stuuruitslag?
Boeiend, als ie het keuringsstation maar in kan
Slider in je raam aan bestuurderskant.8. Buitenspiegels niet stelbaar en niet van binnen bereikbaar.
Dat is een puntje
Gebruikers op dit forum: Gus, Mark 320iS, SlowCo, WJ en 23 gasten